×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/153/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εκμίσθωση μεταλλευτικών δικαιωμάτων επί δημοσίων μεταλλείων, σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 144 παρ.3 του Μεταλλευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η εκμίσθωση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του Δημοσίου επί δημοσίων μεταλλείων στην τελευταία μισθώτρια εταιρεία, με τη σύναψη απ’ ευθείας σύμβασης με αυτήν, υπό την προϋπόθεση της συνδρομής λόγων δημοσίου συμφέροντος. Η κρίση επί των ζητημάτων τούτων αποτελεί ουσιαστική των πραγμάτων εκτίμηση, η οποία ανάγεται στη σφαίρα της αποκλειστικής αρμοδιότητας της διοίκησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/323/2014

Έγκριση σύμβασης μεταλλευτικών δικαιωμάτων από ιδιώτη προς Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία, σύμφωνα με το άρθρο 76 παρ.2 του ν.δ. 210/1973 «Περί Μεταλλευτικού Κώδικος».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν δικαιούται να μην εγκρίνει, κατ’ επίκληση του άρθρου 76 παρ.2 του ν.δ. 210/1973 «Περί Μεταλλευτικού Κώδικος», σύμβαση εκμίσθωσης μεταλλευτικών δικαιωμάτων από ιδιώτη προς Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία, εκ μόνου του λόγου ότι έχουν εκδοθεί καταδικαστικές αποφάσεις σε βάρος της μεταλλειοκτήτριας-εκμισθώτριας του μεταλλείου, για παράβαση του άρθρου 79 του ν. 5960/1933 (έκδοση ακάλυπτων επιταγών). (ομοφ.)


ΝΣΚ/206/2017

Μεταλλεία Λάρυμνας - Ιδιοκτησιακό καθεστώς των εντός των ορίων των μεταλλείων εγκαταστάσεων, μετά τη λήξη της μίσθωσης των μεταλλευτικών δικαιωμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το μεταλλουργικό εργοστάσιο και οι λοιπές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός των ορίων των παραχωρήσεων των μεταλλείων Λάρυμνας, που εκμισθώθηκαν με τις εδαφικές εκτάσεις επί των οποίων έχουν ανεγερθεί, περιέρχονται κατά κυριότητα, αυτοδικαίως και άνευ αποζημιώσεως, στο Ελληνικό Δημόσιο, κατ’ εφαρμογή της από 3-3-1976 συμβάσεως που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 371/1976.


ΝΣΚ/270/2009

Μεταλλεία. Αρμόδια υπηρεσία για χορήγηση άδειας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκτός λατομικού χώρου ευρισκομένου εντός δημοσίου μεταλλείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμοδιότητα των υπηρεσιών για την αδειοδότηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας μεταλλευτικών και λατομικών προϊόντων προσδιορίζεται με κριτήρια τον τόπο εγκατάστασης της περιλαμβάνουσας αυτές μονάδας επεξεργασίας και το είδος των εξορυσόμενων και στη συνέχεια επξεργαζόμενων προϊόντων για την εκμετάλλευση των οποίων εκδίδεται χωριστή ειδική για κάθε ένα άδεια. Έτσι για μεν τις εκτός μεταλλευτικών ή λατομικών χώρων εγκαταστάσεις η αδειοδότηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3325/2005 για δε τις εντός αυτών από τις σχετικές περί μεταλλείων ή λατομείων αντίστοιχα ειδικές διατάξεις, όπως αυτές έχουν στο πλαίσιο της αποκέντρωσης προσδιοριστεί και από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Π.Δ. 92/1993. Τα ίδια ισχύουν και για τις εγκαταστάσεις λατομείων που λειτουργούν εντός ευρύτερου μεταλλευτικού χώρου ή μεταλλείου.


ΝΣΚ/248/2019

Τύχη των βαρών που έχουν εγγραφεί επί του μεταλλουργικού εργοστασίου και των λοιπών εγκαταστάσεων που βρίσκονται εντός των ορίων του δημοσίου μεταλλείου της Λάρυμνας, μετά τη λήξη της από 3-3-1976 μισθωτικής σύμβασης και την περιέλευση των ανωτέρω ακινήτων στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου. Δυνατότητα του Ελληνικού Δημοσίου για τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την 30-6-2012, ημερομηνία κατά την οποία περιήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου το μεταλλουργικό εργοστάσιο και οι λοιπές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός των ορίων των παραχωρήσεων του δημοσίου μεταλλείου της Λάρυμνας, το δικαίωμα κυριότητας της, μέχρι το χρονικό αυτό σημείο, μισθώτριας εταιρείας καταργήθηκε και τα υφιστάμενα κατά την ημερομηνία αυτή βάρη επί των ανωτέρω ακινήτων αποσβέσθηκαν, όσα δε εγγράφηκαν μεταγενέστερα έχουν εγγραφεί ακύρως, λόγω έλλειψης της προϋπόθεσης της κτήσης κυριότητας κατά το χρόνο εγγραφής τους, από την οφειλέτιδα εταιρεία. Το Ελληνικό Δημόσιο υπό την ιδιότητά του ως κυρίου των εν λόγω ακινήτων νομιμοποιείται να ζητήσει την εξάλειψη των βαρών που έχουν εγγραφεί επ’ αυτών, η οποία θα γίνει είτε με τη συναίνεση των ενυπόθηκων δανειστών και, σε περίπτωση που αυτοί αρνηθούν, με δικαστική απόφαση που θα εκδοθεί από τα αρμόδια δικαστήρια μετά από αίτημα του έχοντος προς τούτο έννομο συμφέρον Ελληνικού Δημοσίου. Ανεξαρτήτως, όμως, από τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί για την εξάλειψη των βαρών που έχουν εγγραφεί επί των προαναφερθέντων ακινήτων, το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να χωρήσει νομίμως στην προβλεφθείσα ρητά, στην παράγραφο 7 του άρθρου 55 του ν. 4223/2013, διαδικασία ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων στο ίδιο ως άνω δημόσιο μεταλλείο (ομόφ.).


ΝΣΚ/396/2005

Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εκμίσθωση του δημοσίου λιγνιτωρυχείου Βεύης Φλωρίνης και δικαστικές ενέργειες στις οποίες μπορεί να προβεί κατά του διαγωνισμού αυτού η έκπτωτη μισθώτρια εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να προβεί σε διενέργεια διαγωνισμού για την εκμίσθωση του δημοσίου λιγνιτωρυχείου Βεύης Φλωρίνης, αφού η αρχική μισθώτρια του λιγνιτωρυχείου αυτού έχει κηρυχθεί έκπτωτη με απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, η οποία έχει το τεκμήριο νομιμότητας, επιπροσθέτως δε έχει απορριφθεί αίτηση αναστολής εκτελέσεως κατά της αποφάσεως εκπτώσεως. Σε περίπτωση διενέργειας διαγωνισμού για νέα μίσθωση η έκπτωτη μισθώτρια δεν θα μπορεί να προσβάλει επιτυχώς τις πράξεις του διαγωνισμού, ο οποίος θα απεμπλακεί από τις δικαστικές διαδικασίες, όταν απορριφθεί η αίτηση αναστολής που τυχόν ασκηθεί. (ομοφ.)


ΝΣΚ/94/2014

Απαλλοτριώσεις κατά τον Μεταλλευτικό Κώδικα – Αρμοδιότητα διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων – Χαρακτηρισμός αγροτεμαχίου ως ποτιστικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο χαρακτηρισμός αγροτικού ακινήτου ως ποτιστικού ή ξηρικού ανάγεται στη σφαίρα της ουσιαστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης και εν προκειμένω του αρμοδίου Επιθεωρητή Μεταλλείων, μετ’ εκτίμηση των πραγμάτων, με βάση και τα διδάγματα της κοινής πείρας και τη συναλλακτική πρακτική [ύπαρξη ή μη εγκαταστάσεων υδροληψίας (γεώτρηση ή πηγάδι), ατομικών ή ομαδικών ηλεκτροδοτούμενων υδροληψιών ή άλλων πηγών νόμιμης άντλησης και μεταφοράς ύδατος και η διατοπική σχέση του αγροτεμαχίου προς τις εγκαταστάσεις ή πηγές], χωρίς ο χαρακτηρισμός αυτός να είναι δεσμευτικός, υπό την έννοια ότι μπορεί να αμφισβητηθεί από τους διαδίκους και υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο στα πλαίσια του δικαστικού προσδιορισμού της αποζημίωσης και της διαδικασίας αναγνώρισης των δικαιούχων [βλ. άρθρα 13-25 και 26-27, αντίστοιχα, του δια του άρθρου πρώτου του ν. 2882/2001 κυρωθέντος Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (Κ.Α.Α.Α.), που εφαρμόζονται στις απαλλοτριώσεις του Μεταλλευτικού Κώδικα κατά παραπομπή του άρθρου 138 τούτου και του άρθρου 29 παρ.8 και 9 του Κ.Α.Α.Α.]. (ομοφ.)


ΝΣΚ/34/2013

Απαλλοτριώσεις – Ειδική διαδικασία Μεταλλευτικού Κώδικα – Τρόπος καταγραφής των δένδρων στους κτηματολογικούς πίνακες – Αρμοδιότητα Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωσή τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά το στάδιο πριν την κήρυξη των απαλλοτριώσεων κατά την ειδική διαδικασία του Μεταλλευτικού Κώδικα, στο πλαίσιο της κατ’ άρθρον 133 παρ. 3 Μ.Κ. ασκουμένης αρμοδιότητας του Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωση του κτηματολογικού πίνακα, δεν εμπίπτει ο τρόπος καταγραφής των δένδρων (ανά στρέμμα φυτείας ή αριθμητικά κατ’ είδος), ανεξαρτήτως του ουσιαστικού ζητήματος αν ο τρόπος αυτός καταγραφής συνιστά κύριο προσδιοριστικό στοιχείο των υφιστάμενων επί των προς απαλλοτρίωση αγροτικών ακινήτων καλλιεργειών, σύμφωνα με το άρθρο 131 παρ. 2 Μ.Κ., εν αμφισβητήσει του οποίου, η επίλυσή του καταλείπεται στη διοικητική διαδικασία του άρθρου 16 παρ. 1-4 ΚΑΑΑ και εν τέλει σ’ αυτήν του δικαστικού προσδιορισμού της αποζημίωσης και της αναγνώρισης των δικαιούχων της απαλλοτρίωσης κατά τις διατάξεις του ΚΑΑΑ, χωρίς σε κάθε περίπτωση να θίγεται εκ του λόγου τούτου το κύρος της απαλλοτρίωσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/453/2002

Μεταλλεία. Μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου. Μη χορήγηση αδείας μεταλλευτικών ερευνών επί αιτήσεως για χώρο συμπίπτοντα με μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί των ήδη ερευνηθεισών υπό του Δημοσίου και εξαιρεθεισών υπέρ αυτού ως ιδίων μεταλλευτικών περιοχών με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 3 του ΝΔ 4433/1964, ρητά διαφυλάσσονται μόνο τα υφιστάμενα δικαιώματα ιδιωτών εξ αδείας μεταλλευτικών ερευνών ή εξ οριστικής παραχωρήσεως και όχι και το εξ αιτήσεως δικαίωμα προσδοκίας χορηγήσεως αδείας μεταλλευτικών ερευνών, καθόσον πρόκειται για ερευνηθείσες πλέον υπό του Δημοσίου περιοχές και εξαιρεθείσες υπέρ αυτού ως ίδιες μεταλλευτικές περιοχές, τις οποίες σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 144 και 146 β του ΜΚ εκμεταλλεύεται αυτό, και των οποίων ο χώρος δεν μπορεί να παραχωρηθεί για μεταλλευτικές έρευνες. Κατά συνέπεια ο χώρος που συμπίπτει με την κατά τα ως άνω μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου δεν δύναται να παραχωρηθεί στην ανώνυμη εταιρία «Ανώνυμη Ελληνική Μεταλλευτική & Μεταλλουργική Εταιρεία Λαρύμνης ΛΑΡΚΟ ΑΕ» για μεταλλευτικές έρευνες και ως εκ τούτου δεν δύναται να χορηγηθεί για το χώρο αυτό άδεια μεταλλευτικών ερευνών, ως αιτείται με την από 3-12-1985 (ΑΒΜ 897/4-12-1985) αίτησή της.


ΝΣΚ/119/2013

Παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου σε Δήμους ή Κοινότητες – Έννοια και περιεχόμενο των σχετικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου σε Δήμους ή Κοινότητες διέπεται αποκλειστικά από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 200 του ν. 3463/2006, οι οποίες ρυθμίζουν την παραχώρηση ή εν γένει διάθεση δικαιωμάτων του Δημοσίου επί των ως άνω πραγμάτων με ή χωρίς αντάλλαγμα. Η κατά χρήση παραχώρηση ακινήτων του Δημοσίου, τα οποία διαχειρίζεται η Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 973/1979. (ομοφ.)


ΝΣΚ/133/2006

Παραχωρητήριο. Απ’ ευθείας χωρίς δημοπρασία εκποίηση ιδανικών μεριδίων Δημοσίου επί ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απόφαση για την απ’ ευθείας χωρίς δημοπρασία εκποίηση ιδανικών μεριδίων του Δημοσίου επί ακινήτου στους λοιπούς συγκυρίους αυτού κατά το άρθρο 116 του π.δ. 11/12-11-1929 δεν συνιστά εκτελεστή διοικητική πράξη, αλλά πράξη διεπόμενη από το ιδιωτικό δίκαιο και επομένως επ’ αυτής και της αντίστοιχης μεταβίβασης εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα.