ΝΣΚ/34/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απαλλοτριώσεις – Ειδική διαδικασία Μεταλλευτικού Κώδικα – Τρόπος καταγραφής των δένδρων στους κτηματολογικούς πίνακες – Αρμοδιότητα Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωσή τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά το στάδιο πριν την κήρυξη των απαλλοτριώσεων κατά την ειδική διαδικασία του Μεταλλευτικού Κώδικα, στο πλαίσιο της κατ’ άρθρον 133 παρ. 3 Μ.Κ. ασκουμένης αρμοδιότητας του Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωση του κτηματολογικού πίνακα, δεν εμπίπτει ο τρόπος καταγραφής των δένδρων (ανά στρέμμα φυτείας ή αριθμητικά κατ’ είδος), ανεξαρτήτως του ουσιαστικού ζητήματος αν ο τρόπος αυτός καταγραφής συνιστά κύριο προσδιοριστικό στοιχείο των υφιστάμενων επί των προς απαλλοτρίωση αγροτικών ακινήτων καλλιεργειών, σύμφωνα με το άρθρο 131 παρ. 2 Μ.Κ., εν αμφισβητήσει του οποίου, η επίλυσή του καταλείπεται στη διοικητική διαδικασία του άρθρου 16 παρ. 1-4 ΚΑΑΑ και εν τέλει σ’ αυτήν του δικαστικού προσδιορισμού της αποζημίωσης και της αναγνώρισης των δικαιούχων της απαλλοτρίωσης κατά τις διατάξεις του ΚΑΑΑ, χωρίς σε κάθε περίπτωση να θίγεται εκ του λόγου τούτου το κύρος της απαλλοτρίωσης. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
N.Δ.4029/1959
Περί αργούντων μεταλλείων και τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων του Μεταλλευτικού Κώδικος και της Υπηρεσίας Μεταλλείων
ΝΣΚ/153/2014
Εκμίσθωση μεταλλευτικών δικαιωμάτων επί δημοσίων μεταλλείων, σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 144 παρ.3 του Μεταλλευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η εκμίσθωση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του Δημοσίου επί δημοσίων μεταλλείων στην τελευταία μισθώτρια εταιρεία, με τη σύναψη απ’ ευθείας σύμβασης με αυτήν, υπό την προϋπόθεση της συνδρομής λόγων δημοσίου συμφέροντος. Η κρίση επί των ζητημάτων τούτων αποτελεί ουσιαστική των πραγμάτων εκτίμηση, η οποία ανάγεται στη σφαίρα της αποκλειστικής αρμοδιότητας της διοίκησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/353/2012
Διόρθωση κτηματολογικού διαγράμματος και κτηματολογικού πίνακα σε απαλλοτριώσεις που κηρύσσονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Μεταλλευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται ζητήματα που ανακύπτουν σε περίπτωση απαλλοτριώσεως που κηρύσσεται σύμφωνα με τον Μεταλλευτικό Κώδικα και ειδικότερα ότι η προβλεπομένη στο άρθρο 133 του Μ.Κ. διαδικασία δεν εξομοιώνεται ούτε υποκαθιστά τη διαδικασία του άρθρου 3 παρ.2 εδ.γ’ του Ν. 2882/2001 και συνακολούθως, τηρουμένης υποχρεωτικώς της διαδικασίας του άρθρου 133 του Μ.Κ., δεν μπορεί να γίνει λόγος για εφαρμογή του άρθρου 16 παρ.5 του Ν. 2882/2001. Στις ίδιες απαλλοτριώσεις, κατά ρητή πρόβλεψη της παρ.9 του άρθρου 29 του Ν. 2882/2001, εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις των παρ.1-4 του άρθρου 16 του Ν. 2882/2001, η δε τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 133 του Μ.Κ. δεν αναιρεί την εφαρμογή τους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/481/2001
Δημόσια έργα. Διόρθωση κτηματολογικών στοιχείων απαλλοτρίωσης, προς κατασκευή Ολυμπιακού Εργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον γίνεται απαλλοτρίωση για την κατασκευή έργου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και έχει συντάξει τα κτηματολογικά στοιχεία η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, πρέπει να αναλάβει η ίδια την διόρθωσή των.
Π.Δ. 77/2005
Προϋποθέσεις και τρόπος διενέργειας του ελέγχου Οργάνωση και λειτουργία του Γραφείου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
ΝΣΚ/154/2013
Καταβολή αποζημίωσης λόγω απαλλοτρίωσης, στη περίπτωση ακύρωσης των πράξεων της διαδικασίας Μ.Σ.Δ. – Δικαιούχοι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Όταν ακυρώνονται, αυτοδικαίως, οι πράξεις, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που εντάσσονται στη διαδικασία Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης λόγω κήρυξης αντισυνταγματικών των σχετικών διατάξεων, τους δε άκυρους τίτλους κατέχουν, εκτός από τους ιδιοκτήτες του βαρυνομένου, και άλλα πρόσωπα, λόγω μεταβίβασης, η αποζημίωση λόγω απαλλοτρίωσης του βαρυνομένου καταβάλλεται στους αναγνωρισθεισομένους, κατά την ειδική διαδικασία του ν. 2882/2001, δικαιούχους της αποζημίωσης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/119/2000
Επιθεωρητής. Ειδική πρόσθετη αμοιβή Γενικού Επιθεωρητή του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Τρίαντος, Πάρεδρος Η ειδική πρόσθετη αμοιβή, που καταβλήθηκε στο Γενικό Επιθεωρητή του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. κατά το χρονικό διάστημα από 25.6.1998 μέχρι 30.11.1998, δεν ήταν νόμιμη. Τούτο δε, γιατί με το άρθρο 8 παρ.10 του Ν.2623/1998, με το οποίο καθορίστηκαν οι αποδοχές του Γενικού αυτού Επιθεωρητή στο ύψος των αποδοχών του Γενικού Διευθυντή κεντρικών υπηρεσιών των υπουργείων, καταργήθηκε η διάταξη του άρθρου 6 παρ.5 εδ.β του Ν.2477/1997 καθό μέρος προέβλεπε γι αυτόν ειδική πρόσθετη αμοιβή (πλειοψ.).
ΝΣΚ/13/2005
Αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Μεταλλείων να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του καθ’ υποτροπήν ασκούντος παράνομη λατομική δραστηριότητα λατομείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεδομένου ότι με τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου επιτυγχάνεται ο σκοπός των προπαρατειθέμενων διατάξεων του άρθρου 16 του Ν 1428/1984, ο Επιθεωρητής Μεταλλείων έχει αρμοδιότητα να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου όταν ασκείται παράνομη λατομική δραστηριότητα και συντρέχουν για τον παραβάτη οι προϋποθέσεις της νομικής κατάστασης της υποτροπής, ανεξάρτητα αν οι εγκαταστάσεις του αυτές, ως ευρισκόμενες εκτός λατομικού χώρου, έχουν αδειοδοτηθεί με τις διατάξεις του Ν 2516/1997 «Περί ίδρυσης και λειτουργίας βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων».
ΝΣΚ/94/2014
Απαλλοτριώσεις κατά τον Μεταλλευτικό Κώδικα – Αρμοδιότητα διόρθωσης κτηματολογικών στοιχείων – Χαρακτηρισμός αγροτεμαχίου ως ποτιστικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χαρακτηρισμός αγροτικού ακινήτου ως ποτιστικού ή ξηρικού ανάγεται στη σφαίρα της ουσιαστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης και εν προκειμένω του αρμοδίου Επιθεωρητή Μεταλλείων, μετ’ εκτίμηση των πραγμάτων, με βάση και τα διδάγματα της κοινής πείρας και τη συναλλακτική πρακτική [ύπαρξη ή μη εγκαταστάσεων υδροληψίας (γεώτρηση ή πηγάδι), ατομικών ή ομαδικών ηλεκτροδοτούμενων υδροληψιών ή άλλων πηγών νόμιμης άντλησης και μεταφοράς ύδατος και η διατοπική σχέση του αγροτεμαχίου προς τις εγκαταστάσεις ή πηγές], χωρίς ο χαρακτηρισμός αυτός να είναι δεσμευτικός, υπό την έννοια ότι μπορεί να αμφισβητηθεί από τους διαδίκους και υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο στα πλαίσια του δικαστικού προσδιορισμού της αποζημίωσης και της διαδικασίας αναγνώρισης των δικαιούχων [βλ. άρθρα 13-25 και 26-27, αντίστοιχα, του δια του άρθρου πρώτου του ν. 2882/2001 κυρωθέντος Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (Κ.Α.Α.Α.), που εφαρμόζονται στις απαλλοτριώσεις του Μεταλλευτικού Κώδικα κατά παραπομπή του άρθρου 138 τούτου και του άρθρου 29 παρ.8 και 9 του Κ.Α.Α.Α.]. (ομοφ.)
ΝΣΚ/270/2009
Μεταλλεία. Αρμόδια υπηρεσία για χορήγηση άδειας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκτός λατομικού χώρου ευρισκομένου εντός δημοσίου μεταλλείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμοδιότητα των υπηρεσιών για την αδειοδότηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας μεταλλευτικών και λατομικών προϊόντων προσδιορίζεται με κριτήρια τον τόπο εγκατάστασης της περιλαμβάνουσας αυτές μονάδας επεξεργασίας και το είδος των εξορυσόμενων και στη συνέχεια επξεργαζόμενων προϊόντων για την εκμετάλλευση των οποίων εκδίδεται χωριστή ειδική για κάθε ένα άδεια. Έτσι για μεν τις εκτός μεταλλευτικών ή λατομικών χώρων εγκαταστάσεις η αδειοδότηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3325/2005 για δε τις εντός αυτών από τις σχετικές περί μεταλλείων ή λατομείων αντίστοιχα ειδικές διατάξεις, όπως αυτές έχουν στο πλαίσιο της αποκέντρωσης προσδιοριστεί και από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Π.Δ. 92/1993. Τα ίδια ισχύουν και για τις εγκαταστάσεις λατομείων που λειτουργούν εντός ευρύτερου μεταλλευτικού χώρου ή μεταλλείου.