×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/453/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μεταλλεία. Μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου. Μη χορήγηση αδείας μεταλλευτικών ερευνών επί αιτήσεως για χώρο συμπίπτοντα με μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί των ήδη ερευνηθεισών υπό του Δημοσίου και εξαιρεθεισών υπέρ αυτού ως ιδίων μεταλλευτικών περιοχών με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 3 του ΝΔ 4433/1964, ρητά διαφυλάσσονται μόνο τα υφιστάμενα δικαιώματα ιδιωτών εξ αδείας μεταλλευτικών ερευνών ή εξ οριστικής παραχωρήσεως και όχι και το εξ αιτήσεως δικαίωμα προσδοκίας χορηγήσεως αδείας μεταλλευτικών ερευνών, καθόσον πρόκειται για ερευνηθείσες πλέον υπό του Δημοσίου περιοχές και εξαιρεθείσες υπέρ αυτού ως ίδιες μεταλλευτικές περιοχές, τις οποίες σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 144 και 146 β του ΜΚ εκμεταλλεύεται αυτό, και των οποίων ο χώρος δεν μπορεί να παραχωρηθεί για μεταλλευτικές έρευνες. Κατά συνέπεια ο χώρος που συμπίπτει με την κατά τα ως άνω μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου δεν δύναται να παραχωρηθεί στην ανώνυμη εταιρία «Ανώνυμη Ελληνική Μεταλλευτική & Μεταλλουργική Εταιρεία Λαρύμνης ΛΑΡΚΟ ΑΕ» για μεταλλευτικές έρευνες και ως εκ τούτου δεν δύναται να χορηγηθεί για το χώρο αυτό άδεια μεταλλευτικών ερευνών, ως αιτείται με την από 3-12-1985 (ΑΒΜ 897/4-12-1985) αίτησή της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.4433/1964

Περί μεταλλευτικών ερευνών του Δημοσίου και άλλων τινών μεταλλευτικών διατάξεων.


οικ. ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/65769/4195/2021

Σύσταση Υπηρεσιακού Συμβουλίου του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) «Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών» (ΕΑΓΜΕ)


ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/78493/5290/2021

Σύσταση της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) «Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών» (ΕΑΓΜΕ).


ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/37318/1926/2019

Καθορισμός της σφραγίδας του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών» (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.).


ΝΣΚ/32/2017

Δυνατότητα τροποποίησης υφιστάμενης σύμβασης μίσθωσης λατομικού χώρου ως προς το εξορυσσόμενο ορυκτό, με διατήρηση του ίδιου δικαιούχου, κατόπιν διαπίστωσης, από το Ι.Γ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών), ότι το κυρίως παραγόμενο προϊόν δεν είναι αυτό για το οποίο μισθώθηκε ο χώρος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφ' όσον για συγκεκριμένη λατομική έκταση, η οποία εκμισθώθηκε για την εξόρυξη μαρμάρου, διαπιστώθηκε, κατόπιν έρευνας του Ι.Γ.Μ.Ε., ότι το κυρίως παραγόμενο ορυκτό είναι ανθρακικό ασβέστιο (βιομηχανικό ορυκτό), ήτοι διαφορετικό εκείνου για το οποίο η εν λόγω έκταση εκμισθώθηκε, δεν μπορεί να συνεχισθεί η μίσθωση, έστω τροποποιούμενη ως προς το παραγόμενο ορυκτό, και συντρέχει περίπτωση ανάκλησης της χορηγηθείσης αδείας και λύσεως (καταγγελίας) της μισθώσεως, προκειμένου να διεξαχθεί διαδικασία για την σύναψη νέας μισθώσεως, μετά τη διεξαγωγή πλειοδοτικής δημοπρασίας (ομόφ).


ΝΣΚ/83/2018

Δυνατότητα ή μη χορήγησης παράτασης της παραχώρησης των δικαιωμάτων του Δημοσίου, για την έρευνα και εκμετάλλευση λιγνίτη στις μεταλλευτικές περιοχές Αμυνταίου και Κομνηνών – Πύργων Β.Δ. Μακεδονίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η χορήγηση της παράτασης της παραχώρησης, όπως προβλέπεται στην υπ' αριθ. Φ34.2.5/οικ.9510/29.7.1988 απόφαση του Υπουργού Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας, με την οποία καθορίστηκε περιοχή στις μεταλλευτικές λεκάνες Αμυνταίου και Κομνηνών - Πύργων Β.Δ. Μακεδονίας και παραχωρήθηκε από το Δημόσιο προς τη ΔΕΗ αποκλειστικό και χωρίς αντάλλαγμα δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης λιγνιτών στην περιοχή αυτή και παρά την κατάργηση του άρθρου 3 παρ. 3 ν. 134/1975, δυνάμει του οποίου η υπουργική αυτή απόφαση εκδόθηκε. Για την έκδοση της απόφασης έγκρισης παράτασης της παραχώρησης, για είκοσι (20) επιπλέον έτη, απαιτείται η υποβολή αιτήσεως από τη ΔΕΗ Α.Ε., και η κρίση περί της ύπαρξης εκμεταλλεύσιμου λιγνιτικού αποθέματος και αφού συνεκτιμηθούν όλες οι παράμετροι (μεταλλευτικές, περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές), βάσει των οποίων προκύπτει η εκμεταλλευσιμότητα των κοιτασμάτων. Κατά τη χορήγηση της εν λόγω παράτασης, δεν εφαρμόζεται το άρθρο 144 του Μεταλλευτικού Κώδικα. (πλειοψ.) Η γνωμοδότηση εκδόθηκε κατόπιν παραπομπής του θέματος στην Ολομέλεια με την υπ' αριθ. 51/2018 γνωμοδότηση του Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΝΣΚ/264/2002

α) Αιγιαλός. Τουριστικά δημόσια κτήματα. Αρμοδιότης έκδοσης αδείας για εκτέλεση έργων στον αιγιαλό που αποτελεί τουριστικό δημόσιο κτήμα. β) Αρμοδιότης έκδοσης αδείας για εκτέλεση έργων στον αιγιαλό επί παραχωρήσεώς του στην ΓΓΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Μετά την υπαγωγή με τον Ν 2837/2000 της διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της περιουσίας του ΕΟΤ στα «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ» αρμόδιος για να εκδώσει άδεια εκτέλεσης έργων στον αιγιαλό, που αποτελεί τουριστικό δημόσιο κτήμα, είναι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών (πλειοψ.). β) Με το άρθρο 9 του Ν 719/77 δεν μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, διότι ο νόμος αυτός αφορά την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και όχι την δημόσια κτήση, όπως ο αιγιαλός. Επομένως αρμόδιος για την χορήγηση άδειας εκτέλεσης έργων στον αιγιαλό στην ΓΓΑ για σκοπούς, που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, είναι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών (πλειοψ.).


ΝΣΚ/277/2000

Δημόσια κτήματα. Έκτακτη χρησικτησία. Ιδιοκτησιακό καθεστώς - τηρητέα πορεία του δημοσίου κτήματος ΑΒΚ 8 Σύρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί ακινήτων είναι δυνατή η υπό του Δημοσίου κτήσις κυριότητος και εξ εκτάκτου χρησικτησίας (προγενέστερο δίκαιο). Έκτακτος χρησικτησία επί δημοσίων κτημάτων είναι δυνατή μόνον εφόσον η τριακονταετής παραγραφή αύτη συνεπληρώθη μέχρι της δημοσιεύσεως του Ν.Δ/τος της 22-4/16-5-1926. Η υπό του Δημοσίου χορήγησις αδείας λειτουργίας Καζίνου εις εταιρεία δεν νομιμοποιεί την ακυρότητα της προς αυτήν εισφοράς υπό εταίρου της (Δήμου), ακινήτου ανήκοντος εις το Δημόσιο.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)381/2015

ΜΕΛΕΤΕΣ: Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο σε σύμπραξη εταιρειών, σε εκτέλεση σύμβασης, αντικείμενο της οποίας ήταν η εκπόνηση της μελέτης με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ……….», καθόσον μη νομίμως ο Δήμος προέβη στην ανάθεση της ανωτέρω μελέτης, διότι: α) ο Δήμος, στα χωρικά όρια του οποίου κείται το ιστορικό μνημείο, δεν όφειλε να αποτανθεί στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) για την υλοποίηση της μελέτης και β) δεν προκύπτει ότι ο Δήμος είχε λάβει από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οιαδήποτε έγκριση για την εκπόνηση της μελέτης, πριν και μετά τη σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών, παρόλο που αυτή η εξ αντικειμένου εξειδικευμένη μελέτη αποσκοπεί στην αντιμετώπιση καταπτώσεων στον περιβάλλοντα χώρο του μνημείου (απόφαση 34593/1108/23.6-8.7.1983 του Υπουργού Πολιτισμού, ΦΕΚ Β΄ 398/1983, ν. 1126/1981,ΦΕΚ  Α΄ 32/1981 και άρθρο 75 ΚΔΚ).


ΝΣΚ/19/2000

Δάση. Σχέδια πόλεων. Εγκυρότητα του ρυμοτομικού σχεδίου του Οικοδομικού Συνεταιρισμού "Η ΑΤΤΙΚΗ Ε.Π.Ε." στην περιοχή Αγ.Νικόλαος Νέας Επιδαύρου Ν.Αργολίδας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Χαραλαμπίδης, Πάρεδρος Η Διοίκηση δύναται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ανεξαρτήτως παρόδου μακρού χρόνου, να ανακαλέσει πράξη, εξ υπαρχής άκυρη, με την οποία υπήχθη σε σχέδιο πόλεως έκταση οικοδομικού συνεταιρισμού αναγνωρισθείσα εκ των υστέρων κατά το μέγιστο μέρος αυτής ως δημόσιο και ιδιωτικό δάσος, αφού το σχέδιο πόλεως κατέστη εκ των πραγμάτων ανεφάρμοστο.