ΝΣΚ/154/2021
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν, λαμβάνοντας υπόψη τη διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 5 του ν. 2225/1994, είναι επιτρεπτή –εκ μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.), κατά την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων της και προς συναγωγή συμπερασμάτων κατόπιν διενέργειας ελέγχων της– η διατήρηση, επισκόπηση και αξιολόγηση αποδεικτικού υλικού, μέρος του οποίου αποτελεί προϊόν άρσης του απορρήτου και/ή ποινικής δικογραφίας και περιήλθε στη γνώση ή/και κατοχή της Ε.Α., κατά τη διάρκεια των σχετικών ερευνών της.(..)Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συναγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την παραβίαση ή μη των άρθρων 1 και 2 του ν. 3959/2011 ή/και των άρθρων 101 και 102 ΣΛΕΕ, δύνανται να αξιοποιήσουν και να επεξεργασθούν κάθε είδους στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και στοιχείων της σχετικής ποινικής δικογραφίας ή/και προϊόντων άρσης απορρήτου επικοινωνιών, ανεξάρτητα από το εάν τα σχετικά στοιχεία περιήλθαν στη γνώση ή/και στην κατοχή τους, είτε κατόπιν δικών τους ελέγχων, είτε κατόπιν ενημέρωσης ή/και αποστολής από αρμόδιες δημόσιες αρχές (προανακριτικές, εισαγγελικές κ.ο.κ.), είτε κατόπιν καταγγελίας ιδιώτη (ομόφωνα).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/259/2003
Δυνατότητα ή μη παροχής πληροφοριών σχετικών με τα περιουσιακά στοιχεία του Μ.Τ.Π.Υ. σε μερισματούχους, κατόπιν αιτήσεών τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί αιτήσεως ενδιαφερομένου (μερισματούχου) προς το Μ.Τ.Π.Υ. για την παροχή στοιχείων και πληροφοριών για να ενημερωθεί αναλυτικά για την ακίνητη και κινητή περιουσία του Ταμείου, τον χρόνο αποκτήσεως των ακινήτων και, εφόσον υπάρχουν μετοχές, το χρόνο αποκτήσεως αυτών και την εταιρεία την οποία αφορούν, εάν μεν υπάρχει στα αρχεία του Ταμείου έγγραφο (βιβλίο καταγραφής της ακίνητης περιουσίας ή της κινητής περιουσίας, μετοχολόγιο, έκθεση, ισολογισμός κλπ) που να περιέχει τα στοιχεία αυτά, συντρεχουσών βεβαίως και των λοιπών προϋποθέσεων, μεταξύ των οποίων η έλλειψη απορρήτου, το Ταμείο οφείλει να χορηγήσει αντίγραφο. Αν, όμως, δεν υπάρχει τέτοιο έγγραφο, αλλά απαιτείται εκ μέρους του Ταμείου έρευνα και συλλογή πληροφοριών, επεξεργασία του υλικού των αρχείων, αξιολόγηση και, τελικώς συναγωγή συμπερασμάτων, που απαιτούν χρονοβόρες αναζητήσεις, δεν υπάρχει υποχρέωση ικανοποιήσεως του αιτήματος.
ΝΣΚ/166/2016
Δυνατότητα άρσης τελωνειακού απορρήτου, κατόπιν αιτήσεως του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. (Ο.Λ.Ε. Α.Ε).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συντρέχει περίπτωση κάμψης τελωνειακού απορρήτου έναντι του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. (Ο.Λ.Ε. Α.Ε), προκειμένου να χορηγηθούν από την τελωνειακή αρχή προς αυτόν, στοιχεία που ζήτησε και τα οποία συνδέονται με τελωνειακά παραστατικά. (ομόφ.)
ΝΣΚ/468/2006
Έκπτωση υπαλλήλου, λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης – Δυνατότητα άρσης της έκπτωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την έκπτωση υπαλλήλου, λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης, οι μόνες επιτρεπτές περιπτώσεις άρσης της έκπτωσης, και επανόδου του ανωτέρω υπαλλήλου στην υπηρεσία είναι αυτές της απονομής χάριτος με άρση των συνεπειών της ποινικής καταδίκης του, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 47 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και της αθώωσής του, κατόπιν αναθεώρησης της καταδικαστικής απόφασης του Αρείου Πάγου, απαγορευομένου επομένως του διορισμού και της επαναφοράς, άρα και της αποκατάστασης αυτού για οποιοδήποτε άλλο λόγο.
Ν.5002/2022
Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών.
ΝΣΚ/298/2010
Συμμόρφωση Διοικήσεως – Άρση κατασχέσεως συνεπεία ποινικής αποφάσεως – Απόδοση ή μη, από το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο εικόνας κατασχεθείσας, λόγω παράλειψης της δήλωσης κατοχής αρχαίου αντικειμένου, στους ιδιοκτήμονες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει του δοθέντος πραγματικού το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο μετά την έκδοση της απόφασης του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών, η οποία διέταξε την άρση της κατάσχεσης και την απόδοση της εικόνας στην ιδιοκτήμονα αυτής υποχρεούται να αποδώσει την ως άνω εικόνα στην Α.Μ. και εφόσον προβάλλει το Δημόσιο δικαιώματα επί της εικόνας να διεκδικήσει την κατοχή της δικαστικά με την άσκηση της προσήκουσας αγωγής, είτε, πρωτίστως, με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων.
ΝΣΚ/381/2001
Αρχαιότητες. Αίτημα για νομιμοποίηση κατοχής παλαιολιθικών ευρημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Εάν ο αιτών δεν αναγνωρισθεί, κατά την διαγραφόμενη στον νόμο διαδικασία, νόμιμος κάτοχος των αρχαίων ή νόμιμος συλλογέας τούτων, δεν αποκτά την νόμιμη κατοχή επ αυτών και συνεπώς δεν μπορεί να μεταβιβάσει σε ιδιώτη, με οποιαδήποτε πράξη εν ζωή ή αιτία θανάτου, είτε ολόκληρη την συλλογή είτε μέρος αυτής. Αντιθέτως, υποχρεούται να παραδώσει την συλλογή στο Δημόσιο (ΥΠΠΟ), το οποίο είναι κύριος και νομέας των αρχαίων που την αποτελούν. Αν ο ανωτέρω δεν παραδώσει εκουσίως την παραπάνω συλλογή στο Δημόσιο, αυτό δικαιούται να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή των αρχαίων που την αποτελούν.
ΝΣΚ/18/2017
Πρόσβαση σε έγγραφα - Δυνατότητα χορήγησης, κατόπιν αιτήσεως του εργοδότη ή άλλου ενδιαφερομένου που επικαλείται έννομο συμφέρον, αντιγράφων της μηνυτήριας αναφοράς και όλων των συνημμένων σε αυτήν εγγράφων, που έχουν διαβιβαστεί από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές, σε περιπτώσεις σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων.(..)Κατ’ εφαρμογή των άρθρων 1 και 21 - 29 του π.δ. 28/2015, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει σε παθόντες εργαζόμενους και στους εργοδότες τους, αντίγραφα των διοικητικών εγγράφων που έχουν συνταχθεί κατόπιν σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων (ήτοι της έκθεσης του Σ.ΕΠ.Ε., των λοιπών εγγράφων που τη συνοδεύουν, αλλά και της μηνυτήριας αναφοράς που διαβιβάστηκε στις αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές), ενώ αν τα έγγραφα αυτά περιέχουν προσωπικά δεδομένα υποχρεούται να ενημερώσει το υποκείμενο των δεδομένων ή των τρίτων για την επικείμενη επεξεργασία. Περαιτέρω πάντως, μπορεί η Διοίκηση να αρνηθεί τη χορήγηση επικαλούμενη την παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 28/2015 και αιτιολογώντας πλήρως την άρνησή της, αν θεωρεί ότι, ενόψει και της σχηματισθείσης ποινικής δικογραφίας, η ικανοποίηση του αιτήματος των διοικουμένων θα δυσχεράνει ουσιωδώς την έρευνα των δικαστικών ή αστυνομικών αρχών (πλειοψ).. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 50/2017 γνωμοδότηση του Στ΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/253/2015
Περί της δυνατότητας ή μη εγκαλούντος τέως Υπουργό να λάβει γνώση του φακέλου της ποινικής δικογραφίας, που έχει διαβιβασθεί στη Βουλή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η Βουλή, δεν υποχρεούται, κατ’ αρχήν, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να αποδεχθεί την από 20-5-2015 αίτηση του Γ.Μ., με την οποία της υπέβαλε το αίτημα να του επιτρέψει την ανάγνωση του φακέλου της σε βάρος τέως Υπουργού ποινικής δικογραφίας, που διαβιβάσθηκε αρμοδίως στην Βουλή, να χορηγήσει σε αυτόν επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων αυτού που θα υποδείξει και να γνωστοποιήσει στον ίδιο τις τυχόν ενέργειες για την άρση των λόγων αρνήσεως. Υποχρεούται όμως να αιτιολογήσει την άρνησή της. 2. Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόεδρος της Βουλής ως αρμόδιο όργανο, έχει την διακριτική ευχέρεια, με απόφασή του, σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα της υπόθεσης, να επιτρέψει στον αιτούντα να λάβει γνώση συγκεκριμένων εγγράφων, τα οποία θα κριθούν αποδεδειγμένως απαραίτητα για τις δικαστικές υποθέσεις του, στην περίπτωση μεν που συνιστούν απλά προσωπικά δεδομένα, μετά από ενημέρωση του τέως Υπουργού και στην περίπτωση, που συνιστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, μετά από προηγούμενη ενημέρωση του τέως Υπουργού και άδεια της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/17/2018
Πρόσβαση σε έγγραφα - Δυνατότητα χορήγησης, κατόπιν αιτήσεως του εργοδότη ή άλλου ενδιαφερομένου που επικαλείται έννομο συμφέρον, αντιγράφων της μηνυτήριας αναφοράς και όλων των συνημμένων σε αυτήν εγγράφων, που έχουν διαβιβαστεί από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές, σε περιπτώσεις σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Κατ’ εφαρμογή των άρθρων 1 και 21 - 29 του π.δ. 28/2015, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει σε παθόντες εργαζόμενους και στους εργοδότες τους, αντίγραφα των διοικητικών εγγράφων που έχουν συνταχθεί κατόπιν σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων (ήτοι της έκθεσης του Σ.ΕΠ.Ε., των λοιπών εγγράφων που τη συνοδεύουν, αλλά και της μηνυτήριας αναφοράς που διαβιβάστηκε στις αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές), ενώ αν τα έγγραφα αυτά περιέχουν προσωπικά δεδομένα υποχρεούται να ενημερώσει το υποκείμενο των δεδομένων ή των τρίτων για την επικείμενη επεξεργασία. Περαιτέρω πάντως, μπορεί η Διοίκηση να αρνηθεί τη χορήγηση επικαλούμενη την παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 28/2015 και αιτιολογώντας πλήρως την άρνησή της, αν θεωρεί ότι, ενόψει και της σχηματισθείσης ποινικής δικογραφίας, η ικανοποίηση του αιτήματος των διοικουμένων θα δυσχεράνει ουσιωδώς την έρευνα των δικαστικών ή αστυνομικών αρχών (πλειοψ).. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 50/2017 γνωμοδότηση του Στ΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/92/2010
Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.). Αρμοδιότητα για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων κατά τη διάταξη του άρθρου 11 του Ν 3115/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κυρωτική αρμοδιότητα της Α.Δ.Α.Ε. εξακολουθεί να υφίσταται, όπως αυτή θεμελιώνεται στο άρθρο 11 του Ν 3115/2003 για ενέργειες φυσικών ή νομικών προσώπων, τα οποία δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πλαίσιο του Ν 3674/2008, έστω και αν τυχόν ενεργούν εκ μέρους του παρόχου, δηλαδή είτε ως πάροχος, είτε ως νόμιμος εκπρόσωπός του, υπάλληλος, συνεργάτης του κ.λπ.