ΝΣΚ/253/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Περί της δυνατότητας ή μη εγκαλούντος τέως Υπουργό να λάβει γνώση του φακέλου της ποινικής δικογραφίας, που έχει διαβιβασθεί στη Βουλή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η Βουλή, δεν υποχρεούται, κατ’ αρχήν, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να αποδεχθεί την από 20-5-2015 αίτηση του Γ.Μ., με την οποία της υπέβαλε το αίτημα να του επιτρέψει την ανάγνωση του φακέλου της σε βάρος τέως Υπουργού ποινικής δικογραφίας, που διαβιβάσθηκε αρμοδίως στην Βουλή, να χορηγήσει σε αυτόν επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων αυτού που θα υποδείξει και να γνωστοποιήσει στον ίδιο τις τυχόν ενέργειες για την άρση των λόγων αρνήσεως. Υποχρεούται όμως να αιτιολογήσει την άρνησή της. 2. Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόεδρος της Βουλής ως αρμόδιο όργανο, έχει την διακριτική ευχέρεια, με απόφασή του, σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα της υπόθεσης, να επιτρέψει στον αιτούντα να λάβει γνώση συγκεκριμένων εγγράφων, τα οποία θα κριθούν αποδεδειγμένως απαραίτητα για τις δικαστικές υποθέσεις του, στην περίπτωση μεν που συνιστούν απλά προσωπικά δεδομένα, μετά από ενημέρωση του τέως Υπουργού και στην περίπτωση, που συνιστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, μετά από προηγούμενη ενημέρωση του τέως Υπουργού και άδεια της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/354/2014
Δυνατότητα παροχής πληροφοριών σε προϊστάμενο Γραφείου τέως Προέδρου της Βουλής, σχετικά με αποσπασμένη στη Βουλή υπάλληλο, σε γραφείο στο οποίο δεν προΐσταται ο προαναφερόμενος – Προσωπικά δεδομένα της υπαλλήλου – Έννομο συμφέρον ή εύλογο ενδιαφέρον του αιτούντος προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην προκειμένη περίπτωση δεν συντρέχει «εύλογο ενδιαφέρον» για την χορήγηση των αιτουμένων στοιχείων και πληροφοριών, όπως η έννοια αυτού αναλύθηκε παραπάνω, δεδομένου ότι ο αιτών δεν αναφέρει στην τεθείσα υπόψη αίτηση ούτε αποδεικνύει οποιαδήποτε έννομη σχέση, ή οποιοδήποτε γεγονός ή περίσταση που συνδέει τα συμφέροντά του άμεσα με το περιεχόμενο των εγγράφων και των πληροφοριών, που ζήτησε να λάβει γνώση, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι ο αιτών δεν τυγχάνει πλέον προϊστάμενος της προαναφερομένης υπαλλήλου.
ΝΣΚ/21/2000
Κρατικές Προμήθειες. Υποχρέωση της Υπηρεσίας να επιτρέψει στους λαβόντες μέρος σε διαγωνισμό προμήθειας από το Δημόσιο των τεχνικών χαρακτηριστικών των λοιπών διαγωνιζομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Υπηρεσία η οποία διενήργησε δημόσιο διαγωνισμό προμήθειας διαφόρων υλικών, υποχρεούται να επιτρέψει στους διαγωνισθέντες να λάβουν γνώση των τεχνικών χαρακτηριστικών των προσφερομένων από τους λοιπούς διαγωνισθέντες ειδών, ανεξάρτητα αν τα σχετικά έγγραφα θεωρηθούν ως "διοικητικά" ή "ιδιωτικά", αν ο διαγωνισμός έλαβε χώρα μετά τις 9-3-99.
ΝΣΚ/154/2021
Εάν, λαμβάνοντας υπόψη τη διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 5 του ν. 2225/1994, είναι επιτρεπτή –εκ μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.), κατά την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων της και προς συναγωγή συμπερασμάτων κατόπιν διενέργειας ελέγχων της– η διατήρηση, επισκόπηση και αξιολόγηση αποδεικτικού υλικού, μέρος του οποίου αποτελεί προϊόν άρσης του απορρήτου και/ή ποινικής δικογραφίας και περιήλθε στη γνώση ή/και κατοχή της Ε.Α., κατά τη διάρκεια των σχετικών ερευνών της.(..)Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συναγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την παραβίαση ή μη των άρθρων 1 και 2 του ν. 3959/2011 ή/και των άρθρων 101 και 102 ΣΛΕΕ, δύνανται να αξιοποιήσουν και να επεξεργασθούν κάθε είδους στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και στοιχείων της σχετικής ποινικής δικογραφίας ή/και προϊόντων άρσης απορρήτου επικοινωνιών, ανεξάρτητα από το εάν τα σχετικά στοιχεία περιήλθαν στη γνώση ή/και στην κατοχή τους, είτε κατόπιν δικών τους ελέγχων, είτε κατόπιν ενημέρωσης ή/και αποστολής από αρμόδιες δημόσιες αρχές (προανακριτικές, εισαγγελικές κ.ο.κ.), είτε κατόπιν καταγγελίας ιδιώτη (ομόφωνα).
ΝΣΚ/452/2000
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση πειθαρχικής δικογραφίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Δ.Κεφάλα, Πάρεδρος Η Διοίκηση υποχρεούται να γνωρίσει ή να χορηγήσει αντίγραφα πορισματικής έκθεσης και υλικού βάσει της οποίας συντάχθηκε αυτή, εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. δεν ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη, ενώ δεν υποχρεούται (η Διοίκηση) εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. εξακολουθεί η πειθαρχική διαδικασία με την άσκηση πειθαρχικής δίωξης οπότε δικαίωμα προς γνώση του φακέλλου έχει ο διωκόμενος με τις προϋποθέσεις βέβαια των σχετικών διατάξεων.
ΝΣΚ/19/2017
Υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγήσει στον αιτούντα πολίτη επικυρωμένο αντίγραφο σχεδίου απόφασης του Πρωθυπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.(...)Η υπηρεσία οφείλει να επιτρέψει στον αιτούντα να λάβει γνώση ή και να χορηγήσει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο σχεδίου απόφασης του Πρωθυπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, που φυλάσσεται στον οικείο υπηρεσιακό φάκελο (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 169/2016 γνωμ. του Α΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/169/2016
Υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγήσει στον αιτούντα πολίτη επικυρωμένο αντίγραφο σχεδίου απόφασης του Πρωθυπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπηρεσία οφείλει να επιτρέψει στον αιτούντα να λάβει γνώση ή να χορηγήσει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του σχεδίου της υπ’ αριθ. ΑΝΥΠΟΙΚ 00876ΕΞ 2015 ΕΜΠ/3-12-2015 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, που φυλάσσεται στον οικείο υπηρεσιακό φάκελο (πλειοψ.)
ΝΣΚ/18/2017
Πρόσβαση σε έγγραφα - Δυνατότητα χορήγησης, κατόπιν αιτήσεως του εργοδότη ή άλλου ενδιαφερομένου που επικαλείται έννομο συμφέρον, αντιγράφων της μηνυτήριας αναφοράς και όλων των συνημμένων σε αυτήν εγγράφων, που έχουν διαβιβαστεί από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές, σε περιπτώσεις σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων.(..)Κατ’ εφαρμογή των άρθρων 1 και 21 - 29 του π.δ. 28/2015, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει σε παθόντες εργαζόμενους και στους εργοδότες τους, αντίγραφα των διοικητικών εγγράφων που έχουν συνταχθεί κατόπιν σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων (ήτοι της έκθεσης του Σ.ΕΠ.Ε., των λοιπών εγγράφων που τη συνοδεύουν, αλλά και της μηνυτήριας αναφοράς που διαβιβάστηκε στις αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές), ενώ αν τα έγγραφα αυτά περιέχουν προσωπικά δεδομένα υποχρεούται να ενημερώσει το υποκείμενο των δεδομένων ή των τρίτων για την επικείμενη επεξεργασία. Περαιτέρω πάντως, μπορεί η Διοίκηση να αρνηθεί τη χορήγηση επικαλούμενη την παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 28/2015 και αιτιολογώντας πλήρως την άρνησή της, αν θεωρεί ότι, ενόψει και της σχηματισθείσης ποινικής δικογραφίας, η ικανοποίηση του αιτήματος των διοικουμένων θα δυσχεράνει ουσιωδώς την έρευνα των δικαστικών ή αστυνομικών αρχών (πλειοψ).. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 50/2017 γνωμοδότηση του Στ΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/17/2018
Πρόσβαση σε έγγραφα - Δυνατότητα χορήγησης, κατόπιν αιτήσεως του εργοδότη ή άλλου ενδιαφερομένου που επικαλείται έννομο συμφέρον, αντιγράφων της μηνυτήριας αναφοράς και όλων των συνημμένων σε αυτήν εγγράφων, που έχουν διαβιβαστεί από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές, σε περιπτώσεις σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Κατ’ εφαρμογή των άρθρων 1 και 21 - 29 του π.δ. 28/2015, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει σε παθόντες εργαζόμενους και στους εργοδότες τους, αντίγραφα των διοικητικών εγγράφων που έχουν συνταχθεί κατόπιν σοβαρών και θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων (ήτοι της έκθεσης του Σ.ΕΠ.Ε., των λοιπών εγγράφων που τη συνοδεύουν, αλλά και της μηνυτήριας αναφοράς που διαβιβάστηκε στις αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές), ενώ αν τα έγγραφα αυτά περιέχουν προσωπικά δεδομένα υποχρεούται να ενημερώσει το υποκείμενο των δεδομένων ή των τρίτων για την επικείμενη επεξεργασία. Περαιτέρω πάντως, μπορεί η Διοίκηση να αρνηθεί τη χορήγηση επικαλούμενη την παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 28/2015 και αιτιολογώντας πλήρως την άρνησή της, αν θεωρεί ότι, ενόψει και της σχηματισθείσης ποινικής δικογραφίας, η ικανοποίηση του αιτήματος των διοικουμένων θα δυσχεράνει ουσιωδώς την έρευνα των δικαστικών ή αστυνομικών αρχών (πλειοψ).. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 50/2017 γνωμοδότηση του Στ΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/419/2006
Υποχρέωση ή μη καταβολής, από τη Βουλή των Ελλήνων, εργοδοτικών εισφορών στο Τ.Σ.Α.Υ., για τους γιατρούς που απασχολεί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αρίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Βουλή των Ελλήνων υποχρεούται να καταβάλλει εργοδοτικές εισφορές του κλάδου ασθενείας στο Τ.Σ.Α.Υ. για τους γιατρούς που απασχολούνται σ’ αυτήν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και για τους οποίους επιτρέπεται, από τη σύμβαση εργασίας τους, να διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο.
ΝΣΚ/441/2013
Παροχή στοιχείων από συνταξιοδοτικούς φακέλους ασφαλισμένων που περιλαμβάνουν προσωπικά δεδομένα, έλλειψη εννόμου συμφέροντος – Εισαγγελική παραγγελία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για χορήγηση διοικητικών εγγράφων υφίστανται τρία στάδια ελέγχου, ήτοι ερευνώνται οι προϋποθέσεις που τάσσουν τρεις νόμοι (2690/1999, 2472/1997 και 3448/2006). Έγγραφα που περιλαμβάνουν απλά προσωπικά δεδομένα των ασφαλισμένων δεν χορηγούνται, διότι ο αιτών υπάλληλος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν έχει ειδικό έννομο συμφέρον, δεδομένης και της αοριστίας της αιτήσεώς του και του κινδύνου παρενόχλησης αυτών. Εάν τα αιτούμενα στοιχεία ζητηθούν με εισαγγελική παραγγελία το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται να συμμορφωθεί μόνο αν αυτή είναι πλήρως αιτιολογημένη. (ομοφ.)