ΝΣΚ/157/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χρονικός υπολογισμός εκπαιδευτικής εμπειρίας σε ΣΜΕΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαιτούμενη από το άρθρο 4 παρ.1 του Ν 2817/2000 πενταετής εκπαιδευτική εμπειρία σε ΣΜΕΑ ως τυπικό προσόν για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά με μετάθεση, υπολογίζεται σε διδακτικά έτη και όχι σχολικά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/342/2003
Ένταξη υπαλλήλων του "Εθνικού Ιδρύματος Κωφών" βάσει του Ν 2817/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρεχόμενη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Εθνικού Ιδρύματος Προστασίας Κωφαλάλων Αθηνών εκπαίδευση, παρά την υπαγωγή του ως άνω ΝΠΔΔ στον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ρυθμίζεται, κατευθύνεται και ελέγχεται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί σ’ αυτό, εφόσον ανήκει στους κλάδους που αναφέρονται στην παρ.2 του άρθρου 35 του Ν 1566/1985, έχει την ίδια μεταχείριση με το εκπαιδευτικό προσωπικό των δημοσίων σχολείων και συνεπώς, όσοι εκ του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του ως άνω Ειδικού Δημοτικού Σχολείου έχουν και το απαραίτητο για όλους τους εκπαιδευτικούς τυπικό προσόν των παιδαγωγικών σπουδών, ήτοι πτυχίο ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, μπορούν να ενταχθούν στις αντίστοιχες ειδικότητες – κλάδους της κατηγορίας ΠΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.10 του άρθρου 3 του Ν 2817/2000.
ΝΣΚ/36/2019
Ερωτάται αν με δεδομένο ότι οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται ειδικά για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 104 του ν. 4764/2020, δύναται ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε ενέργειες πρόσληψης των Ν.Φ και Α.Κ. όταν οι τίτλοι σπουδών που διαθέτουν δεν πληρούν τα οριζόμενα στο π.δ. 50/2001.(..)Οι απασχολούμενοι Ν.Φ. και Α.Κ. δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν διορισμού στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η πρόσληψή τους σε αυτήν την ειδικότητα ούτε και σε κατώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/36/2022
Ερωτάται αν με δεδομένο ότι οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται ειδικά για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 104 του ν. 4764/2020, δύναται ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε ενέργειες πρόσληψης των Ν.Φ και Α.Κ. όταν οι τίτλοι σπουδών που διαθέτουν δεν πληρούν τα οριζόμενα στο π.δ. 50/2001.(..)Οι απασχολούμενοι Ν.Φ. και Α.Κ. δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν διορισμού στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η πρόσληψή τους σε αυτήν την ειδικότητα ούτε και σε κατώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/320/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, οι οποίοι δεν διαθέτουν το σχετικό τυπικό προσόν του απολυτηρίου εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, μη νομίμως εντάσσονται στην ειδικότητα Τ.Ε. Μουσικών και στα μισθολογικά κλιμάκια της Τ.Ε. κατηγορίας του ν. 4354/2015, δεδομένου ότι η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 26 του ν.4325/2015, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 του ν.4604/2019 τυγχάνει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, μη εφαρμοστέα ως αντίθετη στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. Κατά τη γνώμη, όμως, του Εισηγητή Νικολάου Σταματίου, εφόσον πληρούνται οι τασσόμενες από την παράγραφο 8 του άρθρου 26 του ν. 4325/2015, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 του ν. 4604/2019, προϋποθέσεις, νομίμως εχώρησε κατ’ εφαρμογή της ως άνω διάταξης η κατάταξη των προαναφερόμενων, στερουμένων απολυτηρίου εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου, υπαλλήλων του .... – εκτελεστών μουσικών οργάνων στην κατηγορία Τ.Ε. Μουσικών, συνεπώς ο περί του αντιθέτου μοναδικός προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο δε, ανεξαρτήτως της ορθότητας ή μη της κατάταξης των δικαιούχων του υπό έλεγχο χρηματικού εντάλματος στα συγκεκριμένα ως άνω Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας, με συνυπολογισμό όλων των ετών προϋπηρεσίας τους ως διανυθέντων στην εκπαιδευτική αυτή κατηγορία. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν κράτησε.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/227/2019
Μετάταξη σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας κλάδου ΠΕ Δημοσιογράφων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, μη νομίμως μετατάχθηκε η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος στην ειδικότητα ΠΕ Δημοσιογράφων, καθώς ελλείψει συγκεκριμένων ειδικών διατάξεων στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου, που να προσδιορίζουν τα προσόντα διορισμού στον κλάδο αυτόν, τυγχάνουν εφαρμογής στη συγκεκριμένη περίπτωση οι γενικές διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 50/2001 και απαιτείται ως τυπικό προσόν το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ (όπως είναι πτυχίο Α.Ε.Ι. Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας) ή ισότιμο αυτού, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η μετάταξη της υπαλλήλου στον ως άνω κλάδο με το κατεχόμενο πτυχίο «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ο οποίος δεν συνιστά ομώνυμο τίτλο σπουδών, ούτε προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι είναι ισότιμος αντίστοιχου τίτλου. Περαιτέρω, ο Δήμος .... ισχυρίζεται ότι αρκεί για τη διενέργεια της ανωτέρω μετάταξης η κατοχή οποιουδήποτε τίτλου σπουδών Α.Ε.Ι., καθώς για την καταβολή επιδόματος πτυχίου στους δημοσιογράφους (άρθρο 6 της ΚΥΑ 2/17805/0022/13.3.2013 και αντίστοιχο άρθρο 6 της ισχύουσας πλέον ΚΥΑ 1177/22.4.2019, Β΄ 1447) αρκεί κατοχή πτυχίου Α.Ε.Ι ή άλλου αναγνωρισμένου τίτλου, χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε διάκριση. Ο ισχυρισμός αυτός προβάλλεται αβασίμως, καθώς οι συγκεκριμένες διατάξεις ρυθμίζουν το διαφορετικό ζήτημα καταβολής του επιδόματος πτυχίου και όχι εκείνο του προσδιορισμού των προσόντων διορισμού στη θέση αυτή. Ομοίως αβασίμως γίνεται επίκληση των ρυθμίσεων του Οργανισμού του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, καθώς πρόκειται για φορέα που διέπεται από διαφορετικές οργανικές διατάξεις, ενώ οι αναφερόμενες από 12.11.2018 προκήρυξη της Περιφέρειας Αττικής και η 16743/9.3.2015 προκήρυξη του Δήμου .... αφορούν στην πρόσληψη διαφορετικών από την κρίσιμη κατηγοριών δημοσιογράφων. Τουτέστιν, η μεν προκήρυξη της Περιφέρειας Αττικής την πλήρωση μίας θέσης δημοσιογράφου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η θητεία της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4483/2017, διαρκεί όσο και η θητεία του Περιφερειάρχη, η δε προκήρυξη του Δήμου .... την πρόσληψη ενός δημοσιογράφου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ICT Policy Support Programme STORM – Ανάπτυξη Υπηρεσιών Έξυπνων Πόλεων μέσω Τεχνολογιών CLOUD. Η αδυναμία δε του Δήμου να προσδιορίσει στον Ο.Ε.Υ. του ειδικότερα προσόντα διορισμού για τις θέσεις Ι.Δ.Α.Χ. ΠΕ Δημοσιογράφων δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της συγκεκριμένης δαπάνης, καθώς στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται, όπως προεκτέθηκε, οι γενικές διατάξεις του π.δ.50/2001. Δοθέντος δε ότι συντρέχει ο λόγος αυτός μη νομιμότητας της δαπάνης, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του έτερου προβαλλόμενου από την Επίτροπο λόγου περί μη νόμιμης εκκαθάρισης της δαπάνης με βάση τις ρυθμίσεις της μη ισχύουσας κατά τον κρίσιμο χρόνο 2/17805/0022/13.3.2013 Κ.Υ.Α..