ΝΣΚ/36/2022
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται αν με δεδομένο ότι οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται ειδικά για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 104 του ν. 4764/2020, δύναται ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε ενέργειες πρόσληψης των Ν.Φ και Α.Κ. όταν οι τίτλοι σπουδών που διαθέτουν δεν πληρούν τα οριζόμενα στο π.δ. 50/2001.(..)Οι απασχολούμενοι Ν.Φ. και Α.Κ. δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν διορισμού στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η πρόσληψή τους σε αυτήν την ειδικότητα ούτε και σε κατώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/36/2019
Ερωτάται αν με δεδομένο ότι οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται ειδικά για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 104 του ν. 4764/2020, δύναται ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε ενέργειες πρόσληψης των Ν.Φ και Α.Κ. όταν οι τίτλοι σπουδών που διαθέτουν δεν πληρούν τα οριζόμενα στο π.δ. 50/2001.(..)Οι απασχολούμενοι Ν.Φ. και Α.Κ. δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν διορισμού στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η πρόσληψή τους σε αυτήν την ειδικότητα ούτε και σε κατώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/159/2016
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Απασχολούμενοι με προγράμματα stage δυνάμει δικαστικών αποφάσεων - Πειθαρχικό δίκαιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Φ.Ν., ο οποίος απασχολείται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε εφαρμογή προσωρινά εκτελεστών δικαστικών αποφάσεων και δεδομένου ότι δεν έχει υπογράψει σύμβαση εργασιακής σχέσης με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, θα διέπεται από τις σχετικές διατάξεις του Α.Κ. (άρθρο 652 ΑΚ).
ΝΣΚ/376/2011
Εξομοίωση αποφοίτων Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.), ως προς τους διορισμούς, με αυτούς των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) – Ένταξή τους στον κλάδο εκπαιδευτικών ΤΕ01 ή ΔΕ01 – Απαιτούμενοι τίτλοι για διορισμό αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. α) Στον κλάδο εκπαιδευτικών ΤΕ01 μπορούν να διορίζονται μόνο οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. του Ν 3475/2006, οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν απολυτήριο ΕΠΑ.Λ. (ή και ισότιμου Γενικού Λυκείου) και πτυχίο ΕΠΑ.Λ., σωρευτικά, δεδομένου ότι για τον ορισμό των ισοτιμιών των εν λόγω τίτλων, αυτοί, με ρητή διάταξη νόμου, λαμβάνονται αθροιστικά υπόψη. β) Οι απόφοιτοι (πτυχιούχοι) των ΕΠΑ.Σ. του Ν 3475/2006, (ακόμα και αν διαθέτουν απολυτήριο ΕΠΑ.Λ. ή Γενικού Λυκείου), δεν μπορούν να εξομοιωθούν με τους απόφοιτους και κατόχους απολυτηρίου και πτυχίου των ΕΠΑ.Λ. και των άλλων αποφοίτων με πτυχίο επιπέδου 3, (εφόσον βεβαίως και ο τίτλος αυτός, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις υπάρχουσες ισοτιμίες, αποτελεί προσόν διορισμού στον κλάδο εκπαιδευτικών ΤΕ01, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 του Ν 1566/1985) και δεν μπορούν να διορίζονται στον κλάδο εκπαιδευτικών ΤΕ01, παρά μόνον στον κλάδο εκπαιδευτικών ΔΕ01. γ) Οι πτυχιούχοι ΕΠΑ.Λ., (που δεν διαθέτουν απολυτήριο), κατ’ αναλογία με τους πτυχιούχους ΕΠΑ.Σ., μπορούν να διορίζονται μόνο στον κλάδο εκπαιδευτικών ΔΕ01. (ομοφ.)
ΝΣΚ/145/2023
Ερωτάται εάν οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), με τις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης στα διοικητικά όρια του Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, ύστερα από αίτησή τους, υπαλλήλων που εκλέχθηκαν δημοτικοί σύμβουλοι, κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 104 του ν. 4764/2020 (Α΄ 256), σύμφωνα με τις οποίες, ύστερα από την παραίτηση από τα ένδικα μέσα και βοηθήματα που έχουν ασκηθεί από τον e- Ε.Φ.Κ.Α. κατά δικαστικών αποφάσεων και προσωρινών διαταγών, με τις οποίες διατάσσεται η παραμονή ή η επαναπρόσληψη εργαζομένων σε υπηρεσίες του e- Ε.Φ.Κ.Α., οι εργαζόμενοι καταλαμβάνουν ειδικά συστηνόμενες για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες καταργούνται με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρησή τους και εάν η Υπηρεσία δύναται να απασχολεί την αναφερόμενη στο Ερώτημα εργαζόμενη, στο Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης Σταυρού με αρμοδιότητες όπως προβλέπονται στο άρθρο 35 του π.δ. 8/2019 και στην υπ΄ αρ. 11592/8-2-2022 Απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β΄ 559).(…) Οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 που παρέχουν τη δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης, ύστερα από αίτησή τους, μεταξύ άλλων και υπαλλήλων υπηρετούντων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας σε ν.π.δ.δ., στα διοικητικά όρια του Δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί ως δημοτικοί σύμβουλοι, ρυθμίζουν διαφορετικά ζητήματα σε σχέση με εκείνα που ρυθμίζουν οι διατάξεις του άρθρου 104 του ν. 4764/2020, με τις οποίες δεν έρχονται σε αντίθεση, και πιο συγκεκριμένα διασφαλίζουν την ακώλυτη άσκηση των ιδιαίτερης σοβαρότητας και φύσης καθηκόντων της ως άνω κατηγορίας των (εκλεγμένων ως δημοτικών συμβούλων) υπαλλήλων, οι οποίοι, κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης (του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010), είναι δυνατό, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου δήμου, να αποσπώνται, μετά από αίτησή τους, σε αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση εντός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί και αν δεν υπάρχει τέτοια (αντίστοιχη) υπηρεσία ή θέση, όμοια με αυτή που κατέχουν ήδη οι εν λόγω υπάλληλοι, να αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το δήμο όπου εξελέγησαν, αδιαφόρως των αρμοδιοτήτων οι οποίες έχουν ανατεθεί στην υπηρεσία αυτή, δυνάμενοι έτσι να απασχολούνται στην τελευταία αυτή υπηρεσία, έστω και με διαφοροποιούμενες, σε σχέση με εκείνες της προηγούμενης υπηρεσίας τους, αρμοδιότητες, ακόμη δηλαδή και εάν οι υπάλληλοι αυτοί προέρχονται από υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ στην οποία έχουν καταλάβει προσωποπαγή θέση, ειδικά συσταθείσα για τις ανάγκες απονομής και εκκαθάρισης συντάξεων του φορέα αυτού (ομόφωνα).
ΝΣΚ/171/2003
Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΜΔΔΕ). Τίτλοι μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι τίτλοι μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή, τους οποίους απένειμε στους αναφερομένους στο ερώτημα εκπαιδευτικούς το Μ.Δ.Δ.Ε. ή οποιοδήποτε Διδασκαλείο της Χώρας, εφόσον δεν έχουν ανακληθεί, είναι ισχυροί και έγκυροι, παράγουν δε, όπως και οι τίτλοι σπουδών του εξωτερικού στην Επιστήμη της Γενικής Αγωγής που έχουν τύχει ισοτιμίας προς τους χορηγούμενους από το Μ.Δ.Δ.Ε. τίτλους, όλες τις έννομες συνέπειες.
ΝΣΚ/108/2004
Προθεσμία παραγραφής των δικαιωμάτων του Ταμείου Νομικών που απορρέουν από συμβολαιογραφικά έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι διατάξεις του άρθρου 38 του Ν 2830/2000, που αφορούν την 10ετή παραγραφή, δεν καταλαμβάνουν και τις οφειλές από καθυστερούμενες εισφορές στο Ταμείο, οι οποίες, ελλείψει ειδικωτέρας καταστατικής διατάξεως, εμπίπτουν στην 20ετή παραγραφή του άρθρου 249 Α.Κ. β) Παρέλκει η έρευνα επί του β’ σκέλους του ερωτήματος, το οποίο καλύπτεται από την διάταξη του άρθρου 24 παρ.1 του ΝΔ 4114/60, σύμφωνα με την οποία, η αίτηση του ασφαλισμένου περί απονομής συντάξεως είναι απαράδεκτη, εφόσον δεν αποδεικνύεται υπό του αιτούντος η ολοσχερής εκπλήρωση των προς το Ταμείο ασφαλιστικών του υποχρεώσεων.
ΝΣΚ/498/2005
Κατάταξη εργαζομένων Δήμου σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή κατ’ άρθρο 32 παρ.1, 2 και 3 του Ν 2508/1997 η κατάταξη σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εργαζομένων σε υπηρεσίες καθαριότητας Δήμου οι οποίοι προσλήφθηκαν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στις 3-8-1994 και 14-9-1994 έως 31-12-1994 και των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν έως 31-12-1997 με αποφάσεις του Δημάρχου.
ΝΣΚ/312/2006
Διαγωνισμός για την πρόσληψη ιδιωτών ως Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων. Έννοια Νοσηλευτικού Ιδρύματος και κλινικής πείρας. Τίτλοι σπουδών. Εργαστηριακή πείρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως Νοσηλευτικά Ιδρύματα νοούνται τα παντός είδους Δημόσια ή Ιδιωτικά Θεραπευτήρια. Για την κατά νόμο απόκτηση κλινικής πείρας απαιτείται διετής τουλάχιστον συνεχής υπό την καθοδήγηση και εποπτεία υπευθύνου ιατρού απασχόληση σε Θεραπευτήριο, ασχέτως της υποκειμένης σχέσης μεταξύ του ενδιαφερομένου και του Ιδρύματος. Νομίμως αξιολογούνται οι σχετικοί τίτλοι σπουδών στους οποίους δεν αναγράφεται επίδοση, με τις ελάχιστες προβλεπόμενες από τις διατάξεις μονάδες μοριοδότησης. Απαιτείται προσκόμιση βεβαίωσης από τον υποψήφιο προς απόδειξη της προβλεπόμενης διετούς ευδόκιμης εργαστηριακής πείρας. Νομίμως αξιολογούνται από την Επιτροπή διαγωνισμού μόνο οι ομώνυμοι τίτλοι.
ΝΣΚ/13/2021
Τίτλοι σπουδών απόφοιτων ΕΠΑΛ ως προσόν διορισμού και πρόσθετης μοριοδότησης του κατόχου αυτών κατά τη διαδικασία κάλυψης θέσεων στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται από το ΑΣΕΠ.(....)Tο απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) επιπέδου 4 και πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 αποτελούν διακριτούς μεν τίτλους σπουδών, απαιτούνται, όμως, αθροιστικά, ως προσόν διορισμού για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του ΑΣΕΠ. Οι κάτοχοι και των δύο τίτλων σπουδών δεν δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών), αφού αυτοί αθροιστικά αποτελούν τον βασικό τίτλο σπουδών για τη συμμετοχή σε διαδικασία πρόσληψης τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Οι εν λόγω τίτλοι δεν είναι ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών για την κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ (ομόφωνα).
2/78938/0026/2013
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της αριθ. 466/2012 γνωμοδότησης του Α1 Τμήματος Διακοπών του Ν.Σ.Κ. Με την ανωτέρω γνωμοδότηση διατυπώθηκε, κατά πλειοψηφία, η άποψη ότι: α) οι αποφάσεις επί αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων δεν υπάγονται για συγκεκριμένους λόγους στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 326 του ν. 4072/2012, καθώς επίσης και οι αποφάσεις που εκδίδονται επί προσωρινών διαταγών των δικαστών και διαταγών πληρωμής, επειδή αυτές δεν αποτελούν εκτελεστό τίτλο έναντι του Δημοσίου και δεν εκτελούνται β) από την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων εξαιρούνται: i) οι καταψηφιστικές αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων που επιδικάζουν χρηματικές απαιτήσεις σε βάρος του Δημοσίου, (με εξαίρεση καταψηφιστική απόφαση πολιτικού Εφετείου που δικάζει διαφορά από δημόσιο έργο), καθώς και οι καταψηφιστικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι εκδιδόμενες επί αγωγών κατ’ άρθρο 105 Εισ. Ν.Α.Κ., διότι δεν τίθεται ζήτημα εκτελέσεως τους, προτού καταστούν αμετάκλητες, ii) οι τίτλοι που αναφέρονται στις περιπτώσεις γ΄ έως και ζ΄ της παρ. 2 του άρθρου 904 Κ.Πολ.Δ, (με εξαίρεση τις αποφάσεις αλλοδαπών δικαστηρίων που κηρύχθηκαν εκτελεστές), επειδή οι ως άνω τίτλοι δεν εκτελούνται κατά του Δημοσίου, iii) οι αναγνωριστικές και οι διαπλαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων, επειδή δεν παράγουν εκτελεστότητα, iv) οι καταψηφιστικές αποφάσεις εφόσον δεν επιδικάζουν χρηματική απαίτηση.