×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/158/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ερμηνεία του άρθρου 1 της Συμφωνίας της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβερνήσεως της Ουκρανίας για την προώθηση και αμοιβαία προστασία των επενδύσεων - Γνωμοδοτική αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την με νομικές γνωμοδοτήσεις καθοδήγηση των ενεργειών της Διοίκησης ως προς την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένων διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, περιορίζεται στα ζητήματα εκείνα που απασχολούν τη Διοίκηση, ώστε να εφαρμόσει τις γνωμοδοτήσεις στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της. Ως εκ τούτου, αν πρόκειται για ζήτημα, το οποίο δεν απασχολεί τη Διοίκηση ή δεν τίθεται θέμα εφαρμογής από αυτήν της ερμηνείας που θα δοθεί με τη γνωμοδότηση, όπως συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν συντρέχει αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/76/2015

Αρμοδιότητα ή μη καθοδήγησης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας με γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων τα οποία απασχολούν το ΝΠΔΔ «Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας».


ΝΣΚ/216/2012

Γνωμοδοτική αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ. για θέματα σχετιζόμενα με την αρμοδιότητα και την αποστολή του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών (Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την υποβολή ερωτήματος στο Ν.Σ.Κ. επί θέματος αρμοδιότητας του Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε. απαιτείται η προηγούμενη διατύπωση του τελικού πορίσματος του τελευταίου και αποστολή του στον αρμόδιο Υπουργό. (ομοφ.)


ΝΣΚ/121/2016

Αρμοδιότητα ΝΣΚ για έκδοση γνωμοδότησης επί ερωτήματος που υποβλήθηκε από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αφορά σε συμμόρφωση άλλου ΝΠΔΔ, σε προσωρινά εκτελεστή απόφαση του Μον.Πρωτ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον το τεθέν ερώτημα δεν απασχολεί τη Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητάς της, αλλά αφορά σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου [Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.)] του Δήμου Αθηναίων, που έχει δική του διοίκηση και η νομική του υποστήριξη δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεν συντρέχει η, κατά το άρθρο 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.), απαιτουμένη προϋπόθεση, για την έκδοση γνωμοδοτήσεως από το Ν.Σ.Κ., μόνη δε η, εκ μέρους του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, υποβολή του, δεν αρκούν για τη θεμελίωση αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως.


ΝΣΚ/7/2017

Γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. επί ερωτημάτων του Α.Σ.Ε.Π. Ασυμβίβαστο μέλους του Α.Σ.Ε.Π. με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου.α) Το Ν.Σ.Κ. έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής «Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού» (Α.Σ.Ε.Π) (ομοφ). β) Η ιδιότητα του μέλους του Α.Σ.Ε.Π. δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου. Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. διατηρείται μεν η ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, αναστέλλεται όμως η άσκηση των σχετικών καθηκόντων (ομοφ). 

Συμπληρωθηκε με την υπ’ αριθ. ΝΣΚ/57/2018 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ


ΝΣΚ/236/2019

Εάν αποδεικνύεται η συνδρομή ανωτέρας βίας από τα προσκομισθέντα από την ανάδοχο διαγωνισμού έγγραφα, κατά τα άρθρα 203 παρ.3β, 204 και 206 παρ.4 του ν.4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του ν. 3086/2002, ανήκει στη γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. η ερμηνεία των διατάξεων περί ανωτέρας βίας, όμως δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ., αλλά στην αρμοδιότητα της Αναθέτουσας Αρχής, η ουσιαστική εκτίμηση και αξιολόγηση των επικαλούμενων περιστατικών και η υπαγωγή τους στις ερμηνευθείσες διατάξεις (ομόφ.).


ΝΣΚ/442/2013

α) Αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως που αφορά ανώνυμη εταιρία («Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.»), η νομική υπηρεσία της οποίας δεν διεξάγεται από αυτό και β) προϋποθέσεις παραδεκτής υποβολής ερωτήματος που αφορά το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. απέχει από της εκδόσεως γνωμοδοτήσεως επί ερωτήματος: α) καθ’ ο μέρος αφορά την ανώνυμη εταιρία «Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.», η νομική υπηρεσία της οποίας δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεδομένου ότι δεν αποδεικνύεται ότι τούτο απασχολεί τη Διοίκηση στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητας, μη αρκούσης προς τούτο της κατά τον κρίσιμο χρόνο γενικής εποπτείας του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επ’ αυτής και β) καθ’ ο μέρος αφορά το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει προβληματισμό της Διοίκησης ως προς την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένων διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, ενώ έχει υποβληθεί και αναρμοδίως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/167/2011

Νομιμότητα ή μη επιβολής δικαιωμάτων υπέρ Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε., για τη μεταφορά πόσιμου ύδατος από χώρο εντός της δικαιοδοσίας του, με υδροφόρο πλοίο, για την υδροδότηση της Αίγινας - Αρμοδιότητα N.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον το τεθέν ερώτημα δεν απασχολεί τη Διοίκηση στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητάς της, αλλά αφορά σε εποπτευόμενο από αυτήν νομικό πρόσωπο, που έχει αυτοτέλεια και η νομική του υπηρεσία δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεν συντρέχει η κατά το άρθρο 6 παρ.6 του Ν 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.) απαιτουμένη προϋπόθεση για την έκδοση γνωμοδοτήσεως από το Ν.Σ.Κ., μόνη δε η εκ μέρους της Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υποβολή του, ως και το γεγονός της κατά τον κρίσιμο χρόνο γενικής εποπτείας της αυτής Υπουργού επί της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε.» και με το διακριτικό τίτλο «Ο.Λ.Ε. Α.Ε.», δεν αρκούν για τη θεμελίωση αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/541/2008

Tροποποίηση Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων. Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για τις τροποποιήσεις των χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων, διότι η περίπτωση υπάγεται στην παρ.1 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989. Η τροποποίηση του χρόνου ασκήσεως option μετά τον προβλεπόμενο χρόνο ασκήσεώς του, εμπίπτει στη γνωμοδοτική αρμοδιότητα του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, πλην όμως για μια τέτοια τροποποίηση είναι εξεταστέον αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του Ν 3433/2006 (άρθρο 51).


ΝΣΚ/466/2011

Εγγύηση Ελληνικού Δημοσίου – Κατάπτωση – Υποκατάσταση στα δικαιώματα των τραπεζών – Αποδέσμευση ασφαλειών – Γνωμοδοτική αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Με βάση το διδόμενο ιστορικό το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται της αρμοδιότητας να εκφέρει γνώμη επί του πρώτου και του δευτέρου ερωτήματος. 2) Δεν παρέχεται αρμοδιότητα στο Δημόσιο να αποδεσμεύει, αυτοβούλως, τις διατηρηθείσες από τις τράπεζες ασφάλειες, μετά από την κατάπτωση της εγγύησής του και την αυτοδίκαια εκ του νόμου υποκατάστασή του στα δικαιώματα των τραπεζών τόσο κατά του πρωτοφειλέτη όσο και κατά των εγγυητών και λοιπών συνυποχρέων από και δια της βεβαίωσης στις αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ), ως εσόδων του Δημοσίου, των εγγυημένων οφειλών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/88/2014

Ζητήματα ανακύπτοντα στο πλαίσιο του προγράμματος LEADER II, λόγω μη λειτουργίας της επιχορηγηθείσας επένδυσης δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων – Υπόχρεος επιστροφής του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού της επιχορήγησης – Διαδικασία καταλογισμού – Παραγραφή της αξιώσεως. Υποχρεωτική η κοινοποίηση στον τελικό επενδυτή της έκθεσης διοικητικού ελέγχου, προκειμένου να διατυπώσει τις αντιρρήσεις του, και να υποβάλει τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία. Κατόπιν αυτού, η Διοίκηση υποχρεούται να απαντήσει συνολικά στις αντιρρήσεις του τελικού επενδυτή, κατά το μέρος που οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της για τον έλεγχο συμμορφώσεως προς τις απαιτήσεις του προγράμματος και όχι στην αρμοδιότητα άλλων αρχών (π.χ. φορολογικών, δασικών ή τουριστικών) και εφ’ όσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην διαδικασία εκδόσεως πράξεως καταλογισμού κατ’ αυτού. Η γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. δεν δύναται να υποκαταστήσει την Διοίκηση στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της, αλλά με τη γνωμοδότηση δίδονται απαντήσεις στα ερμηνευτικά ζητήματα που τίθενται, τις οποίες, εφ’ όσον γίνει αποδεκτή η γνωμοδότηση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (άρθρο 7 παρ.4 του Ν. 3086/2002), θα υποχρεούται να λάβει υπόψη της η Διοίκηση προκειμένου να εφαρμόσει τις οικείες διατάξεις. Εφ’ όσον κριθεί ότι πρέπει να εκδοθεί καταλογιστική πράξη, αυτή θα πρέπει να εκδοθεί τόσο κατά του ενδιάμεσου φορέα, όσο και κατά του τελικού επενδυτή, δεδομένου ότι και οι δύο αυτοί φορείς ευθύνονται έναντι του Δημοσίου αλληλεγγύως και εις ολόκληρο. Σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν. 2362/1995, η αναζήτηση του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού υπόκειται σε πενταετή παραγραφή από της διαπιστώσεως της παρατυπίας, εντός της οποίας πρέπει να γίνει ο καταλογισμός. (ομοφ.)