ΝΣΚ/160/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο, της υπ’ αρ.01/2004 συμβάσεως προμηθείας μεταξύ ΕΠΥΕΘΑ και Παντείου Πανεπιστημίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις ήτοι: α) Συναινούν στη λύση της έννομης σχέσεως στο σύνολό της τα συμβαλλόμενα μέρη, β) Το πρόγραμμα της προμηθείας αυτής δεν κρίνεται πρώτης προτεραιότητας για την εθνική άμυνα, με συνέπεια όχι μόνο να μην θίγεται, αλλά να εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, καθόσον θα δοθεί η δυνατότητα να προηγηθούν πλέον επείγοντα προγράμματα και γ) Το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, αφού δεν έχει καταβληθεί η προβλεπομένη καταβλητέα κατά την υπογραφή της συμβάσεως προκαταβολή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/483/2004
Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο της υπ’ αριθ. 83/99 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΓΕΣ) και της εταιρείας «…. ΟΕ», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις, ήτοι α) συναίνεση των συμβαλλομένων μερών, β) το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, δεδομένου ότι θα επιστρέψει μεν στην ως άνω εταιρεία το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο ανεκτέλεστο μέρος της συμβάσεως, με την παραμονή όμως του 70% περίπου του εκποιηθέντος οπλισμού στην κυριότητά του (ΓΕΣ).
ΝΣΚ/434/2003
Τροποποίηση συμβάσεων προμηθείας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας με την επωνυμία RAYTHEON Co, προκειμένου να γίνει υποκατάσταση στο πρόσωπο της αντισυμβαλλομένης προμηθεύτριας εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υποκατάσταση του προσώπου του προμηθευτή δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως ως προς την αλλαγή ονομασίας επωνυμίας του προμηθευτή, αλλά τροποποίησή της με μεταβίβαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του αντισυμβαλλομένου του Δημοσίου, η οποία είναι δυνατόν να εγκριθεί υπό προϋποθέσεις, αν δηλαδή συναινούν στη μεταβίβαση της έννομης σχέσεως στο σύνολό της και οι δύο εταιρείες (αποχωρούσα και εισερχομένη), αποδεικνύεται η φερεγγυότητα και αξιοπιστία της νέας εταιρείας ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκτέλεση της συμβάσεως, και το πρόγραμμα της προμήθειας κρίνεται απαραίτητο για την εθνική άμυνα να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί. Δυνατότητα εφαρμογής της ανωτέρω τροποποιήσεως και σε άλλες συμβάσεις με την αρχικώς συμβαλλομένη προμηθεύτρια εταιρεία ερευνάται κατά περίπτωση και εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/345/2003
Σύμβαση – πλαίσιο πενταετούς διάρκειας. Υποχρέωση ή μη συνάψεως ετησίων συμβάσεων προμηθείας σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 0288Γ/2002 σύμβαση πλαισίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθμ. 0288Γ/2002 συμβάσεως πλαισίου δεν είναι δεσμευτική για το Δημόσιο η υπογραφή ετησίας συμβάσεως προμηθείας, εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες του στρατού σε συμβατικά είδη.
ΝΣΚ/491/2005
Λύση συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και ΕΑΙΤΥ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η λύση της από 29-10-2001 συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) και του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ), με κοινή συναίνεση και αζημίως για τα συμβαλλόμενα μέρη, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989.
ΝΣΚ/85/2007
Νομιμότητα συμβάσεως προμηθείας. Δυνατότητα λύσεως ή τροποποιήσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων λόγω κατεπειγούσης περιπτώσεως. Νόμιμα αιτιολογημένη η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Μη νομιμότητα όρου της συμβάσεως περί εκδόσεως εταιρικής εγγυητικής επιστολής. Συνέπεια ως προς το κύρος της συμβάσεως. Μη ακυρότητα, εκ του ως άνω λόγου ολοκλήρου της συμβάσεως. (πλειοψ.) Δύναται το ΥΠΕΘΑ να επαναδιαπραγματευθεί όρους της συμβάσεως προμηθείας, εφ’ όσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. Δύναται το ΥΠΕΘΑ να προβεί σε λύση της συμβάσεως, υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 288 ΑΚ, 66 του ΠΔ 284/1989 και τις ρήτρες της συμβάσεως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, πλην όμως οφείλει να αποζημιώσει τον αντισυμβαλλόμενο προκειμένου να αποτραπεί δυσανάλογη διαφορά σε βάρος του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/491/2006
Λύση συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και Ανώνυμης Εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή Είναι δυνατή η λύση της από 29-10-2001 συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Κοινοπραξίας «Έρευνα – BIOTIFIN Α.Ε. – Διαδικασία Α.Ε. – Μουργελάς», με κοινή συναίνεση και με έντοκη επιστροφή της καταβληθείσας στην Κοινοπραξία προκαταβολής, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989.
ΝΣΚ/359/2006
Αλλαγή, δηλωθέντος με την προσφορά, εργοστασίου κατασκευής υλικών (υποκατασκευαστού) προ της συνάψεως της συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή, πριν από την σύναψη της συμβάσεως προμηθείας, η αλλαγή του εργοστασίου κατασκευής των υλικών (υποκατασκευαστού), που δηλώνεται με την προσφορά του συμμετέχοντος στον διαγωνισμό.
ΝΣΚ/186/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΛΒΟ ΑΕ, ώστε να διορθωθεί σφάλμα που αφορά την τιμή του προμηθευτέου υλικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τροποποίηση των συμβατικών τιμών δεν είναι κατά το νόμο δυνατή, εφ’ όσον είχε παραδοθεί το προμηθευτέο υλικό και έχουν συνταχθεί τα οικεία πρωτόκολλα παραλαβής. Τροποποίηση της συμβάσεως είναι επιτρεπτή κατά το στάδιο εκτελέσεώς της και όχι, όταν αυτή έχει ήδη εκτελεσθεί με την εκπλήρωση της οφειλομένης παροχής.
ΝΣΚ/147/2006
Σύμβαση προμηθείας διεπομένη από το π.δ. 394/1996. Ποιος εκ των συμβαλλομένων φέρει τον κίνδυνο καταστροφής ή χειροτερεύσεως των υπό προμήθεια υλικών μέχρι της οριστικής (ποιοτικής και ποσοτικής) παραλαβής ή απορρίψεως αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αντιμετώπισε ειδική περίπτωση και, μετά από ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων του π.δ. 394/1996 (Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου) και του Αστικού Κώδικα, σε συνδυασμό και προς τους όρους συγκεκριμένης συμβάσεως προμηθείας τεσσάρων (4) σκαφών για την κάλυψη αναγκών του Υ.Ε.Ν., καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποχρέωση για τον ασφαλή ελλιμενισμό, παραμονή και φύλαξή των, κατά νόμο σε συνδυασμό και προς τους όρους της συμβάσεως, ερμηνευομένους ως απαιτεί η καλή πίστη, τα συναλλακτικά ήθη και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο μέχρι την οριστική (ποσοτική και ποιοτική) παραλαβή ή την απόρριψη αυτών, δι’ αποφάσεως του αρμοδίου προς τούτο οργάνου του.
ΝΣΚ/480/2005
Παράταση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση συντήρησης εξοπλισμού μεταξύ της A.G.G. και του ΥΠΕΠΘ (παράρτημα Β΄ της από 17-7-96 συμβάσεως προμηθείας) ισχύει για μία οκταετία πέραν του χρόνου εγγυήσεως (δύο έτη) και δεν είναι δυνατή η παράταση της ισχύος αυτής μετά τη λήξη της, δηλαδή μετά την πάροδο 10 ετών, συνολικά, από την οριστική παραλαβή.