ΝΣΚ/345/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Σύμβαση – πλαίσιο πενταετούς διάρκειας. Υποχρέωση ή μη συνάψεως ετησίων συμβάσεων προμηθείας σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 0288Γ/2002 σύμβαση πλαισίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθμ. 0288Γ/2002 συμβάσεως πλαισίου δεν είναι δεσμευτική για το Δημόσιο η υπογραφή ετησίας συμβάσεως προμηθείας, εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες του στρατού σε συμβατικά είδη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/359/2006
Αλλαγή, δηλωθέντος με την προσφορά, εργοστασίου κατασκευής υλικών (υποκατασκευαστού) προ της συνάψεως της συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή, πριν από την σύναψη της συμβάσεως προμηθείας, η αλλαγή του εργοστασίου κατασκευής των υλικών (υποκατασκευαστού), που δηλώνεται με την προσφορά του συμμετέχοντος στον διαγωνισμό.
ΝΣΚ/316/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η τροποποίηση Νο 1 της υπ’ αριθμ. 001Γ/2002 συμβάσεως προμηθείας και παροχής υπηρεσιών μεταξύ της Γενικής Διευθύνσεως Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας «SPAR Aerospace Ltd» ενόψει της αυξήσεως της οροφής αυτής λόγω προμήθειας επιπλέον υλικών.
ΝΣΚ/421/2008
Τροποποίηση συμβάσεως- πλαισίου κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον έχει παρέλθει ο χρόνος ισχύος συμβάσεως- πλαισίου δεν είναι νομικά δυνατή η, κατά τροποποίηση της συμβάσεως- πλαισίου, παράταση του συμβατικού χρόνου ισχύος αυτής, διότι έτσι παρατείνεται ανεπίτρεπτα η ισχύς αυτής. Σε περίπτωση αυτοδίκαιης (ex lege) διαδοχής και, ως εκ τούτου, υποκατάστασης στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του αρχικού προμηθευτή, είναι δυνατή η κατόπιν τροποποιήσεως της αρχικής συμβάσεως- πλαισίου, αλλαγή των στοιχείων του αντισυμβαλλομένου, αποκλειστικά και μόνο όμως προκειμένου να καταστεί δυνατή η λογιστική τακτοποίηση προηγουμένων ετησίων συμβάσεων.
ΝΣΚ/153/2008
Σύμβαση προμήθειας μηχανογραφικού συστήματος. Δυνατότητα ή μη καταρτίσεως συμπληρωματικής συμβάσεως με πρόβλεψη διαφορετικού τρόπου πληρωμής του αναδόχου για το κόστος συντηρήσεως. Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφισταμένης συμβάσεως προμηθείας μηχανογραφικού συστήματος σε δημόσια υπηρεσία, δεν υπάρχει δυνατότητα συνάψεως άλλης συμβάσεως μεταξύ των μερών που θα προβλέπει διαφορετικό τρόπο πληρωμής του αναδόχου για τις υπηρεσίες συντηρήσεως. Τέτοια σύμβαση μόνο στο πλαίσιο της καλής πίστεως επιτρέπεται για το καθορισμό ειδικότερου τρόπου καταβολής του σχετικού ανταλλάγματος. Η Υπηρεσία μπορεί να εξασφαλίσει την παροχή των υπηρεσιών συντηρήσεως εκ μέρους του αναδόχου με τη διακράτηση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτελέσεως. Η άρνηση του αναδόχου να παράσχει υπηρεσίες συντηρήσεως μπορεί να προκαλέσει την εφαρμογή των κυρωτικών ρητρών της συμβάσεως.
ΝΣΚ/388/2001
Κρατικές Προμήθειες. Σύμβαση πλαίσιο. Οικονομική φερεγγυότητα της προμηθεύτριας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Στο πλαίσιο της συναφθείσης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας ΒΙΑΝΑ ΑΒΕΤΕ συμβάσεως πλαισίου προμηθείας πολεμικών ειδών, διαρκείας τεσσάρων συμβατικών ετών, η υπηρεσία δεν κωλύεται να προχωρήσει στην υπογραφή της συμβάσεως του 3ου συμβατικού έτους από το γεγονός ότι εκκρεμεί κατά της ως άνω εταιρείας η συζήτηση αιτήσεως συντηρητικής κατασχέσεως της περιουσίας της.
ΝΣΚ/373/2005
Παροχή γνωμοδότησης κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 για την τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει των από την Υπηρεσία δοθέντων στοιχείων το Ν.Σ.Κ. παρέχει την κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 θετική γνωμοδότησή του, για την τροποποίηση των άρθρων 6 παρ.6 των υπ’ αριθ. 03/2002 και 13/2002 Συμβάσεων Προμηθείας, που έχει υπογράψει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού με αλλοδαπή εταιρεία υλικών αεροσκαφών.
ΝΣΚ/480/2005
Παράταση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση συντήρησης εξοπλισμού μεταξύ της A.G.G. και του ΥΠΕΠΘ (παράρτημα Β΄ της από 17-7-96 συμβάσεως προμηθείας) ισχύει για μία οκταετία πέραν του χρόνου εγγυήσεως (δύο έτη) και δεν είναι δυνατή η παράταση της ισχύος αυτής μετά τη λήξη της, δηλαδή μετά την πάροδο 10 ετών, συνολικά, από την οριστική παραλαβή.
ΝΣΚ/257/2002
Σύμβαση προμήθειας Ενόπλων Δυνάμεων. Πλαίσια μακράς διαρκείας. Νομιμότητα παρατάσεως συμβατικού χρόνου. Προϋποθέσεις παρατάσεως του συμβατικού χρόνου ισχύος της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μία σύμβαση – πλαίσιο τριετούς διαρκείας παρέχει δυνατότητα υπογραφής τριών επί μέρους ετησίων συμβάσεων μέχρι την εκπνοή της τριετίας. Παρά ταύτα, δεν αποκλείεται παράταση της τριετίας επί εύλογο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία, που είχε ήδη αρχίσει μέσα στα συμβατικά χρονικά πλαίσια, για την κατάρτιση και εκτέλεση μιας ετήσιας συμβάσεως, αλλά δεν υπογράφηκε εγκαίρως από βραδύτητα ή ολιγωρία της υπηρεσίας και χωρίς υπαιτιότητα του προμηθευτή, εφ όσον η παράταση αυτή εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Δημοσίου, αλλά γενικότερα και το δημόσιο συμφέρον, ο δε αντισυμβαλλόμενος συναινεί ρητώς σ αυτή και δεσμεύεται για την παράδοση των υλικών σε σύντομο χρόνο.
ΝΣΚ/464/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων. Μεταβολή προσώπου αντισυμβαλλομένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η έγκριση της μεταβολής του προσώπου της αντισυμβαλλομένης σε σύμβαση προμηθείας, λόγω μετασχηματισμού της εν ευρεία εννοία, ώστε να υπεισέλθει άλλη εταιρεία στην οποία μεταβιβάσθηκαν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις της συμβάσεως προμηθείας, υπό την προϋπόθεση ότι θα περιληφθεί ρητός όρος ότι η νέα εταιρεία αναλαμβάνει, ως διάδοχος, όλες τις υποχρεώσεις που έχουν γεννηθεί στο πρόσωπο της εξερχομένης της σχέσεως εταιρείας και θα προσκομισθεί εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως στο όνομα της νέας εταιρείας.
ΔΕΚ/Τ-195/2005
Περίληψη της αποφάσεως 1. Προϋπολογισμός των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων — Δημοσιονομικός κανονισμός — Διατάξεις που εφαρμόζονται στις διαδικασίες προσκλήσεως υποβολής προσφορών (Κανονισμός 1605/2002 του Συμβουλίου, άρθρο 94) 2. Προϋπολογισμός των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων — Δημοσιονομικός κανονισμός — Διατάξεις που εφαρμόζονται στις διαδικασίες προσκλήσεως υποβολής προσφορών (Κανονισμός 2342/2002 της Επιτροπής, άρθρο 146 § 3, εδ. 2) 1. Το άρθρο 94 του κανονισμού 1605/2002, για τη θέσπιση του δημοσιονομικού κανονισμού που εφαρμόζεται στο γενικό προϋπολογισμό των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, έχει εφαρμογή, όπως προκύπτει από το γράμμα της διατάξεως αυτής, σε όλες τις δημόσιες συμβάσεις που χρηματοδοτούνται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από τον προϋπολογισμό των Κοινοτήτων. Επομένως, δεν γίνεται διάκριση ανάλογα με το αν η διαδικασία συνάψεως αφορά σύμβαση-πλαίσιο ή άλλο είδος συμβάσεως. Πάντως, η διάταξη αυτή επιτρέπει τον αποκλεισμό προσφέροντος από τη διαδικασία συνάψεως μόνον εφόσον η σύγκρουση συμφερόντων, στην οποία αναφέρεται το εν λόγω άρθρο, είναι πραγματική και όχι υποθετική. Τούτο δεν σημαίνει ότι ο κίνδυνος συγκρούσεως συμφερόντων δεν αρκεί για τον αποκλεισμό μιας προσφοράς. Πράγματι, η σύγκρουση συμφερόντων συγκεκριμενοποιείται, κατ’ αρχήν, κατά το στάδιο της εκτελέσεως της συμβάσεως. Πριν από τη σύναψη της συμβάσεως, η σύγκρουση συμφερόντων είναι, κατ’ ανάγκην, δυνητική και, επομένως, το άρθρο 94 του δημοσιονομικού κανονισμού απαιτεί εκτίμηση της υπάρξεως κινδύνου. Δυνατότητα αποκλεισμού του προσφέροντος υφίσταται μόνον αν αυτός ο κίνδυνος είναι πράγματι διαπιστωμένος, κατόπιν συγκεκριμένης αξιολογήσεως της προσφοράς του και της καταστάσεώς του. Το ενδεχόμενο και μόνον της συγκρούσεως συμφερόντων δεν αρκεί συναφώς. Επομένως, στο πλαίσιο διαδικασίας συνάψεως συμβάσεως-πλαισίου, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι η σύναψη ειδικών επί μέρους συμβάσεων, καθόσον συνεπάγεται τη διενέργεια ελέγχου προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχει κίνδυνος συγκρούσεως συμφερόντων, θα πρέπει, κατ’ αρχήν, να πραγματοποιείται πριν ανατεθεί στον ανάδοχο της συμβάσεως-πλαισίου η εκτέλεση συγκεκριμένων καθηκόντων. Έτσι, σε μια τέτοια περίπτωση, πρέπει να θεωρείται ότι υπάρχει κίνδυνος επελεύσεως καταστάσεως σύγκρουσης συμφερόντων μόνον εφόσον συντρέχουν αποφασιστικής σημασίας περιστάσεις υπό τις οποίες ο προσφέρων δεν είναι δυνατό να αποφύγει τον κίνδυνο μεροληπτικής συμπεριφοράς κατά την εκτέλεση της πλειονότητας των καθηκόντων που ανατίθενται με τη σύμβαση-πλαίσιο. (βλ. σκέψεις 66-68) 2. Το άρθρο 146, παράγραφος 3, δεύτερο εδάφιο, του κανονισμού 2342/2002, για τη θέσπιση των κανόνων εφαρμογής του δημοσιονομικού κανονισμού, παρέχει στην επιτροπή αξιολογήσεως την ευχέρεια να ζητεί από τους προσφέροντες συμπληρωματικά στοιχεία σχετικά με τα δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει σε σχέση με τα κριτήρια αποκλεισμού και επιλογής. Επομένως, η διάταξη αυτή δεν μπορεί να ερμηνευθεί υπό την έννοια ότι επιβάλλει στην επιτροπή αξιολογήσεως την υποχρέωση να ζητεί από τους προσφέροντες τέτοιες διευκρινίσεις (βλ. σκέψη 102)