×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/162/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΜΤΝ θα πρέπει να σταματήσει τις κρατήσεις υπέρ ΒΟΑ μόνιμης πολιτικής υπαλλήλου του Ταμείου μόλις η θυγατέρα της συμπληρώσει ημερολογιακά, από την ημερομηνία γέννησής της, το 25ο έτος της ηλικίας της, και σε περίπτωση που, κατά τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας της, δεν έχουν καταβληθεί κρατήσεις 15 ετών θα πρέπει να εκπεσθεί από το ποσό του ΒΟΑ το αναλογούν υπόλοιπο των κρατήσεων. Το ΒΟΑ θα πρέπει να της καταβληθεί εντός του έτους 2002, σύμφωνα με την 951.1/38/98/6-12-1998 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Αμυνας και Οικονομικών και με τη σειρά που καθορίζεται με απόφαση του ΔΣ του Ταμείου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/129/2004

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Διαδοχική ασφάλιση. Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας (Β.Ο.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής για το Β.Ο.Α., το οποίο υπολογίζεται με βάση το μέρισμα που θα ελάμβανε ο μερισματούχος χωρίς την προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισής του σε άλλον φορέα επικουρικής ασφάλισης και όχι με το αυξημένο μέρισμα λόγω αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε άλλο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση, στον οποίο ούτε ήταν ασφαλισμένος για Β.Ο.Α. και στον οποίο ουδεμία κράτηση είχε καταβάλλει για το βοήθημα αυτό. Συνεπώς νομίμως υπολογίστηκε από το Μ.Τ.Ν. το Β.Ο.Α., που χορηγήθηκε στη θυγατέρα του αιτούντος Πλοιάρχου Λ.Σ. ε.α. Σ. Ζ., με το μέρισμα που ελάμβανε ο πατέρας της κατά τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας της και όχι με το αυξημένο μέρισμα που λαμβάνει αυτός λόγω αναγνώρισης της προϋπηρεσίας του στο ΤΑΝΠΥ σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.


ΔΕΚ/C-555/2007

«Αρχή της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας – Οδηγία 2000/78/ΕΚ – Εθνική νομοθεσία για τις απολύσεις η οποία δεν λαμβάνει υπόψη για τον υπολογισμό της διάρκειας της προθεσμίας καταγγελίας της συμβάσεως χρονικά διαστήματα εργασίας που διανύθηκαν πριν ο μισθωτός συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του – Δικαιολόγηση του μέτρου – Εθνική νομοθετική ρύθμιση αντίθετη προς την οδηγία – Αποστολή του εθνικού δικαστή»(...) 1) Το δίκαιο της Ένωσης, και ειδικότερα η αρχή της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας όπως η αρχή αυτή συγκεκριμενοποιείται με την οδηγία 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου, της 27ης Νοεμβρίου 2000, για τη διαμόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και την εργασία, έχει την έννοια ότι απαγορεύει εθνική κανονιστική ρύθμιση, όπως η επίμαχη στην κύρια δίκη, η οποία προβλέπει ότι τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης που διανύθηκαν πριν τη συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας του εργαζομένου δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της προθεσμίας καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας. 2) Απόκειται στον εθνικό δικαστή, οσάκις επιλαμβάνεται διαφοράς μεταξύ ιδιωτών, να διασφαλίζει την τήρηση της αρχής της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας, όπως η αρχή αυτή συγκεκριμενοποιείται με την οδηγία 2000/78, μην εφαρμόζοντας, εφόσον παρίσταται ανάγκη, οποιαδήποτε αντίθετη διάταξη της εθνικής κανονιστικής ρυθμίσεως, ανεξαρτήτως της αποφάσεώς του να κάνει χρήση της δυνατότητας που έχει, στις περιπτώσεις του άρθρου 267, δεύτερο εδάφιο, ΣΛΕΕ, να υποβάλει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης προδικαστικό ερώτημα σχετικό με την ερμηνεία της αρχής αυτής. 


ΝΣΚ/466/2005

Μετοχικό Ταμείο Στρατού. Κράτηση ποσοστού επί του μερίσματος των αποστράτων της ΕΛΑΣ που προέρχονται από τη Χωροφυλακή υπέρ της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ). Αναδρομικότητα νόμου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την ισχύ της παρ.5 του άρθρου 11 του Ν 3103/2003, η κράτηση 1% υπέρ της ΕΑΑΣ επί του μερίσματος των αποστράτων της ΕΛΑΣ που προέρχονται από τη Χωροφυλακή, να γίνεται μόνο για τους μερισματούχους, οι οποίοι λαμβάνουν μέρισμα μετά την έναρξη ισχύος της προαναφερομένης διατάξεως. Η προαναφερομένη κράτηση πρέπει να σταματήσει από την παραπάνω ημερομηνία ισχύος της διατάξεως για όσους εκ των αποστράτων της ΕΛΑΣ έλαβαν μέρισμα από το ΜΤΣ πριν από την ισχύ της ως άνω διατάξεως, πλην όμως προέβησαν μετά την ισχύ της σε δήλωση ότι δεν επιθυμούν να είναι μέλη της Ενώσεως Αποστράτων. Στην τελευταία αυτή περίπτωση πρέπει να επιστραφούν οι κρατήσεις από του χρόνου υποβολής της δηλώσεως.


ΝΣΚ/468/2005

Χορήγηση του επιδόματος των 176,00 ευρώ στους υπαλλήλους της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το, κατ’ άρθρο 14 του Ν 3016/2002, μηνιαίο επίδομα των 176,00 ευρώ πρέπει να καταβληθεί στους υπαλλήλους της Βουλής, που αναφέρονται στην υπ’ αριθ. 4126/19-6-2002 (ΦΕΚ Β΄ 768) απόφαση του Προέδρου της Βουλής και συγκεκριμένα: α) σ’ αυτούς που υπηρετούσαν την 1-1-2004, από την ημερομηνία αυτή και β) σ’ αυτούς που ανέλαβαν υπηρεσία στη Βουλή μετά την εν λόγω ημερομηνία, από τη συγκεκριμένη ημερομηνία ανάληψης της υπηρεσίας, να συνεχισθεί δε η καταβολή του για όσο χρόνο ισχύει η απόφαση αυτή. Στις περιπτώσεις, όμως, που αντί του συγκεκριμένου επιδόματος έχει ήδη καταβληθεί η προσωπική διαφορά της παρ.2 του άρθρου 24 του Ν 3205/2003 ή της παρ.3 του άρθρου 2 του Ν 3336/2005, εάν μεν η διαφορά αυτή ισούται προς το ποσό των 176,00 ευρώ δεν θα καταβληθεί το επίδομα, αφού θα έχει καταβληθεί το ίδιο ποσό ως προσωπική διαφορά, εάν δε η διαφορά αυτή υπολείπεται του ποσού των 176,00 ευρώ θα καταβληθεί, κατά περίπτωση, το τυχόν επί πλέον ποσό μέχρι τη συμπλήρωση του ποσού των 176,00 ευρώ.


ΝΣΚ/249/2008

Τρόπος υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών ασφαλισμένου του Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού ΗΣΑΠ, σε περίπτωση όπου αυτός κατά το δωδεκάμηνο που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό αυτών εξέτισε ποινή προσωρινής απόλυσης τριών μηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μη νομίμως υπολογίστηκαν από τα οικεία όργανα του Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού ΗΣΑΠ οι συντάξιμες αποδοχές του ασφαλισμένου επί εννεάμηνης βάσεως και διαιρέθηκε το άθροισμα δια του αριθμού δώδεκα, αφού τέτοια ρύθμιση ουδόλως προκύπτει από τις ερμηνευόμενες διατάξεις του Κανονισμού του Ταμείου. (ομοφ.) Αυτές θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση το τελευταίο δωδεκάμηνο υπηρεσίας του ασφαλισμένου του Ταμείου, ως δε υπηρεσία θα πρέπει να εκληφθεί η πράγματι παρασχεθείσα και όχι εκείνη η οποία εξ υπαιτιότητάς του -λόγω επιβολής πειθαρχικής ποινής προσωρινής απόλυσης- δεν παρασχέθηκε. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/284/2002

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Μέρισμα. Μετοχική Σχέση. Χρόνος σπουδών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΜΤΝ πρέπει να αναγνωρίσει το χρόνο σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Υποπλοιάρχου ΛΣ ε.α., ως χρόνο μετοχικής του σχέσης με το ΜΤΝ, αδιαφόρως αν αυτός κρίθηκε συντάξιμος ή όχι από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την προϋπόθεση όμως ότι το πτυχίο αυτό αποτέλεσε τυπικό προσόν για την κατάταξή του ως Δοκίμου Σημαιοφόρου του ΛΣ ή για την κατάταξή του στους μονίμους Αξιωματικούς του ΛΣ και θα καταβάλει τις νόμιμες, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 4 του Ν 2913/2001, κρατήσεις. Βεβαίως για να του χορηγηθεί μέρισμα θα πρέπει να δικαιούται και σύνταξη από το Δημόσιο Ταμείο.


ΝΣΚ/214/2003

Έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. Κρατήσεις και εισφορές Ν 2166/93 και ΑΝ 2326/40. Φορέας επιβαρύνσεων. Διαδικασία εισπράξεως των κρατήσεων υπέρ ΤΣΜΕΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η από το άρθρο 27 παρ.34 του Ν 2166/1993 επιβληθείσα εξ 6%ο υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ κράτηση βαρύνει τους εργολάβους και επιβάλλεται σε κάθε λογαριασμό πληρωμής εργολάβου δημοσίου έργου που συντάσσεται και πληρώνεται μετά την 24-8-1993, ανεξάρτητα από τον χρόνο δημοπρατήσεως, προσφοράς, υπογραφής της συμβάσεως ή ενάρξεως εκτελέσεως του έργου. Τα αυτά ισχύουν και για την κράτηση 1% της περιπτώσεως β’ και την εισφορά 2% της περιπτώσεως ιη’ της παρ.1 του άρθρου 7 του ΑΝ 2326/1940. β) Στις ανωτέρω κρατήσεις και εισφορά δεν υπόκεινται τα εκτελούμενα στην Ελλάδα έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. γ) Η πληρωμή κάθε λογαριασμού από την Υπηρεσία θα γίνεται, εφόσον προσκομίζεται από τον εργολάβο σχετικό αποδεικτικό του ΤΣΜΕΔΕ περί καταβολής των εν θέματι κρατήσεων και εισφοράς υπέρ του Ταμείου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/51/2022

Εάν η τριετής θητεία των Διευθυντών των Εργαστηρίων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, πρέπει να υπολογίζεται, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 6 περ. α΄ του ν. 4559/2018 (Α΄ 142), σε ακαδημαϊκά έτη ή σε ημερολογιακά και εάν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής και ανάληψης καθηκόντων του νέου Διευθυντή, θα εξακολουθήσει να ασκεί τα καθήκοντά του ο έως τότε υπηρετών Διευθυντής, ακόμα και εάν έχει λήξει η θητεία του.(..)Η τριετής θητεία των Διευθυντών Εργαστηρίων των ακαδημαϊκών μονάδων του Γ.Π.Α., που λειτουργούν στο πλαίσιο αυτών, πρέπει να υπολογίζεται σε ακαδημαϊκά έτη, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 εδ. α΄ του ν. 4559/2018. Λόγω λήξης της θητείας του Διευθυντή εκάστου Εργαστηρίου του Γ.Π.Α., χωρίς να έχουν προκηρυχθεί αντίστοιχες θέσεις και μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής και ανάληψης καθηκόντων των νέων Διευθυντών, η οποία θα λάβει χώρα κατόπιν υποχρεωτικής και άμεσης προκήρυξης των αντίστοιχων θέσεων, καθήκοντα προσωρινού Διευθυντή θα ανατεθούν από τον επικεφαλής κάθε ακαδημαϊκής μονάδας, στην οποία ανήκουν τα Εργαστήρια, στο αρχαιότερο μέλος Δ.Ε.Π. αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου του ιδίου Εργαστηρίου, στο οποίο ανήκε ο Διευθυντής που ελλείπει, ξεκινώντας από την πρώτη βαθμίδα (Καθηγητή) και εξαντλώντας τις βαθμίδες μέχρι και αυτήν του Επίκουρου Καθηγητή (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/311/2019

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθιυγιεινής εργασίας:..Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η καταβολή στους προαναφερόμενους υπαλλήλους του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας συνιστά αύξηση των αποδοχών τους, κατά την έννοια του άρθρου 27 του ν. 4354/2015, και θα πρέπει να υπολογιστεί για τη μείωση της προσωπικής διαφοράς που λαμβάνουν. Συνεπώς και ενόψει του ότι για το μήνα Νοέμβριο 2018 μη νομίμως το ποσό του ως άνω επιδόματος δεν λήφθηκε υπόψη για τη μείωση της προσωπικής διαφοράς που λαμβάνει καθένας από αυτούς, αλλά το ποσό αυτής τους καταβλήθηκε ολόκληρο α) μη νομίμως εντέλλεται η καταβολή του επιδόματος στους υπαλλήλους ..., ... και ..., καθόσον αυτό τους έχει ήδη καταβληθεί, αν και με άλλη ονομασία, με την καταβολή αυτούσιας της προσωπικής διαφοράς και β) ως προς τους λοιπούς 3 υπαλλήλους, των οποίων    η προσωπική διαφορά υπολείπεται των 150 ευρώ, που δικαιούνται ως επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι μέρος αυτού τους έχει ήδη καταβληθεί, αν και με άλλη ονομασία, με την καταβολή προσωπικής διαφοράς, θα πρέπει όμως να καταβληθεί σε αυτούς το υπόλοιπο ποσό του επιδόματος ως εξής: για τον ... το ποσό των 57,10 ευρώ (150-92,90)  και για τον καθένα από τους ... και ... το ποσό των 42,11 ευρώ (150-107,89). Τέλος καμία επιρροή δεν ασκεί η εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ. εγκ.33/οικ.39456/17.11.2017 καθώς και το 2/20865/ΔΕΠ/22.4.2016 έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπου αναφέρεται ότι σε περίπτωση χορήγησης οικογενειακής παροχής ή επιδομάτων επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας ή απομακρυσμένων περιοχών τα σχετικά ποσά δεν συμψηφίζονται με την υπάρχουσα προσωπική διαφορά, καθόσον με έγγραφα της διοίκησης δεν δύναται να τροποποιείται το περιεχόμενο διατάξεων νόμων, κατά τη θέσπιση  των οποίων ο νομοθέτης γνώριζε την ύπαρξη των ως άνω επιδομάτων, πλην δεν επέλεξε να τα εντάξει στα επιδόματα που δεν συνιστούν αύξηση των αποδοχών των υπαλλήλων.Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος αυτής κατά το οποίο υπερβαίνει το ποσό των 141,32 (57,10 + 42,11 + 42,11) ευρώ πλέον σχετικών κρατήσεων, είναι μη νόμιμη και, συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/419/2003

Αποκατάσταση αποταχθέντων αστυνομικών-αθλητών κατόπιν ευνοϊκής αποφάσεως του επιληφθέντος, δυνάμει της διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 2947/2001, Πειθαρχικού Συμβουλίου. Έκταση αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από το περιεχόμενο της διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 2947/2001 συνάγεται ότι αυτή αποβλέπει, προφανώς, στην πλήρη αποκατάσταση των αστυνομικών-αθλητών που αποτάχθηκαν, με συνέπεια να επαναφερθούν στην ενεργό υπηρεσία, ο χρόνος που παρέμειναν εκτός υπηρεσίας λόγω της αποτάξεως θα αναγνωρισθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και ως χρόνος συμμετοχής στους οικείους ασφαλιστικούς φορείς, θα πρέπει να τους καταβληθούν οι αποδοχές όλου του χρονικού διαστήματος που παρέμειναν εκτός υπηρεσίας, θα θεωρηθεί ότι ουδέποτε διεκόπη ο ασφαλιστικός δεσμός με τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, θα καταβάλουν τις αντιστοιχούσες κρατήσεις υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων, θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρηματικά ποσά που έλαβαν ως μέρισμα κατά την έξοδό τους από την υπηρεσία και οι επιβληθείσες ποινές, λόγω του χρόνου επιβολής τους που ανάγεται στην ημερομηνία τελεσιδικίας της αποφάσεως του Πειθαρχικού Συμβουλίου που επέβαλε τις αποτάξεις, πρέπει να θεωρηθεί ότι εκτίθηκαν από το χρονικό διάστημα που αυτοί παρέμειναν εκτός υπηρεσίας λόγω της αποτάξεως. (πλειοψ.)