ΝΣΚ/168/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια κτήματα. Εκποίηση. Καταβολή τιμήματος. Μη έκδοση παραχωρητηρίου. Αρμοδιότητα. Παραγραφή αξιώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Τα εν προκειμένω δικαιώματα του Δημοσίου εκ της επελθούσης παραγραφής αποτελεσματικώς αποκρούονται εκ του άρθρου 281 ΑΚ, κατά τα προεκτεθέντα ώστε ζήτημα διασφαλίσεως αυτών, δια προσφυγής εις τα Δικαστήρια δεν τίθεται και δεν ενδείκνυται, θα πρέπει δε η Διοίκησις να τερματίση την από μακρού χρόνου υφισταμένην εκκρεμότητα και να προχωρήση στην έκδοσιν του σχετικού πωλητηρίου. 2) Αρμοδία υπηρεσία προς έκδοσιν του εν προκειμένω πωλητηρίου-παραχωρητηρίου είναι η κατά τόπον Κτηματική Υπηρεσία (Θεσ/κης) εν όψει ιδία των διατάξεων του άρθρου 9 του ΠΔ 551/88 κατ εφαρμογήν της διατάξεως της παρ.2 άρθρου 22 του Ν 973/79 ίδετε εμμ.πρακτικ.Ολ.ΝΣΚ 3344/1992.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/129/2000
Αθλητισμός. Γυμναστήρια. Δυνατότητα παραχώρησης από τη Γ.Γ.Α. τμήματος έκτασης Κλειστού Γυμναστηρίου σε Δήμο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή ούτε επιτρεπτή η εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού παραχώρηση προς το Δήμο Πυλαίας Θεσ/κης της χρήσεως εδαφικής έκτασής της εκ του χώρου του Κλειστού Γυμναστηρίου του Π.Α.Ο.Κ. Θεσ/κης, εφόσον ο ως άνω Δήμος δεν είναι ούτε ανήκει στα νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από αυτήν (Γ.Γ.Α.).
ΝΣΚ/270/2000
Κτίρια κοινής ωφελείας. Όροι έγκρισης τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κτίρια κοινής ωφελείας, κατά την έννοια του άρθρου 26 του ν.1337/83, θεωρούνται και όσα ανήκουν σε μη κερδοσκοπικούς ιδιωτικούς φόρους εφ όσον εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς. Στα παραπάνω περιλαμβάνονται και εγκαταστάσεις του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσ/κης "ΑΝΑΤΟΛΙΑ", για τις οποίες μπορεί να εγκριθεί τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο.
ΝΣΚ/195/2001
Δήμοι. Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου δυνάμει του Ν 1735/1987.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται, κατά το νόμο, δυνατότητα αναδρομικού διορισμού υπαλλήλου του Δήμου Θεσσαλονίκης, δυνάμει του Ν 1735/1987, διότι υπάρχει δέσμευση της Διοίκησης από την αμετάκλητη απόφαση 1180/1993 του Αρείου Πάγου, η οποία επικύρωσε την κρίση της 2074/1988 απόφασης του Εφετείου Θεσ/κης, περί της εγκυρότητας της από 16-3-1987 καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του ανωτέρω, για σπουδαίο λόγο.
ΝΣΚ/73/2018
Υπόχρεος καταβολής ΕΝ.Φ.Ι.Α. για ακίνητη περιουσία Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, την οποία τούτο εκμεταλλεύεται χωρίς να είναι νόμιμος επικαρπωτής αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/κης (ΑΠΘ) δε μπορεί να ζητήσει από το (υπ’ αυτού συσταθέν) Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (ΙΝΣ) την καταβολή, από δικούς του πόρους, του ποσού που προκύπτει ως φορολογική υποχρέωση του ΑΠΘ για την καταβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α., που αναλογεί σε ακίνητη περιουσία, η οποία περιήλθε σε αυτό δυνάμει διαθήκης και την οποία διαχειρίζεται το Ινστιτούτο, σύμφωνα με τους ορισμούς της διαθήκης. Λόγω της ως άνω αρνητικής απάντησης, παρέλκει η απάντηση περί απόδοσης ποσοστού 80% επί της συνολικής δαπάνης του ΕΝ.Φ.Ι.Α..
ΔΕΚ/C-6/2005
1) Η αρχή της ίσης μεταχειρίσεως και η υποχρέωση διαφάνειας απαγορεύουν στην αναθέτουσα αρχή, η οποία κίνησε διαδικασία διαγωνισμού για την προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων και διευκρίνισε ότι τα προϊόντα αυτά πρέπει να είναι σύμφωνα προς την ευρωπαϊκή φαρμακοποιία και να φέρουν τη σήμανση CE, να απορρίψει, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, άνευ ετέρου και εκτός του πλαισίου της διαδικασίας διασφαλίσεως που προβλέπουν τα άρθρα 8 και 18 της οδηγίας 93/42/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, όπως τροποποιήθηκε με τον κανονισμό (ΕΚ) 1882/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Σεπτεμβρίου 2003, τα προτεινόμενα ράμματα, εφόσον πληρούν τον εν λόγω απαιτούμενο τεχνικό όρο. Αν η αναθέτουσα αρχή κρίνει ότι τα ράμματα αυτά ενέχουν κινδύνους για τη δημόσια υγεία, οφείλει να ενημερώσει σχετικώς τον αρμόδιο εθνικό οργανισμό προκειμένου να κινηθεί η εν λόγω διαδικασία διασφαλίσεως. 2) Η αναθέτουσα αρχή, η οποία προσέφυγε στον αρμόδιο εθνικό οργανισμό για την εφαρμογή της διαδικασίας διασφαλίσεως που προβλέπεται στα άρθρα 8 και 18 της οδηγίας 93/42, όπως τροποποιήθηκε με τον κανονισμό 1882/2003, όσον αφορά ιατροτεχνολογικά προϊόντα φέροντα τη σήμανση CE, υποχρεούται να αναστείλει τη διαδικασία διαγωνισμού έως ότου περατωθεί η εν λόγω διαδικασία διασφαλίσεως, στο μέτρο που η έκβασή της δεσμεύει την αρχή αυτή. Αν η εφαρμογή της εν λόγω διαδικασίας διασφαλίσεως συνεπάγεται καθυστέρηση δυνάμενη να θίξει τη λειτουργία ενός δημόσιου νοσοκομείου και, ως εκ τούτου, τη δημόσια υγεία, η αναθέτουσα αρχή νομιμοποιείται να λάβει όλα τα αναγκαία προσωρινά μέτρα, τηρουμένης της αρχής της αναλογικότητας, προκειμένου να μπορέσει το νοσοκομείο αυτό να προμηθευτεί τα αναγκαία για την άρτια λειτουργία του προϊόντα.
ΝΣΚ/266/2003
Δυνατότητα έκδοσης οριστικού παραχωρητηρίου στο όνομα ήδη θανόντος – δικαιούχου ή στο όνομα των νομίμων κληρονόμων τούτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται, αλλά ούτε και επιτρέπεται να προχωρήσει στην έκδοση του εν λόγω παραχωρητηρίου (δηλ. του οριστικού τίτλου κυριότητας) για το ανωτέρω προσωρινώς παραχωρηθέν ακίνητο, είτε στο όνομα των νομίμων κληρονόμων του, κατ’ έτος 1976, αποβιώσαντος δικαιούχου εκ του υπ’ αριθ. 1559/3.11.1950 συμβολαιογραφικού προσυμφώνου ή μόνο της αιτούσας (Γνωμ.Ολ.ΝΣΚ 368/78), είτε στο όνομα του κληρονομουμένου, δεδομένου ότι η υποσχόμενη την πώληση του εν λόγω ακινήτου αρχική δικαιούχος είχε, μετά την παρέλευση έτους (δηλ. την 11η Νοεμ.1945) από την πλάσματι, δυνάμει της περί δραχμοποιήσεως νομοθεσίας, εξόφληση του τιμήματος (δηλ. την 11η Νοεμ.1944), καταστεί κυρία του προσωρινώς παραχωρηθέντος σ’ αυτή οικοπέδου, χωρίς το δικαίωμα της πλήρους κυριότητάς της επ’ αυτού να υπόκειται σε κανένα περιορισμό, πράγμα που (με την επιφύλαξη της εκδόσεως παραχωρητηρίου στο όνομα του πιο πάνω φορέα του νομίμου τίτλου ή των κληρονόμων του) συνεπάγεται την αποξένωση του Δημοσίου από τη διαχείριση του συγκεκριμένου ακινήτου και συνεπώς την αναρμοδιότητα, πλέον, της διοίκησης να προχωρήσει στην έκδοση του σχετικού παραχωρητηρίου.
ΝΣΚ/352/2000
Δημόσιο. Συμβάσεις. Νομιμότητα αιτήματος της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης (Α.Γ.Σ.Θ.), για την παραχώρηση σ αυτή τμήματος του οικοτροφείου του Κέντρου Γεωργικής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Γ.Ε.) Θεσ/νίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Χώροι που χρησιμοποιούνται από το ΚΕ.Γ.Ε. Θεσ/νίκης για τη διαμονή των, υπ αυτού, εκπαιδευομένων, εφ όσον δεν κρίνονται απ αυτό (ΚΕ.Γ.Ε.) αναγκαίοι για τον, εν λόγω, σκοπό δεν αντίκειται στο νόμο να παραχωρηθούν κατά χρήση στην αιτούσα Α.Γ.Σ. Θεσ/νίκης υπό την αναγκαία προϋπόθεση ότι η παραχωρούμενη χρήση θα καλύψει, αποκλειστικά και μόνο, υφιστάμενες ανάγκες διαμονής των εσωτερικών μαθητών της Μέσης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της αιτούσης Α.Γ.Σ.Θ.
ΝΣΚ/12/2011
Καζίνο – Χορήγηση αντιγράφων αναφορών δύο πελατών και εγγράφων του Κλιμακίου Επιτόπιου Ελέγχου και Εποπτείας του Καζίνο Θεσ/κης – Προσωπικά δεδομένα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Κλιμάκιο Επιτόπιου Ελέγχου και Εποπτείας Καζίνο Θεσσαλονίκης αποτελεί ελεγκτικό όργανο της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού και στελεχώνεται από υπαλλήλους της. Τα έγγραφα του Κλιμακίου αυτού, αντίγραφα των οποίων ζητεί η αιτούσα, είναι διοικητικά, δικαιολογείται δε εύλογο ενδιαφέρον της να λάβει γνώση τους. Η αναφορά-καταγγελία, αντίγραφο της οποίας ζητεί η αιτούσα, είναι ιδιωτικό έγγραφο, δικαιολογείται δε εύλογο ενδιαφέρον της να λάβει γνώση του εγγράφου αυτού, το οποίο, επιπλέον, έχει σχέση με υπόθεσή της, που εκκρεμεί στην υπηρεσία. Συνεπώς, η αιτούσα δικαιούται να λάβει αντίγραφο των ως άνω εγγράφων, ενόψει του περιεχομένου των οποίων ουδείς λόγος αποκλείει ή απαγορεύει την άσκηση του δικαιώματος αυτού κατά τον Κ.Δ.Δ., ούτε όμως και κατά τον Ν 2472/1997, εφόσον δεν αφορούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/72/2004
Ιατροί. Διορισμός. Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την υπ αριθ. 2361/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών ακυρώθηκε η άρνηση της Διοικήσεως να δεχθεί τη συμμετοχή της ιατρού με ειδικότητα γενικής ιατρικής Α. Ε. στη διαδικασία για την πλήρωση θέσεως αγροτικού ιατρού Π.Ι. Νέων Επιβατών Θεσ/νίκης, για την εξυπηρέτηση της Κοινότητας Τριλόφου Ν. Θεσ/νίκης. Στη θέση αυτή είναι διορισμένος για την εκπλήρωση υποχρεώσεως υπαίθρου ο ιατρός Α. Κ., ενώ η Α. Ε. διορίσθηκε εν τω μεταξύ στο Κ.Υ. Ζαγκλιβερίου, ως Επιμελήτρια Β΄. Η Διοίκηση, στο πλαίσιο της συμμορφώσεώς της στην ως άνω ακυρωτική απόφαση και ενόψει της δηλώσεως της εν λόγω ιατρού, ότι επιθυμεί τον διορισμό της στο Π.Ι. Νέων Επιβατών Θεσ/νίκης, θα πρέπει να τη διορίσει αναδρομικά στο ανωτέρω Π.Ι., ανακαλουμένου του διορισμού της στο Κ.Υ. Ζαγκλιβερίου, να μην ανακαλέσει δε τον διορισμό του ιατρού Α. Κ., ο οποίος θα παραμείνει σε αντίστοιχη προσωποπαγή θέση, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η υποχρέωσή του υπηρεσίας υπαίθρου.
ΝΣΚ/333/2000
Αιγιαλός. Παραχώρηση της χρήσεως αυτού. Ανανέωση ή παράταση της παραχωρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παραχώρηση χρήσεως αιγιαλού αποτελεί διοικητικής φύσεως παραχώρηση άδειας χρήσεως του αιγιαλού κατά τους όρους της παραχωρητηρίου πράξεως. Ανανέωση ή παράταση της εν λόγω παραχωρήσεως είναι δυνατή μόνον όταν τούτο προβλέπεται δια ειδικής διατάξεως.