ΝΣΚ/171/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οφειλέτης Δημοσίου από πολλαπλά τέλη - αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 137 παρ.11 του Ν 2960/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατόν να υποβάλλει αίτηση υπαγωγής του στις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 137 παρ.11 του Ν 2960/2001, όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει σήμερα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3453/2006 και να υπαχθεί στις ρυθμίσεις αυτών, οφειλέτης του Δημοσίου σε βάρος του οποίου έχουν καταλογισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 2127/1993 πολλαπλά τέλη για λαθρεμπορία κοινοτικού επιβατικού αυτοκινήτου, η είσπραξη των οποίων εκκρεμεί ενώπιον της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., όπως ορίζεται στο άρθρο 152 παρ.7 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001), εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές κατά νόμο προϋποθέσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/188/2020
Ζητήματα σχετικά με επιβολή διοικητικής κύρωσης για λαθρεμπορία και τελωνειακής οφειλής σε βάρος ανηλίκων παραβατών και τρόπος είσπραξης αυτών.(...)α) Σε βάρος ανήλικου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του και ο οποίος κατά την κρίση της Τελωνειακής Αρχής διέπραξε λαθρεμπορία, η αρχή αυτή μπορεί να επιβάλλει, με καταλογιστική πράξη τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους κλπ επιβαρύνσεις (τελωνειακή οφειλή). Δεν μπορεί να επιβάλλει πολλαπλά τέλη, διότι ο ανήλικος, όταν δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, στερείται ικανότητας καταλογισμού. Δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις και επομένως δεν μπορεί να επιβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, ούτε τα πολλαπλά τέλη, σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. β) Σε βάρος ανήλικου παραβάτη, ο οποίος διέπραξε λαθρεμπορία, ενώ έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, η Τελωνειακή Αρχή, μπορεί να επιβάλλει με καταλογιστική πράξη, τόσο τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, όσο και τα πολλαπλά τέλη, όχι όμως σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων του, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. γ) Αναγκαστικά μέτρα, για την είσπραξη των καταλογισθέντων χρηματικών ποσών μπορούν να ληφθούν μόνο σε βάρος της περιουσίας του ανήλικου παραβάτη, φερόμενου ως οφειλέτη στην καταλογιστική πράξη, εφόσον διαθέτει ατομική περιουσία, ακόμη και μετά την ενηλικίωσή του, μέχρι τη συμπλήρωση της παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για είσπραξη (κατά πλειοψηφία).
Ε.2195/2020
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 39 «Υπολογισμός τέλους ταξινόμησης με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο μέτρησης εκπομπών ρύπων CO2 - Τροποποίηση του άρθρου 121 του ν. 2960/2001» και του άρθρου 65 «Επιστροφή καταβληθέντος τέλους ταξινόμησης οχημάτων που εξάγονται σε τρίτες χώρες ή αποστέλλονται σε άλλο κράτος - μέλος της Ε.Ε. - προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 130 του ν. 2960/2001» του ν. 4758/2020 (ΦΕΚ 242/Α΄), «Περιστολή του λαθρεμπορίου - Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων και άλλες διατάξεις».ΑΔΑ:ΩΦΚΡ46ΜΠ3Ζ-ΨΛΧ
ΝΣΚ/200/2002
Ληξιπρόθεσμες οφειλές από πολλαπλά τέλη. Δυνατότητα τμηματικής καταβολής αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οφειλές προερχόμενες από πολλαπλά τέλη που επιβάλλονται ως κύρωση επί τελωνειακών παραβάσεων, οι οποίες χαρακτηρίζονται κατά τους ορισμούς του Τελωνειακού Κώδικα ως λαθρεμπορίες, με την προβλεπόμενη από τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα τούτου καταλογιστική πράξη, εφόσον καταστούν ληξιπρόθεσμες κατά την έννοια του άρθρου 5 του ΚΕΔΕ, δύνανται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις των άρθρων 13 έως 20 του Ν 2648/1998.
ΔΕΦΚΦ Γ/5023513/2015
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 64 του ν.4342/2015 αναφορικά με την παράταση υπαγωγής αυτοκινήτων EURO 5 και EURO 4 στους συντελεστές τέλους ταξινόμησης των περιπτώσεων α΄ και β΄ αντίστοιχα της παραγράφου 2 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001.(ΑΔΑ:7Θ4ΦΗ-Η6Ρ )
ΝΣΚ/144/2014
Δυνατότητα υπαγωγής φόρου κατανάλωσης καφέ και ηλεκτρονικού τσιγάρου στις απαλλακτικές διατάξεις περί τροφοεφοδίων πλοίων του άρθρου 10 παρ. 3 ν. 438/1976 – Δυνατότητα απαλλαγής των προσώπων του άρθρου 68 ν. 2960/2001 (διπλωματικές-προξενικές αρχές, αναγνωρισμένοι διεθνείς οργανισμοί και συμβαλλόμενα κράτη του ΝΑΤΟ) από τον ίδιο φόρο.1. Η διάταξη της παραγράφου 3α του άρθρου 10 του ν. 438/1976, που ορίζει απαλλαγή από δασμό και λοιπές φορολογίες τροφοεφοδίων πλοίων, καλύπτει και την απαλλαγή από το φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται, κατ’ άρθρο 53Α του ν. 2960/2001, στα προϊόντα του καφέ και του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία που εκτελούν πλόες εξωτερικού (ομόφ). 2. Από τον ανωτέρω φόρο απαλλάσσονται, δυνάμει των υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων (Σύμβαση της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. Σύμβαση της Βιέννης περί προξενικών σχέσεων. Διεθνής Σύμβαση «ΝΑΤΟ SOFA», Διεθνής Συμφωνία SHAPE και Διεθνείς Συμβάσεις ίδρυσης ή έδρας αναγνωρισμένων διεθνών οργανισμών) τα δικαιούχα πρόσωπα του άρθρου 68 παρ. 1 του ν. 2960/2001 για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ομόφ).
ΝΣΚ/144/2017
Δυνατότητα υπαγωγής φόρου κατανάλωσης καφέ και ηλεκτρονικού τσιγάρου στις απαλλακτικές διατάξεις περί τροφοεφοδίων πλοίων του άρθρου 10 παρ. 3 ν. 438/1976 – Δυνατότητα απαλλαγής των προσώπων του άρθρου 68 ν. 2960/2001 (διπλωματικές-προξενικές αρχές, αναγνωρισμένοι διεθνείς οργανισμοί και συμβαλλόμενα κράτη του ΝΑΤΟ) από τον ίδιο φόρο. 1. Η διάταξη της παραγράφου 3α του άρθρου 10 του ν. 438/1976, που ορίζει απαλλαγή από δασμό και λοιπές φορολογίες τροφοεφοδίων πλοίων, καλύπτει και την απαλλαγή από το φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται, κατ’ άρθρο 53Α του ν. 2960/2001, στα προϊόντα του καφέ και του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία που εκτελούν πλόες εξωτερικού (ομόφ). 2. Από τον ανωτέρω φόρο απαλλάσσονται, δυνάμει των υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων (Σύμβαση της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. Σύμβαση της Βιέννης περί προξενικών σχέσεων. Διεθνής Σύμβαση «ΝΑΤΟ SOFA», Διεθνής Συμφωνία SHAPE και Διεθνείς Συμβάσεις ίδρυσης ή έδρας αναγνωρισμένων διεθνών οργανισμών) τα δικαιούχα πρόσωπα του άρθρου 68 παρ. 1 του ν. 2960/2001 για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ομόφ).
A.1050/2024
Καθορισμός της διαδικασίας, των οργάνων και του τρόπου επιβολής σφράγισης και αποσφράγισης των εγκαταστάσεων πρατηρίων καυσίμων σε περίπτωση που διαπιστώνεται κατοχή, διακίνηση και εμπορία νοθευμένων καυσίμων ή λαθρεμπορία καυσίμων ή παρεμπόδιση σχετικού ελέγχου με χρήση βίας ή απειλής, καθώς και καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων των παραβατών, των παραβάσεων, των κυρώσεων, του τρόπου, του χρόνου και του μέσου δημοσιοποίησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 119 Α του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α’ 265)
ΔΕΦΚΦ Γ 1109424/2016
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή διατάξεων του ν.2960/2001, όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις του άρθρου 59 του ν.4389/2016, ως προς την επιβολή του τέλους ταξινόμησης (ΑΔΑ:6ΠΧ5Η-Δ1Η )
Α.1176/2022
Καθορισμός α) των προϋποθέσεων και διαδικασιών για την πιστοποίηση των ανεξάρτητων μικρών ζυθοποιείων της παρ. 3 του άρθρου 87 του ν. 2690/2001 και την αυτοπιστοποίηση των ανεξάρτητων μικρών παραγωγών των προϊόντων των άρθρων 80, 88 και 92 του ν. 2960/2001 και β) των κυρώσεων, σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω, κατ’ εξουσιοδότηση της περ. α. της παρ. 5 του άρθρου 93Γ του ν. 2960/2001.
ΝΣΚ/64/2014
Ευθύνη διευθύνοντος συμβούλου ανωνύμου εταιρείας σε καταβολή πολλαπλών τελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 του Ν. 2238/1994, 50 του Ν. 4174/2013, 26, 29 (παρ.1-4, 6) και 153 (παρ.3 περ.α’) του Ν. 2960/2001, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, πρόσθετη αλληλέγγυος ευθύνη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Μ.Λ. της οφειλέτιδας ανωνύμου εταιρείας «Α.Γ.Κ. ΑΕ», για την εξόφληση των καταλογισθέντων εις βάρος της, πολλαπλών τελών από την διαπραχθείσα λαθρεμπορία, η δε αρμόδια φορολογική αρχή δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση σε αυτόν αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013, με μόνη επίκληση συνδρομής της ανωτέρω αιτίας, και β) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 25 του Ν. 1882/1990 και 20 του Ν. 2523/1997, συντρέχει εν προκειμένω ποινική ευθύνη του ιδίου, ως άνω, διευθύνοντος συμβούλου της ανωτέρω οφειλέτιδας εταιρείας και μπορεί να ασκηθεί κατ’ αυτού ποινική δίωξη, μετά από αίτηση του προϊσταμένου της οικείας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας της εταιρείας. (ομοφ.)