×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/188/2020

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2960/2001

Ζητήματα σχετικά με επιβολή διοικητικής κύρωσης για λαθρεμπορία και τελωνειακής οφειλής σε βάρος ανηλίκων παραβατών και τρόπος είσπραξης αυτών.(...)α) Σε βάρος ανήλικου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του και ο οποίος κατά την κρίση της Τελωνειακής Αρχής διέπραξε λαθρεμπορία, η αρχή αυτή μπορεί να επιβάλλει, με καταλογιστική πράξη τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους κλπ επιβαρύνσεις (τελωνειακή οφειλή). Δεν μπορεί να επιβάλλει πολλαπλά τέλη, διότι ο ανήλικος, όταν δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, στερείται ικανότητας καταλογισμού. Δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις και επομένως δεν μπορεί να επιβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, ούτε τα πολλαπλά τέλη, σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. β) Σε βάρος ανήλικου παραβάτη, ο οποίος διέπραξε λαθρεμπορία, ενώ έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, η Τελωνειακή Αρχή, μπορεί να επιβάλλει με καταλογιστική πράξη, τόσο τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, όσο και τα πολλαπλά τέλη, όχι όμως σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων του, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. γ) Αναγκαστικά μέτρα, για την είσπραξη των καταλογισθέντων χρηματικών ποσών μπορούν να ληφθούν μόνο σε βάρος της περιουσίας του ανήλικου παραβάτη, φερόμενου ως οφειλέτη στην καταλογιστική πράξη, εφόσον διαθέτει ατομική περιουσία, ακόμη και μετά την ενηλικίωσή του, μέχρι τη συμπλήρωση της παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για είσπραξη (κατά πλειοψηφία).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/171/2007

Οφειλέτης Δημοσίου από πολλαπλά τέλη - αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 137 παρ.11 του Ν 2960/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατόν να υποβάλλει αίτηση υπαγωγής του στις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 137 παρ.11 του Ν 2960/2001, όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει σήμερα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3453/2006 και να υπαχθεί στις ρυθμίσεις αυτών, οφειλέτης του Δημοσίου σε βάρος του οποίου έχουν καταλογισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 2127/1993 πολλαπλά τέλη για λαθρεμπορία κοινοτικού επιβατικού αυτοκινήτου, η είσπραξη των οποίων εκκρεμεί ενώπιον της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., όπως ορίζεται στο άρθρο 152 παρ.7 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001), εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές κατά νόμο προϋποθέσεις.


ΔΤΔ Δ 1068393/2016

Εγγύηση για ενδεχόμενη ή υπάρχουσα τελωνειακή οφειλή από εισαγωγικούς ή εξαγωγικούς δασμούς και, ενδεχομένως, άλλες τελωνειακές επιβαρύνσεις – Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας (ΑΔΑ:6ΧΥΑΗ-ΩΛ3)


ΝΣΚ/200/2002

Ληξιπρόθεσμες οφειλές από πολλαπλά τέλη. Δυνατότητα τμηματικής καταβολής αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οφειλές προερχόμενες από πολλαπλά τέλη που επιβάλλονται ως κύρωση επί τελωνειακών παραβάσεων, οι οποίες χαρακτηρίζονται κατά τους ορισμούς του Τελωνειακού Κώδικα ως λαθρεμπορίες, με την προβλεπόμενη από τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα τούτου καταλογιστική πράξη, εφόσον καταστούν ληξιπρόθεσμες κατά την έννοια του άρθρου 5 του ΚΕΔΕ, δύνανται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις των άρθρων 13 έως 20 του Ν 2648/1998.


Δ18Α/5017560/ΕΞ2010

Όροι και προϋποθέσεις για την απαλλαγή από δασμούς και φόρους των καυσίμων που περιέχονται στις κανονικές δεξαμενές των μηχανοκίνητων οχημάτων δημόσιας χρήσης μεταφοράς εμπορευμάτων που εισέρχονται στη χώρα μας από τρίτες χώρες - καθορισμός ανώτατης ποσότητας.Τροποποιήθηκε με την Δ18Α 5030961/ΕΞ2013-ΦΕΚ 2250 Β/11-9-2013

ΣΤΕ/1994/2019

Τελωνειακή νομοθεσία. Προϋποθέσεις εφοδιασμού των πλοίων με καύσιμα από τα ελεύθερα αποθέματα και άσκηση από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών του δικαιώματος συμψηφιστικής αποκατάστασης εντός τετραμήνου. Η διάθεση ατελώς ελευθέρων καυσίμων δεν καθιστά τους καταβληθέντες δασμούς και φόρους αχρεώστητους, ώστε να είναι δυνατή η αναζήτησή τους κατά το άρθρο 30 του ΤΚ. Η παράλειψη άσκησης του δικαιώματος συμψηφιστικής αποκατάστασης δεν καθιστά επιγενομένως αχρεώστητες τις δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που καταβλήθηκαν, κατά το χρόνο τελωνισμού. Απορρίπτεται η αναίρεση (επικυρώνει την αριθμ. 769/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς).


ΣΤΕ/730/2019

Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την επιβολή πολλαπλών τελών. Από της τελωνειακής ενώσεως, οι δασμοί και οι λοιπές εισαγωγικές επιβαρύνσεις εισπράττονται από τα κράτη μέλη. Ο τόπος γένεσης της τελωνειακής οφειλής προσδιορίζει το αρμόδιο για την είσπραξη των τελωνειακών δασμών κράτος μέλος. Σε περίπτωση μεταφοράς βάσει δελτίων ΤΙR, αρμόδιο για την είσπραξη των δασμών είναι το κράτος μέλος στο οποίο διεπράχθη η πρώτη παράβαση ή παρατυπία που δύναται να χαρακτηρισθεί ως διαφυγή των εμπορευμάτων από την τελωνειακή επιτήρηση. Πότε ανατρέπεται το τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ του κράτους στο έδαφος του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση ή παρατυπία. Πότε οι ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες προς είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράνομες διακινήσεις καπνικών προϊόντων εντός της ΕΕ, τα οποία μεταφέρθηκαν με το Carnet TIR, που εκδόθηκε από την ... Η αρμοδιότητα καταλογισμού πολλαπλών τελών και των συναφών κυρώσεων προϋποθέτει αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους προς είσπραξη των δασμών και λοιπών φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως είναι ο ειδικός φόρος καταναλώσεως, τέτοια δε αρμοδιότητα δεν προέκυπτε εν προκειμένω. Μη νόμιμα ο αναιρεσείων είχε χαρακτηριστεί συνυπαίτιος λαθρεμπορίας και είχαν επιβληθεί εις βάρος του πολλαπλά τέλη, χρηματική ποινή και πρόστιμο. Δεκτές η αναίρεση, η έφεση και η προσφυγή (αναιρεί την αριθμ. 774/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης).


ΣΤΕ/260/2019

Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την κήρυξη του κυρίου ή του παραλήπτη του λαθρεμπορεύματος «αλληλεγγύως συνυπεύθυνου αστικώς» με τον υπαίτιο καθώς και για την απαλλαγή του από την ευθύνη. Η κήρυξη νομικού προσώπου ως αστικώς συνυπεύθυνου πρέπει να συνάδει προς τις αρχές της αναλογικότητας και της ασφάλειας δικαίου. Νόμιμη η κήρυξη εταιρείας πετρελαιοειδών ως συνυπεύθυνης για την καταβολή των δασμοφορολικών επιβαρύνσεων και των πολλαπλών τελών, εφόσον καταλογίζεται στο νόμιμο εκπρόσωπο δόλια συμμετοχή στη λαθρεμπορία. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν δικαίωμα συμψηφιστικής αποκατάστασης μόνο για τις ποσότητες ελεύθερων αποθεμάτων που διέθεσαν οι ίδιες σε κάθε πρατηριούχο και οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν πράγματι για ατελή εφοδιασμό πλοίων. Εικονικός εφοδιασμός πλοίων με ατελή καύσιμα. Η εταιρεία γίνεται κυρία και παραλήπτης λαθρεμπορικού εμπορεύματος και κηρύσσεται αστικώς συνυπεύθυνη. Απαλλαγή της από την ευθύνη αν αποδείξει ότι έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την αποτροπή της λαθρεμπορίας. Η επίρριψη σε αυτήν του βάρους απόδειξης δεν παραβιάζει το άρθρο 6 παρ. 2 της ΕΣΔΑ. Για το παραδεκτό της αναίρεσης, όταν καταλογίζονται δασμοί ή/και φόροι, καθώς και πολλαπλά τέλη, συναθροίζονται τα δύο ποσά για την εξεύρεση του ποσού της διαφοράς. Απορρίπτεται η αναίρεση ως απαράδεκτη κατά το άρθρο 12 παρ. 1 του ν.3900/2010 (επικυρώνει την 386/2015 απόφαση του ΔΕφΛαρ).


ΝΣΚ/401/2006

Κοινοποίηση τελωνειακών καταλογιστικών πράξεων (πολλαπλού τέλους για λαθρεμπορία) σε εγκατεστημένους σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ενώσεως κατά τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας και αμοιβαία συνδρομή για είσπραξη απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μεν κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξεως για λαθρεμπορία σε βάρος εγκατεστημένου σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφορά στο στάδιο της «εν ευρεία εννοία» βεβαιώσεως της οφειλής και της ολοκληρώσεως της προβλεπόμενης διαδικασίας αποκτήσεως νομίμου τίτλου και ενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Δ.Δ., μετά δε την κατά τα ανωτέρω κοινοποίηση αυτής και καθόσον αφορά στο άμεσα εκτελεστό μέρος αυτής, στην περίπτωση ασκήσεως εμπρόθεσμης προσφυγής (30% του καταλογισθέντος ποσού), ή στο όλον (της οφειλής) στην περίπτωση μη ασκήσεως προσφυγής, ακολουθεί η διαδικασία αμοιβαίας συνδρομής προς είσπραξη της απαιτήσεως, οπότε την «αίτηση κοινοποίησης», άλλως «γνωστοποίησης» της ημεδαπής αρχής προς την αρμόδια αρχή του άλλου κράτους – μέλους, όπου είναι εγκατεστημένος ο οφειλέτης του Ελληνικού Δημοσίου, συνοδεύει ως δικαιολογητικό της απαιτήσεως του Δημοσίου η ίδια καταλογιστική πράξη (και αναλόγως η σχετική δικαστική απόφαση) σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στις ως άνω κοινοτικές και εσωτερικές μας διατάξεις.


ΝΣΚ/235/2006

Οφειλή ή μη τελών χαρτοσήμου επί δανειακής συμβάσεως μεταξύ «ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ» και «ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΕ» και προμήθειας για την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η από 27/29-10-1999 δανειακή σύμβαση μεταξύ «ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ» και της «ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΕ» απαλλάσσεται από τα τέλη χαρτοσήμου σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρων 6-16 Ν 1676/1986 και της παρ.1 άρθρου 2 Ν 2157/1993. 2) Η από 15-6-2004 καταλογιστική πράξη του Προϊσταμένου ΕΘΕΚ σε βάρος της ΑΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ για την είσπραξη της προμήθειας εγγύησης του Ελλ. Δημοσίου αναρμοδίως εκδόθηκε.


ΝΣΚ/486/2006

Διαγραφή χρεών από πολλαπλά τέλη επιβληθέντα με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στις περιπτώσεις έκδοσης σε βάρος πλειόνων συνυπαιτίων καταλογιστικής πράξης πολλαπλών τελών με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα, δικαίωμα υποβολής αίτησης διαγραφής των οφειλομένων πολλαπλών τελών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 Ν 3259/2004, καθ ό μέρος αυτά υπερβαίνουν το τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, έχει όχι μόνο αυτός ο οποίος άσκησε νόμιμα προσφυγή κατά της καταλογιστικής πράξης, η δε σχετική απόφαση επ αυτής κατέστη τελεσίδικη πριν την έναρξη ισχύος του νέου Τελωνειακού Κώδικα, αλλά και οι λοιποί συνυπαίτιοι οι οποίοι δεν άσκησαν παντάπασι ή νόμιμα προσφυγή, β) η αρμόδια αρχή αποδεχόμενη αίτηση διαγραφής των πέραν του τριπλασίου πολλαπλών τελών ενός ή περισσοτέρων συνοφειλετών, δεν δικαιούται να υπολογίσει αυτεπάγγελτα και τις οφειλές των υπολοίπων συνοφειλετών, ευθυνομένων εις ολόκληρο, στο τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων χωρίς την υποβολή σχετικής αίτησης από αυτούς.