ΝΣΚ/171/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πολεμική Αεροπορία. Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α.Ω.) μετά τη λήξη ισχύος της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανεξαρτήτως αν η υπ’ αριθ.23/98 Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων διέπεται από το Ελβετικό δίκαιο, μετά τη λήξη ισχύος της δεν είναι δυνατή η τροποποίησή της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/13/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.
ΝΣΚ/14/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.
ΝΣΚ/93/2008
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων κατά το άρθρο 66 ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 γενικώς για τροποποίηση συμβάσεων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Εφ’ όσον δεν τίθεται με το υποβαλλόμενο έγγραφο συγκεκριμένος νομικός προβληματισμός, δεν συντρέχει περίπτωση το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει ούτε κατά τις διατάξεις του οργανισμού του (Ν 3086/2002).
ΝΣΚ/197/2003
Έγκριση αλλαγής προεγκεκριμένου μέρους υλοποιήσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατόν, στα πλαίσια της καλόπιστης εκτελέσεως της συμβάσεως, να γίνει δεκτό αίτημα του αντισυμβαλλομένου για την χορήγηση εγκρίσεως από την αρμοδία Αρχή προκειμένου να αλλάξει ο προεγκεκριμένος φορέας υλοποιήσεως προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Η άρνηση χορηγήσεως της εγκρίσεως πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη με αναφορά συγκεκριμένων περιστατικών, η συνδρομή των οποίων θα έθετε σε κίνδυνο την αξιόπιστη τήρηση του προεγκεκριμένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, θα επέφερε βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου.
ΝΣΚ/312/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν νομιμοποιείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο να κάνει χρήση και συνεπώς δεν νομιμοποιείται στην περαιτέρω διακράτηση των Εγγυητικών Επιστολών, που παραδόθηκαν από τους προμηθευτές, προς διασφάλιση της υλοποίησης συγκεκριμένων συμβατικών υποχρεώσεων που απέρρεαν από τις ήδη καταργηθείσες υπ’ αριθμ. 8/2000 και 13/2002 συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Αυτό δε διότι, μετά την υπογραφή και ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας, που κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου με το άρθρο μόνο του Ν 3885/2010 (ΦΕΚ 171 Α΄) και κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ.4 και στο Κεφάλαιο D(1) παρ.2 της Συμφωνίας αυτής, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί του στις καταργηθείσες συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων έχουν παραιτηθεί αμοιβαίως από κάθε αξίωση, που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 312/2014.
ΝΣΚ/264/2005
Πολεμική Αεροπορία. Τροποποίηση Συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως της 022Α/99 Συμβάσεως δύναται να διαληφθεί (περιληφθεί) η ύπαρξη πιστώσεως (συγκεκριμένου ύψους χρηματικού ποσού), η οποία προέκυψε από τη μείωση της ποσότητας ανταλλακτικών αρχικής υποστήριξης κατά την προβλεπόμενη από την Σύμβαση διαδικασία οριστικοποίησης αυτών, για την μελλοντική διάθεσή της, διαρκούσης της εκτελέσεως της συμβάσεως, προς προμήθεια άλλων συμβατικών υλικών ή κάλυψη δαπάνης παροχής συμβατικών υπηρεσιών.
ΝΣΚ/300/2008
Πολεμική Αεροπορία – Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως Νο 6 της 1/1993 συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την Υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/298/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ. 4 και στο Κεφάλαιο D (1) παρ. 2 των κυρωθεισών με το άρθρο μόνο του Ν. 3885/2010 (Φ.Ε.Κ 171 Α΄) Συμβάσεων που αφορούν το μέλλον των «Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.» και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί τους στις υπ΄ αριθμ. 08/2000 και 13/2002 συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων παραιτούνται αμοιβαίως από κάθε αξίωση που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές, για τις οποίες δεν τίθεται ζήτημα περαιτέρω διακρατήσεως. (πλειοψ.) Λόγω της σπουδαιότητας των ζητημάτων που αναφύονται, το Τμήμα αποφάσισε την παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/284/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Παράταση ισχύος πιστοποιητικών ενίσχυσης στο πλαίσιο του Καν. (ΕΟΚ) 2019/93.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Δεν γίνεται δεκτή αίτηση για παράταση της περιόδου ισχύος πιστοποιητικών ενίσχυσης, που κατατέθηκε μετά από περισσότερες από 30 ημέρες από τη λήξη της περιόδου ισχύος των πιστοποιητικών.
ΝΣΚ/448/2001
Κρατικές Προμήθειες. Νομιμότητα τροποποίησης ή επέκτασης συμβάσεως παροχής υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της συμβάσεως παροχής υπηρεσιών και την οριστική παραλαβή του αντικειμένου της, δεν είναι νόμιμη η τροποποίηση ή επέκταση αυτής.