×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/312/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν νομιμοποιείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο να κάνει χρήση και συνεπώς δεν νομιμοποιείται στην περαιτέρω διακράτηση των Εγγυητικών Επιστολών, που παραδόθηκαν από τους προμηθευτές, προς διασφάλιση της υλοποίησης συγκεκριμένων συμβατικών υποχρεώσεων που απέρρεαν από τις ήδη καταργηθείσες υπ’ αριθμ. 8/2000 και 13/2002 συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Αυτό δε διότι, μετά την υπογραφή και ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας, που κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου με το άρθρο μόνο του Ν 3885/2010 (ΦΕΚ 171 Α΄) και κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ.4 και στο Κεφάλαιο D(1) παρ.2 της Συμφωνίας αυτής, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί του στις καταργηθείσες συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων έχουν παραιτηθεί αμοιβαίως από κάθε αξίωση, που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 312/2014.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/298/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ. 4 και στο Κεφάλαιο D (1) παρ. 2 των κυρωθεισών με το άρθρο μόνο του Ν. 3885/2010 (Φ.Ε.Κ 171 Α΄) Συμβάσεων που αφορούν το μέλλον των «Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.» και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί τους στις υπ΄ αριθμ. 08/2000 και 13/2002 συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων παραιτούνται αμοιβαίως από κάθε αξίωση που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές, για τις οποίες δεν τίθεται ζήτημα περαιτέρω διακρατήσεως. (πλειοψ.) Λόγω της σπουδαιότητας των ζητημάτων που αναφύονται, το Τμήμα αποφάσισε την παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/48/2016

Σύμβαση προμήθειας αεροσκαφών Μ – 2000 μεταξύ Ελληνικού και Γαλλικού Δημοσίου - Διερεύνηση ύπαρξης βλάβης Ελληνικού Δημοσίου από μη προσήκουσα παροχή αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ) από το Γαλλικό Κράτος – Προβλεπόμενος τρόπος διεκδίκησης της ζημίας από την εν λόγω αιτία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν έχει αρμοδιότητα να προβεί στην εκτίμηση και εντεύθεν αξιολόγηση της σε βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου βλάβης από τη μέχρι σήμερα μη πλήρη υλοποίηση της συμφωνίας με το Γαλλικό Κράτος περί παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ) στο πλαίσιο της αγοράς από το Ελληνικό Δημόσιο των αεροσκαφών (Α/Φ) Μ-2000 με την Εμπορική Σύμβαση 2/1985 (Σύμβαση «ΤΑΛΩΣ»). Το ύψος της ζημίας και κατ’ επέκταση της βλάβης των συμφερόντων του Δημοσίου από τη μέχρι τώρα μη πλήρη υλοποίηση της συμφωνίας περί παροχής ΑΩ, είναι ζήτημα που συνδέεται άρρηκτα με ειδικές επιστημονικές ή τεχνικές γνώσεις και ανάγεται στη σφαίρα της ουσιαστικής κρίσης της Διοίκησης (ομοφ.). Εφόσον ήθελε υποτεθεί ότι υφίσταται επαρκώς προσδιορισμένη βλάβη του Ελληνικού Δημοσίου, οφειλόμενη στην προαναφερόμενη αιτία, ο προβλεπόμενος τρόπος για τη διεκδίκηση της ζημίας, την οποία υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο, είναι οι διαβουλεύσεις μεταξύ των Μερών, όπως υποδεικνύεται στα έγγραφα που απαρτίζουν την υπό κρίση συμφωνία περί παροχής από το Γαλλικό Κράτος αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ), για την επίλυση των αναφυομένων διαφορών (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/187/2016

Επιπτώσεις στις υπό εξέλιξη συμβάσεις προμήθειας οπλικών συστημάτων και αντισταθμιστικών ωφελημάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, λόγω έναρξης της ποινικής διαδικασίας κατά οργάνων και εκπροσώπων εμπλεκόμενων εταιρειών (ως προμηθευτριών ή υποκατασκευαστριών) για τη διερεύνηση και αξιολόγηση διάφορων ποινικά κολάσιμων πράξεων σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται άμεσα να στραφεί κατά των αστικώς υπευθύνων φυσικών προσώπων ή εμπλεκόμενων εταιριών και να αναζητήσει την ανόρθωση κάθε ζημίας του, πρωτίστως δε το σύνολο των παράνομων πληρωμών, που μη νόμιμα προσαύξησαν το τίμημα κάθε σύμβασης, καθώς και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. 2. Δεν μπορεί να ανασταλεί ή να διακοπεί η εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου/ Υπ. Εθν. Άμυνας, εφόσον οι εν λόγω συμβάσεις δεν έχουν ακυρωθεί με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και οι εταιρείες συνεχίζουν να εκπληρώνουν τις δικές τους συμβατικές υποχρεώσεις. 3. Δεν επηρεάζει την εξέλιξη των συμβάσεων η διαβίβαση των διοικητικών φακέλων με τις ευρισκόμενες σε εξέλιξη συμβάσεις προμήθειας οπλικών συστημάτων ή αντισταθμιστικών ωφελημάτων στις ανακριτικές αρχές, χωρίς την ύπαρξη υπονοιών ή ακόμα έστω και αν υπάρχουν υπόνοιες ή απλή πληροφόρηση για τέλεση αξιόποινων πράξεων. 4. Η έκδοση αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης μπορεί να επηρεάσει ποικιλοτρόπως την εξέλιξη τέτοιων συμβάσεων, καθόσον το Δημόσιο δύναται να ζητήσει με αγωγή, ανταγωγή ή ένσταση από το αρμόδιο δικαστήριο, την ακύρωση της σχετικής σύμβασης και την ανόρθωση των ζημιών που υπέστη. (ομόφωνα)


2028691/4534/1995

Καθορισμός ανωτάτου ορίου έκδοσης εγγυητικών επιστολών από τις Τράπεζες που γίνονται δεκτές από το Δημόσιο σε διαγωνισμούς ή συμβάσεις για εκτέλεση έργων προμήθειες κ.λ.π.


ΝΣΚ/152/2005

Εκχώρηση από ενδιάμεσο φορέα προς το Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων επιστροφής δημόσιας χρηματοδότησης αχρεωστήτως καταβληθείσας. Επιστροφή εγγυητικών επιστολών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν νοείται εκχώρηση από τον ενδιάμεσο φορέα στο Δημόσιο της απαίτησης επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων, αφού δεν είναι δικαιούχος της απαίτησης ο ενδιάμεσος φορέας, η επιστροφή δε των εγγυητικών επιστολών θα εξαρτηθεί από την ύπαρξη ευθύνης του ενδιάμεσου φορέα για την αχρεώστητη καταβολή, θέμα όμως, το οποίο δεν τίθεται με το υποβληθέν ερώτημα.


ΝΣΚ/197/2003

Έγκριση αλλαγής προεγκεκριμένου μέρους υλοποιήσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατόν, στα πλαίσια της καλόπιστης εκτελέσεως της συμβάσεως, να γίνει δεκτό αίτημα του αντισυμβαλλομένου για την χορήγηση εγκρίσεως από την αρμοδία Αρχή προκειμένου να αλλάξει ο προεγκεκριμένος φορέας υλοποιήσεως προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Η άρνηση χορηγήσεως της εγκρίσεως πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη με αναφορά συγκεκριμένων περιστατικών, η συνδρομή των οποίων θα έθετε σε κίνδυνο την αξιόπιστη τήρηση του προεγκεκριμένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, θα επέφερε βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου.


ΝΣΚ/213/2016

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων - Μη επιτρεπτή η προβλεπόμενη σε παράρτημα Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τμηματική απόδοση πιστώσεων προγραμμάτων, επειδή αντίκειται σε υπερισχύοντα όρο της αρχικής σύμβασης.Δεν είναι επιτρεπτή η τμηματική απόδοση πιστώσεων σε προγράμματα που είναι ενταγμένα στην κατηγορία της παρ. 16 των σχετικών Κατευθυντήριων Οδηγιών (Κ.Ο.) του ΥΠΕΘΑ, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα «Α» της 3ης τροποποίησης της επίμαχης Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ), διότι υπερισχύει και έχει εφαρμογή, στην προκείμενη περίπτωση, ο όρος 9.2 της αρχικής ΣΑΩ, βάσει του οποίου τμηματική απόδοση πιστώσεων επιτρέπεται μόνο στα προγράμματα που εντάσσονται στις κατηγορίες των παραγράφων 12 και 13 των Κ.Ο. Ο όρος αυτός υπερισχύει κάθε μεταγενέστερου, που διατυπώνεται σε Παράρτημα, βάσει του άρθρου 29.4 της ΣΑΩ, που προβλέπει σαφώς ότι οι όροι του κύριου μέρους της σύμβασης υπερισχύουν των παραρτημάτων (πλειοψ.).


ΝΣΚ/127/2017

Αρμοδιότητα ΝΣΚ για παροχή γνωμοδότησης σχετικά με την νομιμότητα σύναψης νέας σύμβασης με την οποία θα ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) η οποία έληξε χωρίς να εκτελεστεί συνολικά – Συμβατότητα της νέας σύμβασης με το ν. 4376/2016.α) Δεν υφίσταται γνωμοδοτική αρμοδιότητα του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 του π.δ/τος 284/1989, για Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, της οποίας έχει λήξει η διάρκεια. Η σύναψη της προτεινόμενης νέας σύμβασης δεν είναι δυνατή, διότι το περιεχόμενό της δεν είναι συμβατό με τις ρυθμίσεις του ισχύοντα σήμερα ν. 4376/2016. Η κατά παρέκκλιση του νόμου αυτού σύναψη νέας σύμβασης είναι δυνατή μόνο μετά από ειδική νομοθετική ρύθμιση του θέματος. β) Η αξίωση της πολιτείας για την ποινική δίωξη και καταδίκη προσώπων που τυχόν διέπραξαν αξιόποινες πράξεις, κατά την σύναψη και εκτέλεση της ΣΑΩ, δεν θίγεται από την προτεινόμενη νέα Σύμβαση, η οποία ρυθμίζει αστικές και μόνο αξιώσεις.


23863/506/2012

Καθορισμός του ύψους, των όρων και προϋποθέσεων, και της διαδικασίας κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών που καταθέτουν οι Επιχειρήσεις Προσωρινής Απασχόλησης.


1519/35/2013

Καθορισμός του ύψους, των όρων και προϋποθέσεων, και της διαδικασίας κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών που καταθέτουν οι Επιχειρήσεις Προσωρινής Απασχόλησης.