×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/171/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή ή μη, των διατάξεων του εδ. α’ της παρ. 16 του άρθρου 47 του Ν. 3848/2010 (με την οποία προσετέθη στην παρ. 3α του άρθρου 30 του Ν. 682/1977 η περ. iv), στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, οι οποίοι έχουν διοριστεί σε κενές οργανικές θέσεις αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την τροποποίηση της παρ. 3α του άρθρου 30 του Ν. 682/1977, στο οποίο προστέθηκε με την παρ. 16 του άρθρου 47 του Ν. 3848/2010 η περ. iv, η καταγγελία της συμβάσεως σύμφωνα με την περίπτωση αυτή είναι αναιτιώδης. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται αδιακρίτως και στους εκπαιδευτικούς, των ισοτίμων με τα δημόσια, ιδιωτικών σχολείων, οι οποίοι υπηρετούν σε οργανικές θέσεις αυτών, σύμφωνα με τα κριθέντα με την υπ’ αριθμ. 1998/2001 απόφαση του ΣτΕ. Το δικαίωμα όμως αυτό του εργοδότη υπόκειται, σε κάθε περίπτωση, στον περιορισμό τον οποίο επιβάλλει γενικώς στην άσκηση παντός ενοχικού δικαιώματος, η διάταξη του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/4/2012

Έλεγχος καταχρηστικότητας καταγγελίας σύμβασης ιδιωτικού εκπαιδευτικού, η οποία γίνεται βάσει των διατάξεων της περ.iv της παρ.3α του άρθρου 30 του Ν.682/1977, όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ.16 του άρθρου 47 του Ν.3848/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταγγελία σύμβασης ιδιωτικού εκπαιδευτικού, η οποία γίνεται βάσει των διατάξεων της περ.iv της παρ.3α του άρθρου 30 του Ν.682/1977, όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ.16 του άρθρου 47 του Ν.3848/2010, θα πρέπει να θεωρηθεί ως αναιτιώδης. Όμως και σε αυτή την περίπτωση, το δικαίωμα αυτό του εργοδότη υπόκειται στον περιορισμό τον οποίο επιβάλλει γενικώς στην άσκηση παντός ενοχικού δικαιώματος, η διάταξη του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα. Περαιτέρω το αρμόδιο ΠΥΣΔΕ θα πρέπει να εξετάζει κάθε φορά ανά περίπτωση και να λαμβάνει υπόψιν όλα τα πραγματικά περιστατικά τα οποία προβάλουν οι ενδιαφερόμενοι. (ομοφ.)


ΝΣΚ/102/2012

Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με σύμβαση διετίας ή εξαετίας που προσλαμβάνονται για πρώτη φορά – Νομιμότητα έκδοσης του διοριστηρίου εγγράφου με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η δυνατότητα τροποποίησης του διοριστηρίου ιδιωτικών εκπαιδευτικών με σκοπό τον περιορισμό του νομίμου ωραρίου τους – βάσει της διατάξεως της παρ. 14 του άρθρου 47 του Ν. 3848/2010, αναφέρεται και αφορά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που ήδη υπηρετούν. Η ως άνω διάταξη δεν δύναται να τύχει εφαρμογής στους εκπαιδευτικούς, που προσλαμβάνονται για πρώτη φορά με σύμβαση διετίας ή εξαετίας. Για τον διορισμό των εκπαιδευτικών αυτών εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του Ν. 682/1977. (ομοφ.)


ΝΣΚ/266/2014

Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί – Πρόσληψη – Κατάργηση των άρθρων 30 και 33 του ν. 682/1977 και της παρ.1 του άρθρου 11 του ν. 1351/1983 – Εφαρμογή ή μη των επιμέρους διατάξεων του ν. 682/1977, που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τα ως άνω καταργηθέντα άρθρα, μετά την ψήφιση του ν. 4254/2014.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κατάργηση με την παράγραφο Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014, των άρθρων 30 και 33 του ν. 682/1977 και της παραγράφου 1 του άρθρου 11του ν. 1351/1983, δεν επέφερε κατάργηση του άρθρου 29 του ν. 682/1977 και δεν αναιρεί την εφαρμογή των άρθρων 25, 31, 32 και 34 του ιδίου νόμου. Μετά την εν λόγω κατάργηση, δεν φαίνεται να υφίσταται ρητή πρόβλεψη συγκεκριμένης διάρκειας πρόσληψης. Ωστόσο, υπό το πρίσμα των ρυθμίσεων των άρθρων 16, 17, 24, 25, 26, 29, 31 και 32 του ν. 682/1977, στις οποίες καθορίζονται οι προθεσμίες υποβολής προτάσεων για πρόσληψη διδακτικού προσωπικού, ο ορισμός διευθυντού ανά έτος, και ορίζεται ότι τα ειδικότερα καθήκοντα και υποχρεώσεις των διευθυντών και του διδακτικού προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων, είναι τα ίδια με τα οριζόμενα εκάστοτε για τους εκπαιδευτικούς των δημοσίων σχολείων, προκύπτει ότι η διάρκεια πρόσληψης δεν μπορεί να υπολείπεται του σχολικού έτους (το οποίο αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επομένου έτους). Η παράγραφος 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης εκπλήρωσης του σκοπού της παιδείας, ο οποίος συνιστά συνταγματικώς κατοχυρωμένο σκοπό δημοσίου συμφέροντος, εντάσσει ρητώς στο ρυθμιστικό πεδίο της νομοθεσίας η οποία εκδίδεται κατ’ επιταγήν της, την λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους και την ασκούμενη σχετικώς εποπτεία. Στο μέτρο που, κατά την ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης, η απλή κατάργηση των κρισίμων εν προκειμένω διατάξεων, χωρίς υιοθέτηση ρητής συγκεκριμένης ρύθμισης αναφορικά με την διάρκεια πρόσληψης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν θα διασφάλιζε τους ανωτέρω στόχους, θα όφειλε η διοίκηση να προβεί στις κατάλληλες ρυθμίσεις. Τέτοιες ρυθμίσεις θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις επιταγές των παραγράφων 2 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, και την σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. (ομοφ.)


84485/Ν1/2018

Αναστολή του εργοδοτικού δικαιώματος καταγγελίας των διετών συμβάσεων εργασίας (της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν.682/1977, όπως ισχύει) των ιδιωτικών εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου προστασίας της μητρότητας.(ΑΔΑ:ΩΣΕΟ4653ΠΣ-ΥΥΒ)


ΝΣΚ/408/2005

Παράβολο φοίτησης μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προβλεπόμενο από το άρθρο 46 του Ν 682/1977 παράβολο φοίτησης, θα καταβάλλεται, υπολογιζόμενο κατ’ άρθρο 33 παρ.3α του Ν 2009/1992, επί του 1% των διδάκτρων κάθε ιδιωτικού σχολείου, έτσι όπως αυτά καθορίζονται και δημοσιοποιούνται από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου κατ’ άρθρο 11 του Ν 3279/2004 και όχι επί του ποσού το οποίο τυχόν συμφωνήθηκε μεταγενεστέρως, κατόπιν κατ’ ιδίαν συμφωνίας μεθ’ ενός εκάστου συγκεκριμένου μαθητού και του ιδιοκτήτου του σχολείου.


ΝΣΚ/314/2012

Δυνατότητα ή μη ένταξης ιδιωτικών εκπαιδευτικών στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών καθαρής προϋπηρεσίας του άρθρου 9 παρ.2 του Ν. 3848/2010, για διορισμό τους σε θέσεις μονίμων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.1 του ιδίου νόμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν εγγραφεί στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν. 3255/2004 και δεν συμπληρώνουν δημόσια υπηρεσία δύο πλήρων διδακτικών ετών μετά την εγγραφή τους στον πίνακα, για μία ημέρα, μπορούν να ενταχθούν στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών καθαρής προϋπηρεσίας του άρθρου 9 παρ.2 του Ν. 3848/2010 και να διορισθούν σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών, κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.1 του ιδίου νόμου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/199/2010

Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου κατά την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977 σε εκπαιδευτικό κάτοχο του βασικού τίτλου σπουδών κατ’ άρθρο 14 του Ν 1566/1985, χωρίς τίτλο παιδαγωγικής καταρτίσεως – Έννοια «τυπικών προσόντων» ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την έναρξη ισχύος του Ν 3194/2003 το πτυχίο παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν θεωρείται τυπικό προσόν διορισμού για όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, αλλά παρέχει στον κάτοχο τούτου δικαίωμα πρόταξης έναντι των λοιπών υποψηφίων. Κατ’ ακολουθίαν, αφού το προαναφερόμενο πτυχίο δεν απαιτείται για το διορισμό στο Δημόσιο σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή για την πρόσληψη ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού των ως άνω κλάδων, δεν αποτελεί τυπικό προσόν του ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι κατέχει αυτός το βασικό τίτλο σπουδών που του παρέχει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση. Εν όψει των ανωτέρω, η πρώτη των αιτουσών η οποία κατέχει τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 8 περ. ιη του Ν 1566/1985, χωρίς όμως να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης, δικαιούται άδεια ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977.


ΝΣΚ/115/2000

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Μεταφραστές. Μονιμοποίηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ. Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος. Οι θέσεις του προσωπικού μεταφραστών - διερμηνέων του άρθρου 19 παρ.9γ του Ν.2594/1998 που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του νόμου 2738/1999 σε θέσεις προσωποπαγείς με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορούν να μετατρέπονται μεν σε οργανικές θέσεις μονίμου προσωπικού διατηρούν όμως τον προσωποπαγή τους χαρακτήρα και μετά την αποχώρηση του προσωπικού αυτού, μετατρέπονται σε θέσεις οργανικές ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου όπως ειδικώς τις προέβλεψε ο νόμος 2594/98, άρθρο 19 παρ.9γ, κατά την οργάνωση της μεταφραστικής υπηρεσίας.


ΝΣΚ/148/2012

Αρμόδια υπηρεσία για την έκδοση των οικοδομικών αδειών, τον έλεγχο της εκτέλεσης των οικοδομικών εργασιών και την έκδοση των αντίστοιχων διοικητικών πράξεων, στα κτίρια που αναφέρονται στο άρθρο 47 παρ.2 του Ν. 590/1977.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή Οι αρμοδιότητες έκδοσης οικοδομικής άδειας και άσκησης ελέγχου της τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων, για τα κτίρια του άρθρου 47 παρ.2 του Ν. 590/1977 (Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος), ανήκουν στις, κατά τις γενικές περί αδειών και ελέγχου δόμησης διατάξεις, αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες και στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/478/2006

Δυνατότητα μετατροπής προσωποπαγών θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Γ.Γ.Α., σε οργανικές θέσεις μονίμων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η μετατροπή των προσωποπαγών θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, που συστάθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν 3254/2004, σε οργανικές θέσεις μονίμων υπαλλήλων αυτής, με αναγνώριση του εκτός υπηρεσίας χρόνου των καταταγέντων στις θέσεις αυτές υπαλλήλων, διότι αυτοί δεν υπηρετούσαν πραγματικά στις αναφερόμενες θέσεις κατά τη δημοσίευση του Ν 2738/1999 και δεν έχουν τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που θέτει η διάταξη του άρθρου 14 αυτού, για τη μετατροπή των θέσεων αυτών σε οργανικές θέσεις της Γ.Γ.Α.