ΝΣΚ/177/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ζητήματα φόρου προστιθέμενης αξίας, κατά την κατασκευή γηπέδων κ.λπ. από ιδιωτική εταιρεία επί ακινήτου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εταιρεία «Γήπεδο Λάρισας Α.Ε.» (μετ’ εκχώρηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων προς αυτή), έχει ανεγείρει αθλητικές εγκαταστάσεις στο πλαίσιο σύμβασης έργου με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και, κατά συνέπεια, α) η εν λόγω εταιρεία έχει υποχρέωση τιμολόγησης της αξίας της αμοιβής της προς τη Γ.Γ.Α., που ισούται με την ωφέλεια της εταιρείας από την παραχωρηθείσα χρήση των εγκαταστάσεων, με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών που κατέβαλε αυτή για την κατασκευή του έργου, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30 έως και 32 του Κώδικα Φ.Π.Α., β) η Γ.Γ.Α. έχει υποχρέωση τιμολόγησης της παραχώρησης της χρήσης των εγκαταστάσεων προς την ως άνω εταιρεία, χρεώνοντας την τελευταία με τον αναλογούντα φόρο προστιθέμενης αξίας. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ Α' ΕΡΩΤΗΜΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 387/2013 ΓΝΩΜ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/387/2013
Ζητήματα φόρου προστιθέμενης αξίας, κατά την κατασκευή γηπέδων κ.λπ. από ιδιωτική εταιρεία επί ακινήτου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εταιρεία «Γήπεδο Λάρισας Α.Ε.», μετά την εκχώρηση προς αυτή των συμβατικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του σωματείου «Αθλητική Ένωση Λάρισας», και την εκ μέρους της ανέγερση αθλητικών εγκαταστάσεων επί ακινήτου εκτάσεως που παραχώρησε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού στο πιο πάνω αθλητικό σωματείο, δικαιούται να τύχει, από την αρμόδια φορολογική αρχή, εκπτώσεως ή επιστροφής του φόρου προστιθέμενης αξίας επί των εισροών της, ήτοι επί των δαπανών που κατέβαλε για την κατασκευή των ως άνω αθλητικών εγκαταστάσεων, ως επενδυτικών αγαθών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.2, 4 του Κώδικα Φ.Π.Α., χωρίς υποχρέωση τιμολόγησης, προς τη Γ.Γ.Α., της αξίας των εν λόγω δαπανών. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 177/2012 ΓΝΩΜ. ΤΜΗΜΑΤΟΣ.
ΝΣΚ/244/2005
Αρμοδιότητες αποφαινομένων οργάνων για τις μελέτες έργων της Γ.Γ.Α.Ο αρμόδιος για τα θέματα της Γ.Γ.Α. Υπουργός (ή ο Γ.Γ.Α.), επί των έργων της Γ.Γ.Α., δεν έχει αρμοδιότητα να αποφασίζει την προσθήκη ειδικών επί πλέον όρων σε διακήρυξη διαγωνισμού, ούτε να αποφασίζει για την εφαρμογή της διαδικασίας δημοπράτησης έργου με προεπιλογή και του συστήματος υποβολής προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτη - κατασκευή. Μέχρι να εκδοθεί η κ.υ.α. της παρ.2 του άρθρου 45 του Ν 3316/2005, για τις μελέτες των έργων της Γ.Γ.Α. εξακολουθούν να υφίστανται οι αρμοδιότητες των οργάνων αυτής, σύμφωνα με τις οργανικές διατάξεις της.
ΝΣΚ/239/2011
Προϋποθέσεις πληρώσεως θέσεως Διευθυντών της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Στην Διεύθυνση Προαγωγής Αθλητισμού της Γ.Γ.Α., δύναται να προΐσταται υπάλληλος ΠΕ, μη υπαγόμενος στον κλάδο ΠΕ1 Διοικητικών, με την προϋπόθεση ότι συγκεντρώνει και τις προϋποθέσεις του άρθρου 84 του Ν 3528/2007. β) Στην Διεύθυνση Αγωνιστικού Αθλητισμού της Γ.Γ.Α., δεν δύναται να προΐσταται μόνιμος υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ κλάδου Φυσικής Αγωγής. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ε/468/2019
Κατασκευή γηπέδου...Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει κατά πλειοψηφία ότι η συγκεκριμένη σύμβαση αποτελεί, κατά το περιεχόμενό της, ειδική προγραμματική σύμβαση αθλητικής ανάπτυξης, που εγκαθιδρύει τη συνεργασία αφενός της Περιφέρειας ..., ως Ο.Τ.Α β΄ βαθμού, που έχει ως αρμοδιότητά της, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των αθλητικών δράσεων, να χρηματοδοτεί την κατασκευή, εν όλω ή εν μέρει, αθλητικών εγκαταστάσεων που ανήκουν, κατά κυριότητα ή κατά χρήση, σε ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, αφετέρου του ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου με την επωνυμία “”, στους καταστατικούς σκοπούς του οποίου εντάσσεται η συστηματική καλλιέργεια και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των αθλητών, διατηρώντας, μεταξύ άλλων, τμήματα Κλασικού Αθλητισμού και Ποδοσφαίρου, αποσκοπεί δε στην υλοποίηση της β΄ φάσης του έργου ανέγερσης του Κέντρου Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού με την επωνυμία “...”, για την κατασκευή του οποίου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο η προσδιοριζόμενη στο άρθρο 42 του ν.4277/2014 έκταση. Το δε υποβληθέν για έλεγχο οικείο σχέδιο σύμβασης έχει, κατά τα διαλαμβανόμενα στη σκέψη ΙΙΙ, το ελάχιστο περιεχόμενο, σύμφωνα τόσο με τις ειδικές διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 42 του προαναφερθέντος νόμου (ν.4277/2014), όσο και με τις διατάξεις του άρθρου 100 του ν.3852/2010. Μειοψήφησε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, κατά τη γνώμη του οποίου η συγκεκριμένη σύμβαση δεν συνιστά γνήσια προγραμματική σύμβαση, που εγκαθιδρύει, εν τοις πράγμασι, συνεργασία μεταξύ δύο φορέων, με σκοπό, διά της συνένωσης των μέσων που διαθέτει ο καθένας από αυτούς, την από κοινού εκτέλεση της αποστολής τους, αλλά αποσκοπεί στη μονομερή εκ μέρους της Περιφέρειας και χωρίς αντάλλαγμα χρηματοδότηση, δημοπράτηση και κατασκευή μέρους των αθλητικών εγκαταστάσεων του αθλητικού σωματείου και αποτελεί κατ’ ουσίαν σύμβαση επιχορήγησης του σωματείου αυτού. Με το προαναφερθέν δε περιεχόμενο της ελεγχόμενης σύμβασης δεν εγκαθιδρύεται αποτελεσματικό (σε επίπεδο ποινικής και δημοσιονομικής ευθύνης) σύστημα ελέγχου και διασφάλισης της σε βάθος χρόνου χρήσης, αξιοποίησης και εκμετάλλευσης του προς κατασκευή γηπέδου πρωτίστως για την απρόσκοπτη πραγμάτωση των καταστατικών σκοπών του σωματείου, με συνέπεια να διαρρηγνύεται η συνοχή του επιβεβλημένου εκ του συντάγματος ελέγχου διάθεσης των κρατικών ενισχύσεων που παρέχονται από τη Γ.Γ.Α. για τον ίδιο σκοπό (για την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων) στις επιχορηγούμενες ενώσεις αθλητικών σωματείων. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.
ΔΕΚ/C-536/2007
«Παράβαση κράτους μέλους – Συμβάσεις δημοσίων έργων – Οδηγία 93/37/ΕΟΚ– Σύμβαση μεταξύ δημοσίου φορέα και ιδιωτικής επιχειρήσεως σχετικά με τη μίσθωση από τον πρώτο εκθεσιακών αιθουσών που πρόκειται να ανεγείρει η δεύτερη – Αμοιβή της ιδιωτικής επιχειρήσεως υπό μορφή καταβολής μηνιαίου μισθώματος για περίοδο 30 ετών» Εφόσον η κύρια σύμβαση έχει ως αντικείμενο την κατασκευή κτιρίων ,συνιστά δημόσια σύμβαση έργου
ΝΣΚ/391/2003
Γεν. Γραμ. Αθλητισμού. Επιχορήγηση αθλητικών φορέων. Εκχώρηση προς τρίτους ή ενεχυρίαση. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιχορήγηση που έχει εγκριθεί από τη Γ.Γ.Α. υπέρ συγκεκριμένου φορέα (αθλητικής ομοσπονδίας ή ν.π.ι.δ. τελούντος υπό κρατική εποπτεία, όπως το Ο.Α.Κ.Α. ή το Σ.Ε.Φ.) δεν μπορεί να εκχωρηθεί προς τρίτους ή να ενεχυριασθεί, για την εξασφάλιση απαιτήσεων τρίτων, χωρίς την έγκριση της σχετικής σύμβασης από τη Γ.Γ.Α. Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που τελούν υπό κρατική εποπτεία διέπονται από τις ειδικές διατάξεις περί (χαμηλού) τόκου υπερημερίας του Δημοσίου μόνον εάν αυτό προβλέπεται από ρητή διάταξη τυπικού νόμου υπέρ του συγκεκριμένου αυτού φορέα.
Αριθ. Δ5 1043321 ΕΞ 2011
Ανάθεση είσπραξης του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) από δηλώσεις που υποβάλλονται μέσω διαδικτύου στις Τράπεζες που συμμετέχουν στην εταιρεία Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε. (ΔΙΑΣ Α.Ε.) και στα πιστωτικά ιδρύματα.
ΝΣΚ/481/2001
Δημόσια έργα. Διόρθωση κτηματολογικών στοιχείων απαλλοτρίωσης, προς κατασκευή Ολυμπιακού Εργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον γίνεται απαλλοτρίωση για την κατασκευή έργου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και έχει συντάξει τα κτηματολογικά στοιχεία η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, πρέπει να αναλάβει η ίδια την διόρθωσή των.
ΝΣΚ/45/2013
Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού βάσει του Ν. 3839/2010 – Μοριοδότηση ή μη, του χρόνου υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου Γραφείου, το οποίο έχει συσταθεί, σύμφωνα με το άρθρο 12 του Οργανισμού της Γ.Γ.Α. (Π.Δ. 77/1985), με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος υπηρεσίας στις θέσεις των προϊσταμένων των Γραφείων Αθλητικού Προσανατολισμού και Επιμόρφωσης της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού μοριοδοτείται σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1β, 2β και 3β του άρθρου 85 του υπαλληλικού κώδικα (Ν. 3528/2007), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 3839/2010 (ομοφ.).
ΝΣΚ/408/2004
Υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης τμήματος κανονικής άδειας έτους 2004 σε υπαλλήλους της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. των οποίων διακόπηκε η απόσπαση στη Γ.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γ.Γ.Α., που βαρύνεται με τη μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. που έχει αποσπασθεί σ’ αυτήν, σε περίπτωση διακοπής της απόσπασης, υποχρεούται σε αποζημίωση για την αναλογία της αδείας καθώς και την αναλογία του επιδόματος αυτής, που αντιστοιχεί στους μήνες εργασίας του προσωπικού αυτού στη Γ.Γ.Α., κατά το έτος 2004.