ΝΣΚ/18/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έννοια επιχειρήσεων του άρθρου 5 του Ν 3534/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην έννοια των επιχειρήσεων του άρθρου 5 του Ν 3534/2007 περιλαμβάνονται οι αεροπορικές εταιρίες και οι αερολιμένες που λειτουργούν ως επιχειρήσεις και όχι οι αερολιμένες όσο λειτουργούν ως δημόσιες υπηρεσίες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/132/2008
Αεροπορικές γραμμές – Απαλλαγή επιβατών από καταβολή του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τέλος εκσυγχρονισμού αεροδρομίων – Απαλλάσσονται οι επιβάτες από/ προς αερολιμένες στους οποίους λειτουργούν αεροπορικές γραμμές που υπάγονται στο καθεστώς του άρθρου 4 του Κανονισμού 2408/1992 του Συμβουλίου – Τακτικές πτήσεις – Δεν υπάγονται στον κανονισμό οι έκτακτες και οι ναυλωμένες πτήσεις – Δεν απαλλάσσονται από το τέλος εκσυγχρονισμού οι επιβάτες τέτοιων πτήσεων.
ΝΣΚ/30/2003
Ολυμπιακή Αεροπορία – ευνοϊκές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπάρχει ευνοϊκή διάταξη που να παρέχει στην Ολυμπιακή Αεροπορία προνόμιο σε σχέση με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες ή το σύνολο των ιδιωτικών επιχειρήσεων της χώρας τόσο ως προς τις επιβαρύνσεις σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των χρεών της, όσο και για την υπαγωγή της σε ρυθμίσεις χρεών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/322/2008
Δημοτικές επιχειρήσεις. Μεταφερόμενο πλεονάζον προσωπικό σε Δήμους. Στην έννοια του προσωπικού δεν περιλαμβάνονται οι δικηγόροι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο πλεονάζον προσωπικό των δημοτικών επιχειρήσεων που λύονται, διασπώνται ή συγχωνεύονται, το οποίο μπορεί, κατ’ άρθρο 269 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, να μεταφερθεί σε Δήμο ή νομικό πρόσωπο αυτού, δεν περιλαμβάνονται και οι δικηγόροι των ανωτέρω επιχειρήσεων.
ΝΣΚ/169/2009
Ερμηνεία των όρων «δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί» και «θυγατρικές εταιρίες αυτών» στο Ν 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δημόσια επιχείρηση που δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 3299/2004 κατά την έννοια του εδαφίου α της περίπτωσης β της παρ.4 του άρθρου 3 του νόμου αυτού, θεωρείται, εκτός από τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς του άρθρου 1 παρ.1 του Ν 3429/2005, και κάθε ανώνυμη εταιρία, θυγατρική δημόσιας επιχείρησης, στην οποία η τελευταία συμμετέχει με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού της κεφαλαίου, καθώς και κάθε ανώνυμη εταιρία συνδεδεμένη με δημόσια επιχείρηση κατά την έννοια του άρθρου 42ε παρ.5 του ΚΝ 2190/1920, όπως ισχύει. β) Με βάση την παραπάνω ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.4 περίπτωση β του Ν 3299/2004, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 7 παρ.1γ του Ν 3631/2008, η απαγόρευση αξιοποίησης των κινήτρων του Ν 3299/2004 που τίθεται για τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς αφορά και τις θυγατρικές και συνδεδεμένες εταιρίες αυτών, στις οποίες συμμετέχουν είτε άμεσα είτε έμμεσα με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού κεφαλαίου τους, όπως οι εταιρίες «Δ.Ε.Η. Ανανεώσιμες Α.Ε.» και «ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΕΝΑ Α.Ε.» σε σχέση με τη «Δ.Ε.Η. Α.Ε.».
ΚΥΑ/26270/11/2011
Καθορισμός της διαδικασίας και των προϋποθέσεων υπαγωγής στις ρυθμίσεις του Ν. 3386/2005 υπηκόων τρίτων χωρών, νομίμων εκπροσώπων, διευθυντών, στελεχών και λοιπών εργαζομένων σε αλλοδαπές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες λειτουργούν στην Ελλάδα δυνάμει διακρατικών συμφωνιών, που έχουν κυρωθεί με νόμο.
ΝΣΚ/388/2007
Ίδρυση ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. – Προθεσμίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πρώτη τρίμηνη προθεσμία, η οποία τίθεται με το άρθρο 34 παρ.2 εδάφιο δεύτερο του Ν 2963/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 16 κεφ.Ι παρ.1 περίπτ. α’ του Ν 3534/2007 (προς υποβολή αιτήσεων των ενδιαφερομένων για χορήγηση άδειας ίδρυσης Κ.Τ.Ε.Ο.), αρχίζει την 24-2-2007 και λήγει την 24-5-2007 και η δεύτερη, τρίμηνη επίσης, προθεσμία, η οποία τίθεται περαιτέρω από την ίδια διάταξη (προς κατάθεση όλων των προβλεπόμενων δικαιολογητικών για την άδεια ίδρυσης Κ.Τ.Ε.Ο.), αρχίζει την 25-5-2007 και λήγει την 27-8-2007.
ΝΣΚ/373/2010
Συμβάσεις προσωπικού της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων – Παράταση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατόν να παραταθούν πέραν των 24 μηνών, οι επί τη βάσει της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 3534/2007 και των κανονιστικών πράξεων που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση αυτής συναφθείσες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (διετούς διάρκειας) των απασχολούμενων στην Αρχή Συντονισμού Πτήσεων που λήγουν στις 12.11.2010, ενόψει των διατάξεων των άρθρων 1, 5, 6 και 7 του ΠΔ 164/2004.
2/54310/0025/2007
Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τις Τράπεζες για τις ρυθμίσεις οφειλών και τη χορήγηση κεφαλαίων κίνησης των επιχειρήσεων και επαγγελματιών, που είναι εγκατεστημένες και λειτουργούν στους Νομούς Μεσσηνίας, Ηλείας, Αρκα-δίας, Λακωνίας, Εύβοιας και στην περιοχή Αιγιαλείας του Νομού Αχαΐας, οι οποίοι Νομοί επλήγησαν από τις πυρκαγιές του έτους 2007.
ΔΕΔ/Θεσ/790/2025
Η Απόφαση 790 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της εταιρίας παροχής υπηρεσιών εναέριας μεταφοράς εμπορευμάτων κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ για την περίοδο 01.01.2018 - 31.12.2018. Ο έλεγχος καταλόγισε ΦΠΑ 24% σε πωλήσεις, συνολικής καθαρής αξίας 58.864,27€, καθώς έκρινε ότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις απαλλαγής του άρθρου 24 παρ. 1ε για υπηρεσίες που συνδέονται άμεσα με εξαγωγές εκτός ΕΕ. Συγκεκριμένα, η ΔΕΔ έκρινε ότι οι προμήθειες/μεσιτείες από αεροπορικές εταιρίες και οι υπηρεσίες μεσολάβησης για τη μεταφορά σορών ήταν φορολογητέες στην Ελλάδα (άρθρο 14§2) με βάση τον τόπο εγκατάστασης του λήπτη. Η απόφαση διατήρησε την οριστική φορολογική υποχρέωση σε 20.620,79€ (φόρο και πρόστιμο).
ΔΕΚ/C-348/2010
1) Ο οδηγία 2004/17/EK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι συνιστά δημόσια «σύμβαση υπηρεσιών» κατά την έννοια του άρθρου 1, παράγραφος 2, στοιχείο δ΄, της οδηγίας αυτής μια σύμβαση στο πλαίσιο της οποίας ο ανάδοχος, δυνάμει των διατάξεων δημοσίου δικαίου και των συμβατικών όρων που διέπουν την παροχή των υπηρεσιών αυτών, δεν αναλαμβάνει σημαντικό τμήμα του κινδύνου που φέρει η αναθέτουσα αρχή. Στο εθνικό δικαστήριο απόκειται να εκτιμήσει αν η επίμαχη στην κύρια δίκη πράξη πρέπει να χαρακτηριστεί ως σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών ή δημόσια σύμβαση υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη όλα τα γνωρίσματα της εν λόγω πράξεως. 2) Το άρθρο 2δ, παράγραφος 1, στοιχείο β΄, της οδηγίας 92/13/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 25ης Φεβρουαρίου 1992, για τον συντονισμό των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων σχετικά με την εφαρμογή των κοινοτικών κανόνων στις διαδικασίες σύναψης των συμβάσεων φορέων οι οποίοι λειτουργούν στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2007/66/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2007, δεν έχει εφαρμογή σε δημόσιες συμβάσεις οι οποίες συνάφθηκαν πριν την εκπνοή της προθεσμίας μεταφοράς της οδηγίας 2007/66.