ΝΣΚ/183/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υποχρέωση του Δήμου Μαντινείας προς καταβολή οφειλής του προς το Πανεπιστήμιο Αθηνών, που προέρχεται από προγραμματική σύμβαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Δήμος Μαντινείας θα πρέπει να τηρήσει την υποχρέωσή του που απορρέει από την προγραμματική σύμβαση, που έχει συνάψει με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και να εξοφλήσει το υπόλοιπο της οφειλής του προς το Πανεπιστήμιο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/55/2004
Έλεγχος νομιμότητας προγραμματικής συμβάσεως καταρτισθείσης κατά τον Ν 1564/1985. Η καταρτισθείσα στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν 1564/1985, προς εκπλήρωση του σκοπού αυτού του νόμου, προγραμματική σύμβαση, με συμβαλλόμενα μέρη τον Υπουργό Γεωργίας και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συνάδει προς τον νόμο και διασφαλίζει τα έννομα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.
ΝΣΚ/81/2018
Βεβαίωση, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.), η οποία προέρχεται από δάνειο ύψους 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο ΕΦΚΑ υποχρεούται άμεσα να προβεί στην υπό ευρεία έννοια βεβαίωση της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., η οποία προέρχεται από δάνειο των 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/11/2005
Συμμόρφωση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν έχει γίνει νόμιμη συμμόρφωση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών προς τη με αριθ. 3167/1998 ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αφού κατά την επανάληψη της διαδικασίας εκλογής δεν κρίθηκαν όλοι οι υποψήφιοι που είχαν δικαίωμα να κριθούν για την κατάληψη της θέσης, αλλά μόνον ο επιλεγείς, του οποίου ακυρώθηκε ο διορισμός. (πλειοψ.)
ΕΣ/Τ7/124/2009
Ανάθεση μελέτης με προγραμματική σύμβαση. Νομίμως συμβάλλεται ο Δήμος …... με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο …...., η δε συνυπογραφή της από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Έρευνας του ….... δεν καθιστά τον Ειδικό Λογαριασμό συμβαλλόμενο, αφού ο τελευταίος δεν αποτελεί φορέα ανεξάρτητο από το Πανεπιστήμιο ούτε διαφοροποιείται από το νομικό πρόσωπο του Πανεπιστημίου αλλά αποτελεί ειδικότερη υπηρεσία αυτού με διοικητική, διαχειριστική και δημοσιονομική αυτοτέλεια στην οποία θα περιέλθει το ποσό της αμοιβής για τη σύνταξη της μελέτης και επομένως ο τελευταίος (ειδικός λογαριασμός) δεν καθίσταται συμβαλλόμενος στην Προγραμματική Σύμβαση. Σε ότι αφορά όμως το ύψος της αμοιβής του μελετητή, αυτή υπερβαίνει σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το όριο του 30% (3.213,66 ευρώ) του ανωτάτου ορίου αμοιβής πτυχίου Α΄ τάξης, που ισχύει στη συγκεκριμένη κατηγορία μελέτης και επομένως πρέπει να γίνει δεκτός ο δεύτερος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου.
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/11/2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι από το περιεχόμενο της ελεγχόμενης σύμβασης συνάγεται, κατά ορθό νομικό χαρακτηρισμό αυτής, ότι, αν και φέρεται ως προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, αυτή συνιστά, κατ’ ουσίαν, απευθείας ανάθεση από το Δήμο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο …./Ε.Λ.Κ.Ε. … μελετών του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 3316/2005, όπως βασίμως υποστηρίζει η Επίτροπος. Συγκεκριμένα, από το αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης προεχόντως δε, από τον προαναφερόμενο προσδιορισμό των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συμβαλλόμενων μερών προκύπτει ότι δεν αφορά σε αλληλοσυμπλήρωση αρμοδιοτήτων ή οικονομικοτεχνικών μέσων φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης στο πλαίσιο κοινά εξυπηρετούμενου δημόσιου σκοπού, που όπως προεκτέθηκε απαιτείται να αφορά η προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν.3852/2010. Αντίθετα, προκύπτει ότι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ….Ε.Λ.Κ.Ε. …. υποχρεούται, έναντι καταβολής ανταλλάγματος από το Δήμο ...... (33.480,00 ευρώ), στην εκπόνηση, προς αυτόν, συγκοινωνιακής - κυκλοφο-ριακής μελέτης για την ανάπτυξη και τη λειτουργία συγκοινωνιακών υποδομών και διαχείριση του περιβάλλοντος σε σχέση με τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Μελέτης, που είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό και παρέχεται ελεύθερα στον ιδιωτικό τομέα από οποιονδήποτε δραστηριοποιούμενο στο σχετικό τομέα μελετητή και πάροχο, που κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα. Η συμβολή δε του Δήμου ......, που περιορίζεται στην κυρίως παροχή υποστήριξης, δια του προσωπικού του προς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο …./Ε.Λ.Κ.Ε. …. αποτελεί δευτερεύον σκέλος της συμφωνίας και δεν αναιρεί το γεγονός ότι η σύμβαση εμπεριέχει απευθείας ανάθεση υπηρεσιών στο ανωτέρω ν.π.δ.δ., καθόσον η συμμετοχή του Δήμου δεν αποτιμάται οικονομικά ούτε προσαυξάνει, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, το οικονομικό αντικείμενο της συμφωνίας, το οποίο έχει μονόδρομη κατεύθυνση προς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο …../Ε.Λ.Κ.Ε. ….., ως τίμημα έναντι των υπηρεσιών που θα παρέχουν τα στελέχη του. Προς τούτο, προβλέπεται μονομερής περιουσιακή μετακίνηση από τις πιστώσεις του Δήμου προς τον ανωτέρω φορέα του συνόλου του ποσού των 33.480,00 ευρώ (συμπεριλαμβα-νομένου Φ.Π.Α.), που κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό αποτελεί το αντάλλαγμα για την προς το Δήμο παροχή των ως άνω υπηρεσιών. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η περιουσιακή αυτή μετακίνηση περιορίζεται πράγματι αποκλειστικά στην κάλυψη των απαραίτητων δαπανών για την υλοποίηση του συμβατικού αντικειμένου.
255/2024
Σύσταση Μονάδας Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σύμφωνα με το άρθρο 210 του ν. 4957/2022.
ΝΣΚ/455/2003
Νομιμότητα καταβολής χρηματικών ποσών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως εντολέα, στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου, για την αξιοποίηση του Γρυπαρείου Μεγάρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως εντολέας (ΑΚ 713) υποχρεούται να καταβάλει στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, εντολοδόχος, (άρθρο 9 ΠΔ 29/93 και ΑΚ 721) τα χρηματικά ποσά τα οποία δυνάμει συμβάσεως ανέλαβε η ανωτέρω Εταιρεία, για την αξιοποίηση ακινήτου του Πανεπιστημίου, δυνάμει σχετικής εντολής του.
ΕλΣυν/ΚΛ.Ζ/56/2014
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Μη νόμιμη ..η ελεγχόμενη σύμβαση, κατά το μέρος που αφορά το αντικείμενο που αναλαμβάνει να εκτελέσει η ως άνω …., καίτοι φέρεται ως προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό αυτής, αποτελεί εξ επαχθούς αιτίας δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών κατά την έννοια της Οδηγίας 2004/18 (π.δ/τος 60/2007), η οποία έχει ως αντικείμενο την παροχή εκ μέρους της ... υπηρεσιών επεξεργασίας απορριμμάτων που εμπίπτουν στο Παράρτημα ΙΙΑ της ως άνω Οδηγίας, όπως αυτό ισχύει, κατηγορία 16: «Υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, υπηρεσίες αποχέτευσης και συναφείς υπηρεσίες». Ως εκ τούτου, έπρεπε κατά τις διατάξεις της Οδηγίας αυτής και τις προαναφερθείσες εθνικές διατάξεις του ν. 3463/2006 και του π.δ. 28/1980 να προηγηθεί για την ανάθεση των ως άνω υπηρεσιών διαγωνιστική διαδικασία, ώστε να διασφαλισθεί ότι η εν λόγω ανάθεση θα γίνει κατόπιν ανάπτυξης ανταγωνισμού μεταξύ εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελεύθερη αγορά όσο και μεταξύ των ...Συνεπώς η ελεγχόμενη σύμβαση, και κατά το μέρος που αφορά στο αντικείμενο που αναλαμβάνει να εκτελέσει το Πανεπιστήμιο …., συνιστά κατ’ επίφαση προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, υποκρύπτουσα απευθείας ανάθεση στο Πανεπιστήμιο …. συνήθων μελετών, διεπόμενων από τις διατάξεις του ν. 3316/2005, η οποία δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν συντρέχουν εν προκειμένω οι προβλεπόμενες στο άρθρο 10 του νόμου αυτού προϋποθέσεις της απευθείας ανάθεσης μελέτης χωρίς τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας και χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.
ΑΕΠΠ/463/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του πρακτικού συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης της αναθέτουσας αρχής, ως προς το μέρος που κρίθηκε αποδεκτή η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια αεροπορικών εισιτηρίων για μετακινήσεις από το εξωτερικό στο εσωτερικό και αντίστροφα, για τις ανάγκες του έργου «ERASMUS + / ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΚΑ107-2018)» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό 100.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώθηκε στο ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας ήταν ασυνήθιστα χαμηλή, με σημαντικές αποκλίσεις από τις τιμές της αγοράς και άλλων προσφορών, χωρίς η αναθέτουσα αρχή να τηρήσει την υποχρέωσή της να ζητήσει διευκρινίσεις.
ΝΣΚ/86/2010
Συμμόρφωση Διοικήσεως – Δεδικασμένο – Καταλογισμός στους κληρονόμους θανόντος συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ποσών συντάξεως, ως αχρεωστήτως εισπραχθέντα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει υποχρέωση, σε συμμόρφωση προς το δεδικασμένο που απορρέει από τις 14930/2004 και 2359/2006 αποφάσεις του Διοικ. Πρωτοδικείου και του Διοικ. Εφετείου Αθηνών, αντίστοιχα, να προβεί σε κάθε πρόσφορη και νόμιμη ενέργεια για την εκτέλεση των ως άνω αποφάσεων και την είσπραξη του καταλογισθέντος ποσού από τους κληρονόμους του θανόντος. Στις ενέργειες αυτές περιλαμβάνεται και η ανάκληση της 611Α/Συν.89/29-9-2000 αποφάσεως της Τ.Δ.Ε., κατά το μέρος που βρίσκεται σε αντίθεση με το δεδικασμένο που απορρέει από τις ως άνω αποφάσεις.