ΝΣΚ/186/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συγχώνευση ανωνύμων εταιρειών με απορρόφηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένου ότι η γενική συνέλευση αποτελεί το ανώτατο όργανο της εταιρείας και έχει την εξουσία να αποφασίζει για κάθε εταιρική υπόθεση, δεσμεύοντας και τους απόντας ή διαφωνούντας μετόχους, πρέπει να γίνει δεκτό ότι δύνανται οι γενικές συνελεύσεις των συγχωνευόμενων εταιρειών να λαμβάνουν την τελική απόφαση για τη συγχώνευση κατά την απόλυτη διακριτική τους ευχέρεια, τόσο ως προς την ίδια την πράξη, όσο και ως προς τους όρους διενέργειάς της, καθορίζοντας κάθε όρο ή ζήτημα σχετικό με τη συγχώνευση, και βεβαίως να τροποποιούν όλα τα στοιχεία των προτάσεων των διοικητικών συμβουλίων που έχουν υποβληθεί σε αυτές, περιλαμβανομένης και της σχέσης ανταλλαγής μετοχών. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/58/2002
Ανώνυμες Τραπεζικές Εταιρείες. Συγχώνευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από το σύνολο των διατάξεων των άρθρων 10 ΑΚ, 78 ΚΝ 2190/1920, 1 Ν 2578/98 και των σχετικών κοινοτικών οδηγιών, προκύπτει, ότι είναι δυνατή η συγχώνευση Ανωνύμων Τραπεζικών Εταιρειών σύμφωνα με τους τύπους και τη διαδικασία που προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας εκάστης των εταιρειών τούτων.
ΝΣΚ/167/2012
Δυνατότητα μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας με ακύρωση των μετοχών ορισμένων μόνον από τους μετόχους της, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης – Δυνατότητα μεταβίβασης στους μετόχους περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αντί της καταβολής μετρητών – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αυτόκλητη και καθολική Γενική Συνέλευση των μετόχων ανώνυμης εταιρείας μπορεί να αποφασίσει τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου με ακύρωση των μετοχών ορισμένων μόνον από τους μετόχους της (ανομοιόμορφη μείωση). Στην περίπτωση αυτή, απαιτείται κατά την ορθότερη άποψη, ομόφωνη απόφαση της Γ.Σ. των μετόχων της Α.Ε. (ομοφ.) β) Είναι δυνατή, υπό προϋποθέσεις, η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας με καταβολή είδους στους μετόχους της από το αποδεσμευόμενο με τη μείωση ενεργητικό της εταιρείας, μετά από προηγούμενη εξακρίβωση της αξίας του επιστρεφόμενου είδους, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας αποτίμησης του άρθρου 9 του κ.ν. 2190/1920, αποκλειομένης της εφαρμογής του άρθρου 9α του ιδίου νόμου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/257/2017
Αν εξακολουθεί να ισχύει η εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, που παρασχέθηκε υπέρ της επιχείρησης «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΦΩΣΦΟΡΙΚΩΝ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ Α.Ε.», δυνάμει των υπ’ αριθ. 2/18872/0025/19.4.2006 και 2/41981/0025/26.7.2007 υπουργικών αποφάσεων, υπέρ του νέου νομικού προσώπου «ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΑ ELFE ΑΒΕΕ», που προήλθε από τη συγχώνευση των εταιρειών αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρασχεθείσα από το Ελληνικό Δημόσιο εγγύηση υπέρ της επιχείρησης με την επωνυμία «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΦΩΣΦΟΡΙΚΩΝ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ Α.Ε.», δυνάμει των υπ’ αριθ. 2/18872/0025/19.4.2006 και 2/41981/0025/26.7.2007 αποφάσεων του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, δεν εξακολουθεί να ισχύει υπέρ του νέου νομικού προσώπου με την επωνυμία «ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΑ ELFE ΑΒΕΕ», που προήλθε από τη συγχώνευση, δι’ απορροφήσεως, των εταιρειών αυτών (ομόφ.).
ΝΣΚ/72/2014
Δυνατότητα συγχώνευσης ανωνύμων εταιρειών των άρθρων 265 και 266 του Κ.Δ.Κ. – Σύσταση ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η συγχώνευση των, συσταθεισών προ της ισχύος του ν. 3852/2010, δύο ανωνύμων εταιρειών των άρθρων 265 και 266 του Κ.Δ.Κ., παρά το ότι το μετοχικό τους κεφάλαιο ανήκει στον νέο Δήμο Αλεξανδρούπολης, είναι μη νόμιμη, κατά τη ρητή περί τούτου πρόβλεψη του άρθρου 110 παρ.1 του ν. 3852/2010, καθώς οι συγχωνευθείσες εταιρείες ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες ανωνύμων εταιρειών, και 2) η δι’ αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αλεξανδρούπολης εγκριθείσα τροποποίηση του καταστατικού, της από τη συγχώνευση προελθούσας νέας ανώνυμης εταιρείας, ώστε να συμπεριληφθεί στους καταστατικούς σκοπούς αυτής και η ναυπήγηση ή αγορά και λειτουργία πλοίου για την εξυπηρέτηση των δημοτών του διευρυμένου Δήμου, είναι επίσης μη νόμιμη, διότι κείται εκτός των επιτρεπομένων σκοπών των ανωνύμων εταιρειών του άρθρου 252 παρ.3 του Κ.Δ.Κ., ενώ, εξάλλου, δεν είναι επιτρεπτή, πλέον, υπό την ισχύ του ν. 3852/2010, η σύσταση ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979 από τον ως άνω Δήμο, αλλά ούτε και ανώνυμης εταιρείας της παρ.7 του άρθρου 206 του ν. 3852/2010. (ομοφ.)
ΝΣΚ/16/2011
Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
ΝΣΚ/308/2013
α) Δυνατότητα ή μη καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) ορισμένων πράξεων και στοιχείων από Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες (Π.Α.Ε.) που τελούν υπό εκκαθάριση, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει απόφαση αναβίωσης αυτών. β) Δυνατότητα ή μη «αυτεπάγγελτης» μεταβολής των καταχωρίσεων περί λύσης και εκκαθάρισης των εν λόγω Π.Α.Ε., από την αρμόδια για την καταχώρισή τους Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η μη ύπαρξη απόφασης αναβίωσης των αφορώντων το ερώτημα Π.Α.Ε. από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων τους, κατά τις διατάξεις του άρθρου 111 του Ν. 2725/1999, σε συνδυασμό με τις οικείες διατάξεις του θεσμικού νόμου των ανωνύμων εταιρειών (κ.ν. 2190/1920), έχει ως συνέπεια ότι αυτές εξακολουθούν να τελούν υπό εκκαθάριση, και επομένως, δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την καταχώριση των επίμαχων πράξεων και στοιχείων τους στο Γ.Ε.ΜΗ., πριν την αναβίωση αυτών, καθώς οι εν λόγω πράξεις και στοιχεία συνάπτονται με την καταστατική λειτουργία τους ως ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών. β) Ενόψει των πραγματικών δεδομένων της υπόθεσης, δεν μπορεί να διαγνωσθεί εάν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 11 παρ.2 του Ν. 3419/2005 για την «αυτεπάγγελτη» μεταβολή των καταχωρίσεων περί λύσης και εκκαθάρισης των εν λόγω Π.Α.Ε. από την αρμόδια για την καταχώρισή τους Υπηρεσία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/125/2020
Ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 179 του ν. 4261/2014 : α) ως προς το καθεστώς διανομής της περιουσίας των πρώην θυγατρικών εταιρειών της ΕΟΜΜΕΧ ΑΕ, που έχουν λυθεί και τεθεί σε εκκαθάριση, β) ως προς το φορέα που θα αναλάβει την πραγματοποίηση και διαχείριση της διανομής της περιουσίας αυτής, και γ) βάσει ποίων διατάξεων μπορεί να εκκινήσει η διαδικασία διανομής ή η εκκαθαριστική διαδικασία για την εταιρεία ΕΛΚΕΔΕ ΑΕ, δεδομένου ότι τα κινητά περιουσιακά της στοιχεία, τα βιβλία και στοιχεία αυτής και το εν γένει αρχειακό της υλικό έχει καταστραφεί.(...)α) Στην περίπτωση των θυγατρικών εταιρειών της ΕΟΜΜΕΧ ΑΕ η διανομή της εταιρικής τους περιουσίας θα πρέπει να γίνει κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 179 του ν. 4261/2014, (και συμπληρωματικά σύμφωνα με τα καταστατικά τους και τις διατάξεις του ν. 4548/2018), ανεξάρτητα από την πρόοδο και την περάτωση της εκκαθάρισης των εταιρειών αυτών, β) δεν υφίσταται αρμοδιότητα δημόσιας υπηρεσίας για τη διενέργεια της διανομής της εταιρικής περιουσίας των υπό εκκαθάριση εταιρειών, και γ) η διαδικασία διανομής της περιουσίας της εταιρείας ΕΛΚΕΔΕ ΑΕ θα λάβει επίσης χώρα, σύμφωνα με όσα εκτίθενται για όλες τις θυγατρικές της ΕΟΜΜΕΧ ΑΕ, εφόσον βεβαίως προκύψει εταιρική περιουσία (ομόφωνα).
ΝΣΚ/59/2020
α) Εάν τα σωματεία-μέλη αθλητικών ομοσπονδιών, τα οποία δεν φέρουν την ειδική αθλητική αναγνώριση, που προβλέπεται στο άρθρο 8 του ν. 2725/1999, μπορούν να ασκήσουν στις γενικές συνελεύσεις το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, όταν η ειδική αθλητική αναγνώριση δεν τίθεται ως προϋπόθεση ρητά στα καταστατικά αυτών και β) ποιες οι δέουσες ενέργειες της Διοίκησης, προς συμμόρφωση με την με αριθμό 589/2019 σχετική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.(...)α) Η συμμετοχή στις γενικές συνελεύσεις των Ομοσπονδιών, σωματείων-μελών τους, τα οποία δεν έχουν λάβει την ειδική αθλητική αναγνώριση, εφόσον δεν προβλέπονται οι προϋποθέσεις για τούτο ρητά στο καταστατικό τους είναι δυνατή, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 14 του ν. 2725/1999 και β) η Διοίκηση οφείλει, εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 14 του ν. 2725/1999, να προβεί στην έκδοση διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πάλης, προς συμμόρφωση με την με αριθμό 589/2019 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (ομόφωνα).
ΝΣΚ/310/2007
Έγκριση συγχώνευσης με εξαγορά ανώνυμης εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο από ανώνυμη εταιρεία μη εισηγμένη – εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν 3556/2007 – προσφυγή σε νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον η σύμβαση συγχώνευσης καταρτίστηκε υπό την ισχύ του Ν 3556/2007 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας σχετικής απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επιπροσθέτως δε η έγκριση της Διοίκησης θα παρασχεθεί υπό την ισχύ του ίδιου νόμου, είναι εφαρμοστέος από τη Διοίκηση ο νόμος αυτός, που ορίζει ότι ο εταιρικός μετασχηματισμός δεν είναι επιτρεπτός, αν προηγουμένως δεν απευθυνθεί προς τους μετόχους δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών τους. Η δημόσια πρόταση εξαγοράς που έχει προηγηθεί δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ν 3556/2007 και συνεπώς για την νόμιμη πραγματοποίηση της συγχώνευσης απαιτείται νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς, η προσφυγή στην οποία δεν παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των μετόχων. Κατ’ ακολουθίαν αυτών η Διοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει στην έγκριση της συγχώνευσης. Παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν έχει εφαρμογή στην προκειμένη συγχώνευση η παρ.5 του άρθρου 17 του Ν 3371/2005.
ΝΣΚ/135/2002
Συμμετοχή σε δημοπρασίες δημοσίων έργων εργοληπτικών επιχειρήσεων του ΜΕΕΠ, που έχουν υποβάλλει δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που δήλωσαν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, την έναρξη διαδικασίας της μεταξύ τους συγχώνευσης, δεν κωλύονται, μέχρι την έγκριση της συγχώνευσης από τις Γενικές τους Συνελεύσεις, να λαβαίνουν μέρος στον ίδιο διαγωνισμό για την ανάθεση δημοσίου έργου, η κάθε μια με την παλιά της βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ, χωρίς να υφίσταται εξ αυτού του λόγου και μόνο νόθευση του ανταγωνισμού.