×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/72/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα συγχώνευσης ανωνύμων εταιρειών των άρθρων 265 και 266 του Κ.Δ.Κ. – Σύσταση ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η συγχώνευση των, συσταθεισών προ της ισχύος του ν. 3852/2010, δύο ανωνύμων εταιρειών των άρθρων 265 και 266 του Κ.Δ.Κ., παρά το ότι το μετοχικό τους κεφάλαιο ανήκει στον νέο Δήμο Αλεξανδρούπολης, είναι μη νόμιμη, κατά τη ρητή περί τούτου πρόβλεψη του άρθρου 110 παρ.1 του ν. 3852/2010, καθώς οι συγχωνευθείσες εταιρείες ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες ανωνύμων εταιρειών, και 2) η δι’ αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αλεξανδρούπολης εγκριθείσα τροποποίηση του καταστατικού, της από τη συγχώνευση προελθούσας νέας ανώνυμης εταιρείας, ώστε να συμπεριληφθεί στους καταστατικούς σκοπούς αυτής και η ναυπήγηση ή αγορά και λειτουργία πλοίου για την εξυπηρέτηση των δημοτών του διευρυμένου Δήμου, είναι επίσης μη νόμιμη, διότι κείται εκτός των επιτρεπομένων σκοπών των ανωνύμων εταιρειών του άρθρου 252 παρ.3 του Κ.Δ.Κ., ενώ, εξάλλου, δεν είναι επιτρεπτή, πλέον, υπό την ισχύ του ν. 3852/2010, η σύσταση ναυτικής εταιρείας του ν. 959/1979 από τον ως άνω Δήμο, αλλά ούτε και ανώνυμης εταιρείας της παρ.7 του άρθρου 206 του ν. 3852/2010. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/16/2011

Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού  αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. 

ΝΣΚ/39/2011

Αυτοδίκαιη λύση επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. – Διαπιστωτική πράξη – Αρμόδια Αρχή – Μεταφορά προσωπικού.α) Επί αυτοδίκαιης λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. κατά την παρ. 1 του άρθρου 269 του Κ.Δ.Κ. εκδίδεται διαπιστωτική πράξη από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης του Ν 3852/2010, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας των συναλλασσομένων τρίτων και β) οι διατάξεις των παρ. 3 έως 6, 7 και 9 του άρθρου 269 του Κ.Δ.Κ. για την μεταφορά προσωπικού εφαρμόζονται και επί του προσωπικού αμιγών επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. και ανωνύμων εταιρειών του Π.Δ. 410/1995, των οποίων εταίροι είναι αποκλειστικά Ο.Τ.Α. ή νομικά τους πρόσωπα, σε περίπτωση αυτοδίκαιης λύσης  αυτών κατά την παρ. 1 του ιδίου άρθρου, λόγω ύπαρξης νομοθετικού κενού και, σε κάθε περίπτωση, για λόγους ισότητας, κατά την παρ. 1 του άρθρου 4 του Συντάγματος. 

ΝΣΚ/469/2007

Δήμοι – Κοινότητες. Δυνατότητα ίδρυσης μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών, μετά την ισχύ του άρθρου 3 του Ν 3604/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ίδρυση μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών από τους Δήμους και τις Κοινότητες και μετά την ισχύ του άρθρου 3 του Ν 3604/2007 εξακολουθεί να οριοθετείται, αποκλειστικώς, στο πλαίσιο της ρύθμισης του άρθρου 266 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.


ΥΠΕΣ/27161/2014

ΘΕΜΑ : Εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 9 του άρθρου 266 και 10 του άρθρου 268 του ν. 3852/2010.

ΝΣΚ/58/2002

Ανώνυμες Τραπεζικές Εταιρείες. Συγχώνευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από το σύνολο των διατάξεων των άρθρων 10 ΑΚ, 78 ΚΝ 2190/1920, 1 Ν 2578/98 και των σχετικών κοινοτικών οδηγιών, προκύπτει, ότι είναι δυνατή η συγχώνευση Ανωνύμων Τραπεζικών Εταιρειών σύμφωνα με τους τύπους και τη διαδικασία που προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας εκάστης των εταιρειών τούτων.


ΝΣΚ/186/2011

Συγχώνευση ανωνύμων εταιρειών με απορρόφηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεδομένου ότι η γενική συνέλευση αποτελεί το ανώτατο όργανο της εταιρείας και έχει την εξουσία να αποφασίζει για κάθε εταιρική υπόθεση, δεσμεύοντας και τους απόντας ή διαφωνούντας μετόχους, πρέπει να γίνει δεκτό ότι δύνανται οι γενικές συνελεύσεις των συγχωνευόμενων εταιρειών να λαμβάνουν την τελική απόφαση για τη συγχώνευση κατά την απόλυτη διακριτική τους ευχέρεια, τόσο ως προς την ίδια την πράξη, όσο και ως προς τους όρους διενέργειάς της, καθορίζοντας κάθε όρο ή ζήτημα σχετικό με τη συγχώνευση, και βεβαίως να τροποποιούν όλα τα στοιχεία των προτάσεων των διοικητικών συμβουλίων που έχουν υποβληθεί σε αυτές, περιλαμβανομένης και της σχέσης ανταλλαγής μετοχών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/95/2016

Έλεγχος και απόφαση για υποχρεωτική λύση ανωνύμου εταιρείας ΟΤΑ και δημοτικής επιχείρησης που έχει συσταθεί μετά την 1η-1-2011 – Εποπτεύουσα αρχή.

α) Αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, κατά την έννοια των άρθρων 39α και 40 του ν. 2190/1920, για την υποβολή αίτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Περιφέρειας που εδρεύει η Α.Ε. ΟΤΑ για τον έλεγχο αυτής και, περαιτέρω, για την κίνηση κατά το άρθρο 48 του ν. 2190/1920, της διαδικασίας για δικαστική λύση της εταιρείας αυτής, εάν συντρέχει κάποιος από τους οριζόμενους στην παρ.8 του άρθρου 265 του Κ.Δ.Κ. υποχρεωτικούς λόγους λύσης αυτής, είναι η οικεία αιρετή Περιφέρεια. β) Αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές για τον έλεγχο και τη λύση δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης ή δημοτικής επιχείρησης Ύδρευσης- Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) που συστήνονται μετά την 1η-1-2011, είναι, κατά το άρθρο 262 παρ.8 του ν. 3852/2010, οι οριζόμενες στα άρθρα 261 και 262 του Κ.Δ.Κ. και 18 και 20 του ν. 1069/1980, αρχές, αντίστοιχα (ομοφ.).


ΝΣΚ/341/2016

Εάν είναι νομικά αναγκαία η ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, για την ταμειακή βεβαίωση, σε βάρος της, οφειλών προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών.(...)Ενδείκνυται κατ’ αρχήν να επιδιώξει το Δημόσιο την ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας, η οποία έχει λυθεί και εκκαθαρισθεί, από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, προκειμένου να προβεί στην εις βάρος της ταμειακή βεβαίωση οφειλών αυτής προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών. Ανεξαρτήτως πάντως αν ανακληθεί ή όχι η πράξη της διαγραφής, λαμβάνει χώρα αυτοδικαίως αναβίωση του σταδίου της εκκαθάρισης και του νομικού προσώπου της εταιρείας για τις ανάγκες της εκκαθάρισης (ομόφ.)


ΝΣΚ/340/2012

Σύσταση ανωνύμων εταιρειών από Δήμους και πλειοψηφική ή μειοψηφική συμμετοχή Δήμων σε ανώνυμες εταιρείες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την τροποποίηση της παρ.2 του άρθρου 107 του Ν. 3852/2010 από την παρ.10 περ.ι’ του άρθρου 18 του Ν. 3870/2010, είναι πλέον αδύνατη η σύσταση ή συμμετοχή των Δήμων σε οιασδήποτε μορφής ανώνυμες εταιρείες, εκτός εάν οι πράξεις αυτές (σύσταση ή έναρξη συμμετοχής) είχαν ήδη λάβει χώρα πριν από την έναρξη ισχύος της διατάξεως (1-1-2011). Επομένως, για να είναι νόμιμη μετά την ημερομηνία αυτή η ίδρυση ή η συμμετοχή Ο.Τ.Α. σε ανώνυμη εταιρεία (εκτός από τη συμμετοχή στις αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010), θα πρέπει να προβλέπεται από ειδική διάταξη, μεταγενέστερη του Ν. 3870/2010. (ομοφ.)


28738/2638/2011

Πράξη Συγχώνευσης των ανωνύμων εταιρειών ΕΘΕΛ Α.Ε. και ΗΛΠΑΠ Α.Ε. - Μετονομασία νέας Ανώνυμης Εταιρείας σε ΟΣΥ Α.Ε.