×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/310/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έγκριση συγχώνευσης με εξαγορά ανώνυμης εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο από ανώνυμη εταιρεία μη εισηγμένη – εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν 3556/2007 – προσφυγή σε νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον η σύμβαση συγχώνευσης καταρτίστηκε υπό την ισχύ του Ν 3556/2007 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας σχετικής απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επιπροσθέτως δε η έγκριση της Διοίκησης θα παρασχεθεί υπό την ισχύ του ίδιου νόμου, είναι εφαρμοστέος από τη Διοίκηση ο νόμος αυτός, που ορίζει ότι ο εταιρικός μετασχηματισμός δεν είναι επιτρεπτός, αν προηγουμένως δεν απευθυνθεί προς τους μετόχους δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών τους. Η δημόσια πρόταση εξαγοράς που έχει προηγηθεί δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ν 3556/2007 και συνεπώς για την νόμιμη πραγματοποίηση της συγχώνευσης απαιτείται νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς, η προσφυγή στην οποία δεν παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των μετόχων. Κατ’ ακολουθίαν αυτών η Διοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει στην έγκριση της συγχώνευσης. Παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν έχει εφαρμογή στην προκειμένη συγχώνευση η παρ.5 του άρθρου 17 του Ν 3371/2005.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/328/2013

Διεύρυνση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Κ.Α.Π.Ε.) με κοινή Υπουργική απόφαση – Μεταγενέστερη κατάργηση κάθε αντίθετης διάταξης με νόμο που δεν διατηρεί για το Κ.Α.Π.Ε. την ισχύ της σχετικής εξουσιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 40Α παρ.4 του ν. 1884/1990 εκδοθείσα υπ’ αριθ. 14874 ΦΟΡ 1682/12.12.1990 Κ.Υ.Α., καταργήθηκε υπό την ισχύ του ν. 3556/2007 ως εμπίπτουσα στην έννοια της «κάθε αντίθετης διάταξης» του άρθρου 36 παρ.8 περ.β’ του νόμου τούτου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/135/2002

Συμμετοχή σε δημοπρασίες δημοσίων έργων εργοληπτικών επιχειρήσεων του ΜΕΕΠ, που έχουν υποβάλλει δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που δήλωσαν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, την έναρξη διαδικασίας της μεταξύ τους συγχώνευσης, δεν κωλύονται, μέχρι την έγκριση της συγχώνευσης από τις Γενικές τους Συνελεύσεις, να λαβαίνουν μέρος στον ίδιο διαγωνισμό για την ανάθεση δημοσίου έργου, η κάθε μια με την παλιά της βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ, χωρίς να υφίσταται εξ αυτού του λόγου και μόνο νόθευση του ανταγωνισμού.


ΝΣΚ/362/2002

Ταμεία Ασφαλιστικά. ΤΠΟΕΚΕ. Συλλογικά όργανα. Σύνθεση. Συγκρότηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εφόσον η εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Ν 2676/1999 δεν εμπεριέχει τη ρήτρα «εφάπαξ εκδιδομένης» δύναται ο Υπουργός να κάνει επανειλημμένη χρήση της νομοθετικής αρμοδιότητας, που του δόθηκε με τη διάταξη αυτή και να εκδώσει και σε μεταγενέστερο από το έτος ισχύος του νόμου αυτού χρόνο, αποφάσεις που να ρυθμίζουν εκ νέου τα ζητήματα ή να καταργούν ή να τροποποιούν ή να αναστέλλουν την ισχύ προηγούμενης απόφασης, πάντοτε όμως εντός των πλαισίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης (πλειοψ.). 2) Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν 2690/1999 αντιμετωπίζεται αποφασιστικά η περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, στην περίπτωση μη υπόδειξης μελών από το προτείνον όργανο. Στην περίπτωση αυτή το συλλογικό όργανο νόμιμα συγκροτείται με λιγότερα μέλη και μπορεί να λειτουργήσει με τα μέλη αυτά για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του. Πρόταση με περιεχόμενο αντίθετο ή μη σύμφωνο με τις επιταγές του νόμου, που υποβάλλεται από το προτείνον όργανο, ισοδυναμεί με «ανυπαρξία πρότασης» (ομοφ.). 3) Νόμιμη η συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΠΟΕΚΕ με τρία (3) μέλη για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του, στην περίπτωση που ο ΙΣΚΕ δεν προβαίνει σε νέα πρόταση σύμφωνη με τις επιταγές της οικείας κανονιστικής πράξης (ΑΥΕ Φ.60/οικ.583/29-05-2002) (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.


ΝΣΚ/291/2008

Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας σε Ν.Π.Δ.Δ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή, μετά την ισχύ του Ν 3528/2007, η απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που δεν ανήκει στο δημόσιο τομέα σε Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/385/2014

Αναγνώριση προϋπηρεσίας στο Δημόσιο με εξαγορά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλοι του Δημοσίου οι οποίοι διορίσθηκαν πριν την 1-1-1983 και εξήλθαν από την Υπηρεσία χωρίς να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, δύνανται να αναγνωρίσουν το χρόνο της δημόσιας υπηρεσίας τους ως χρόνο ασφάλισης, σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, κατόπιν εξαγοράς. Ο χρόνος παροχής υπηρεσίας με σύμβαση έργου δεν συνυπολογίζεται, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 8 παρ.6 του Ν. 1813/1988. Για τον υπολογισμό της εισφοράς εξαγοράς δεν θα υπολογισθεί το κίνητρο απόδοσης και η προσωπική διαφορά. Η απαίτηση του ασφαλισμένου για αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο δεν υπόκειται σε παραγραφή.


Οικ.107892/571/2016

Τροποποίηση της υπ' αριθμ. πρωτ. Οικ. 5987/466/24-5-2011 Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Έγκριση του Οδηγού του Προγράμματος «Νέα - Καινοτομική Επιχειρηματικότητα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα του (ΕΠΑΕ) του ΕΣΠΑ 2007- 2013», όπως ισχύει, ως προς την προθεσμία προσκόμισης της νέας ή ανανεωμένης άδειας λειτουργίας των ολοκληρωμένων έργων.


ΣΤΕ/ΕΑ/424/2011

Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών...Ενόψει αυτού αρχικά η Επιτροπή Αποσφράγισης και Αξιολόγησης των Προσφορών με την υπ’ αριθμ. ΔΑ/611/25.2.2011 απόφασή της έκρινε ότι η χρηματοδοτική πρόταση της κοινοπραξίας «….» δεν συνοδευόταν από κάποιου είδους πρόθεση ασφάλισης από ... και, για το λόγο αυτό, έκρινε ότι δεν ικανοποιούνται πλήρως οι απαιτήσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 3 του τεύχους 1 της διακήρυξης και απέρριψε την προσφορά. Κατά της απόφασης αυτής η κοινοπραξία «….» άσκησε προδικαστική προσφυγή προσκομίζοντας ταυτόχρονα και επιστολή του κινεζικού Οργανισμού ... προς την ... Τράπεζα ... και την εν λόγω Κοινοπραξία, η οποία αποτελούσε επίσης επιστολή πρόθεσης ασφάλισης του τύπου των επιστολών που είχαν προσκομίσει και οι λοιπές διαγωνιζόμενες εταιρίες/κοινοπραξίες. Η προδικαστική αυτή προσφυγή της κοινοπραξίας «….» έγινε δεκτή, κατά πλειοψηφία, από την Επιτροπή Προσφυγών με την προσβαλλόμενη απόφασή της με την εξής αιτιολογία : «Όπως προκύπτει από το τεύχος 1 «Πρόσκληση» της Διακήρυξης του Διαγωνισμού και συγκεκριμένα την παράγραφο 9 του άρθρου 3, δεν απαιτείται, πλέον της πρότασης μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης της τράπεζας, η υποβολή από τους Διαγωνιζόμενους στο φάκελο Α πρόσθετου εγγράφου, το οποίο να δηλώνει πρόθεση ασφάλισης από Οργανισμό .... Αντίθετα, σύμφωνα με τον παραπάνω όρο, η ίδια η πρόταση χρηματοδότησης πρέπει να συμπεριλαμβάνει συμμετοχή ... (..). 2. Η χρηματοδοτική πρόταση της προσφεύγουσας Κοινοπραξίας συμπεριλαμβάνει συμμετοχή ... (...) και μάλιστα αναφέρεται σε συγκεκριμένο επιτόκιο. 3. Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο 3 παρ. 9 της πρόσκλησης, η χρηματοδοτική πρόταση που υποχρεούνται να υποβάλουν στο φάκελο Α οι διαγωνιζόμενοι είναι ενδεικτική. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι η χρηματοδοτική πρόταση δεν σταθμίζεται για την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς κατ’ ουδένα τρόπο και η Αναθέτουσα Αρχή δεν δεσμεύεται να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη προσφορά χρηματοδότησης. Η απαίτηση αυτή αποσκοπεί στην επιλογή εκείνων μόνο των προσφορών τη χρηματοδότηση των οποίων δεν αποκλείουν εκ προοιμίου οι τράπεζες. 4. Όπως προέκυψε από όλες τις υποβληθείσες χρηματοδοτικές προτάσεις, οι ενδεικτικοί όροι χρηματοδότησης παρέχονται ορθώς δίχως γνώση της συγκεκριμένης τεχνολογίας/προμηθευτή φωτοβολταϊκών πάνελ που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί. Δεδομένου δε ότι δεν απαιτείται η υποβολή πρόσθετου εγγράφου, όπως προαναφέρθηκε στην παράγραφο 1, η χρηματοδοτική πρόταση που υποβλήθηκε από την προσφεύγουσα κοινοπραξία ουδόλως υπολείπεται ως προς το τυπικό και ουσιαστικό της μέρος των χρηματοδοτικών προτάσεων των υπολοίπων τριών διαγωνιζομένων». Η κρίση αυτή της Επιτροπής Προσφυγών, με την οποία το όργανο αυτό αποσαφηνίζει την έννοια του όρου της διακήρυξης κατά τρόπο που ανταποκρίνεται στα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη δεν παρίσταται ως προδήλως αντίθετη προς τη συγκεκριμένη διάταξη της διακήρυξης. Για το λόγο αυτό ο προβαλλόμενος λόγος δεν μπορεί να πιθανολογηθεί σοβαρά ως βάσιμος (πρβλ. ΣτΕ ΕΑ 632/2006, 829/2007, 243/2009, 915/2010, 924/2010).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)301/2014

ΕΙΣΦΟΡΕΣ: Μη  νόμιμη η καταβολή ποσού, από Υπουργείου, για λογαριασμό Οργανισμού Λαϊκών Αγορών, υπέρ του Ι.Κ.Α., ως εισφοράς εξαγοράς εκ μέρους του εργοδότη, για αναγνώριση πλασματικού συντάξιμου χρόνου πρώην υπαλλήλου του Οργανισμού, λόγω τέκνου, σπουδών και στρατού, διότι η αναγνώριση ως συντάξιμων των ανωτέρω πλασματικών χρόνων γίνεται με την καταβολή της εισφοράς που προβλέπεται στο άρθρο 17 του ν. 2084/1992 από τον ίδιο τον πρώην υπάλληλο, ενώ από καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται ως όρος για να αναγνωριστούν ως συντάξιμα τα σχετικά χρονικά διαστήματα, κατόπιν εξαγοράς, η επιβολή εισφοράς σε βάρος και του εργοδότη.


ΝΣΚ/20/2009

Δυνατότητα αμοιβαίας ή μη αλλαγής λαϊκής αγοράς ή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, πριν την πάροδο τριετίας από την προσωρινή έγκριση ομοίων αιτημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή λαϊκής αγοράς. β) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής κατηγορίας επαγγελματικής άδειας δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας. γ) Σε περίπτωση έγκρισης προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς, είναι δυνατή η ικανοποίηση αιτήματος για αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, και το αντίστροφο, πριν την παρέλευση τριετίας από την έγκριση, με τη συνδρομή των τασσόμενων από το ΠΔ 51/2006, κατά περίπτωση, προϋποθέσεων.


ΝΣΚ/496/2000

Δημόσια έργα. ΝΣΚ/496/2000.Δημόσια έργα. Υποχρέωση και προϋποθέσεις επιστροφής από τον ανάδοχο κατασκευής ενός δημοσίου έργου, αχρεωστήτως εισπραχθέντων χρηματικών ποσών έντοκα και προσδιορισμός του επιτοκίου.Στην περίπτωση κατά την οποία ο ανάδοχος κατασκευής ενός δημοσίου έργου, εισέπραξε αχρεωστήτως χρηματικό ποσό και κατά του κοινοποιηθέντος Σ.Πίνακα και μειωτικού λογαριασμού από τη Διευθύνουσα το έργο Υπηρεσία, άσκησε ένσταση και η προθεσμία για την έκδοση απόφασης από την Προϊσταμένη Αρχή παρήλθε άπρακτη και ο ανάδοχος δεν άσκησε στη συνέχεια, μέσα στις νόμιμες προθεσμίες, αίτηση θεραπείας και προσφυγή στο Δικαστήριο, υποχρεούται να επιστρέψει τα οικεία χρηματικά ποσά, έντοκα από τότε που γνώριζε ή πληροφορήθηκε, ότι τα έλαβε αχρεώστητα με το οριζόμενο με Π.Υ.Σ. επιτόκιο, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος.