×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/191/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη εκ νέου παραπομπής πρώην Ανθυπασπιστή στα Ανακριτικά Συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων μετά από ποινική καταδίκη του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν δύναται λόγω της ποινικής καταδίκης πρώην Ανθυπασπιστή να τον παραπέμψει εκ νέου στο Δευτεροβάθμιο Ανακριτικό Συμβούλιο, εκτός εάν οφείλει να το πράξει σε εκτέλεση ακυρωτικής δικαστικής αποφάσεως, ενώ εκ νέου παραπομπή του συγκεκριμένου Ανθυπασπιστή στο Πρωτοβάθμιο Ανακριτικό Συμβούλιο για τα ίδια πραγματικά περιστατικά δεν επιτρέπεται, αλλά λόγω της ποινικής καταδίκης επέρχονται μόνον οι διοικητικές κυρώσεις και συνέπειες, εφόσον, βεβαίως, αυτές προβλέπονται στην περίπτωση διαπράξεως του αδικήματος, για το οποίο αυτός κρίθηκε ένοχος και της επιβολής της ποινής, που αποφάσισε το Αναθεωρητικό Δικαστήριο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/35/2018

Έκδοση διαπιστωτικής πράξης περί αποβολής της δικηγορικής ιδιότητας – Ζητήματα εφαρμογής διατάξεων νέου ή προγενέστερου κώδικα δικηγόρων. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Για την επιβολή του διοικητικού μέτρου αποβολής της δικηγορικής ιδιότητας δικηγόρου, λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης του, για ένα από τα προβλεπόμενα στο κώδικα δικηγόρων ποινικά αδικήματα και την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης, εφαρμόζονται οι διατάξεις του κώδικα που ισχύει κατά τον κρίσιμο χρόνο της επέλευσης του αμετακλήτου, το οποίο αποτελεί και τη μόνη προϋπόθεση για την έκδοσή της και δεν ασκούν επιρροή οι διατάξεις του προηγούμενου κώδικα δικηγόρων, που ίσχυαν κατά το χρόνο τέλεσης του αδικήματος.


ΝΣΚ/57/2015

Υπάλληλοι ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Νέα κρίση από την Διοίκηση σε αίτημα τ. υπαλλήλου Χ.Τ., καθ’ όσον η ποινική δίωξή του έπαυσε οριστικά λόγω παραγραφής και όχι λόγω αθωωτικής απόφασης, η οποία εξαφανίζει το αξιόποινο της πράξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Παυσάσης της ποινικής δίωξης του τ. υπαλλήλου λόγω παραγραφής του αδικήματος για το οποίο τέθηκε σε αυτοδίκαιη αργία και όχι διότι διαπιστώθηκε ανυπαρξία των πραγματικών περιστατικών, που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος αυτού, πρέπει να απορριφθεί το αίτημά του να κριθεί εκ νέου.


ΝΣΚ/419/2009

Προσωπικό Πυροσβεστικού Σώματος. Απόταξη. Επανάληψη πειθαρχικής διαδικασίας. Συνέπειες ποινικών αθωωτικών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την απαλλακτική απόφαση του ΣτΕ, με την οποία έγινε δεκτή η προσφυγή πρώην πυροσβέστη κατά Πρακτικού του Δευτεροβάθμιου Ανακριτικού Συμβουλίου Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών του Πυροσβεστικού Σώματος και απαλλάχθηκε αυτός από όλες τις κατηγορίες για τις οποίες είχε διωχθεί πειθαρχικά, δεν χωρεί αναπομπή στο αρμόδιο Ανακριτικό Συμβούλιο του Πυροσβεστικού Σώματος για επανεξέταση επί της ουσίας της ίδιας πειθαρχικής υπόθεσης αυτού και ειδικότερα καθόσον αφορά ειδικώς στα πραγματικά περιστατικά που αναφέρει η μειοψηφία στην ίδια δικαστική απόφαση.


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1191/2024

Με την κρινόμενη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 7.4.2023 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση, άλλως η μεταρρύθμιση, της 73461 ....απόφασης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος της εκκαλούσας, πρώην υπαλλήλου του ως άνω Υπουργείου (κλάδου ΔΕ Εφοριακών), το ποσό των 3.423,51 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε αποδοχές, που φέρεται ότι εισέπραξε αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 9.7.2010 έως 31.10.2010, λόγω αυτοδίκαιης έκπτωσής της από την υπηρεσία συνεπεία αμετάκλητης ποινικής καταδίκης. 


ΝΣΚ/164/2007

Αρμοδιότητα της Δημαρχιακής Επιτροπής σε περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης έργου ή προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δημαρχιακή Επιτροπή με τη διάταξη του άρθρου 103 παρ.2 εδαφ.γ’ του νέου Δ.Κ.Κ. (Ν 3463/2006) καθίσταται κατ’ εξαίρεση αρμόδια, εφόσον συντρέχει εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση να αποφασίζει για την απευθείας ανάθεση έργων σε εργοληπτική επιχείρηση, συμφώνως προς τις διατάξεις της παρ.2 περ.β’ του άρθρου 9 του Π.Δ/τος 171/1987 καθώς και προμηθειών του άρθρου 23 παρ.1 του ΕΚΠΟΤΑ όπως ισχύει, εκτός αν το Δημοτικό Συμβούλιο έχει διακρατήσει τη σχετική αρμοδιότητα με ειδική απόφασή του ή η Δημαρχιακή Επιτροπή έχει παραπέμψει τη λήψη της σχετικής απόφασης στο Δημοτικό Συμβούλιο.


ΝΣΚ/341/2007

Επιβολή διοικητικών μέτρων, σε βάρος αιρετών δημοτικών και κοινοτικών αρχόντων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αιρετός δημοτικός ή κοινοτικός άρχοντας, ο οποίος είχε τεθεί σε κατάσταση αργίας κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο, λόγω καταδίκης αυτού με οριστική απόφαση πρωτοβάθμιου ποινικού δικαστηρίου, ο οποίος επανεκλέχθηκε, πρέπει να τεθεί εκ νέου σε κατάσταση αργίας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/351/2011

ΑΕΙ-ΔΕΠ – Πειθαρχική δίωξη μελών ΔΕΠ – Σχέση πειθαρχικής και ποινικής δίκης – Παραγραφή – Αναστολή παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1.α) Μετά την έκδοση της 7612/2009 απόφασης, δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος (Πρύτανης ή επέχων θέση Πρύτανη) να παραπέμψει τον κ. Ι.Β. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. β) Μετά την έκδοση της 7078/2010 αθωωτικής για αυτόν τελεσίδικης απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Αθηνών, παρέχεται μεν η νομική δυνατότητα στο Πρύτανη να ασκήσει πειθαρχική δίωξη κατά του κ. Ι.Β., πλην η άσκηση αυτή προϋποθέτει και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων, ήτοι την ύπαρξη σοβαρών υπονοιών ή σαφών ενδείξεων και επαρκών στοιχείων για τη, σε βάρος του κ. Ι.Β., στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος και κυρίως ότι δεν συντρέχει περίπτωση παραγραφής. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει ο Πρύτανης να απόσχει από κάθε σχετική ενέργεια και να θέσει την υπόθεση στο αρχείο. ια) Υπό την εκδοχή της αιτιολογημένης κρίσης του Πρύτανη για άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του κ. Ι.Β., στοιχειοθετείται το πειθαρχικό παράπτωμα του άρθρου 326 του Ν 5343/1932, ότι «επιδεικνύει διαγωγή που απάδει στην αξιοπρέπεια του πανεπιστημιακού λειτουργού». ιβ) Η παραπομπή θα γίνει απ’ ευθείας από τον Πρύτανη, εφόσον τα στοιχεία είναι επαρκή για τη στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος. Εναπόκειται στην κυρίαρχη κρίση του Πρύτανη να διατάξει ή όχι τη διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (προκαταρκτικής εξέτασης ή ΕΔΕ), κατά τα άρθρα 125 και 126 του νέου Υ.Κ., που έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα μέλη ΔΕΠ. (ομοφ.) 2. Μετά την 49523/2008 απόφαση δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος να παραπέμψει τον κ. Ι.Ε. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. Η πενταετής παραγραφή συμπληρώθηκε στις 27-5-2009. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/367/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Ελαιοτριβεία. Διοικητική διαδικασία αιτήσεως θεραπείας εταιρίας. Επιρροή δεδικασμένου ποινικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Σε περίπτωση εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως ΣτΕ επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά διοικητικής πράξεως, το κύρος και η νομιμότητα της τελευταίας καλύπτονται από το δεδικασμένο. Ανεξάρτητα από αυτό η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοικήσεως λαμβάνοντας γνώση νέων πραγματικών περιστατικών τα οποία αναγόμενα στο χρόνο εκδόσεως της δυσμενούς διοικητικής πράξεως θα ηδύναντο να διαφοροποιήσουν την ουσιαστική κρίση της, δύναται να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη διοικητική πράξη. Στην έννοια του νέου πραγματικού περιστατικού συγκαταλέγεται και το των εκ των υστέρων προκύπτον δεδικασμένο εκ ποινικής αποφάσεως.


ΝΣΚ/64/2015

α) Τρόπος συμμορφώσεως της Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, εν όψει των μεταγενεστέρων περιστατικών που διαλαμβάνονται στο ερώτημα. β) Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 70 του Ν. 4257/2014.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση, προκειμένου να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική απόφαση με αριθμό 1444/2011 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει να παραπέμψει προς κατ’ ουσίαν επανεξέταση την αίτηση της Ν.Κ. στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (άρθρο 2 της 70765/2008 απόφασης Υπ.Εσωτερικών), αρμόδιο συλλογικό όργανο της Διοικήσεως, κατά τον χρόνο ισχύος της ακυρωτικής κρίσεως του Δικαστηρίου, δηλαδή κατά την 10-3-2009, οπότε εκδόθηκε η ακυρωθείσα πράξη, ως αναρμοδίως εκδοθείσα, προς επανεξέταση της υποθέσεως, συγκροτώντας εκ νέου τούτο, με μόνη αρμοδιότητα την κατά τα ανωτέρω επανεξέταση της αιτήσεως. Εξ άλλου, εν αμφιβολία της, η Διοίκηση έχει την δυνατότητα, να ζητήσει την συνδρομή του Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 3 παρ.2 του Ν. 3068/2002. β) Το δεύτερο υποερώτημα, όπως υποβάλλεται, δεν μπορεί να απαντηθεί με την γνωμοδότηση. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/196/2017

Αποδοχές υπαλλήλου του ΕΦΚΑ, μετά την άρση της δυνητικής αργίας.Κατάσταση : Αποδεκτή. Σε περίπτωση που το αρμόδιο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΟΑΕΕ δεν γνωμοδότησε εκ νέου για παράταση της δυνητικής αργίας διάρκειας ενός έτους, υπαλλήλου του ΕΦΚΑ, η αργία έληξε και υπάρχει αξίωση του υπαλλήλου για την καταβολή του μισθού του (πλήρων αποδοχών), από την ανάληψη υπηρεσίας, δηλαδή από την ημερομηνία κατά την οποία εμφανίσθηκε και ανέλαβε εκ νέου υπηρεσία μετά τη λήξη της αργίας.