×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/195/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πολιτογράφηση. Κώλυμα συνεπεία καταδίκης για πλαστογραφία. Άρση κατόπιν παραγραφής της ποινής, κατ’ εφαρμογή ειδικού νόμου (άρθρο 32 Ν 3346/2005).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει κώλυμα προς πολιτογράφηση κατά το άρθρο 58 παρ.1 περ.γ’ του Ν 2910/2001, προκειμένης καταδίκης για το αδίκημα της πλαστογραφίας, δοθέντος ότι μετά την έκδοση σχετικής καταδικαστικής αποφάσεως του Τριμελούς Πλημ/κείου και πριν από την εκδίκαση της ασκηθείσης έφεσης, η απόφαση του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου ετέθη στο αρχείο, με πράξη του αρμόδιου εισαγγελέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 32 του Ν 3346/2005 και ως εκ τούτου, η επιβληθείσα, από το Πλημ/κείο, ποινή, δεν έχει αναγραφεί στο οικείο δελτίο Ποινικού Μητρώου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/38/2010

Μισθωτοί Δημοσίου. Καταγγελία σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου για σπουδαίο λόγο. Πλαστογραφία. Απαλλαγή από το αδίκημα παράβασης καθήκοντος. Αμετάκλητη ποινική καταδίκη για το αδίκημα της πλαστογραφίας. Ανάκληση ή μη της ΥΑ καταγγελίας της σύμβασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάπραξη εκ μέρους του μισθωτού του Δημοσίου πλαστογραφίας αποτελεί χαρακτηριστικώς ανάξια για υπάλληλο διαγωγή και συνιστά σπουδαίο λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας, ανεξαρτήτως της κατ’ εσφαλμένο νομικό χαρακτηρισμό υπαγωγής του λόγου στην ενδεικτικώς προβλεπόμενη περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 53 του Π.Δ. 410/1988. Η απαλλαγή από την κατηγορία παράβασης καθήκοντος (Π.Κ. 259), εν όψει της αμετάκλητης καταδίκης για πλαστογραφία, δεν παρέχει ευχέρεια ανάκλησης της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.


ΝΣΚ/160/2005

Συνέπειες ποινικής καταδίκης αλλοδαπού επί του δικαιώματος πολιτογραφήσεως αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η καταδίκη αλλοδαπού σε πλημμεληματική ποινή για παράβαση οιασδήποτε διατάξεως της νομοθεσίας για εγκατάσταση και κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα αποτελεί κώλυμα για την κτήση της Ελληνικής Ιθαγένειας με πολιτογράφηση. Εάν η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε έχει ανασταλεί προσωρινά ή επ’ αόριστο κωλύεται και πάλι η πολιτογράφηση. Εάν παρέλθει επιτυχώς ο χρόνος της προσωρινής αναστολής δεν κωλύεται η πολιτογράφηση.


ΝΣΚ/29/2014

Πολιτογράφηση αλλοδαπού, καταδικασμένου αμετακλήτως σε φυλάκιση με αναστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Απορριπτέα η αίτηση πολιτογράφησης αλλοδαπού, λόγω της αμετάκλητης καταδίκης αυτού σε ποινή στερητική της ελευθερίας έξι μηνών, για το έγκλημα της παραβίασης του απορρήτου των τηλεφωνημάτων, με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας, ανεξαρτήτως του χρόνου έκδοσης της καταδικαστικής απόφασης και της χορηγηθείσας δι’ αυτής αναστολής της ποινής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/401/2013

Κώλυμα πολιτογράφησης αλλοδαπού που καταδικάστηκε σε ποινή στερητική της ελευθερίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν κωλύεται η πολιτογράφηση υπηκόου τρίτης χώρας εκ μόνου του λόγου της καταδίκης του, αμετακλήτως, με απόφαση ποινικού δικαστηρίου το οποίο συνεκδίκασε κατ’ έφεση περισσότερες της μιάς υποθέσεις, έστω και αν επέβαλε για όλες αυτές, συνολική ποινή στερητική της ελευθερίας δώδεκα (12), συνολικώς, μηνών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/325/2007

Ιθαγένεια. Κτήση δια πολιτογραφήσεως. Κώλυμα κατόπιν καταδίκης, με αναστολή, για κατοχή ναρκωτικών ουσιών προς ιδία χρήση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η ποινική καταδίκη, με αναστολή έκτισης της ποινής, για τα αδικήματα του άρθρου 3 του Ν 1438/1984, παύει να αποτελεί κώλυμα προς απόκτηση της Ελληνικής Ιθαγένειας, με πολιτογράφηση, εάν παρέλθει ο χρόνος της αναστολής, χωρίς αυτή να αρθεί ή να ανακληθεί. β) Μετά την παρέλευση του χρόνου αναστολής και εφόσον αυτή δεν έχει αρθεί ή ανακληθεί, η Διοίκηση, στο πλαίσιο εξέτασης του ήθους και της εν γένει προσωπικότητας του αλλοδαπού, δεν κωλύεται να συνεκτιμήσει την υφή και το χαρακτήρα του διαπραχθέντος αδικήματος και να μη προέλθει στην πολιτογράφηση.


ΝΣΚ/102/2008

Αυτοδίκαιη έκπτωση υπαλλήλου ΟΤΑ λόγω ποινικής καταδίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τη δημοσίευση απόφασης του Αρείου Πάγου με την οποία απορρίφθηκε αίτηση αναίρεσης κατά απόφασης με την οποία υπάλληλος ΟΤΑ καταδικάσθηκε για το αδίκημα της πλαστογραφίας πιστοποιητικού κατ’ εξακολούθηση, επήλθε αυτοδικαίως έκπτωση του καταδικασθέντος υπαλλήλου, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο εκείνο διατάξεις του άρθρου 207 του Ν 1188/1981. Διαρκούντος του χρόνου της αναστολής εκτέλεσης της επιβληθείσας ποινής, η έναρξη του οποίου συμπίπτει με τη δημοσίευση της απόφασης του Αρείου Πάγου, είναι νόμιμη η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 153 του ισχύοντος πλέον Ν 3584/2007, διότι η θέση στο αρχείο της δικογραφίας με μεταγενέστερη πράξη του Εισαγγελέα Εφετών με επίκληση του άρθρου 31 του Ν 3346/2005, δεν δύναται να εξαφανίσει την προηγηθείσα αμετάκλητη καταδίκη και δεν ασκεί επιρροή στο πλαίσιο της αυτοδικαίως επελθούσας, δυνάμει αυτής, έκπτωσης, καθώς ούτε κατά το δεύτερο εδάφιο της παρ.2 του άρθρου 207 του Ν 1188/1981, ούτε κατά την παρ.1 του ισχύοντος πλέον άρθρου 154 του Ν 3584/2007, η παραγραφή του αξιοποίνου θα συνιστούσε λόγο άρσης των συνεπειών αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης και λόγο επανόδου στην Υπηρεσία του εκπεσόντος υπαλλήλου.


ΝΣΚ/387/2006

Ιθαγένεια. Κτήση δια πολιτογραφήσεως. Κώλυμα κατόπιν καταδίκης με αναστολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η ποινική καταδίκη, με αναστολή έκτισης της ποινής, για τα αδικήματα των άρθρων 3 παρ.4 του Ν 1438/1984, 58 παρ.1 περιπτ.γ’ του Ν 2910/2001 και 5 παρ.1 περιπτ.β’ του Ν 3284/2004, παύει να αποτελεί κώλυμα προς απόκτηση της Ελληνικής Ιθαγένειας, με πολιτογράφηση, εάν παρέλθει ο χρόνος της αναστολής, χωρίς αυτή να αρθεί ή να ανακληθεί. β) Μετά την παρέλευση του χρόνου αναστολής και εφόσον αυτή δεν έχει αρθεί ή ανακληθεί, η Διοίκηση, στο πλαίσιο εξέτασης του ήθους και της εν γένει προσωπικότητας του αλλοδαπού, δεν κωλύεται να συνεκτιμήσει την υφή και το χαρακτήρα του διαπραχθέντος αδικήματος.


ΝΣΚ/261/2005

Κατάταξη επιτάκτων ΥΕΝ σε κενές οργανικές θέσεις του ΥΕΘΑ/ΓΕΝ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτρέπεται η κατάταξη των επιτάκτων του ΥΕΝ σε κενές οργανικές θέσεις του ΥΕΘΑ/ΓΕΝ: α) του Χ.Β., του οποίου η ποινική καταδίκη, μετά το επιτυχές πέρας του χρόνου αναστολής της ποινής του, δεν συνιστά κώλυμα διορισμού, καθόσον θεωρείται ως μηδέποτε επιβληθείσα (ομοφ.), και β) του Σ.Ν., για τον οποίο έχουν αρθεί οι συνέπειες της ποινικής του καταδίκης μετά την απονομή χάριτος για διορισμό στο Δημόσιο σε θέση καθηγητού Φυσικής Αγωγής, συνεκτιμωμένης της θετικής εξελίξεως νεωτέρας αιτήσεώς του για διορισμό σε οποιαδήποτε θέση του Δημοσίου (πλειοψ.).


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/128/2025

Με την κρινόμενη έφεση, ζητείται η ακύρωση της 1/19.6.2012 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Κεφαλληνίας, κατά το μέρος με το οποίο καταλογίστηκε, σε βάρος του εκκαλούντος και υπέρ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας), ως διαδόχου της τέως Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας και Ιθάκης, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τους…, το ποσό των 15.551,20 ευρώ (πλέον προσαυξήσεων εκπροθέσμου καταβολής), που φέρεται ότι συνιστά έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση της ως άνω Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κατά το οικονομικό έτος 2002.(...) Με την κρινόμενη έφεση προβάλλεται: Α. ότι ο Επίτροπος ήταν αναρμόδιος να εκδώσει την προσβαλλομένη πράξη, καθόσον αρμόδιο να την εκδώσει ήταν το Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεδομένου ότι η διενέργεια του κατασταλτικού ελέγχου του απολογισμού της τέως Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας και Ιθάκης ήταν εκκρεμής ενώπιον αυτού, την 2.4.2012 (ημεροχρονολογία ισχύος του ν.4055/2012).Με την 6491/2015 απόφαση του IV Τμήματος του Δικαστηρίου, κρίθηκε ότι νομίμως εκδόθηκε η προσβαλλόμενη πράξη από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Κεφαλληνίας και όχι από το Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτομένου του ανωτέρω λόγου της υπό κρίση έφεσης, καθόσον ο Επίτροπος ήταν αρμόδιος κατά το χρόνο διενέργειας του ελέγχου για τη διενέργεια του κατασταλτικού ελέγχου και όφειλε να προβεί σε όλες τις προκαταρκτικές ενέργειες ελέγχου, όπως πχ να εκδώσει Φύλλο Μεταβολών και Ελλείψεων (ΦΜΕ), ενώ από 2.4.2012 κατέστη το αρμόδιο για την έκδοση της καταλογιστικής πράξης όργανο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 22 του πδ/τος 774/1980 μετά την αντικατάστασή τους με το άρθρο 79 του ν. 4055/2012, δεδομένου ότι κατά την ημεροχρονολογία αυτή (2.4.2012) η υπόθεση δεν ήταν εκκρεμής στο Κλιμάκιο, αφού δεν είχε υποβληθεί σε αυτό έκθεση ελέγχου και προσχέδιο καταλογιστικής πράξης.  Σε ότι αφορά την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας η οποία εξετάζεται εν προκειμένω αυτεπαγγέλτως το Δικαστήριο κρίνει ότι δεδομένου: α) του βαθμού υπαιτιότητας του εκκαλούντος (δόλος), β) των σοβαρών δημοσιονομικών παραβάσεων στις οποίες αυτός υπέπεσε, με τη συμμετοχή του σε παράτυπες πληρωμές και σε εξωλογιστική διαχείριση δαπανών του εφεσίβλητου ΝΠΔΔ, με την τέλεση πλαστογραφίας και απάτης σε βάρος του ως άνω ΝΠΔΔ, γ) της αμετάκλητης ποινικής του καταδίκης για πλαστογραφία και απάτη εις βάρος του νομικού προσώπου και τέλος δ) του συνολικού ύψους της ζημίας που προκλήθηκε κατά τα κρίσιμα έτη στο ανωτέρω νομικό πρόσωπο από τις προαναφερθείσες πράξεις του, δεν συντρέχει περίπτωση μείωσης του ποσού του καταλογισμού, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας ή του άρθρου 150 του ν. 4820/2021 (Α΄ 130), το οποίο εφαρμόζεται και στις εκκρεμείς δίκες, σύμφωνα με το άρθρο 164 αυτού. Κατ’ ακολουθίαν, το Δικαστήριο κρίνει ότι πρέπει να απορριφθεί η υπό κρίση έφεση και να καταπέσει το παράβολο, που ο εκκαλών κατέβαλε για την άσκησή της, υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 310 παρ 1 του ν.4700/2020).