ΝΣΚ/197/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκπαίδευση. Σχολικοί Σύμβουλοι. Πολύτεκνοι. Τοποθέτηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 10 του ν.1910/1944 έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση της αρχικής τοποθέτησης σχολικών συμβούλων, οπότε όλες οι θέσεις σχολικών συμβούλων είναι κενές, εφόσον αυτό ζητηθεί με σχετική αίτηση του πολύτεκνου προς τα αρμόδια για την τοποθέτησή του όργανα. Αν το αίτημα αυτό υποβληθεί κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας των σχολικών συμβούλων, όπως συνέβη στην περίπτωση του πολυτέκνου Σχολικού Συμβούλου, τότε η αρμόδια υπηρεσία υποχρεούται να τοποθετήσει τον πολύτεκνο στον τόπο των συμφερόντων του για το υπόλοιπο της θητείας του, κατ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, εφόσον υπάρχει εκεί κενή θέση της ειδικότητάς του, άλλως όταν κενωθεί τοιαύτη, μετά την υποβολή του αιτήματός του, προηγουμένης της τοποθετήσεως αυτού από τυχόν μεταθέσεις λοιπών σχολικών συμβούλων κατ άρθρο 5 του ΠΔ 398/1995.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/309/2000
Σχολικοί Σύμβουλοι. Αποδοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποδοχές των Σχολικών Συμβούλων από του χρόνου ενάρξεως ισχύος του ν.2470/97 "Αναμόρφωση Μισθολογίου του Προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης κλπ", ήτοι από 1.1.97 καθορίζονται με βάση το άρθρο 22 παρ.2 του νόμου αυτού, χωρίς να ασκεί επιρροή η κατά την παρ.2 του άρθρου 57 του Ν.1566/85 πρόβλεψη περί απονομής στους Σχολικούς Συμβούλους για τη διάρκεια της θητείας τους του "βαθμού" του παρέδρου με θητεία του Π.Ι.
ΝΣΚ/287/2010
Συμμόρφωση Διοικήσεως – Ακύρωση τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Β/θμιας Εκπαίδευσης – Επανάληψη ή μη της διαδικασίας συνέντευξης των υποψηφίων ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής και τήρηση πρακτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 1699/2009 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικός Σχηματισμός) με την οποία ακυρώθηκε η υπ’ αριθμ. Υ131/88980/Δ2/8-8-2007 απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά το μέρος της με το οποίο τοποθετήθηκαν Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, κατά παράλειψη του αιτούντος, οφείλει να καλέσει εκ νέου σε συνέντευξη τον αιτούντα και όλους τους Σχολικούς Συμβούλους που συμμετείχαν στην διαδικασία της συνέντευξης για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.
ΝΣΚ/398/2012
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/119/2009
Επάνοδος ιδιωτικών εκπαιδευτικών, διορισθέντων ως σχολικών συμβούλων, στα καθήκοντά τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν παρέχεται εκ του νόμου η δυνατότητα συμμετοχής ως υποψηφίων και, κατ επέκταση, διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων. Ανακλητέα η απόφαση τοποθέτησής τους.
ΝΣΚ/2/2005
Εγγραφή ειδικευμένου ιατρού στον κατάλογο των επικουρικών ιατρών της ειδικότητάς του. Κατάρτιση σύμβασης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Ανάκληση της απόφασης πρόσληψης του ειδικευμένου επικουρικού ιατρού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εγγραφή του ειδικευμένου ιατρού στον κατάλογο των επικουρικών ιατρών της ειδικότητάς του πριν την συμπλήρωση πενταετίας από την λήψη της άδειας χρησιμοποίησης του τίτλου της ειδικότητάς του, ως προϋπόθεση για την κατάρτιση σύμβασης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πρέπει να συντρέχει μόνο κατά τον χρόνο εγκρίσεως της προσλήψεως εκ μέρους του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ενώ, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν δύναται να προχωρήσει σε ανάκληση της απόφασης πρόσληψης του ειδικευμένου επικουρικού ιατρού.
ΝΣΚ/61/2018
Πολύτεκνοι - Χορήγηση απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης επιβατικού αυτοκινήτου - Δικαιολογητικά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την χορήγηση απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης επιβατικού αυτοκινήτου σε πολύτεκνο αποτελεί επαρκές δικαιολογητικό, για την αρμόδια τελωνειακή αρχή, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οικείου Δήμου. (πλειοψ.)
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)25/2014
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ: Μη νόμιμη. (...) Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως υπολογίστηκε στους ως άνω σχολικούς συμβούλους αυξημένη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης για την επίσκεψή τους σε επαγγελματικά λύκεια, μολονότι αυτοί φέρουν την ιδιότητα του μηχανικού, όπως βασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο. Τούτο διότι η μετακίνησή τους δεν συνδέεται με την άσκηση υπηρεσιακών καθηκόντων μηχανικού, αλλά με την άσκηση του λειτουργήματός τους ως σχολικών συμβούλων και, επομένως, η καταβολή αυξημένων εξόδων μετακίνησης εκφεύγει εν προκειμένω του σκοπού του νόμου, ο οποίος συνίσταται στην προνομιακή μεταχείριση των μηχανικών, οι οποίοι λόγω της άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων υποχρεούνται σε συχνές εκτός έδρας μετακινήσεις. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος, κατ’ εκτίμηση του εγγράφου επανυποβολής, ισχυρισμός της Υ.Δ.Ε. στο Νομό ………, ότι δηλαδή με την 107/2009 Πράξη του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθώς και με τα Πρακτικά της 3ης Συν./3.2.2009 του Ι Τμήματος κρίθηκε νόμιμη η εκκαθάριση αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης για ανάλογες μετακινήσεις μηχανικών για υπηρεσιακούς λόγους, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι με την ως άνω Πράξη καθώς και με τα ανωτέρω Πρακτικά κρίθηκε νόμιμη η καταβολή αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης για μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν από υπαλλήλους με την ιδιότητα των μηχανικών και όχι με την ιδιότητα των σχολικών συμβούλων. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός ότι η αρχική διατύπωση των 2/52971/0022/31.8.2007 και 2/52970/0022/31.8.2007 υπουργικών αποφάσεων διορθώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η καταβολή αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης σε μηχανικούς, που μετακινούνται με αυτήν τους την ιδιότητα για υπηρεσιακούς λόγους, να μην συνδέεται ειδικώς με τη διαδικασία ανάθεσης και κατασκευής συγκεκριμένων δημόσιων έργων, προβάλλεται αλυσιτελώς, διότι πάντως η μετακίνηση των ανωτέρω φερομένων ως δικαιούχων έγινε με την ιδιότητα των σχολικών συμβούλων και όχι των μηχανικών. Τέλος, ο ισχυρισμός ότι δημιουργήθηκε στην υπηρεσία η βάσιμη πεποίθηση ότι οι σχολικοί σύμβουλοι μηχανικοί του δημοσίου δικαιούνται την αυξημένη ημερήσια αποζημίωση είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, προεχόντως διότι με την επικαλούμενη από τον ίδιο το διατάκτη 96/2009 Πράξη του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκε το ίδιο ακριβώς ζήτημα, ότι δηλαδή δεν είναι νόμιμη η καταβολή αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης σε μηχανικούς που μετακινήθηκαν με την ιδιότητα των σχολικών συμβούλων, κρίση η οποία αποτυπώνει την προεκτεθείσα στη μείζονα σκέψη της παρούσας πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως προς την ερμηνεία των κρίσιμων διατάξεων (Ε.Σ. Ι Τμ. 197, 145/2012).
ΝΣΚ/471/2005
Θητεία και τοποθέτηση Αναπληρωτών Διευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης Εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο συντονιστής εκπαίδευσης εξωτερικού δύναται να τοποθετήσει άλλον αναπληρωτή διευθυντή, όχι όμως λόγω λήξεως της θητείας του, αλλά λόγω απαλλαγής αυτού από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με την παρ.14 του άρθρου 16 του Ν 2413/96, β) αν παραμείνει ο ίδιος ως αναπληρωτής διευθυντής δεν απαιτείται επανάκρισή του από το αρμόδιο συλλογικό όργανο, και γ) δεν δύναται να επιλεγούν διευθυντές εκπαίδευσης εξωτερικού εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση παρατάθηκε νομίμως και πέραν της πενταετίας.
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/34/οικ.6973/2023
Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού - Ρύθμιση του τρόπου άσκησης αυτών, των διαδικασιών και της εξειδίκευσης των κριτηρίων επιλογής τους, του τρόπου αξιολόγησης των κριτηρίων, των πρόσθετων επιθυμητών προσόντων που μπορούν να περιλαμβάνονται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και των κριτηρίων ανανέωσης της θητείας τους
ΝΣΚ/488/2012
Πολύτεκνοι – Διαζύγιο των γονέων – Ανάθεση με δικαστική απόφαση της γονικής μέριμνας των τέκνων στον πατέρα – Υιοθεσία των τεσσάρων ενηλίκων τέκνων από τη θετή μητέρα – Δικαιούχος της ισόβιας συντάξεως της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 63 του Ν. 1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Την ισόβια σύνταξη δικαιούται να λάβει η φυσική μητέρα, αφού αυτή έχει αποκτήσει την πολυτεκνική ιδιότητα, η οποία διατηρείται ισοβίως, ενώ, εξάλλου, εφόσον δεν συντρέχει η περίπτωση υπαιτίου εγκαταλείψεως των τέκνων αυτής, το γεγονός δε ότι, το πολυτεκνικό επίδομα ελάμβανε ο πατέρας των τέκνων, λόγω διαζυγίου των γονέων και αναθέσεως με δικαστική απόφαση της γονικής μέριμνας σ’ αυτόν, δεν συνιστά λόγο, που αποκλείει τη χορήγηση της ισόβιας συντάξεως στη φυσική μητέρα, ότι, αντιθέτως, η θετή μητέρα δεν δικαιούται να λάβει την ισόβια σύνταξη, αφού με την υιοθεσία των τεσσάρων ενηλίκων τέκνων του συζύγου της δεν αποκτά την πολυτεκνική ιδιότητα, κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944 και ότι, η θετή μητέρα δεν δικαιούται να λάβει την ισόβια σύνταξη ούτε ως μητέρα, που δεν θεωρείται πολύτεκνη, κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944, καθόσον στην περίπτωση αυτή απαιτείται η μητέρα να είχε ή να έχει τέσσερα τουλάχιστον στη ζωή τέκνα από νόμιμο γάμο ή τέκνα που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων τους. (ομοφ.)