ΝΣΚ/204/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη χορήγησης ειδικής αδείας στο Νομικό Σύμβουλο του Τ.Ε.Ε., κατά το άρθρο 182 παρ.1 και 8 του ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υφίσταται υποχρέωση και όχι διακριτική ευχέρεια χορηγήσεως ειδικής αδείας, από την υπηρεσία της οργανικής του θέσης (Τ.Ε.Ε.), κατά το άρθρο 182 παρ.1 και 8 του ν. 3852/2010, στον Θ.Σ., Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Α., που είναι και Νομικός Σύμβουλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, η οποία (άδεια) καταλαμβάνει όλο το χρονικό διάστημα της ανωτέρω θητείας του, ως αιρετού, και δια της οποίας επέρχεται, αυτοδικαίως, μερική αναστολή ασκήσεως της δικηγορίας του, κατά το μέρος μόνον που αφορά στην παροχή νομικών υπηρεσιών, εκ μέρους του, προς το Τ.Ε.Ε. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
34429/2015
ΘΕΜΑ: Ενημέρωση για αποδοχή από τον Υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης της υπ’ αριθμ. 204/ 2015 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους {ΝΣΚ 204/2015-Δυνατότητα ή μη χορήγησης ειδικής αδείας στο Νομικό Σύμβουλο του Τ.Ε.Ε., κατά το άρθρο 182 παρ.1 και 8 του ν. 3852/2010. )
ΥΠ.ΕΣ 29518/2013
Έννομο συμφέρον αιρετού για άσκηση προσφυγής κατά το άρθρο 227 του Ν. 3852/ 2010
ΝΣΚ/38/2014
Ελεγκτής Νομιμότητας – Πειθαρχική διαδικασία αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. – Κλήση σε απολογία αιρετού – Δυνατότητα μη παραπομπής στο πειθαρχικό συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 233 και 234 του ν. 3852/2010, μετά την κλήση σε απολογία του αιρετού, να μην εκδώσει παραπεμπτήριο έγγραφο προς το πειθαρχικό συμβούλιο, εφόσον διαπιστώσει ότι δεν στοιχειοθετείται κάποιο από τα προβλεπόμενα στην παρ.2 περ.α’ και β’ του άρθρου 233 του ν. 3852/2010 πειθαρχικά αδικήματα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/38/2014
Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 233 και 234 του ν. 3852/2010, μετά την κλήση σε απολογία του αιρετού, να μην εκδώσει παραπεμπτήριο έγγραφο προς το πειθαρχικό συμβούλιο, εφόσον διαπιστώσει ότι δεν στοιχειοθετείται κάποιο από τα προβλεπόμενα στην παρ.2 περ.α’ και β’ του άρθρου 233 του ν. 3852/2010 πειθαρχικά αδικήματα. (πλειοψ.)
ΥΠΕΣ/5802/2012
ΘΕΜΑ: Μισθοδοσία υπαλλήλων αποσπασμένων με τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ.7 και 182 παρ.8 του ν.3852/10.
ΝΣΚ/422/2011
Εκλόγιμο ή μη ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών και κληρωτών των Ενόπλων Δυνάμεων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κώλυμα εκλογιμότητας στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, κατά τα άρθρα 14 παρ.1 και 117 παρ.1 του Ν 3852/2010, καθιερώνεται (και) για τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι ανθυπασπιστές και υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, μη όντες αξιωματικοί, (άρθρα 1 Ν 3883/2010 και 3 ΝΔ 445/1974), δεν έχουν, ως εκ της ιδιότητάς τους αυτής, το κώλυμα αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τους οπλίτες (κληρωτούς). Ανθυπασπιστής, όμως, των Ενόπλων Δυνάμεων, που εκλέχθηκε στις δημοτικές ή περιφερειακές εκλογές και στη συνέχεια προήχθη σε αξιωματικό, από της προαγωγής του εκπίπτει αυτοδικαίως του αιρετού αξιώματός του, κατά τα άρθρα 14 παρ.8 και 117 παρ.8 του Ν 3852/2010. (ομοφ.)
ΝΣΚ/36/2020
Εάν η έκδοση διαπιστωτικής διοικητικής πράξης θέσεως αιρετού τοπικής αυτοδιοίκησης σε κατάσταση αργίας, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, προϋποθέτει να συνέτρεξαν άπαξ στο πρόσωπο του αιρετού η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα και η επιβολή σε βάρος του περιοριστικών όρων ή προσωρινής κράτησης, χωρίς να απαιτείται να εξακολουθούν να συντρέχουν οι καταστάσεις αυτές και κατά το χρόνο έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης και, σε καταφατική περίπτωση, εάν το επιβληθέν με τη διαπιστωτική πράξη διοικητικό μέτρο της αργίας ανατρέχει και σε προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, κατά την οποία συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις στο πρόσωπο του αιρετού.Η έκδοση σε βάρος αιρετού διαπιστωτικής πράξης περί θέσεώς του σε αργία, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, επιβάλλεται όταν συντρέξουν άπαξ στο πρόσωπό του οι καταστάσεις που περιγράφονται στη διάταξη αυτή, ήτοι παραπομπή για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα ή κλητήριο θέσπισμα με περιοριστικούς όρους ή προσωρινή κράτηση σε βάρος του που, είτε ίσχυαν κατά το χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα έγιναν αμετάκλητα, είτε επιβλήθηκαν μετά την αμετάκλητη παραπομπή μέχρι τη λήξη της υποδικίας με την έκδοση είτε καταδικαστικής σε πρώτο βαθμό είτε τελεσίδικης αθωωτικής απόφασης και εφόσον ο αμετακλήτως παραπεμπόμενος κατείχε ή απέκτησε την ιδιότητα του αιρετού από το χρόνο που συνέτρεξαν οι καταστάσεις αυτές μέχρι τη λήξη της ως άνω υποδικίας. Η ισχύς του μέτρου της αργίας θα ανάγεται, είτε στο χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα κατέστησαν αμετάκλητα, όταν οι περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση ίσχυαν κατά το χρόνο αυτό, είτε στο χρόνο που επιβλήθηκαν σε βάρος του παραπεμπόμενου αιρετού περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση, όταν οι τελευταίοι επιβλήθηκαν μετά το αμετάκλητο της παραπομπής και μέχρι τη λήξη της υποδικίας. Η αναδρομικότητα, όμως, της διαπιστωτικής πράξης δεν μπορεί να επεκταθεί σε προηγούμενη και ήδη λήξασα αυτοδιοικητική περίοδο, ούτε επεκτείνεται σε επακολουθούσα αυτοδιοικητική περίοδο, ώστε, στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η έκδοση νέας πράξης περί θέσεως του αιρετού σε αργία, εφόσον εξακολουθεί να ισχύει η κατάσταση της υποδικίας και κατά τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο, με χρόνο έναρξης αυτό της ανάληψης των καθηκόντων του. Στη δε περίπτωση που συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις σε ορισμένο πρόσωπο προτού αυτό αποκτήσει την ιδιότητα του αιρετού, η πράξη θα ισχύσει από το χρόνο που απέκτησε το πρόσωπο αυτό την ιδιότητα του αιρετού και μέχρι τη λήξη της υποδικίας (ομόφωνα).
ΝΣΚ/392/2011
Παράλληλη ή μη αρμοδιότητα του Υπουργού Ανάπτυξης και του Αιρετού Περιφερειάρχη για άσκηση εκτάκτου ελέγχου στις Ανώνυμες Εταιρίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση εκτάκτου διαχειριστικού ελέγχου, κατ’ άρθρο 40 του Κ.Ν. 2190/1920, σε «κοινές» ανώνυμες εταιρίες είναι ο Περιφερειάρχης της Αιρετής Περιφέρειας, κατ’ άρθρο 186 παρ.ΙΙ περ.Δ΄ 9 του Ν.3852/2010 «Καλλικράτης». (πλειοψ.)
ΥΠΕΣ/5493/2010
Απόσπαση αιρετού σύμφωνα με το άρθρο 139, παρ. 8 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ)
ΝΣΚ/326/2011
Ασυμβίβαστο ή μη μεταξύ της ιδιότητας στελέχους της δημόσιας εκπαίδευσης και της ιδιότητας του αιρετού εκπροσώπου των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού – Αυτοδίκαιη απαλλαγή ή μη από τα διοικητικά καθήκοντα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η διάταξη του άρθρου 2 παρ. 14 του Ν 2621/1998 καταργήθηκε σιωπηρά στο σύνολό της, ως ειδική μεν, πλην αντιθέτου περιεχομένου με την διάταξη του άρθρου 29 παρ. 1 του Ν 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων). (ομοφ.) 2) Η θέση του Α.Χ. ως Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κ…, πρέπει να θεωρηθεί αυτοδικαίως κενή (και ο ίδιος απαλλαγμένος ων αντίστοιχων διοικητικών καθηκόντων) μετά την χορήγηση σε αυτόν, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 182 του Ν 3852/2010, ειδικής άδειας άνευ αποδοχών με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ι.Ν. ήτοι για ικανό χρονικό διάστημα – τουλάχιστον διετές – και εντεύθεν μη δεκτικό αναπλήρωσης και, ως τέτοια να πληρωθεί, σύμφωνα με ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο πλήρωσής της. (ομοφ.) 3) Δεν απαιτείται για την αυτοδίκαιη απαλλαγή του Α.Χ., από τα καθήκοντα του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κ…, η προηγούμενη ακρόασή του. (ομοφ.)