×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/205/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιτρεπόμενες χρήσεις σε περιοχές, που σύμφωνα με το Γ.Π.Σ. έχει ορισθεί η χρήση της αμιγούς κατοικίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η χρήση οικήματος στο οποίο ασκείται η δραστηριότητα εκδιδομένων με αμοιβή προσώπων, που προβλέπεται στο άρθρο 3 του ν. 2734/1999, στις περιοχές που σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις, έχει ορισθεί η χρήση της αμιγούς κατοικίας. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

51860/2013

Σχετικά με επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε περιοχές αμιγούς κατοικίας (κλινικές μικρών ζώων)


ΝΣΚ/387/2010

Εργαστήρια φυσικοθεραπείας – Λειτουργία ή μη σε περιοχή αμιγούς κατοικίας – Έκδοση ή μη οικοδομικής άδειας αλλαγής χρήσης του χώρου που προορίζεται για χρήση κατοικίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την εγκατάσταση και λειτουργία φυσικοθεραπευτηρίων σε κτίρια προοριζόμενα για κατοικία και υπό την προϋπόθεση ότι οι ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις επιτρέπουν κάτι τέτοιο, θα πρέπει να εκδίδεται άδεια αλλαγής χρήσης του κτιρίου, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτήσεων του νόμου για τη νέα χρήση του κτιρίου. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 99/2011 ΓΝΩΜ.


ΝΣΚ/99/2011

Εργαστήρια φυσικοθεραπείας – Λειτουργία ή μη σε περιοχή αμιγούς κατοικίας – Έκδοση ή μη οικοδομικής άδειας αλλαγής χρήσης του χώρου που προορίζεται για χρήση κατοικίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Τα φυσικοθεραπευτήρια, υπάγονται, σύμφωνα με το Κτιριοδομικό Κανονισμό στα κτίρια «Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας», όσον όμως αφορά την επιτελούμενη, με την εγκατάσταση και λειτουργία τους, χρήση γης, αποτελούν ειδικά κτίρια περίθαλψης, των οποίων η εγκατάσταση και λειτουργία δεν είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 2 του ΠΔ της 23-2/6-3-1987, σε περιοχές ΓΠΣ, που έχουν χαρακτηριστεί ως ζώνες αμιγούς κατοικίας. 2) Για την εγκατάσταση και λειτουργία φυσικοθεραπευτηρίων σε κτίρια προοριζόμενα για κατοικία και υπό την προϋπόθεση ότι οι ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις επιτρέπουν κάτι τέτοιο, θα πρέπει να εκδίδεται άδεια αλλαγής χρήσης του κτιρίου, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των προϋποθέσεων που θέτουν για κάθε κατηγορία κτιρίων ο ΓΟΚ, ο Κτιριοδομικός Κανονισμός, ο κανονισμός Πυρασφάλειας, ο νόμος για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης κ.λπ. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ' αριθ. 387/2010 του Β΄ Τμήματος.


ΝΣΚ/472/2006

Τύχη μισθώσεως οικήματος προς στέγαση Δημόσιας υπηρεσίας, όταν προσφέρεται στο Δημόσιο προς χρήση δωρεάν τμήμα άλλου οικήματος και όταν επίκειται οργάνωση της υπηρεσίας με αύξηση των οργανικών θέσεων των υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο ως μισθωτής οικήματος, στο οποίο στεγάζεται δημόσια υπηρεσία δεν έχει δυνατότητα να λύσει μονομερώς και πρόωρα τη μίσθωση: α) όταν προσφέρεται σ’ αυτό προς χρήση δωρεάν τμήμα άλλου οικήματος που δεν ικανοποιεί τις στεγαστικές του ανάγκες ενώ το υπόλοιπο τμήμα προσφέρεται με μίσθωση και β) όταν η οργάνωση της υπηρεσίας δια της αυξήσεως των οργανικών θέσεων δεν πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της υφισταμένης μισθώσεως αλλά πρόκειται να γίνει μελλοντικά.


ΝΣΚ/64/2009

Επιτρεπτό ή μη ιδρύσεως ιδιωτικών παιδικών σταθμών σε περιοχές αποκλειστικής κατοικίας εν γένει και ειδικότερα, όπως διευκρινίζεται από την αρμοδία υπηρεσία, στην περιοχή του Δήμου Παπάγου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεδομένης της απαγορεύσεως από το εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως (που με τις ρυθμίσεις του συγκροτεί πολεοδομικό καθεστώς «αποκλειστικής κατοικίας») ανεγέρσεως οικοδομών και χρησιμοποιήσεώς τους για κάθε άλλη χρήση πλην κατοικίας, παρά μόνον εάν έχει προηγηθεί ειδικός αφορισμός του χώρου για την εν λόγω χρήση, δεν είναι επιτρεπτή στην περιοχή του Δήμου Παπάγου η ίδρυση ιδιωτικών παιδικών σταθμών σε θέση μη προβλεπόμενη ειδικά από το αρχικό σχέδιο πόλεως ή από επιγενόμενη τροποποίηση αυτού. Για την ταυτότητα του νομικού λόγου, πρέπει να γίνει το ίδιο δεκτό και για τις περιοχές εκείνες, στις οποίες ισχύει αντίστοιχο ειδικό πολεοδομικό καθεστώς «αποκλειστικής κατοικίας» με ανάλογες απαγορευτικές και περιοριστικές ρυθμίσεις διαλαμβανόμενες στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/554/2019 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η κατακύρωση του αποτελέσματος της διεξαχθείσας δημοπρασίας στην ως άνω ιδιοκτήτρια είναι νομικώς πλημμελής και εμποδίζει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης. Και τούτο, διότι το προσφερθέν ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. του Δήμου ..... ως «χώρος κοινόχρηστου πρασίνου», στον οποίο δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η εγκατάσταση Μεγάλου Πράσινου Σημείου, όπως συνομολογεί και ο Δήμος ..... με το 30887/19.7.2019 έγγραφο των απόψεων του σχετικά με το πολεοδομικό καθεστώς του εν λόγω ακινήτου της Διευθύντριας των Τεχνικών του Υπηρεσιών, που προσκομίστηκε σε εκτέλεση της 270/2019 αναβλητικής πράξης του Κλιμακίου. Η επικαλούμενη δε, με το ως άνω έγγραφο απόψεων, επικείμενη αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. του Δήμου – η οποία βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής έγκρισης της σχετικής επικαιροποιημένης μελέτης αναθεώρησης – ώστε να περιοριστεί ο χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, όπου βρίσκεται το εν λόγω ακίνητο, περιμετρικά του νεκροταφείου ..... από τα 250 μέτρα στα 50 μέτρα (κατ’ επίκληση του άρθρου 148 του ν. 4495/2017) και ο, κατ’ αποτέλεσμα του περιορισμού αυτού, χαρακτηρισμός της περιοχής του εν λόγω ακινήτου ως χώρου «αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας» κατ’ εφαρμογή του άρθρου 12 του π.δ. 59/2018, στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης του οποίου περιλαμβάνεται η δημιουργία πράσινων σημείων, δεν δύναται να άρει την πλημμέλεια της κατακυρωτικής απόφασης, δεδομένου ότι πρόκειται για μία διαδικασία η οποία δεν έχει επί του παρόντος ολοκληρωθεί, χωρίς, μάλιστα, να αρκεί το γεγονός ότι κατά το στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού υφίσταται σχετική δυνατότητα αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. (πρβλ. VI Τμ. 735/2019). Και τούτο, διότι, στην προκειμένη περίπτωση, η προς οριστική έγκριση μελέτη αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. συναρτάται με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Κ.Υ.Α. 107017/28.8.2006 – Β΄ 1225) – η οποία την συνοδεύει – ως προαπαιτούμενο για την τροποποίηση του συγκεκριμένου Γ.Π.Σ., λόγω της θέσης σε εφαρμογή μέσω αυτής του Τοπικού Σχεδίου Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων του Δήμου και των χώρων που προβλέπονται για την υλοποίησή του, ώστε να κριθεί τελικά κατά την έγκριση της αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. η πλήρης εναρμόνισή της με την απόφαση έγκρισης της εν λόγω Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ήτοι να τεκμηριώνεται, μεταξύ άλλων, ότι ο προτεινόμενος εν προκειμένω αποχαρακτηρισμός του επίμαχου γηπέδου και η αλλαγή της χρήσης γης που θα επέλθει για την εξυπηρέτηση οχλούσας δραστηριότητας (πράσινο σημείο) δεν θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον. Επομένως, το γεγονός ότι το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. ως χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, στον οποίο δεν επιτρέπεται η δημιουργία Μεγάλου Πράσινου Σημείου συνιστά κώλυμα, που επιβάλλει την απόρριψη αυτού από την επιτροπή δημοπρασιών, ως ακατάλληλου για τον σκοπό για τον οποίο επιχειρήθηκε η δημοπράτηση της επίμαχης αγοράς. ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1759/2019

 
 

ΕΣ/Τ1/59/2005

Δικαιούνται επιδότησης αγοράς/κατασκευής κατοικίας οι διορισθέντες προβληματική περιοχή πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 2085/1992, δηλαδή πριν την 11.11. 1992, διότι ο σκοπός του νομοθέτη, σύμφωνα δε και με την εισηγητική έκθεση του άνω νόμου, είναι η καταβολή επιδότησης για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή να αποτελέσει όχι μόνο κίνητρο προσέλκυσης των υπαλλήλων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί, στις προβληματικές περιοχές αλλά πολύ περισσότερο κίνητρο μακροχρόνιας παραμονής αυτών στις προβληματικές αυτές περιοχές.


ΝΣΚ/204/2009

Ιδιωτικά ΚΤΕΟ – Άδειες ίδρυσης και λειτουργία σε περιοχές γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου, πριν την έναρξη ισχύος του Ν 3710/2008 – Δυνατότητα μεταβολών, επεκτάσεων και προσθηκών στα υποβληθέντα σχέδια και στοιχεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στις άδειες ίδρυσης των ΙΚΤΕΟ, που έχουν εκδοθεί νομίμως πριν την ισχύ του Ν 3710/2008 σε περιοχές γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου, επιτρέπονται οι μεταβολές, επεκτάσεις και προσθήκες, διατηρουμένης της ισχύος των υφισταμένων ήδη αδειών ίδρυσης. (πλειοψ.) Στις άδειες λειτουργίας δεν επιτρέπεται η διενέργεια των ως άνω (μεταβολών, επεκτάσεων και προσθηκών), απαιτουμένης πλέον νέας άδειας λειτουργίας γι’ αυτές, ισχυουσών επ’ αυτών των κατά του χρόνου της νέας αδείας λειτουργίας υφισταμένων ρυθμίσεων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/314/2000

Πρατήρια καυσίμων. Συνεργεία τοποθέτησης συσκευών υγραερίου σε αυτοκίνητα εντός πρατηρίου διανομής υγραερίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Κουτούκη, Πάρεδρος Συνεργεία τοποθέτησης συσκευών υγραερίου εντός των χώρων ήδη λειτουργούντων πρατηρίων υγραερίου, λόγω της λειτουργικής και επιχειρησιακής τους συνάφειας, μπορούν να ιδρύονται ακόμη και όταν στις οικείες πολεοδομικές διατάξεις δεν προβλέπεται ειδικά χρήση γης για συνεργεία δεχόμενοι ότι η προβλεπόμενη προϋπόθεση της χρήσης γης για το πρατήριο καταλαμβάνει και το συνεργείο. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/196/2019

Καταβολή μισθωμάτων κτιρίου στέγασης υπηρεσιών του Δήμου:..Με τα δεδομένα αυτά, η υπό κρίση δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η διαδικασία επιλογής του προς μίσθωση ακινήτου είναι πλημμελής. Συγκεκριμένα, παρίσταται εφαρμοστέα στη σύμβαση μίσθωσης μεταξύ του Δήμου ... και της προαναφερθείσας εταιρείας η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3130/2003, σύμφωνα με την οποία δικαίωμα υποβολής προσφοράς σε δημοπρασία για τη μίσθωση ακινήτου έχουν αποκλειστικά και μόνον οι κύριοι ακινήτων και οι κάτοχοι αυτών δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Δεν ασκεί, άλλωστε, επιρροή η παράλειψη αναφοράς των διατάξεων του ν. 3130/2003 ως εφαρμοστέων στο άρθρο 18 της διακήρυξης, δεδομένου ότι, υπό διαφορετική εκδοχή, η διακήρυξη θα καθίστατο κατά τούτο νομικώς πλημμελής, αφού θα είχε ως συνέπεια τη μη εν προκειμένω εφαρμογή του διέποντος τη σύμβαση νομοθετικού καθεστώτος.(...)Τέλος, τυχόν πλάνη των αρμόδιων οργάνων της αναθέτουσας αρχής ως προς την έννοια των εφαρμοσθεισών διατάξεων, για την οποία υφίσταται πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί συγγνωστή (Ελ.Συν. VII Τμ. Πράξ. 56/2016). Πλην όμως, ο υπό στ. β΄ λόγος μη θεώρησης του εντάλματος είναι απορριπτέος, δεδομένου ότι με τις 115 και 116/2019 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου ... ακυρώθηκαν οι 23 και 24/16.4.2018 εκθέσεις αυτοψίας - αποφάσεις της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου ..., κρίθηκε δε κατά τρόπο δεσμευτικό ότι η χρήση Κ.Ε.Π., την οποία ο Δήμος ... έχει εγκαταστήσει στο μισθωμένο ακίνητο, αποτελεί χρήση συμβατή με τη χρήση αμιγούς κατοικίας, που προβλέπεται για το σημείο όπου βρίσκεται το εν λόγω ακίνητο. Κατόπιν αυτών, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.