×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/214/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα συμπερίληψης στον τελικό πίνακα κατάταξης επιτυχόντων διαγωνισμού συμβολαιογράφων έτους 2018 και στη συνέχεια διορισμού ως συμβολαιογράφων, επιτυχόντων στο διαγωνισμό, οι οποίοι, κατά το χρόνο έναρξης του διαγωνισμού είχαν υπερβεί το, κατά το νόμο και την εκδοθείσα προκήρυξη του διαγωνισμού, όριο ηλικίας και παρά ταύτα, με απόφαση της Τριμελούς Οργανωτικής Επιτροπής του Εφετείου Αθηνών τους είχε επιτραπεί η συμμετοχή στο διαγωνισμό, ενόψει του ότι η προβλέπουσα αυτό (όριο ηλικίας) διάταξη κρίθηκε, με απόφαση του ΣτΕ, εκδοθείσα, κατόπιν άσκησης αίτησης ακύρωσης κατά παλαιότερης προκήρυξης διαγωνισμού συμβολαιογράφων, ότι αντίκειται στα άρθρα 4 ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, διαπιστώνουσα ότι επιτυχόντες στο διαγωνισμό συμβολαιογράφων δεν έχουν στην πραγματικότητα το τυπικό προσόν της ηλικίας, δεν μπορεί, παρά ταύτα, να αρνηθεί την περίληψή τους στον τελικό πίνακα κατάταξης ανά Ειρηνοδικείο, ούτε, μεταγενέστερα, ο Υπουργός Δικαιοσύνης να αρνηθεί τον διορισμό αυτών ως συμβολαιογράφων, δεσμευόμενοι από τη σχετική προς τούτο απόφαση της Τριμελούς Οργανωτικής Επιτροπής του διαγωνισμού, εκτός αν αυτή ανακληθεί, κατά τους όρους ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων. Δύναται όμως η Διοίκηση, κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και του Κράτους Δικαίου, ενόψει της πρόσφατης κρίσης του ΣτΕ, κατά την οποία το ισχύον όριο ηλικίας (42ο έτος) αντίκειται στα άρθρα 4 παρ.1 και 6 παρ.1 της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ, να προβεί στην περίληψη των επιτυχόντων στον τελικό πίνακα κατάταξης ανά Ειρηνοδικείο και ο Υπουργός Δικαιοσύνης να εκδώσει σχετική απόφαση διορισμού τους ως συμβολαιογράφων (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/23/2017

Δυνατότητα διορισμού ως δικηγόρων πτυχιούχων νομικής αλλοδαπών πανεπιστημίων, επιτυχόντων στον πανελλήνιο διαγωνισμό δικηγόρων, στους οποίους είχε επιτραπεί η συμμετοχή στον διαγωνισμό, παρά το ότι οι αιτήσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων εκκρεμούσαν στην Μόνιμη Επιτροπή Δοκιμασίας Επάρκειας.(...)Παρά τη διαπίστωση ότι κάποιοι πτυχιούχοι νομικής αλλοδαπών πανεπιστημίων, έλαβαν μέρος και πέτυχαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό δικηγόρων, καίτοι οι αιτήσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων εκκρεμούσαν στην Μόνιμη Επιτροπή Δοκιμασίας Επάρκειας, ο Υπουργός Δικαιοσύνης δεν δύναται να αρνηθεί το αίτημά τους περί διορισμού τους ως δικηγόρων, επειδή δεσμεύεται από την σχετική προς τούτο απόφαση του Δ.Σ. του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, εκτός αν αυτή ανακληθεί, κατά τους όρους ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων (ομοφ.)


ΝΣΚ/311/2009

Ο.Τ.Α. Προκήρυξη θέσεων ειδικού ένστολου προσωπικού. Σχολές Δημοτικής Αστυνομίας. Νομιμοποίηση επανασύστασης επιτροπής επιλογής και ανασύνταξης του πίνακα κατάταξης επιτυχόντων προς αποκατάσταση βλάβης απορριφθέντων υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον η αρμόδια υπηρεσία διαπιστώσει πλημμέλεια τυχόν ρητής ή σιωπηρής πράξης της, εγκριτικής του αναφερόμενου στο ίδιο έγγραφο πίνακα κατάταξης, συνιστάμενη στο ότι κατ’ αντίθεση προς όσα ορίζονται στην προκήρυξη με αριθμ. 7923/21306/25.8.2008 δεν λήφθηκαν υπόψη από την επιτροπή επιλογής, ως αποδεικτικά γνώσης χειρισμού Η/Υ εκ μέρους υποψηφίων κατηγορίας ΔΕ, βεβαιώσεις ή τίτλοι σπουδών τμήματος ΑΕΙ/ΤΕΙ, δύναται, κατ’ ενάσκηση διακριτικής ευχέρειας, ανακαλώντας την ανωτέρω εγκριτική πράξη της, να προβεί σε επανασύσταση της επιτροπής επιλογής, η οποία είναι αρμόδια να προβεί περαιτέρω σε εξέταση της συνδρομής στο πρόσωπο των εν λόγω υποψηφίων, των λοιπών προϋποθέσεων, οι οποίες τάσσονται από το νόμο και την προκήρυξη, εντός του αριθμού των θέσεων στις οποίες αυτή αφορά, προς εφαρμογή των οριζομένων στις διατάξεις του ΠΔ 135/2006, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα ανωτέρω. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/412/2004

Πλήρωση κενών θέσεων προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Γ.Γ.Α. από πίνακα επιλαχόντων σχετικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού υποχρεούται να καλύψει τις θέσεις της προκήρυξης που είναι κενές, λόγω μη συντέλεσης της πλήρωσής τους (π.χ. μη προσέλευση για ανάληψη υπηρεσίας, μη προσκόμιση απαραίτητου πιστοποιητικού, ανάκληση διορισμού, παραίτηση υποψηφίου κλπ.) από τον πίνακα κατάταξης επιλαχόντων υποψηφίων του διαγωνισμού της προκήρυξης, οι οποίοι πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις πρόσληψης.


ΝΣΚ/262/2016

Συμμόρφωση της Διοίκησης σε απόφαση του ΣτΕ – Ενδεικνυόμενος τρόπος συμμόρφωσης ενόψει συγκεκριμένου περιεχομένου της δικαστικής απόφασης.(...): Το ειδικότερο περιεχόμενο και η έκταση των υποχρεώσεων συμμόρφωσης της Διοίκησης προσδιορίζεται από το περιεχόμενο της εκάστοτε δικαστικής απόφασης. Στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον το ΣτΕ ακύρωσε, καθ’ όσο μέρος αφορούσε την αιτούσα Β.Μ., τόσο τον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού του έτους 2000 για την κάλυψη - μεταξύ άλλων - δύο θέσεων εκτελεστών σαξοφώνου άλτο - τενόρου όσο και την Απόφαση του Β’ Υπαρχηγού ΓΕΣ για κατάταξη στο στράτευμα των επιτυχόντων του ως άνω διαγωνισμού, ο εν λόγω διαγωνισμός πρέπει να επαναληφθεί, αφού προηγουμένως θα έχει επιλυθεί το θέμα της αντισυνταγματικότητας της διάταξης του άρθρου 53 παρ. 9 του ν.δ. 445/1974, μεταξύ της Β.Μ. και των δύο συνυποψηφίων της στο διαγωνισμό του έτους 2000, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει υψηλότερη βαθμολογία από τη δική της.


ΝΣΚ/200/2014

Χρονικό σημείο στο οποίο πρέπει να ανατρέχει ο διορισμός υποψηφίου, προς πλήρωση κενής οργανικής θέσεως του κλάδου ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, μετά από δικαίωσή του με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διορισμός υποψηφίου, προς πλήρωση κενής οργανικής θέσεως του κλάδου ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, ο οποίος αρχικώς δεν είχε συμπεριληφθεί στον πίνακα κατατάξεως του διαγωνισμού, πλην όμως, μεταγενεστέρως, δικαιώθηκε με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου και, κατόπιν βαθμολογήσεώς του, εγγράφηκε στον Γενικό πίνακα κατάταξης ανδρών σε τέτοια σειρά, ώστε να έχει δικαίωμα εγγραφής και στον πίνακα διοριστέων, πρέπει να γίνει αναδρομικά. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/183/2016

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νόμιμα, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 70 του ν. 4257/2014, καταβάλλονται από 12.9.2010 από τον ενδιαφερόμενο Δήμο οι αποδοχές των δικαιούχων ..... και ... –.... Και τούτο, διότι ο αναδρομικός διορισμός των τελευταίων περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις εν λόγω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί η Διοίκηση, σε συμμόρφωση προς τις εκδοθείσες ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου …., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας παράνομης παράλειψης να συμπεριληφθούν οι δικαιούχοι στον πίνακα κατάταξης για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων. Εφόσον, συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου περιέλαβαν τις τελευταίες στον αναμορφωμένο πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού, όφειλαν να τις διορίσουν αναδρομικά από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων, ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα -και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση των θιγεισών με την ακυρωθείσα παράλειψη υπαλλήλων- στη θέση, στην οποία θα ευρίσκοντο, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει ο ακυρωθείς, κατά τα προεκτεθέντα, λόγω της κριθείσας ως αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 7 παρ. 2 του π.δ. 135/2006, αποκλεισμός τους από τη διαδικασία κατάληψης των προκηρυχθεισών θέσεων (πρβλ. ΔΕφΑθ 1643, 1530, 1375/2007 κ.ά.). Στην έννοια, δε, της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή και η μισθολογική αποκατάσταση των δικαιούχων, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων σε αυτές αποδοχών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/143/2018

Αναδρομικός διορισμός σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στις προηγηθείσες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 70 του ν. 4257/2014, καταβάλλονται στον ανωτέρω δημοτικό υπάλληλο αποδοχές,  αναδρομικώς για το διάστημα από 23.8.2008 έως και 14.4.2014. Και τούτο, διότι ο αναδρομικός διορισμός του περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες  από τις εν λόγω  διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί η Διοίκηση,  σε συμμόρφωση προς την εκδοθείσα ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου ..., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας παράνομης παράλειψης να συμπεριληφθεί ο δικαιούχος στον πίνακα κατάταξης για την πλήρωση των προκηρυχθεισών θέσεων δημοτικών αστυνομικών. Εφόσον, συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου περιέλαβαν τον τελευταίο στον αναμορφωμένο πίνακα  επιτυχόντων του διαγωνισμού, όφειλαν  να τον διορίσουν αναδρομικώς από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων, ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα – και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση του θιγέντος υπαλλήλου – στη θέση, στην οποία θα βρισκόταν, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει ο αποκλεισμός του από τη διαδικασία κατάληψης των προκηρυχθεισών θέσεων. Στην έννοια, δε, της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή και η μισθολογική αποκατάστασή του, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων σε αυτόν αποδοχών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω – και στο μέτρο που δεν ανακύπτει ζήτημα συμψηφισμού των οφειλομένων αναδρομικώς αποδοχών με τυχόν απολαβές του ανωτέρω υπαλλήλου από άλλη απασχόληση ή εργασία κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα (βλ. το 2/105049/0022/31.1.2014 έγγραφο της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ. 67/2018) – η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/464/2008

Εισαγωγή Ελλήνων του εξωτερικού από Αλβανία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το έτος 1999 – Ανάκληση παράνομων πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει τη διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει τις οικείες παράνομες πράξεις (πίνακα υποψηφίων και πίνακα επιτυχόντων στα Α.Ε.Ι. της ειδικής κατηγορίας Ελλήνων εξωτερικού, κατά το μέρος που αφορούν στα πρόσωπα που σύμφωνα με νεότερα στοιχεία αποδεικνύεται ότι δεν είχαν τις νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής στην ανωτέρω ειδική κατηγορία), καθόσον η ανάκληση αυτή χωρεί και μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου, δεδομένου ότι η έκδοση των υπό ανάκληση πράξεων προκλήθηκε από δόλιες ενέργειες των ενδιαφερομένων. Περαιτέρω, η ανάκληση των πτυχίων συνιστά αρμοδιότητα του οικείου Α.Ε.Ι., ως αποτελούντος ν.π.δ.δ., πλήρως αυτοδιοικούμενο, το οποίο, όμως, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, οφείλει να ενημερώσει σχετικά. 2. Η Διοίκηση είναι προφανές ότι έχει την υποχρέωση, αν δεν το έχει ήδη πράξει, εφόσον από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της πιθανολογείται η τέλεση αξιόποινης πράξης, η οποία διώκεται αυτεπαγγέλτως (κατάρτιση πλαστού εγγράφου που μπορεί να έχει έννομες συνέπειες και χρήση αυτού) να την ανακοινώσει χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο Εισαγγελέα, διαβιβάζοντας συγχρόνως και όλα τα στοιχεία που αφορούν την αξιόποινη πράξη.


ΝΣΚ/23/2009

Υπουργείο Δικαιοσύνης – Άρνηση διορισμού προστατευομένου ατόμου του Ν 2643/1998 – Απόφαση οικείας Δευτεροβάθμιας Επιτροπής – Όριο ηλικίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης μπορεί συννόμως να αρνηθεί το διορισμό προστατευομένου ατόμου του Ν 2643/1998 σε θέση κλάδου ΔΕ Φύλαξης Καταστήματος Κράτησης, το οποίο (άτομο) διατέθηκε προς τούτο στο εν λόγω Υπουργείο με απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής του άρθρου 9 του εν λόγω νόμου, η οποία επικυρώθηκε με απόφαση της κατ άρθρο 10 του ίδιου νόμου Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Τούτο διότι το Δημόσιο ως φορέας διορισμού έχει εν προκειμένω από τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 2643/1998 την αρμοδιότητα να εξετάζει τη συνδρομή ή μη των προσόντων ενός εκάστου που διατίθεται προς διορισμό ή πρόσληψη από την οικεία Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Επιτροπή. (πλειοψ.) Παραπομπή στην Ολομέλεια από την 427/2008 Γνωμοδότηση ΝΣΚ.


ΑΕΠΠ/707/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμ. πρωτ. 5006/21.04.2020 του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου, η οποία εγκρίνει την κύρωση του πίνακα κατάταξης και βαθμολογίας και του πίνακα απορριπτέων υποψηφίων για πρόσληψη προσωπικού εστίασης ή σίτισης 46 ατόμων με συμβάσεις ΙΔΟΧ διάρκειας 12 μηνών. Υποστηρίζει ότι το νοσοκομείο επέλεξε παράνομα να αποφύγει τη διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού σύμφωνα με την Οδηγία 2014/24/ΕΕ και το άρθρο 63 του ν.4430/2016, παραβιάζοντας την αρχή της υπεροχής του ευρωπαϊκού δικαίου, το Σύνταγμα και τους κανόνες ανταγωνισμού. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η απόφαση αυτή αποκλείει τα νομικά πρόσωπα από τη συμμετοχή στη διαδικασία, καταπατώντας τις αρχές της ισότητας και της διαφάνειας.