×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/262/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 445/1974

Συμμόρφωση της Διοίκησης σε απόφαση του ΣτΕ – Ενδεικνυόμενος τρόπος συμμόρφωσης ενόψει συγκεκριμένου περιεχομένου της δικαστικής απόφασης.(...): Το ειδικότερο περιεχόμενο και η έκταση των υποχρεώσεων συμμόρφωσης της Διοίκησης προσδιορίζεται από το περιεχόμενο της εκάστοτε δικαστικής απόφασης. Στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον το ΣτΕ ακύρωσε, καθ’ όσο μέρος αφορούσε την αιτούσα Β.Μ., τόσο τον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού του έτους 2000 για την κάλυψη - μεταξύ άλλων - δύο θέσεων εκτελεστών σαξοφώνου άλτο - τενόρου όσο και την Απόφαση του Β’ Υπαρχηγού ΓΕΣ για κατάταξη στο στράτευμα των επιτυχόντων του ως άνω διαγωνισμού, ο εν λόγω διαγωνισμός πρέπει να επαναληφθεί, αφού προηγουμένως θα έχει επιλυθεί το θέμα της αντισυνταγματικότητας της διάταξης του άρθρου 53 παρ. 9 του ν.δ. 445/1974, μεταξύ της Β.Μ. και των δύο συνυποψηφίων της στο διαγωνισμό του έτους 2000, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει υψηλότερη βαθμολογία από τη δική της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/241/2001

ΑΕΙ. Εγγραφές επιτυχόντων. Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η συμμόρφωση της Διοικήσεως με την 367/2001 απόφαση του ΣτΕ εφόσον επιτραπεί στην αιτούσα να συμπληρώσει μηχανογραφικό δελτίο για το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001 και εκδοθεί πράξη εισαγωγής της για το ίδιο ακαδημαϊκό έτος και ως υπεράριθμης στη σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την οποία θα δηλώσει προτίμηση, εφόσον η συνολική βαθμολογία της είναι μεγαλύτερη ή ίση με τη βαθμολογία του τελευταίου εισαχθέντος στη σχολή αυτή κατά το ως άνω ακαδημαϊκό έτος. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/145/2016

Δεν ανακαλείται εσφαλμένη απόφαση του Υπαρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας περί κυρώσεως πίνακα αναδρομικών προαγωγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπ’ αριθμ. 6501/10/86-ιστ'/14-6-2008 απόφαση του Υπαρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας περί κυρώσεως πίνακα αναδρομικών προαγωγών, κατά το μέρος με το οποίο έγινε μη νόμιμα αναδρομική ένταξη αστυνομικού στην εκπαιδευτική σειρά 2000-2004 της Σχολής Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, αντί της ορθής 2001-2005, δεν δύναται νόμιμα να ανακληθεί, διότι δεν συντρέχει λόγος επιτακτικού δημοσίου ή γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος, που να δικαιολογεί την ανάκλησή της μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου από την έκδοσή της (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/214/2019

Δυνατότητα συμπερίληψης στον τελικό πίνακα κατάταξης επιτυχόντων διαγωνισμού συμβολαιογράφων έτους 2018 και στη συνέχεια διορισμού ως συμβολαιογράφων, επιτυχόντων στο διαγωνισμό, οι οποίοι, κατά το χρόνο έναρξης του διαγωνισμού είχαν υπερβεί το, κατά το νόμο και την εκδοθείσα προκήρυξη του διαγωνισμού, όριο ηλικίας και παρά ταύτα, με απόφαση της Τριμελούς Οργανωτικής Επιτροπής του Εφετείου Αθηνών τους είχε επιτραπεί η συμμετοχή στο διαγωνισμό, ενόψει του ότι η προβλέπουσα αυτό (όριο ηλικίας) διάταξη κρίθηκε, με απόφαση του ΣτΕ, εκδοθείσα, κατόπιν άσκησης αίτησης ακύρωσης κατά παλαιότερης προκήρυξης διαγωνισμού συμβολαιογράφων, ότι αντίκειται στα άρθρα 4 ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, διαπιστώνουσα ότι επιτυχόντες στο διαγωνισμό συμβολαιογράφων δεν έχουν στην πραγματικότητα το τυπικό προσόν της ηλικίας, δεν μπορεί, παρά ταύτα, να αρνηθεί την περίληψή τους στον τελικό πίνακα κατάταξης ανά Ειρηνοδικείο, ούτε, μεταγενέστερα, ο Υπουργός Δικαιοσύνης να αρνηθεί τον διορισμό αυτών ως συμβολαιογράφων, δεσμευόμενοι από τη σχετική προς τούτο απόφαση της Τριμελούς Οργανωτικής Επιτροπής του διαγωνισμού, εκτός αν αυτή ανακληθεί, κατά τους όρους ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων. Δύναται όμως η Διοίκηση, κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και του Κράτους Δικαίου, ενόψει της πρόσφατης κρίσης του ΣτΕ, κατά την οποία το ισχύον όριο ηλικίας (42ο έτος) αντίκειται στα άρθρα 4 παρ.1 και 6 παρ.1 της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ, να προβεί στην περίληψη των επιτυχόντων στον τελικό πίνακα κατάταξης ανά Ειρηνοδικείο και ο Υπουργός Δικαιοσύνης να εκδώσει σχετική απόφαση διορισμού τους ως συμβολαιογράφων (ομόφ.).


ΝΣΚ/163/2000

Φοιτητές εξωτερικού. Μετεγγραφές. Διευκρινήσεις επί της 5/2000 γνωμοδότησης του ΝΣΚ που αφορά συμμόρφωση σε ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Διευκρινίζεται ότι η εξέταση ενός εκάστου των αιτούντων που αναφέρεται στην 5/2000 γνωμοδότηση του Δ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. θα γίνει στο μάθημα ή τα μαθήματα που ο καθένας από αυτούς ζήτησε με την αίτηση ακυρώσεώς του, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της οικείας αποφάσεως του Σ.τ.Ε., εφ όσον οι πίνακες αποτελεσμάτων βαθμολογίας του ενός ή των περισσοτέρων, αυτών μαθημάτων έχουν ακυρωθεί με τις σχετικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε.


ΝΣΚ/238/2002

Ερμηνεία της υπ αριθ. 3729/2000 αποφάσεως του ΣτΕ και δεσμευτικότητα της από 16-1-2002 συμφώνου γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πολιτικών Υπαλλήλων του ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπ αριθ. 3729/2000 απόφαση του ΣτΕ δεν δικαιώνει επί της ουσίας τους δώδεκα πολιτικούς υπαλλήλους της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (ΓΥΣ) με την ειδικότητα των Γεωμετρών Τοπογράφων, αναφορικά με το αίτημά τους να μεταταγούν στην κατηγορία ΤΕ, αλλά απλώς αναπέμπει την υπόθεση στη Διοίκηση προκειμένου να παραπέμψει το θέμα στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πολιτικών Υπαλλήλων του ΓΕΣ. Περαιτέρω, η γνωμοδότηση του Συμβουλίου αυτού, η οποία ελήφθη στις 16-1-2001, είναι δεσμευτική για τη Διοίκηση, ως σύμφωνη γνώμη κατά την παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 1586/1986, με την έννοια ότι εάν το αποφασίζον όργανο κρίνει ότι η πράξη της μετατάξεως πρέπει να εκδοθεί, οφείλει να την εκδώσει κατά το περιεχόμενο της γνωμοδοτήσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Εάν, όμως, διαφωνεί με το περιεχόμενο της γνωμοδοτήσεως μπορεί να απόσχει, ενόψει του χαρακτήρος της μετατάξεως ως μη υποχρεωτικής για τη Διοίκηση υπηρεσιακής μεταβολής του υπαλλήλου, ο οποίος παρέχει και τη σχετική διακριτική ευχέρεια στο αποφασίζον όργανο.


ΝΣΚ/26/2023

Ερωτάται εάν η τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) σε χρόνο προγενέστερο από τον πραγματικό και η αναδρομική ονομασία σε αξιωματικό, εντάσσεται στην υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε δικαστική απόφαση που ακύρωσε την παράλειψη της Διοίκησης να θεωρήσει εισακτέο τον ενδιαφερόμενο. Ως εκ τούτου εάν η Διοίκηση οφείλει να τροποποιήσει την ημερομηνία αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. και να ονομάσει αναδρομικά αξιωματικούς, μέσω της τροποποίησης των πινάκων αποφοιτησάντων, γεγονός που θα οδηγήσει στην τροποποίηση της επετηρίδας και στην αλλαγή της αρχαιότητας των αξιωματικών. Εάν για την αναδρομική ονομασία λαμβάνεται υπόψη το αντικειμενικό γεγονός των χαμένων εξεταστικών περιόδων λόγω της καθυστερημένης εισαγωγής. Εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητας, όταν η απάντηση επί του ερωτήματος προϋποθέτει κρίση επί της βασιμότητας (νόμω και ουσία) αιτήσεως θεραπείας.(...)Η τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. σε χρόνο προγενέστερο από τον πραγματικό και η αναδρομική ονομασία σε αξιωματικό εμπίπτει, κατ’ αρχάς, στο πλαίσιο συμμόρφωσης της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση που αφορά τη μη κατάταξη υποψήφιου στη Σχολή. Η συμμόρφωση όμως αυτή λαμβάνει χώρα μόνο εφόσον: 1) εξαιτίας της παράνομης παράλειψης της Διοίκησης να κατατάξει υποψήφιο στη Σχολή, ο τελευταίος υφίσταται πραγματική βλάβη, ως τέτοιας νοουμένης της απώλειας εξεταστικών περιόδων της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και 2) υλοποιείται εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοση της δικαστικής απόφασης, προκειμένου η συμμόρφωση να μην αντιστρατεύεται την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διοικουμένων και να μην διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό του χρόνου αποφοίτησης και άρα αναδρομικής ονομασίας, αποτελεί ο αριθμός των εξεταστικών περιόδων που απώλεσε ο δικαιούμενος διοικητικής αποκατάστασης από υπαιτιότητα της διοίκησης. Με βάση τα παραπάνω, αμφότερα τα αιτήματα τόσο του Σ.Λ. όσο και του Β.Μ για αναδρομική ονομασία πρέπει να απορριφθούν, το πρώτο λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου από την έκδοση της ακυρωτικής απόφασης, στο περιεχόμενο της οποίας καλείται να συμμορφωθεί η διοίκηση με την τροποποίηση της ημερομηνίας αποφοίτησης από τη Σ.Σ.Α.Σ. αλλά και ελλείψει βλάβης ως προς την ονομασία από την παράνομη παράλειψη της διοίκησης, και το δεύτερο λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου από την έκδοση της ακυρωτικής απόφασης. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητας όταν η απάντηση επί του ερωτήματος προϋποθέτει κρίση επί της βασιμότητας (νόμω και ουσία) υποβληθείσας αιτήσεως θεραπείας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/112/2015

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Ανάκληση ή μη της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλου και επαναφορά της στην ενεργό υπηρεσία – Αποκατάσταση της υπαλλήλου στο πλαίσιο συμμόρφωσης με προηγηθείσα απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν οφείλει, μετά την έκδοση της 4745/2014 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, να ανακαλέσει τη διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης απόλυσης της Δ.Μ. και να την επαναφέρει στην Υπηρεσία, καθόσον, ήδη, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε η ατομική πράξη με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση της υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, η Διοίκηση είχε αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη υπάλληλο στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς την προηγηθείσα 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, με βάση και τη ρητή βούλησή της, η οποία διαμορφώθηκε σύμφωνα με όσα η ίδια η Διοίκηση είχε υποδείξει, με σχετική εγκύκλιό της, στους υπαλλήλους που εθίγησαν από την ακυρωθείσα, με την 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/ 756/οικ.21872/4-11-2011 (ΦΕΚ 2619/τ.Β΄/8-11-2011) κοινή υπουργική απόφαση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Γ5β/Γ.Π.55119/2022/2023

Κατάργηση του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Γ4β/Γ.Π.οικ.66381/29-8-2017 (Β’ 3247) υπουργικής απόφασης, σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΕ/1513/2022.


ΝΣΚ/49/2002

Παροχή οδηγιών περί του τρόπου εκτελέσεως της υπ αριθ. 3399/2000 ακυρωτικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη σε συμμόρφωση προς την υπ αριθ. 3399/2000 απόφαση του ΣτΕ να συγκαλέσει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, ως δευτεροβάθμιο συμβούλιο υπό ενδεκαμελή σύνθεση, το οποίο θα επιληφθεί προσφυγής στο βαθμό του Αναθεωρητού Β κατ αποφάσεως του ΣΑΓΕ ως πρωτοβαθμίου συμβουλίου, αφού καθίσταται αρμόδιο με την ανωτέρω απόφαση, παρότι ο Ν 2304/1995 δεν προβλέπει σχετική αρμοδιότητά του στο βαθμό αυτό. Δεν διαπιστώνεται, εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων διορθώσεως ή ερμηνείας της ανωτέρω αποφάσεως του ΣτΕ.


ΝΣΚ/127/2012

Δυνατότητα υποβολής δήλωσης Φ.Μ.Α. με αρνητικό περιεχόμενο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης Φ.Μ.Α. με αρνητικό περιεχόμενο για τη μεταγραφή δικαστικής απόφασης που αναγνωρίζει την ακυρότητα μεταβίβασης ακινήτου κατόπιν απατηλών και αξιόποινων ενεργειών μετά την παρέλευση περισσοτέρων των τεσσάρων ετών από την κατάρτιση της μεταβιβαστικής δικαιοπραξίας. (ομοφ.)