ΝΣΚ/217/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμμετοχή Δικηγόρου ως Νομικού Συμβούλου στις συνεδριάσεις του ΔΣ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται να συμμετέχει Δικηγόρος ως Νομικός Σύμβουλος στις συνεδριάσεις του ΔΣ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/216/2007
Πρόσληψη νομικού συμβούλου. Μη νόμιμα εκκαθαρίζεται το σύνολο των αποδοχών του μισθολογικού κλιμακίου, στο οποίο ανήκει ο προσληφθείς ως νομικός σύμβουλος δικηγόρος, αφού αυτός, ως εκ της ιδιότητας με την οποία προσλήφθηκε και της θέσης την οποία νόμιμα κατέχει, δικαιούται τις ανωτέρω αποδοχές μειωμένες κατά το ένα τρίτο (1/3), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 1093/1980, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 1816/1988.
ΝΣΚ/414/2001
Δικηγόροι έμμισθοι. Ενταξη δικηγόρου με σχέση έμμισθης εντολής αορίστου χρόνου στον δημόσιο τομέα μετά την διάλυση της ΣΚΟΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικηγόρος, ο οποίος προσλήφθηκε από την Κοινοπραξία Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών Διαχείρισης Νωπών Προϊόντων (ΣΚΟΠ) ως νομικός της σύμβουλος, με σχέση έμμισθης εντολής αορίστου χρόνου, δεν δύναται να ενταχθεί, σύμφωνα με το νόμο, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας, ή σε οποιοδήποτε, από αυτό εποπτευόμενο, νομικό πρόσωπο του δημοσίου ή του ιδιωτικού δικαίου.
ΝΣΚ/120/2001
Υπουργείο Εξωτερικών. Κλάδοι προσωπικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Φ. Γεωργακόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Το επιστημονικό προσωπικό της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών αποτελεί κλάδο του οποίου εκπρόσωπος πρέπει να συμμετέχει στο υπηρεσιακό συμβούλιο.
ΝΣΚ/191/2017
Αποζημίωση δικηγόρου του ΙΚΑ (και νυν ΕΦΚΑ), λόγω συνταξιοδότησης.Αποζημίωση δικηγόρου του ΙΚΑ (και νυν ΕΦΚΑ), λόγω συνταξιοδότησης.(..)Το ανώτατο όριο αποζημίωσης που ορίζεται στο άρθρο 2, παρ.2 του αναγκαστικού ν. 173/1967 (ήδη ανερχόμενο σε δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ), δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση του ερωτήματος, διότι ο δικηγόρος συνδεόταν με το ΙΚΑ με σχέση έμμισθης εντολής και όχι υπαλληλική.
ΝΣΚ/316/2011
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής ΑΕ από ασφαλιστικές εισφορές, α) με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως και β) κατά δόσεις με τμήμα της μηνιαίας συντάξεως συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ευθυνομένου δια την καταβολή της οφειλής, ως διατελέσαντος προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δια χρέη ΑΕ έναντι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές, δια τα οποία υπέχει προσωπική και αλληλέγγυο (εις ολόκληρον) προς καταβολή αυτών ευθύνη, διατελέσας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτής και ήδη συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι δυνατός, α) ο συμψηφισμός αυτών με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως, οφειλομένων εις αυτόν συνεπεία τροποποιητικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, β) ο συμψηφισμός αυτών κατά δόσεις με τμήμα της χορηγουμένης εις αυτόν κατά μήνα συντάξεως.
ΝΣΚ/305/2006
Δυνατότητα ή μη του ΕΤΕΑΜ, ενόψει των ρυθμίσεων των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν 3029/2002, να εφαρμόσει για τις μισθώσεις, εκμισθώσεις, αγορές ή εκποιήσεις ακινήτων τις οποίες αυτό διενεργεί, τον ισχύοντα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σχετικό Κανονισμό Μισθώσεων κ.λπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις ειδικές περί ΕΤΕΑΜ διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 6 του Ν 3029/2002 (όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της από την παρ.1 του άρθρου 32 του Ν 3232/2004), οι οποίες προβλέπουν ρητά την παροχή νομικής υποστήριξης στο Ταμείο αυτό από τις νομικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μόνον υπό την μορφή εκπροσώπησης τούτου (ΕΤΕΑΜ) σε εκκρεμείς ή μη δίκες που το αφορούν και όχι και υπό την μορφή έκδοσης σχετικών γνωμοδοτήσεων από το Γραφείο Νομικού Συμβούλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επί ερωτημάτων υποβαλλομένων από το Ταμείο τούτο (ΕΤΕΑΜ), σαφώς συνάγεται ότι, ελλείψει της ειδικής, προς τούτο, νομοθετικής πρόβλεψης, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, δεν έχει αρμοδιότητα να επιλαμβάνεται επί ερωτημάτων υποβαλλομένων από το ΕΤΕΑΜ, στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και, κατά συνέπεια, δεν δύναται να γνωμοδοτήσει επί του τεθέντος ερωτήματος.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/285/2019
Καταβολή αποδοχών δικηγόρου..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι εφόσον ο δικηγόρος που προσλήφθηκε από τη ... δε θα ασχολείται αποκλειστικά με την παροχή συμβουλών ή γνωμοδοτήσεων, αλλά στα καθήκοντά του εντάσσεται, σύμφωνα με τη ρητή διάταξη του άρθρου 4 του ΟΕΥ αυτής «ο χειρισμός δικαστικών υποθέσεων και διαφορών της ... προς τρίτους και υπεράσπιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων της ...», «εντός και εκτός δικαστηρίων» όπως χαρακτηριστικά διαλαμβάνεται στο προπαρατεθέν έγγραφο του αρμόδιου Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για την πρόσληψή του έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 43 του ν. 4194/2013 και η σχετική επιλογή να γίνει από την πενταμελή επιτροπή που αυτή προβλέπει. Δεν ασκεί δε επιρροή ο τίτλος του «νομικού συμβούλου» που του δόθηκε από τα κείμενα του διοικητικού συμβουλίου της ... και από τις προπαρατεθείσες εγκριτικές αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται από τη ... ότι προσλαμβάνεται «νομικός σύμβουλος» και όχι δικηγόρος επιφορτισμένος με την παράσταση και εκπροσώπησή της ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων προς υπεράσπιση ή προς απόκρουση κατ’ αυτής δικογράφων και δικών, δοθέντος ότι η περιγραφή των αρμοδιοτήτων του προσληφθέντος στην 310/2018 απόφαση του ΔΣ της δεν είναι περιοριστική αλλά απλώς ενδεικτική, στον δε ΟΕΥ δεν αποκλείεται, αλλά αντιθέτως επιβάλλεται η δικαστική του παρουσία προς «υπεράσπιση των συμφερόντων της ...» και, συνακόλουθα, κρίνεται υποχρεωτική για την πρόσληψή του η τήρηση της περιγραφόμενης στο άρθρο 43 του ν. 4194/2013 διαδικασίας. Περαιτέρω απορριπτέος είναι ο ισχυρισμός της ... ότι δεν ανήκει στον δημόσιο τομέα, ενώ, τέλος, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι αυτή δύναται να εκχωρεί στον προσλη-φθέντα δικηγόρο αρμοδιότητες που συμφωνούν και τα δύο μέρη, καθόσον για τον καθορισμό του τρόπου πρόσληψης έμμισθου δικηγόρου αρκεί η πρόβλεψη της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών πέραν αυτών του νομικού συμβούλου, χωρίς να απαιτείται η εν τοις πράγμασι ανάθεση των υπηρεσιών αυτών.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το 1, οικονομικού έτους 2019, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της ... δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/12/2018
Αποζημίωση δικηγόρου με έμμισθη εντολή. Το ανώτατο όριο αποζημίωσης του άρθρου 2, παρ. 2 του α.ν. 173/1967, που ανέρχεται σήμερα στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση του δικηγόρου Χ.Π., του οποίου η σύμβαση έμμισθης εντολής με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ λύθηκε αυτοδίκαια (ομοφ.).
ΝΣΚ/209/2012
1) Συμμετοχή στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή (ΤΔΕ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προσώπου, ως εκπροσώπου των εργοδοτών, το οποίο ως εργοδότης δεν απασχολεί προσωπικό. 2) Νομιμότητα συμμετοχής στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου του Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) O εκπρόσωπος των εργοδοτών που ορίζεται από τον οικείο εργοδοτικό φορέα για να συμμετέχει στην Τ.Δ.Ε. θα πρέπει για να συμμετέχει νομίμως στην συγκρότηση της Τ.Δ.Ε. να είναι εργοδότης και να απασχολεί προσωπικό υπαγόμενο στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.) 2) H συμμετοχή ως μέλους στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου Θεσ/νίκης του Φ.Π. Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος Αντιπρόεδρος δεν είναι απογεγραμμένος στο ΙΚΑ ως εργοδότης, είναι νόμιμη, διότι είναι μέλος της διοίκησης του οικείου εργοδοτικού φορέα, δηλ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι και απογεγραμμένος εργοδότης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/164/2016
Αναζήτηση εκ μέρους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως αχρεωστήτως ληφθέντος, επιδόματος θέσεως ευθύνης που έλαβε δικηγόρος με έμμισθη εντολή, ο οποίος άσκησε σχετικώς αγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την συντελεσθείσα ήδη διακοπή της καταβολής επιδόματος θέσεως ευθύνης Γενικού Δ/ντή, κατά το άρθρο 24 του Ν. 4354/2015, που λάμβανε παρά το νόμο δικηγόρος με έμμισθη εντολή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η διοίκηση οφείλει να αναζητήσει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές, τα ληφθέντα σχετικώς ποσά, πλην του ποσού που νόμιμα πρέπει αυτός να λαμβάνει, ως προσωπική διαφορά (ομόφ.).