ΝΣΚ/218/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δικαίωμα διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης για την εγκατάσταση μη δημοσίων υπηρεσιών στους χερσαίους Συνοριακούς Σταθμούς – Δικαιούχος των σχετικών εσόδων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με την δημοσίευση του Ν 3220/2004, το δικαίωμα για την διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση επί των χερσαίων συνοριακών σταθμών περιέρχεται στην εταιρία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΕ» (Ε.Τ.Α. ΑΕ) στο μέτρο που ο Ε.Ο.Τ. ασκούσε τις αντίστοιχες αρμοδιότητες, κατά την δημοσίευση του Ν 2647/1998. Δικαιούχος των σχετικών εσόδων ως και του ποσοστού του 5% του άρθρου 17 παρ.3 του ΠΔ 86/1979 ως προς το διάστημα από της δημοσιεύσεως του Ν 2647/1998 μέχρι την δημοσίευση του Ν 3220/2004, λόγω της αναδρομικότητος της νέας ρυθμίσεως, είναι η Ε.Τ.Α. ΑΕ, η οποία βαρύνεται και με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις της οικείας Περιφέρειας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/420/2000
Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ΥΠΕΠΘ στη Ν.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αρμοδιότητες των παρ.1,2,3 του κεφ.Β του άρθρου 2 του ν.2647/1998, όπως αυτές συμπληρώθηκαν με την παρ.9 του άρθρου 14 του ν.2817/2000, παραμένουν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και μετά τη δημοσίευση του ν.2817/2000.
ΝΣΚ/232/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στεγαστικά δάνεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει στεγαστικό δάνειο σε μόνιμη υπάλληλο του ΕΟΤ, αποσπασμένη στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΕ, αφού το χρονικό διάστημα της απόσπασης θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική θέση της υπαλλήλου.
ΝΣΚ/62/2009
Παραχώρηση σε Κ.Α.Ε. Α.Ε. χώρων χερσαίου Συνοριακού Σταθμού. Καταβολή μισθώματος από Κ.Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Την πράξη παραχώρησης κατά χρήση σε Κ.Α.Ε. Α.Ε. χώρου του Συνοριακού Σταθμού των Ευζώνων, που ανήκει στην κυριότητα του Ε.Ο.Τ., εκδίδει η Περιφέρεια. Προκειμένου περί Κ.Α.Ε. στο Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων που λειτουργούσε πριν την 11-11-1997, ως προς την καταβολή του μισθώματος για τη χρήση αυτή, εφαρμόζεται η διάταξη της παρ.3 του άρθρου 17 του ΠΔ 86/1979, η οποία, καταλαμβάνουσα και την περίπτωση επέκτασης του χώρου του Κ.Α.Ε., καθορίζει και τον τρόπο προσδιορισμού του μισθώματος. Προκειμένου περί Κ.Α.Ε. σε χώρο Συνοριακού Σταθμού, ιδρυθέντος μετά την εφαρμογή του Ν 2647/1998, η μεν πράξη παραχώρησης εκδίδεται από την Περιφέρεια, είτε ο χώρος ανήκει στην κυριότητα του Ε.Ο.Τ. είτε όχι, το δε μίσθωμα καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση κατά την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν 2647/1998.
ΝΣΚ/2/2004
Ύπαρξη ή μη δικαιώματος υποβολής δήλωσης για ένταξη σε μόνιμη θέση δημοσίου δικαίου εκ μέρους του προσωπικού των Ιδρυμάτων Βρεφονηπιακών Σταθμών Αθηνών (ΙΒΣΑ), το οποίο είχε προσληφθεί μετά τη δημοσίευση του Ν 2646/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαίωμα υποβολής δήλωσης επιλογής για ένταξη σε θέση δημοσίου δικαίου έχει α) το πάσης φύσεως προσωπικό των ΙΒΣΑ, ΙΒΣΘ και ΙΒΣΛ που υπηρετούσε στους σταθμούς αυτούς κατά τη δημοσίευση του Ν 2716/1999, αφού το δικαίωμα υποβολής της σχετικής δήλωσης τους εδόθη το πρώτον με το νόμο αυτό, του νόμου μη ορίζοντος άλλως ρητώς ή σιωπηρώς και β) το προσωπικό των Κεντρικών Υπηρεσιών των ΙΒΣΑ, ΙΒΣΘ και ΙΒΣΛ που υπηρετούσε σ αυτές κατά τη δημοσίευση του Ν 2716/1999, δεκτού γενομένου ότι η διάταξη του άρθρου 20 του νόμου τούτου αφορά και το προσωπικό αυτό.
ΝΣΚ/219/2006
Νομιμότητα σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών συνολικού ποσού 1,8 εκατομμυρίων €, που συνήψε στις αρχές του παρελθόντος έτους η Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε. (ΕΤΑ ΑΕ) με διεθνή εταιρία με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων (δηλ. χωρίς διαγωνισμό).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις διατάξεις του άρθρου 21 του Κανονισμού ανάθεσης και εκτέλεσης προμηθειών, εργασιών και παροχής υπηρεσιών της εταιρίας «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» και του άρθρου 9 του ΠΔ 346/1998 συνάγεται, ότι για λόγους δημοσίου συμφέροντος θεσπίσθηκε ο κανόνας, ότι για κάθε σύμβαση παροχής υπηρεσιών, που συνεπάγεται δαπάνη σε βάρος της Ε.Τ.Α. Α.Ε., επιβάλλεται η διενέργεια διαγωνισμού. Λόγοι επίσης δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν σε ορισμένες περιπτώσεις, η άνω αρχή να μην είναι άκαμπτη, όπως π.χ. σε περιπτώσεις κατεπείγουσας ανάγκης. Συνεπώς, και η ύπαρξη ή όχι λόγων κατεπείγουσας ανάγκης θα πρέπει, να ερευνάται υπό το πρίσμα του δημοσίου συμφέροντος. Εάν διαπιστωθεί από την νέα Διοίκηση, όπως στην προκείμενη περίπτωση ιστορείται, αποδιοργάνωση και μακροχρόνια απραξία της Ε.Τ.Α. Α.Ε. και επιτακτική ανάγκη σε πολύπλευρη αναδιάρθρωση της εταιρίας, εφόσον η ανάγκη αναστροφής του όλου κλίματος και της σωστής λειτουργίας της εταιρίας επιβάλλουν άμεσες λύσεις, δικαιολογείται η κάμψη της αρχής της διενέργειας διαγωνισμού και η απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών, δεδομένου ότι το κύριο στοιχείο της κρισιμότητας του βιώσιμου της εταιρίας διαπιστώθηκε από τη νέα διοίκηση και είναι αποτέλεσμα προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν σταδιακά σε μακρά διαδρομή του χρόνου υπό διάφορο νομικό καθεστώς λειτουργίας και τρόπο διοικήσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/112/2007
Χερσαίοι Συνοριακοί Σταθμοί.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την νομοθετική μεταβολή δια του άρθρου 47 παρ.4 του Ν 3498/2006, τα της ιδρύσεως και λειτουργίας των χερσαίων Συνοριακών Σταθμών ρυθμίζονται δια του άρθρου 9 του Ν 2647/1998, που καταλαμβάνει όλους ανεξαιρέτως τους Συνοριακούς Σταθμούς ανεξαρτήτως της υπάρξεως ή μη ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Ε.Ο.Τ., υπό την επιφύλαξη μόνο όσων μεταβατικώς ρυθμίζονται για τους οκτώ ονομαστικά αναφερόμενους σταθμούς στην παρ.4 του άρθρου 47 του Ν 3498/2006. Είτε υπό το καθεστώς του Ν.Δ/τος 119/1973 είτε με τον Ν 2647/1998 η έκδοση προεδρικού διατάγματος αποτελεί συστατικό τύπο για την ίδρυση Συνοριακού Σταθμού. Η ονομαστική αναφορά των Συνοριακών Σταθμών επί των οποίων εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 47 παρ.4 εδάφιο δ’ του Ν 3498/2006, δεν επιτρέπει την επέκτασή της ερμηνευτικά και σε άλλους σταθμούς. Η μεταβίβαση των δικαιωμάτων που αφορούν τα εδάφια α’, β’ και γ’ του άρθρου 47 παρ.4 του Ν 3498/2006, καταλαμβάνει και τις από αυτά απορρέουσες υποχρεώσεις, εκτός από αυτές για τις οποίες γίνεται ειδική ρύθμιση με ξεχωριστή διάταξη.
ΝΣΚ/263/2003
Σύμβαση προμηθείας. Δικαίωμα εκχώρησης από συμβεβλημένο με το Δημόσιο προμηθευτή, συμβατικών του υποχρεώσεων, σε τρίτο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή από την Υπηρεσία (Υ.Δ.Τ.) η έγκριση της υπεισελεύσεως της εταιρείας SOUKOS ROBOTS ABEE στη θέση της προμηθεύτριας (με την υπό στοιχεία ΑΠ.Δ. 110/1998 σύμβαση) εταιρείας «Δ. ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΑΕ» υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που διαλαμβάνονται στο μεταξύ αυτών συναφθέν ιδιωτικό συμφωνητικό και στο έγγραφο (επιστολή) της εταιρείας SOUKOS ROBOTS ABEE προς την Υπηρεσία, μπορεί όμως, η Υπηρεσία να προβεί στην έγκριση της υποκαταστάσεως έτσι ώστε στα δικαιώματα και υποχρεώσεις της συμβάσεως ΑΠ.Δ. 110/98 και στο στάδιο που αυτή εκτελείται, να υπεισέλθει η εταιρεία «SOUKOS ROBOTS ABEE» αντί της εταιρείας «Δ. ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΑΕ», αν και εφ’ όσον τηρηθούν οι προαναλυθείσες προϋποθέσεις και όροι.
ΝΣΚ/225/2001
Αντικατάσταση παραιτηθέντων μελών ΔΣ των εταιρειών ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Κουτούκη, Πάρεδρος. Η αντικατάσταση του παραιτηθέντος μέλους - εκπροσώπου του ΟΑΣΑ, θα γίνει από τον έχοντα δικαίωμα διορισμού ή εκλογής αυτού, ήτοι από τη Γενική Συνέλευση του ΟΑΣΑ - μετόχου της ΕΘΕΛ ΑΕ (άρθρα 20 παρ.2 του καταστατικού της ΕΘΕΛ ΑΕ και 6 παρ.2 του Ν 2414/96, όπως ισχύει). Η δε αντικατάσταση του παραιτηθέντος μέλους - εκπροσώπου των ΗΛΠΑΠ ΑΕ, ομοίως θα γίνει με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΑΣΑ - μετόχου των ΗΛΠΑΠ ΑΕ (άρθρα 2 παρ.3 του καταστατικού των ΗΛΠΑΠ ΑΕ και 6 παρ.2 του Ν 2414/96, όπως ισχύει).
ΝΣΚ/108/2012
Δυνατότητα ή μη λήψης πλήρων αποδοχών από το Δημόσιο δικηγόρου, ο οποίος διορίζεται σε θέση ειδικού επιστήμονα σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού, ενώ, παράλληλα, παρέχει υπηρεσίες με έμμισθη εντολή στα «ΕΛΤΑ ΑΕ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικηγόρος ο οποίος έχει συνάψει σύμβαση έμμισθης εντολής με το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία ΑΕ» (ΕΛΤΑ ΑΕ) και ο οποίος παρέχει τις υπηρεσίες του ως ειδικός συνεργάτης στο πολιτικό γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού δύναται να λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που προβλέπονται για τις αντίστοιχες θέσεις του ειδικού επιστήμονα με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 57 του Π.Δ. 63/2005. (ομοφ.)
ΣΤΕ/ΕΑ/162/2015
Επεξεργασία λυμάτων Δήμου...Επειδή, ενόψει των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει : α. να γίνει δεκτή, κατά το μέρος που αφορά την αποδοχή των τεχνικών προσφορών της εταιρείας «... ΑΕ», της Κ/Ξ «... ΑΤΕΕ - ... ΑΤΕ» και της Κ/Ξ «... ΑΕ – ... ΑΕ - Κ/Ξ ... ΑΕ - ... ΑΤΕ» και να απορριφθούν οι παρεμβάσεις των τριών αυτών διαδίκων και β. να απορριφθεί, κατά το μέρος που βάλλει κατά της αποδοχής της τεχνικής προσφοράς της Κ/Ξ «... ΑΕ - ... ΑΕ» και να γίνει δεκτή η παρέμβαση της τελευταίας αυτής κοινοπραξίας. Ως κατάλληλο δε ασφαλιστικό μέτρο πρέπει να διαταχθεί η αναστολή εκτελέσεως των πράξεων 3/123/3.4.2015 και 5/193/2.6.2015 του Δ.Σ. ΔΕΥΑΙ, καθ’ ο μέρος με αυτές κρίθηκαν αποδεκτές οι τεχνικές προσφορές της εταιρείας «... ΑΕ», της Κ/Ξ «... ΑΤΕΕ - ... ΑΤΕ» και της Κ/Ξ «... ΑΕ – ... ΑΕ - Κ/Ξ ... ΑΕ - ... ΑΤΕ», καθώς και η πρόοδος του διαγωνισμού με τη συμμετοχή των διαγωνιζομένων αυτών, μέχρι την δημοσίευση απόφασης επί της αιτήσεως ακυρώσεως που η αιτούσα πρέπει να ασκήσει σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 7 εδ. γ΄ του ν. 3886/2010. Πάντως, ο αναθέτων φορέας δύναται να επανέλθει και πριν από την άσκηση της εν λόγω αιτήσεως ακυρώσεως ή την δημοσίευση αποφάσεως επ’ αυτής και να κρίνει αιτιολογημένως τη βασιμότητα των αιτιάσεων, η απόρριψη των οποίων χωρίς ειδικότερη αιτιολογία πιθανολογήθηκε σοβαρώς ως μη νόμιμη (ανωτέρω, σκ. 11), να εκδώσει σχετική πράξη και να συνεχίσει τη διαδικασία του διαγωνισμού. Εξάλλου, η Επιτροπή Αναστολών, εκτιμώντας τις περιστάσεις, συμψηφίζει τη δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων.