ΝΣΚ/218/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κώλυμα συμμετοχής μελών συλλογικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις της περ.ζ’ της παρ.15 του άρθρου 7 του Ν 3299/2004 δεν καταλαμβάνουν τα μέλη των Γνωμοδοτικών Επιτροπών του άρθρου αυτού, που ορίζονται ως τέτοια λόγω της υπηρεσιακής τους ιδιότητας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/8781/0022/2007
Καθορισμός αποζημιώσεων των μελών και των εισηγητών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, του Υπουργείου Ανάπτυξης και των Περιφερειών της χώρας καθώς και των μελών των Οργάνων Ελέγχου των επενδύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3299/2004.
2/16822/0022/2011
Καθορισμός αποζημιώσεων των μελών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και των Περιφερειών της χώρας καθώς και των μελών των Οργάνων Ελέγχου των επενδύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3299/2004.ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ 2/88585/0022/2012 ΦΕΚ 592 ΥΟΔΔ/31-12-2012
ΕΣ/Τ4/58/2008
Μέλη των επιτροπών αυτών δεν επιτρέπεται να ορίζονται ούτε ο Διοικητής του οικείου νοσοκομείου, παρότι υπάλληλός του της κατηγορίας ειδικών θέσεων (βλ. άρθρο 7 παρ. 7 του ν. 3329/2005), ούτε άλλα μέλη του Διοικητικού του Συμβουλίου, δεδομένου ότι οι επιτροπές διατυπώνουν γνώμες, επί τη βάσει των οποίων εκδίδονται σχετικές αποφάσεις των Δ.Σ. των οικείων νοσοκομείων (βλ. άρθρα 19 έως 22 του π.δ. 394/1996), και σύμφωνα με την αρχή της αμεροληψίας των διοικητικών οργάνων, που αποτυπώνεται στο άρθρο 7 του ν. 2690/1999 «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας» (ΦΕΚ Α΄ 45), μέλος γνωμοδοτικού συλλογικού οργάνου δεν επιτρέπεται να ορίζεται πρόσωπο που είναι, ταυτόχρονα, μέλος του οικείου αποφασιστικού συλλογικού οργάνου (βλ. ΕλΣ IV Τμ. πράξεις 21/2007, 57/2005, 182/2004, 170 και 157/2003, 16/2002, VI Tμήμα πράξεις 129 και 10/2007).
2/88585/0022/2012
Καθορισμός αποζημιώσεων των μελών και των εισηγητών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των Περιφερειών της Χώρας και των μελών των Οργάνων Ελέγχου των επενδύσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3299/2004, καθώς και των μελών των Μητρώων Αξιολογητών και Ελεγκτών (Καταργήθηκε με την Αριθμ. 26226/2017, ΦΕΚ 117/ΥΟΔΔ/13.3.2017)
ΝΣΚ/207/2011
Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων – Απαρτία μελών – Κώλυμα συμμετοχής Προέδρου και Αντιπροέδρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρχή της συνέχειας του συλλογικού οργάνου υπερισχύει της αρχής της αμεροληψίας. Σε περίπτωση μη συμμετοχής προέδρου ΠΥΣΠΕ τούτος αναπληρώνεται από το νόμιμο αναπληρωτή του και δεν είναι αναγκαία και η συμμετοχή του αντιπροέδρου όταν υπάρχει απαρτία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/93/2007
Τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης των Επιτροπών και των Ομάδων Εργασίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας με βάση τις διατάξεις της με αρ. 2/65791/0022/25-9-2000 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις του άρθρου 38 παρ. 9 του Ν 3325/2005 προβλέπεται ο τρόπος καθορισμού του ύψους της αμοιβής των προσώπων που συμμετέχουν ως μέλη επιτροπών, συμβουλίων, ομάδων εργασίας και οργάνων που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις και συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ή των αρμοδίων Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων για την αξιολόγηση, γνωμοδότηση, έλεγχο, πιστοποίηση και την εν γένει παρακολούθηση και παραλαβή έργων που υλοποιούνται σε εφαρμογή προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 παρ. 18 και 12 παρ. 2 εδ. ιη΄ του ισχύοντος αναπτυξιακού νόμου (Ν 3299/2004), (δηλαδή όπως καθορίζονται οι αποζημιώσεις των μελών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών και των Ομάδων Ελέγχου Επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου), με τις οποίες προβλέπεται ότι οι αποζημιώσεις των μελών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών και των Ομάδων Ελέγχου των Επενδύσεων ορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (άρθρο 7 παρ. 18 Ν 3299/2004) και ότι μέχρι την έκδοση των αποφάσεων αυτών διατηρούνται σε ισχύ οι κανονιστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εφαρμογή της περ. β΄ της παρ. 22 του άρθρου 8 του Ν 2601/1998 (προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου). Κατ’ εφαρμογή της εξουσιοδοτικής διάταξης του Ν 2601/1998 είχε εκδοθεί η κανονιστική απόφαση 2/65791/0022/25-9-2000 (ΦΕΚ Α΄ 1232/2000) των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ήδη δε εκδόθηκε η κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 18 του άρθρου 7 του ισχύοντος αναπτυξιακού νόμου (Ν 3299/2004) κανονιστική απόφαση 2/8781/0022/7-2-2007 του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία ορίζεται η ισχύς της από 1-9-2006. Κατά συνέπεια το ύψος της αμοιβής των μελών αυτών καθορίζεται με βάση τις παραπάνω κανονιστικές αποφάσεις, δηλαδή την απόφαση 2/65791/0022/25-9-2000 όσον αφορά τις συνεδριάσεις και ελέγχους που διενεργήθηκαν μέχρι 31-8-2006 και την απόφαση 2/8781/0022/7-2-2007 για τον χρόνο από 1-9-2006.
ΕλΣυν/Τμ.6/2065/2010
Δημόσια έργα.Επιτροπή διαγωνισμού.Ο ν. 3669/2008 ¨Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημόσιων έργων¨ (ΦΕΚ Α΄ 116) ορίζει στην παράγραφο 11 του άρθρου 21, ότι: «Για τη συγκρότηση και λειτουργία των ανωτέρω επιτροπών διαγωνισμού εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις των άρθρων 13 έως 15 του ν. 2690/1999.». Εξάλλου, ο ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 45) ορίζει, στο άρθρο 14, ότι: «1. Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία). (…) 2. Ο πρόεδρος καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν. Η πρόσκληση, η οποία περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, γνωστοποιείται, από το γραμματέα, στα μέλη του συλλογικού οργάνου τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, μπορεί δε να γίνει και με τηλεφώνημα, τηλεγράφημα, τηλεομοιοτυπία ή άλλο πρόσφορο μέσο, εφόσον το γεγονός τούτο αποδεικνύεται από σχετική σημείωση σε ειδικό βιβλίο, η οποία πρέπει να φέρει χρονολογία και την υπογραφή του προσώπου που έκανε την πρόσκληση. (…) Πρόσκληση των μελών του συλλογικού οργάνου δεν απαιτείται όταν οι συνεδριάσεις γίνονται σε ημερομηνίες τακτές, που ορίζονται με απόφασή του, η οποία και γνωστοποιείται στα μέλη του. Πρόσκληση δεν απαιτείται, επίσης, όταν μέλος έχει δηλώσει, πριν από τη συνεδρίαση, κώλυμα συμμετοχής του σε αυτήν, ή όταν το κώλυμα τούτο είναι γνωστό στον πρόεδρο του συλλογικού οργάνου. (…) 4. Αν κατά τη συνεδρίαση απουσιάσει τακτικό μέλος το οποίο δεν είχε προσκληθεί, η συνεδρίαση είναι παράνομη. Το ίδιο ισχύει και αν, αντ’αυτού, είχε μετάσχει το αντίστοιχο αναπληρωματικό μέλος. (…)». Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι για τη νόμιμη σύνθεση συλλογικού οργάνου δεν αρκεί η παρουσία των μελών που αποτελούν τη νόμιμη απαρτία αλλά απαιτείται να έχει προηγηθεί έγκαιρη πρόσκληση όλων των τακτικών μελών. Για την περίπτωση δε κωλύματος των τακτικών μελών πρέπει να καλούνται και τα αναπληρωματικά μέλη, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα συμμετοχής όλων των μελών του οργάνου στη συνεδρίασή του. Πρόσκληση δεν απαιτείται, όταν οι συνεδριάσεις γίνονται σε τακτές ημέρες ή ημερομηνίες, που έχουν ορισθεί εκ των προτέρων με ρητή πράξη του συλλογικού οργάνου, την οποία χωρίς αμφιβολία γνωρίζουν όλα τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη. Επίσης δεν απαιτείται πρόσκληση των μελών, όταν τα τελευταία έχουν δηλώσει εγγράφως κώλυμα συμμετοχής ή όταν δεν είναι δυνατό να μετάσχουν στη συνεδρίαση λόγω αντικειμενικού κωλύματος που είναι γνωστό και δημιουργεί απόλυτη αδυναμία προσέλευσης, εφόσον στην περίπτωση αυτή γίνεται ειδική μνεία του ειδικού κωλύματος στα πρακτικά. Η πρόσκληση, η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να λαμβάνει χώρα τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, πρέπει να αποδεικνύεται από έγγραφα προγενέστερα της ημερομηνίας της συνεδρίασης ενώ μπορεί να γίνει και με τηλεφώνημα εφόσον αποδεικνύεται από σχετική σημείωση σε ειδικό βιβλίο, η οποία φέρει χρονολογία και υπογραφή του προσώπου που έκανε το τηλεφώνημα. Συνακόλουθα, η σύνθεση συλλογικού οργάνου είναι μη νόμιμη σε περίπτωση κατά την οποία στη συνεδρίασή του μετέχει μεν αριθμός τακτικών μελών μεγαλύτερος του μισού των διορισμένων τακτικών μελών, πλην όμως δεν αποδεικνύεται με σχετικά στοιχεία προγενέστερα της συνεδρίασης ότι κλήθηκαν, αφενός τα τακτικά μέλη του οργάνου, αφετέρου δε τα προς αναπλήρωση των απόντων τακτικών μελών ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη να λάβουν μέρος σε αυτή (πρβλ. 287/2010 απόφ. VI Τμ., 144, 56/2008, κ.λ.π. Πράξεις VI Τμ. Ελ.Συν., Αποφ. ΣτΕ 1383/2000, 175/2002, 1363/2006). Στην προκειμένη περίπτωση, η επιτροπή του διαγωνισμού διατύπωσε την από 10.12.2009 γνώμη της επί ένστασης που υποβλήθηκε από τη διαγωνιζόμενη εταιρεία «……..», πλην όμως κατά την οικεία συνεδρίαση απουσίασαν δύο τακτικά μέλη της επιτροπής (….., εκπρόσωποι της ΚΕΔΚΕ και του ΠΕΔΜΕΔΕ, αντίστοιχα), καθώς και τα αναπληρωματικά μέλη αυτών (…., αντίστοιχα), χωρίς να αναγράφεται στην ως άνω γνώμη, ούτε προκύπτει από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου ότι οι ανωτέρω είχαν κληθεί νομοτύπως να παραστούν ή ότι συνέτρεχαν οι κατά τα ανωτέρω προϋποθέσεις υπό τις οποίες και μόνον θα ήταν δυνατόν να παραλειφθεί η κλήτευσή τους.
ΝΣΚ/103/2003
Ανασυγκρότηση συλλογικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η έννοια της διατάξεως της παρ.21 του άρθρου 14 του Ν. 2266/94 είναι, ότι η Διοίκηση θα ανασυγκροτήσει τις εν λόγω επιτροπές, τα μέλη των οποίων θα έχουν τις ιδιότητες, στις οποίες απέβλεψε ο νομοθέτης κατά τη θέσπιση των επιτροπών αυτών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/151/2003
Αναπλήρωση τακτικού μέλους συλλογικού οργάνου, που τελεί σε αναστολή καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο κατά τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών αναπληρωτής του Διευθυντού του Ινστιτούτου μπορεί να αναπληρώσει αυτόν ως μέλος του Δ.Σ. του ΕΚΚΕ και ως μέλος και εισηγητής των επιτροπών κρίσεως του άρθρου 16 του Ν 1514/1985, κατά το χρόνο που αυτός τελεί σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων του. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/30/2010
Συμμετοχή συζύγων ή συγγενών μέχρι 4ου βαθμού σε συλλογικά όργανα των Πανεπιστημίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή η συμμετοχή στην ίδια συνεδρίαση συλλογικού οργάνου, μελών ΔΕΠ, που τυγχάνουν σύζυγοι ή συγγενείς, υπό τον όρο να μην κρίνεται ο ένας εκ των δύο, ή γενικώς να μην τίθεται θέμα παραβιάσεως της αρχής της αμεροληψίας. Εξάλλου, στις ρυθμίσεις του Π.Δ/τος 160/2008 (άρθρο 1 παρ.4), ορίζονται τα συλλογικά όργανα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (στα οποία περιλαμβάνονται και οι Γενικές Συνελεύσεις Τμημάτων ή οι Γενικές Συνελεύσεις Ειδικής Συνθέσεως), για την λειτουργία των οποίων (συλλογικών οργάνων) τυγχάνουν εφαρμογής όλα τα προαναφερόμενα.