×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/22/2022

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4521/2018

Eρωτάται α) αν η πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας, με συγκεκριμένο τίτλο και αντικείμενο, σε Εργαστήριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με αμοιβή μέσω υποτροφίας, αποτελεί «αναγνωρισμένο επαγγελματικό έργο ανάλογου επιπέδου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο» ή «εργασία σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας» ή «συμμετοχή με αμοιβή σε οργανωμένα ερευνητικά προγράμματα», ώστε να πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις του άρθρου 19 παρ.1 περ.β΄ υποπερ.αα΄ i) του ν.4009/2011 (Α΄ 195), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν.4521/2018 (Α΄ 38), για την εκλογή σε θέση Επίκουρου Καθηγητή και β) αν η πάροδος τριών ετών από την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος, η οποία απαιτείται για την αυτοδύναμη διδασκαλία, απαιτείται και για τα λοιπά τυπικά προσόντα της προαναφερόμενης διάταξης που απαιτούνται για την εκλογή μέλους Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή.(...)α) Η πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας, με συγκεκριμένο τίτλο και αντικείμενο, σε Εργαστήριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με αμοιβή μέσω υποτροφιών από το «Ίδρυμα Μποδοσάκη» και το «Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών» (ΙΚΥ), δεν πληροί κατά νόμο τις απαιτούμενες έννοιες «επαγγελματικό έργο» ή/και «εργασία με αμοιβή σε οργανωμένα ερευνητικά προγράμματα» ή/και «εργασία σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας». Συνακόλουθα, παρέλκει η εκτίμηση περί του αν το επαγγελματικό έργο είναι αναγνωρισμένο καθώς και της συνάφειας των ανωτέρω τυπικών κριτηρίων με το γνωστικό πεδίο της προκηρυχθείσας θέσης, η οποία όμως, σε κάθε περίπτωση, ως τεχνική κρίση, ανήκει στην αρμοδιότητα των πανεπιστημιακών οργάνων (κατά πλειοψηφία) β) Η πάροδος τριετίας τίθεται στη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 1 περ.β΄ υποπερ. αα. i) του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), όπως η περίπτωση αυτή, η οποία είχε αντικατασταθεί με το άρθρο τέταρτο παρ.1 του ν.4405/2016 (Α΄ 129), αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν.4521/2018 (Α΄ 38), ως προϋπόθεση διαζευκτικά ή/ και συνδυαστικά για όλα τα μνημονευόμενα στη διάταξη αυτή τυπικά προσόντα, ενώ η πάροδος τριών ετών από την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος απαιτείται μόνο για την αυτοδύναμη διδασκαλία και όχι για τα λοιπά τυπικά προσόντα (ομόφωνα).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/24/2022

α) Η πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας, με συγκεκριμένο τίτλο και αντικείμενο, σε Εργαστήριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με αμοιβή μέσω υποτροφιών από το «Ίδρυμα Μποδοσάκη» και το «Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών» (ΙΚΥ), δεν πληροί κατά νόμο τις απαιτούμενες έννοιες «επαγγελματικό έργο» ή/και «εργασία με αμοιβή σε οργανωμένα ερευνητικά προγράμματα» ή/και «εργασία σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας». Συνακόλουθα, παρέλκει η εκτίμηση περί του αν το επαγγελματικό έργο είναι αναγνωρισμένο καθώς και της συνάφειας των ανωτέρω τυπικών κριτηρίων με το γνωστικό πεδίο της προκηρυχθείσας θέσης, η οποία όμως, σε κάθε περίπτωση, ως τεχνική κρίση, ανήκει στην αρμοδιότητα των πανεπιστημιακών οργάνων (κατά πλειοψηφία) β) Η πάροδος τριετίας τίθεται στη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 1 περ.β΄ υποπερ. αα. i) του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), όπως η περίπτωση αυτή, η οποία είχε αντικατασταθεί με το άρθρο τέταρτο παρ.1 του ν.4405/2016 (Α΄ 129), αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν.4521/2018 (Α΄ 38), ως προϋπόθεση διαζευκτικά ή/ και συνδυαστικά για όλα τα μνημονευόμενα στη διάταξη αυτή τυπικά προσόντα, ενώ η πάροδος τριών ετών από την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος απαιτείται μόνο για την αυτοδύναμη διδασκαλία και όχι για τα λοιπά τυπικά προσόντα (ομόφωνα).(...)α) Δεν είναι υποχρεωμένος ο ανάδοχος του έργου να εκδώσει το τιμολόγιο για την πληρωμή του, μετά την ανάρτηση της εντολής πληρωμής του εγκεκριμένου λογαριασμού του έργου στο δικτυακό τόπο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Από την ανάρτηση εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο η είσπραξη του ποσού του λογαριασμού κατόπιν της προσκόμισης του τιμολογίου από τον ανάδοχο. β) Είναι δυνατή η πληρωμή των 32ου, 33ου, 34ου και 35ου λογαριασμών του έργου «Κατασκευή του τμήματος Φωκιανός-Κυπαρίσσι της οδού Μύλοι-’Αστρος-Λεωνίδιο-Πούλιθρα-Φωκιανός-Κυπαρίσσι» του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με ανάδοχο την εταιρεία «ΣΧΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», παρότι τα σχετικά τιμολόγια του αναδόχου εκδόθηκαν προγενέστερα της ημερομηνίας ανάρτησης των εντολών πληρωμής των εγκεκριμένων λογαριασμών στο δικτυακό τόπο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (ομόφωνα).


ΝΣΚ/56/2020

Λήψη ή μη υπόψη χρόνου ερευνητικής δραστηριότητας υποψηφίου για εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή Α.Ε.Ι., που έχει διεξαχθεί πριν τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος.(...)Η τριετής εργασία σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής ή η συμμετοχή με αμοιβή σε οργανωμένα ερευνητικά προγράμματα που τίθεται ως προϋπόθεση, διαζευκτικώς ή/και συνδυαστικώς με τις προϋποθέσεις της τριετούς αυτοδύναμης διδασκαλίας ή του τριετούς αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου, για την εκλογή μέλους Δ.Ε.Π. στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, πρέπει να έχει διανυθεί και διεξαχθεί μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος.


ΝΣΚ/146/2002

Διαδικασία ανάθεσης μελέτης κατασκευής δημόσιου έργου από το Δημόσιο και Δημόσιες Επιχειρήσεις και καθορισμός της αμοιβής του μελετητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης από το Δημόσιο ή τις Δημόσιες Επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθηθεί η αναφερόμενη στο άρθρο 11 του Ν 716/77 διαδικασία, αυτή πρέπει να γίνει σε μελετητή που έχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και η αμοιβή καθορίζεται βάσει των διατάξεων περί ελαχίστων ορίων της αμοιβής των μελετητών. β) Αν η σχετική σύμβαση υπογράφηκε με εργολάβο κατασκευής δημόσιων έργων, αλλά η μελέτη εκπονήθηκε από μελετητή που είχε τα νόμιμα προσόντα είναι δυνατό να ελεγχθεί η μελέτη και αν είναι ορθή, η σχετική αμοιβή μπορεί να καταβληθεί βάσει των διατάξεων περί αδικαιολόγητου πλουτισμού.


ΝΣΚ/100/2001

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Μετάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Είναι δυνατή η μετάταξη εκπαιδευτικών από κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού σε κλάδους του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και αντίστροφα, εφόσον έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού στους αντίστοιχους κλάδους. 2) Είναι επίσης, δυνατή η μετάταξη από ένα κλάδο σε άλλο του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, του οποίου τα τυπικά προσόντα διαθέτει κάποιος, με τους όρους πάντα και τις προϋποθέσεις της παρ.6 του άρθρου 5 του Ν 1824/1988.


ΝΣΚ/140/2000

Λιμενικό Σώμα. Προαγωγή αξιωματικού Λ.Σ. (Ε.Υ.) προερχομένου εξ υπαξιωματικών και συμπληρώσαντος τα τυπικά προσόντα προαγωγής υπό την ισχύν προγενεστέρου νομοθετικού καθεστώτος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Π.Βαρελάς, Πάρεδρος Η Διοίκηση δύναται να επανέλθη προς κρίσιν αξιωματικού προερχομένου εξ υπαξιωματικών και συμπληρώσαντος τα τυπικά προσόντα προαγωγής, δια προσμετρήσεως και των ετών υπηρεσίας του ως λιμενοφύλακος, προ της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.6 ν.2575/1998.


ΝΣΚ/94/2010

ΑΕΙ – ΔΕΠ. Δυνατότητα συμμετοχής σε τριμελείς και επταμελείς επιτροπές μέλους ΔΕΠ, που τελεί σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Σ.Κ., καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο οποίος τελεί σε αναστολή άσκησης καθηκόντων, με μερική άσκηση, χωρίς αμοιβή, των διδακτικών και ερευνητικών του καθηκόντων, δύναται να συμμετέχει σε τριμελή ή επταμελή επιτροπή για την καθοδήγηση ή αξιολόγηση, αντιστοίχως, υποψηφίου διδάκτορα καθώς και σε τριμελή επιτροπή για την αξιολόγηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, καθόσον η εν λόγω συμμετοχή του εμπίπτει στα ερευνητικά-επιστημονικά του καθήκοντα, για τα οποία του έχει επιτραπεί μερικώς, χωρίς αμοιβή, η άσκησή τους.


Β6/οικ67649/3391/2015

Αποδοχή της αριθμ. 162/2015 Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Α΄Τακτική Ολομέλεια) με θέμα:Αν, η ίδρυση και λειτουργία Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης Μεταφορέων (ΣΕΚΑΜ) από το Επαγγελματικό Σωματείο με την επωνυμία "Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας Διεθνών Μεταφορών" (Ο.Φ.Α.Ε.) είναι σύμφωνη με τους σκοπούς του Σωματείου και αν, η επ' αμοιβή εκπαίδευση των μαθητών των ανωτέρω σχολών ,έρχεται σε αντίθεση με το μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του εν λόγω Σωματείου.(ΑΔΑ:ΩΒΓ74653ΟΞ-53Ν)


ΝΣΚ/135/2004

Μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης – Συμμετοχή σε εταιρείες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Δεν είναι δυνατή η συμμετοχή μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης σε Ο.Ε. (ομοφ.). 2) Μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης μπορεί να κατέχει τη θέση του Προέδρου ή μέλους Δ.Σ. Ανωνύμου Εταιρείας χωρίς αμοιβή με την προϋπόθεση ότι η Α.Ε. δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με Α.Ε.Ι. ή Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα της χώρας και δεν ασχολείται με παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών (ομοφ.). 3) Μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης απαγορεύεται να είναι εταίρος Ε.Π.Ε. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/295/2011

ΑΕΙ – Εκλογή ή εξέλιξη σε θέση μέλους ΔΕΠ – Τυπικά προσόντα – Τίτλοι σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλοδαπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την εκλογή ή εξέλιξη μέλους ΔΕΠ αναζητείται υποχρεωτικά η ύπαρξη στο πρόσωπο του υποψηφίου του απαιτούμενου κατά το νόμο ή την προκήρυξη προσόντος του βασικού τίτλου σπουδών, η έλλειψη του οποίου αποκλείει τον υποψήφιο από την εκλογική αυτή διαδικασία. (ομόφ.)


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/10/2019

Μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας.(..) Οι ανωτέρω ρυθμίσεις  (άρθρο 44 του Ν.4569/2018 και άρθρο 63 του Ν.4587/18 οι οποιες τροπ τις διατάξεις του ν.4354/2015) , ερμηνευόμενες υπό το φως των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, οι οποίες διέπουν, πέραν των διαδικασιών κατάληψης θέσεων του ευθύτερου δημόσιου τομέα, και τις συνθήκες υπηρεσιακής και μισθολογικής εξέλιξης σε αυτές (πρβλ. ΕΣ Ι Τμ. πράξη 8/2014, Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο I Τμήμα 118/2014, 247/2015, ΣτΕ αποφ. 4714. 3509/2013, πρακτ. επεξ. 233/2010, 48/2006, βλ. και την αιτιολογική έκθεση του ν. 4354/2015) και σε συνδυασμό με τη δεδομένη βούληση του νομοθέτη να μην εξομοιώσει πλασματικά υπαλλήλους με ανόμοια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσίες: (βλ και διατάξεις άρθρων 9 παρ. 2, όπου οι υπάλληλοι της κατηγορίας αυτής εξελίσσονται στην κατηγορία που αντιστοιχούν τα προσόντα στους ανεξαρτήτως κατάταξης σε κατηγορία ΤΕ ή ΠΕ, και 9 παρ. 3 περ. β όπου ρητώς απαιτείται συνάφεια τόσο του προπτυχιακού όσο και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προκειμένου για την αξιοποίησή του για κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο) και να αντιστοιχηθεί ευθέως ο λαμβανόμενος βασικός μισθός με τα κατεχόμενα τυπικά προσόντα και το χρόνο που έχει διανυθεί υπό την κατοχή τους, πρέπει να γίνει δεκτό ότι απαγορεύουν τη μισθολογική εξομοίωση υπαλλήλων με ανόμοια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσία και επιτάσσουν την αντιστοίχιση του λαμβανόμενου βασικού μισθού με τα κατεχόμενα τυπικά προσόντα, που αντιστοιχούν στα μισθολογικά κλιμάκια συγκεκριμένης κατηγορίας. Επομένως, ως προσμετρώμενη, χωρίς χρονικό περιορισμό, προϋπηρεσία για την επανακατάταξη μετατασσόμενου σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλου, στο αντίστοιχο των τυπικών προσόντων της νέας θέσης του μισθολογικό κλιμάκιο, νοείται αυτή που έχει διανυθεί με το κατεχόμενο και διακριτικό του μισθολογικού αυτού κλιμακίου τυπικό προσόν (τίτλο σπουδών), η οποία συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αναλόγων προσόντων. Υπό την ερμηνευτική αυτή παραδοχή, η διάταξη της παρ. 13 του άρθρου 25 κατά την οποία για τη μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων που μετατάσσονται από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία προσμετράται το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαμβανόταν υπόψη για την έως και τη μετάταξη, μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους, ανεξαρτήτως των κατεχομένων κατά την εν λόγω προϋπηρεσία προσόντων, εισάγουσα τη μισθολογική εξομοίωση υπαλλήλων με προϋπηρεσία διανυθείσα με ανόμοια τυπικά προσόντα, χωρίς να προβλέπει ειδικότερο τρόπο αξιοποίησης των εν λόγω προϋπηρεσιών ή ένα ανώτατο ποσοτικό όριο δυνάμενων να προσμετρηθούν προϋπηρεσιών κατώτερης κατηγορίας, έρχεται σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας.(...)Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, χωρίς την κρίση αυτή να αναιρεί η επιγενόμενη της διαφωνίας ψήφιση των διατάξεων των άρθρων 44 του ν. 4569/2018 (Α' 179/11.10.2018) και 63 του ν. 4587/2018 (Α' 218/2412.2018). Ειδικότερα, μη νόμιμη είναι η προσμέτρηση της διαδραμείσας στην κατηγορία ΥΕ προϋπηρεσίας, ως προϋπηρεσίας στην κατηγορία ΔΕ και η συνεπεία αυτής κατάταξη της υπαλλήλου στο 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, ενώ σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο ΙΙ.Β. νομική σκέψη της παρούσας, αυτή έπρεπε, κατ' ορθήν ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγεί στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, με βασικό μισθό ... ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το μέχρι τη μετάταξη της λαμβανόμενο, 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΥΕ του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 866,00 ευρώ. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΣ/ΤΜ.1/17/2019