×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/221/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημοτική Αστυνομία – Διαγωνισμός προσλήψεως ειδικού ένστολου προσωπικού – Μη αποδοχή διορισμού από επιτυχόντα – Κατάληψη ή μη της θέσης από την πρώτη επιλαχούσα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις διατάξεις του ΠΔ 135/2006 υπάρχει ακούσιο κενό, το οποίο μπορεί να καλυφθεί μόνο δια της αναλογικής εφαρμογής των συνδυαζομένων διατάξεων των άρθρων 224 και 21 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. και 17 και 18 του Ν 2190/1994, κατά τις οποίες, επί μη αποδοχής του διορισμού εκ μέρους του διοριστέου σε μία εκ των προκηρυχθεισών θέσεων, αναπληρώνεται αυτός από τον επόμενο κατά σειρά στον τελικό πίνακα επιτυχίας υποψήφιο, καθόσον τούτο αποτελεί γενικότερη αρχή, η οποία θα πρέπει να εφαρμοσθεί και στην, εν ισότητι λόγων τελούσα, υπό κρίση περίπτωση, που παρέμεινε αρρύθμιστη. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/314/2010

Δυνατότητα ή μη εισαγωγής ισοβαθμησάντων με τον τελευταίο επιτυχόντα στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η εισαγωγή στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, πέραν των προκηρυχθεισών θέσεων, των υποψηφίων εκείνων που ισοβάθμησαν στη γενική βαθμολογία με τον τελευταίο επιτυχόντα και συγκέντρωσαν τη βάση επιτυχίας κατά τη διενέργεια των φετινών κατατακτηρίων εξετάσεων.


ΝΣΚ/469/2008

Επαναδιορισμός επιτυχόντος σε διαγωνισμό πρόσληψης ειρηνοδικών μετά την ανάκληση της πράξης διορισμού του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτυχών σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών ή κενουμένων θέσεων δοκίμων ειρηνοδικών Δ΄τάξεως, μετά την ανάκληση του διορισμού του λόγω της μη αποδοχής του, δεν δύναται να διοριστεί εκ νέου, εκτός της σειράς επιτυχίας του, σε κενή θέση που προέκυψε κατά το διάστημα παράτασης ισχύος του πίνακα επιτυχόντων.


ΝΣΚ/389/2010

Αναλογική ή μη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 36 του Ν 3648/2008, περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών, και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μη θέσπιση ανάλογης με το άρθρο 36 του Ν 3648/2008 διάταξης περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες, δεν αποτελεί ακούσιο νομοθετικό κενό, ώστε να είναι επιτρεπτή η διασταλτική ερμηνεία της και η επέκταση της εφαρμογής της και στην περίπτωση αυτή, διότι οι ανωτέρω αναφερόμενες κατηγορίες στρατιωτικού προσωπικού τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες κατάταξης, παραμονής και εξέλιξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/147/2011

Αφαίρεση ή μη της προκαταβολής από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών για τις Ένοπλες Δυνάμεις, σε σύμβαση μακράς διάρκειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε σύμβαση μακράς διάρκειας για προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων, η δοθείσα προκαταβολή αφαιρείται από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών, κατ αναλογική εφαρμογή του «Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» και συγκεκριμένα της διάταξης του άρθρου 17 του ΠΔ 394/1996, αλλά και της ίδιας διάταξης του νεότερου Π.Δ/τος 118/2007, αφού στο ΠΔ 284/1989 για τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων υπάρχει ακούσιο νομοθετικό κενό για τη ρύθμιση της εν λόγω περίπτωσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/411/2004

Ερμηνεία διάταξης του άρθρου 7 παρ.1 Ν 3027/2002. Διαδικασία διορισμού των διοριστέων κατά τη διάταξη του δεύτερου εδαφίου της πιο πάνω διάταξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 7 παρ.1 του Ν 3027/2002, μετά την εξάντληση του πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ και εφ’ όσον δεν πληρωθεί ο αριθμός των προκηρυχθεισών θέσεων, στις μη καλυφθείσες θέσεις πρέπει να διορισθούν υποψήφιοι επιτυχόντες στον πίνακα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κατά τη σειρά βαθμολογίας και όχι εκπαιδευτικοί εγγεγραμμένοι στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο διορισμό προβαίνει η Διοίκηση μετά τη διάθεση σ’ αυτήν του υποψηφίου με απόφαση του ΑΣΕΠ.


ΕλΣυν/Τμ.1/276/2010

Ο διορισμός των επιτυχόντων σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π., για τους οποίους οι οριστικοί πίνακες αποτελεσμάτων εκδίδονται μετά την 1.1.2010, διενεργείται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, εντός του έτους 2011 και ολοκληρώνεται, μέχρι την εξάντληση των περιλαμβανομένων στους οριστικούς πίνακες και πάντως όχι πέραν της 31.12.2013. Ως εκ τούτου, είναι μη νόμιμη η έκδοση αποφάσεων διορισμού μόνιμου προσωπικού Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού κατά το χρονικό διάστημα από 19.5.2010 (ημερομηνία έναρξης ισχύος της αναστολής) μέχρι την έναρξη του έτους 2011 (πρβλ. πράξη Ι Τμ. Ελ. Συν. 164/2010), στη δε απαγόρευση αυτή περιλαμβάνονται και όσοι κατά το χρονικό αυτό διάστημα προσλαμβάνονται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου από προσωρινούς πίνακες επιτυχόντων σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 21 του ν. 3584/2007.


ΝΣΚ/69/2013

Διαγωνισμός υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας ΥΠΕΞ – Μη συμμετοχή εγκύου στην επαγγελματική της εκπαίδευση στη Διπλωματική Ακαδημία του ΥΠΕΞ – Σχετική αξιολόγηση της επιτυχούσας – Συμμετοχή στις εξιτήριες εξετάσεις σε μεταγενέστερη ημερομηνία – Ζήτημα κατάταξής της σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Από τις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 21 του ισχύοντος Συντάγματος, 1,3,4 του Π.Δ. 129/2012, 52 παρ.1 του Ν. 3528/2007, 15 παρ.9 και 92 παρ.1 του Ν. 3566/2007, προκύπτει ότι η απουσία λόγω αδείας κυήσεως από τη Διπλωματική Ακαδημία, δεν αποτελεί λόγο οποιασδήποτε δυσμενούς επιπτώσεως στην υπηρεσιακή εξέλιξη της επιτυχούσας στον διαγωνισμό Ακολούθου Πρεσβείας. Τούτο όμως δεν σημαίνει ότι η στην Διπλωματική Ακαδημία παρεχομένη εκπαίδευση δεν πρέπει ν’ αναπληρώνεται με άλλες μεθόδους συμβατές με την κατάσταση της εγκυμοσύνης, λοχείας κ.λπ., ως η αποστολή εκπαιδευτικού υλικού με e-mail ή και με άλλους τρόπους στην ενδιαφερόμενη και η αντίστοιχη συμμετοχή αυτής δια των ιδίων μέσων στην καθόλο εκπαιδευτική διαδικασία. Η σχετική αξιολόγηση θα αφορά το συνολικό τρίμηνο διάστημα της εκπαίδευσής της. 2) Η κατάταξή της θα γίνει με βάση το βαθμό της τυχόν επιτυχίας της, ασχέτως του ότι αυτή θα υποβληθεί στις εξιτήριες εξετάσεις της Διπλωματικής Ακαδημίας σε ημερομηνία μεταγενέστερη από τους υπόλοιπους υποψηφίους. Εντεύθεν με βάση την κατάταξή της θα χωρήσει τροποποίηση ή συμπλήρωση της επετηρίδας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/176/2020

Εφαρμογή ή μη του άρθρου 1005 (παρ.3) ΚΠολΔ σε ακίνητα που περιέρχονται στο Δημόσιο χωρίς όρο και σε ακίνητα που ανήκουν σε σχολάζουσες κληρονομίες και λοιπά θέματα εκκαθάρισης περιουσιών κατά το ν. 4182/2013.(....)1) Στις εκποιήσεις ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.4182/2013, κατά την εκκαθάριση κληρονομίας που περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο, ως εξ αδιαθέτου κληρονόμο έκτης τάξης (1824 ΑΚ), υφίσταται ακούσιο νομοθετικό κενό, η συμπλήρωση του οποίου, με αναλογική εφαρμογή του άρθρου 1005 παρ. 3 ΚΠολΔ ως προς την απόσβεση υποθήκης ή προσημείωσης και την εξάλειψη των εγγεγραμμένων βαρών, με τίτλο την πράξη εξόφλησης του τιμήματος εκποίησης, μπορεί μεν να υποστηριχθεί, δεδομένου όμως ότι πρόκειται για θεωρητική προσέγγιση και αφορά την τύχη εμπραγμάτων δικαιωμάτων, το ζήτημα αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί νομοθετικά, για λόγους άρσης της νομικής αμφιβολίας, ασφάλειας δικαίου, χρηστής διοίκησης και αποφυγής δικαστικών εμπλοκών και των προβλημάτων που ενδέχεται μετά βεβαιότητας ότι θα προκύψουν, ματαιωμένου, κατά συνέπεια, και του σκοπού του παραπάνω νόμου για ταχεία και απρόσκοπτη εκκαθάριση των κληρονομιών που περιέρχονται στο Δημόσιο ως εξ αδιαθέτου κληρονόμο (κατά πλειοψηφία). 2) Αναλογική εφαρμογή του άρθρου 1005 ΚΠολΔ, δεν μπορεί να γίνει στην εκποίηση ακινήτου σχολάζουσας κληρονομίας, προς τούτο δε απαιτείται, σε κάθε περίπτωση, ρητή νομοθετική πρόβλεψη (ομόφωνα). 3) Η εκκαθάριση κληρονομίας, σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν.4182/2013, λήγει μόνο με την υποβολή από τον εκκαθαριστή πλήρους έκθεσης για την από αυτόν εκκαθάριση και διοίκηση της κληρονομιαίας περιουσίας, την ύπαρξη και τα στοιχεία της οποίας διαπίστωσε κατά την εκτέλεση του έργου του, έργο το οποίο παύει με την έγκριση της οριστικής λογοδοσίας του (ομόφωνα). 4) Τα έξοδα εκκαθάρισης κληρονομίας που περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο, ως εξ αδιαθέτου κληρονόμο έκτης τάξης (1824 ΑΚ) και οι αμοιβές του εκκαθαριστή της, καθώς και τα έξοδα σχολάζουσας κληρονομίας και η αμοιβή του κηδεμόνα αυτής, προαφαιρούνται, σύμφωνα με το άρθρο 975 ΚΠολΔ, πριν την κατάταξη των δανειστών (ομόφωνα).


ΣΤΕ/100/2011

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε υπάλληλο του Δήμου:... Επειδή, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου υποχρεούται να προβεί σε θετικές ενέργειες για την αναμόρφωση της νομικής καταστάσεως που προέκυψε αμέσως ή εμμέσως από την πράξη που ακυρώθηκε, εκδίδοντας, κατά περίπτωση, άλλες πράξεις με αναδρομική ισχύ, ώστε να αποκαταστήσει τα πράγματα στη θέση στην οποία θα βρίσκονταν, αν από την αρχή δεν είχε εκδοθεί η ακυρωθείσα πράξη ή δεν είχε λάβει χώρα η ακυρωθείσα παράλειψη. Εν προκειμένω, με την 1718/2001 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών ακυρώθηκε η παράλειψη του Δήμου ... να περιλάβει την αναιρεσείουσα στον πίνακα διοριστέων στις επίδικες θέσεις, κρίθηκε δε ότι πρέπει να χωρήσει επανακατάταξη της στον οικείο πίνακα βάσει του τίτλου σπουδών και τυχόν εγγραφή της στον πίνακα διοριστέων . Επομένως, αφού η αναιρεσείουσα, σε συμμόρφωση προς την ανωτέρω απόφαση, περιελήφθη τελικώς στον πίνακα διοριστέων, ο αναιρεσίβλητος Δήμος όφειλε, ως αρμόδιος κατά το νόμο φορέας, να την διορίσει αναδρομικώς από του χρόνου του διορισμού της στην θέση από την οποία απολύθηκε, ώστε να αρθούν οι συνέπειες της ακυρωθείσας παραλείψεως του. Η υποχρέωση αυτή εξάλλου, απορρέει κατά το Σύνταγμα ευθέως από την ακυρωτική απόφαση, χωρίς να απαιτείται η ρητή μνεία της. Κατόπιν τούτου, η παράλειψη του Δήμου ... να προσδώσει αναδρομικότητα στην 235/2002 πράξη του Δημάρχου ώστε να ανατρέξει στο χρόνο της αρχικής προσλήψεως της αναιρεσείουσας, και περαιτέρω, η μη καταβολή των αποδοχών που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα της αναδρομής, αποτελεί παράνομη παράλειψη αυτού κατά την έννοια του άρθρου 105 του ΕισΝΑΚ (πρβλ. ΣτΕ 1631/2000). Εξάλλου, υποχρέωση καταβολής της αποζημιώσεως έχει ο αναιρεσίβλητος Δήμος, καθόσον πρόκειται για αποζημίωση αποδοχών υπαλλήλου του, ανεξαρτήτως αν στη διαδικασία επιλογής μετέσχε, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, και το ... (πρβλ. ΣτΕ 2557/2006). Τα αντίθετα κρίνοντας το δικάσαν Διοικητικό Εφετείο, έσφαλε και για το λόγο αυτό που προβάλλεται βασίμως, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να αναιρεθεί η προσβαλλόμενη απόφαση. Στη συνέχεια, το Συμβούλιο της Επικρατείας, εκδικάζει κατ’ εφαρμογή του άρθρου 57 παρ. 2 του π.δ. 18/89 την από 24.2.2007 έφεση του Δήμου ... κατά της 11892/2006 αποφάσεως του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, και κρίνει ότι αυτή πρέπει να απορριφθεί στο σύνολο της, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, περαιτέρω δε, εκτιμώντας τις περιστάσεις, κρίνει ότι ο Δήμος ... πρέπει να απαλλαγεί από τα δικαστικά έξοδα (άρθρ. 275 παρ. 1 ΚΔΔ - ν. 2717/99 Α΄ 97).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/230/2018 (E΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ:Περαιτέρω, ομοίως αβασίμως προβάλλεται ότι σε κάθε περίπτωση η επιχορήγηση δεν ήταν νόμιμη διότι το ..... δεν είχε αρμοδιότητα καταβολής τακτικής μισθοδοσίας ειδικευόμενων ιατρών, δεδομένου ότι υπήρχε νομοθετικό κενό ως προς το ποιο ήταν το αρμόδιο όργανο για την καταβολή της μισθοδοσίας των ειδικευόμενων ιατρών των Εργαστηρίων Ιατροδικαστικής της Ιατρικής Σχολής του ....., οι οποίοι, αν και ειδικευόμενοι ιατροί, αποτελούν και «προσωπικό» των σχετικών Εργαστηρίων της Ιατρικής Σχολής του ...... Ακόμη και ενόψει του ότι η επιχορήγηση του ..... ποσού 20.214 ευρώ για τη μισθοδοσία της ως άνω ιατρού έγινε τον Οκτώβριο του έτους 2017, ήτοι σε χρόνο που ήταν βέβαιο ότι δεν θα μπορούσε να αναλωθεί εντός του έτους 2017, η ενσωμάτωση του ποσού στο ταμειακό υπόλοιπο έτους 2017 και η χρήση του για την πληρωμή της, αν και αφορούσε υποχρέωση που είχε προκύψει από σύμβαση προηγούμενου οικονομικού έτους, που εγκρίθηκε με την 75697/10.5.2018 απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κρίνεται ότι έγινε χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων της 2/23297/ΔΠΓΚ/18/2018 (Β΄1101) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, αλλά με την πεποίθηση ότι η ως άνω παροχή, ως έκτακτη επιχορήγηση του ..... για την κάλυψη συγκεκριμένης δαπάνης μισθοδοσίας, ενέπιπτε στην περ. ζ΄ της παρ. 4 της ως άνω Υπουργικής Απόφασης, ενόψει και του χρονικού σημείου στο οποίο μεταφέρθηκε η σχετική πίστωση προς το ...... Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3861/2010, στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» αναρτάται και η πράξη διορισμού και η σύμβαση, αμφότερες δε ισχύουν, κατά τη ρητή διατύπωση του άρθρου 4 του ως άνω νόμου, από το χρόνο ανάρτησής τους και συνεπώς μη νομίμως εντέλλεται η καταβολή της συγκεκριμένης μισθοδοσίας στην ως άνω ειδικευόμενη ιατρό, καθόσον αυτή αφορά σε εργασία της κατά το χρονικό διάστημα πριν από την ανάρτησή τους, όπως βασίμως προβάλλεται από την Επίτροπο με τον σχετικό λόγο διαφωνίας. Εντούτοις λαμβανομένης υπόψη της διατύπωσης του άρθρου 7 της Υ.Α Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016, όπου ενώ για την τοποθέτηση ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας αναφέρει ότι απαιτείται όχι μόνο απόφαση του Υπουργού Υγείας, αλλά και σύμβαση, εντούτοις ορίζει παρακάτω ότι μόνο «η απόφαση αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και ότι οι ενδιαφερόμενοι ιατροί μπορούν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία στα νοσοκομεία με μόνη την προσκόμιση της εκτυπωμένης από το πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» απόφασης, συγγνωστώς τα αρμόδια όργανα του ..... υπέλαβαν ότι κρίσιμη ανάρτηση είναι αυτή της Α2δ/Γ.Π. 72205/30.12.2016 απόφασης του Υπουργού Υγείας, με την οποία τοποθετήθηκε η ειδικευόμενη ιατρός στο ..... στις 21.12.2017, αφού η προσκόμιση της αναρτημένης απόφασης αρκούσε για να παρουσιαστεί και να αναλάβει υπηρεσία, σύμφωνα την ως άνω Υ.Α Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/2016 και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων του ν. 3861/2010.