×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/221/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές Προμήθειες – Μη εμπρόθεσμη παράδοση συμβατικών αντικειμένων – Υποχρέωση ή μη απόδοσης τόκων επί της ληφθείσας προκαταβολής δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση καθυστέρησης στην παράδοση του αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον ο προμηθευτής έχει λάβει προκαταβολή οφείλονται δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989, τόκοι επί της ληφθείσας προκαταβολής για όλο το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης της παράδοσης του αντικειμένου της σύμβασης, ανεξάρτητα από την κήρυξη ή μη του προμηθευτή ως έκπτωτου και ανεξάρτητα από τη λύση ή μη της σύμβασης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/404/2005

Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, λόγω τροποποιήσεως Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επαύξηση του αντικειμένου της προμηθείας και η ένεκα τούτου αύξηση του συμβατικού τιμήματος συνιστά απ’ ευθείας ανάθεση δυναμένη να πραγματοποιηθεί μόνον εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου (άρθρα 71 επ. ΠΔ 284/1989) και δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως κατά την έννοια του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989. Δεν είναι νόμιμη η ρήτρα με την οποία επιδιώκεται η καταβολή τιμήματος στον προμηθευτή, πέραν της εγκριθείσας προκαταβολής, αν δεν χωρήσει και ποιοτική παραλαβή των προμηθευομένων ειδών.


ΝΣΚ/223/2014

1) Τρόπος λύσης της υπ’ αριθ.4/1993 Συμβάσεως Πλαισίου και της υπ’ αριθ.1001/2002 ετήσιας σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου (Π.Α.) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)». 2) Τρόπος επιστροφής της χορηγηθείσας προκαταβολής- επιβολή αναλογούντων τόκων δικαιοπραξίας και υπερημερίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η υπ’ αριθ.4/1993 Σύμβαση Πλαίσιο, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Πολεμικής Αεροπορίας) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», δεν είναι δυνατόν να λυθεί, λόγω παρόδου (λήξης) του συμβατικού χρόνου αυτής. Περαιτέρω, η προσδιοριζόμενη ως υπ’ αριθ.1001/2002 ετήσια σύμβαση είναι απολύτως άκυρη, μη παράγουσα καμιά συμβατική συνέπεια και, συνεπώς, όχι μόνο δεν απαιτείται, αλλά δεν είναι καν νοητή η λύση αυτής. 2) Το ποσό που αντιστοιχεί στο μέρος της χορηγηθείσας με την ενεργοποίηση της συμβάσεως πλαισίου προκαταβολής, που εισπράχθηκε από τον προμηθευτή αχρεωστήτως, θα επανεισπραχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 47 του ΠΔ 284/1989. Για το θέμα των τόκων, τέλος, θα εφαρμοσθούν τα προβλεπόμενα ρητά στις παραγράφους 6 και 7 του άρθρου 46 του ΠΔ 284/1989. (ομοφ.)


ΝΣΚ/211/2014

Τρόπος διεκδίκησης από τον προμηθευτή των θετικών ζημιών που υπέστη ο αγοραστής (Γ.Ε.Α.) από την εκπρόθεσμη παράδοση Α/Φ, στα πλαίσια υλοποίησης σύμβασης προμήθειας (εφαρμογή ή μη του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989).
Το αρμόδιο Γενικό Επιτελείο του Κλάδου, επ’ ωφελεία του οποίου εκτελείται η προμήθεια και το οποίο ήδη έχει γνωστοποιήσει στον προμηθευτή τη σχετική απόφαση του Υ.ΕΘ.Α. για διεκδίκηση των θετικών ζημιών που υπέστη από την εκπρόθεσμη παράδοση των συμβατικών ειδών, θα υπολογίσει επακριβώς το ύψος των θετικών ζημιών και χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας θα προχωρήσει, κατ’ άρθρο 47 του π.δ. 284/1989, στην είσπραξή τους από όσα οφείλονται σ’ αυτόν, παρακρατώντας απαιτήσεις του από οποιαδήποτε αιτία, ενώ σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. (ομοφ.)

ΝΣΚ/272/2007

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τρόπος είσπραξης αναλογούσης προκαταβολής, λόγω μη παράδοσης από τον προμηθευτή, του συνόλου των υλικών της Συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια για την προμήθεια Υπηρεσία του ΓΕΣ, προκειμένου να εισπράξει τις αναλογούσες προς επιστροφή από την προμηθεύτρια προκαταβολές, οφείλει να τις παρακρατήσει από τις τυχόν ανταπαιτήσεις της προμηθεύτριας εταιρείας από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ΠΔ 284/1989, μη υπαρχουσών δε τέτοιων απαιτήσεων οφείλει να εισπράξει αυτές σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.


ΝΣΚ/37/2009

Εξέταση δυνατότητας τροποποιήσεως συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, που συνεπάγεται μείωση του συμβατικού αντικειμένου αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εφόσον η προτεινόμενη τροποποίηση συνεπάγεται τη μείωση της αξίας του συμβατικού αντικειμένου σε ποσοστό που υπολείπεται του 10% της αξίας της συνολικής προμήθειας, στερείται αρμοδιότητος εκδόσεως της, προβλεπομένης στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, Γνωμοδοτήσεως.


ΝΣΚ/323/2011

Ένοπλες Δυνάμεις – Δυνατότητα διεξαγωγής διαπραγματεύσεων κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 284/1989 για τροποποίηση σύμβασης προμήθειας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Δεν παρέχεται νόμιμη δυνατότητα διεξαγωγής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση συμβάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 προκειμένου, αντί της είσπραξης χρηματικής απαίτησης υπέρ του Δημοσίου να χορηγηθούν από τον αντισυμβαλλόμενο υλικά και υπηρεσίες. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 88/2013 ΓΝΩΜ.


ΝΣΚ/321/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση Πλαίσιο – Συμψηφισμός προκαταβολής και ποσού εξ εγγυητικής επιστολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαίτηση του Δημοσίου από Σύμβαση Πλαίσιο, είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, δια της ισόποσης κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, που έχει δοθεί, από τον Προμηθευτή, στα πλαίσια υλοποίησης Ειδικής Ετήσιας Σύμβασης, κατ’ ευθεία εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989. (ομοφ.)


ΝΣΚ/491/2006

Λύση συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και Ανώνυμης Εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή Είναι δυνατή η λύση της από 29-10-2001 συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Κοινοπραξίας «Έρευνα – BIOTIFIN Α.Ε. – Διαδικασία Α.Ε. – Μουργελάς», με κοινή συναίνεση και με έντοκη επιστροφή της καταβληθείσας στην Κοινοπραξία προκαταβολής, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989.


ΝΣΚ/245/2010

Εξέταση νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΝΗΙ, για την προμήθεια ελικοπτέρων ΝΗ-90.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τα διδόμενα από την αρμόδια υπηρεσία στοιχεία προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί η διαδικασία και οι τύποι που προβλέπονται στο νόμο για την τροποποίηση της Σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, οι δε τροποποιήσεις δεν απολήγουν σε ουσιαστική μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου ούτε αντιβαίνουν σε κανόνες δημόσιας τάξης. Εκτιμάται ότι ως προς το σχέδιο τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03 και κατά το μέρος που δεν αφορά σε τεχνικές κρίσεις συντρέχει αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, η δε σκοπούμενη τροποποίηση παρίσταται νόμιμη.


ΝΣΚ/6/2007

Τροποποίηση συμβάσεως προμήθειας που διέπεται από το ΠΔ 284/1989. Γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. κατά το άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η τροποποίηση της παροχής του αντισυμβαλλομένου είναι νόμιμη και ερείδεται στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 και τους όρους της σύμβασης, εφ’ όσον δεν επέρχεται πλήρης μεταβολή αυτής, ώστε να πρόκειται για νέο έργο. Μη νόμιμος όρος της σύμβασης με τον οποίο μετατρέπεται η μορφή της σύμβασης από σύμβαση παροχής υπηρεσιών σε σύμβαση προμήθειας. Πρόσθετες εργασίες, προϋποθέσεις νομιμότητας διενέργειάς τους. Νομιμότητα τροποποίησης όρων που αφορούν συντήρηση του έργου, σταδιακή απομείωση εγγύησης καλής εκτέλεσης του έργου και οριστική παραλαβή μέρους του έργου. Η παροχή του αντισυμβαλλομένου, όπως διαμορφώνεται στο σχέδιο της τροποποιητικής σύμβασης πρέπει να είναι τεχνικώς και οικονομικώς ισάξια με το καταβαλλόμενο τίμημα. Η εκτίμηση από ουσιαστική άποψη, του περιεχομένου των όρων της τροποποιητικής σύμβασης ανήκει στην αρμόδια υπηρεσία.