×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/37/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εξέταση δυνατότητας τροποποιήσεως συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, που συνεπάγεται μείωση του συμβατικού αντικειμένου αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εφόσον η προτεινόμενη τροποποίηση συνεπάγεται τη μείωση της αξίας του συμβατικού αντικειμένου σε ποσοστό που υπολείπεται του 10% της αξίας της συνολικής προμήθειας, στερείται αρμοδιότητος εκδόσεως της, προβλεπομένης στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, Γνωμοδοτήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/404/2005

Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, λόγω τροποποιήσεως Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επαύξηση του αντικειμένου της προμηθείας και η ένεκα τούτου αύξηση του συμβατικού τιμήματος συνιστά απ’ ευθείας ανάθεση δυναμένη να πραγματοποιηθεί μόνον εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου (άρθρα 71 επ. ΠΔ 284/1989) και δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως κατά την έννοια του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989. Δεν είναι νόμιμη η ρήτρα με την οποία επιδιώκεται η καταβολή τιμήματος στον προμηθευτή, πέραν της εγκριθείσας προκαταβολής, αν δεν χωρήσει και ποιοτική παραλαβή των προμηθευομένων ειδών.


ΝΣΚ/15/2004

Συνδρομή ή μη προϋποθέσεων διαλύσεως συγκεκριμένων συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων και εκδόσεως της προς τούτο Γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με βάση τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά είναι νόμιμη η διάλυση συμβάσεως – πλαισίου και πρώτου έτους προμηθείας των Ε.Δ. (υπ’ αριθ. 003Α/01 και 004Α/01) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΒΟ ΑΕ με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων και αζημίως για αμφοτέρους, δεδομένου ότι χωρίς υπαιτιότητα των συμβαλλομένων, δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση όρου των από τον οποίο εξαρτάται η εκτέλεσή τους.


ΝΣΚ/300/2008

Πολεμική Αεροπορία – Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως Νο 6 της 1/1993 συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την Υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/85/2007

Νομιμότητα συμβάσεως προμηθείας. Δυνατότητα λύσεως ή τροποποιήσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων λόγω κατεπειγούσης περιπτώσεως. Νόμιμα αιτιολογημένη η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Μη νομιμότητα όρου της συμβάσεως περί εκδόσεως εταιρικής εγγυητικής επιστολής. Συνέπεια ως προς το κύρος της συμβάσεως. Μη ακυρότητα, εκ του ως άνω λόγου ολοκλήρου της συμβάσεως. (πλειοψ.) Δύναται το ΥΠΕΘΑ να επαναδιαπραγματευθεί όρους της συμβάσεως προμηθείας, εφ’ όσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. Δύναται το ΥΠΕΘΑ να προβεί σε λύση της συμβάσεως, υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 288 ΑΚ, 66 του ΠΔ 284/1989 και τις ρήτρες της συμβάσεως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, πλην όμως οφείλει να αποζημιώσει τον αντισυμβαλλόμενο προκειμένου να αποτραπεί δυσανάλογη διαφορά σε βάρος του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/262/2004

Τροποποίηση και συμπλήρωση συμβάσεως προμηθειών. Παροχή, κατ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989, γνωμοδοτήσεως του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα υλικά ή τεμάχια των στρατιωτικών οχημάτων, που προορίζονται να καλύψουν τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς απαλλάσσονται βάσει του άρθρου 19 παρ.1 περ.α Ν 2109/1992 του Φ.Π.Α. Στο εγχώριο μέρος, όμως, των οχημάτων επιβάλλεται, βάσει των γενικών διατάξεων του Ν 2859/2000, Φ.Π.Α., το δε Ν.Σ.Κ. δεν παρέχει την σχετική (θετική) γνωμοδότησή του για την τροποποίηση και συμπλήρωση άρθρου συμβάσεως προμηθείας στρατιωτικών οχημάτων, που τέθηκε υπόψη του από την Υπηρεσία, λόγω σφάλματος και ελλείψεως στην διατύπωσή της, που αφορούσε τον υπόχρεο καταβολής του Φ.Π.Α.


ΝΣΚ/405/2002

Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Εισφορά άρθρου 59 παρ.2 Ν 1914/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή της προβλεπομένης από την διάταξη του άρθρου 59 του Ν 1914/90 εισφοράς προς χορήγηση αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου, συνδέεται με την ικανοποίηση του αιτήματος, δηλαδή την παροχή αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου. Από της εκδόσεως, επομένως, αποφάσεως του ΣτΕ, με την οποία ακυρώνεται η χορηγηθείσα άδεια σκοπιμότητος, θεωρείται ότι ουδέποτε χορηγήθηκε η αιτηθείσα άδεια σκοπιμότητος, τούτο δε συνεπάγεται την εκ μέρους της Διοικήσεως υποχρέωση επιστροφής της καταβληθείσης υπέρ του ΝΑΤ εισφοράς, δεδομένου ότι έχει πάψει να υφίσταται ο δικαιολογητικός λόγος καταβολής ταύτης.


ΝΣΚ/114/2004

Τροποποίηση θεμελιωδών όρων συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η τροποποίηση των προδιαγραφών του συμβατικού αντικειμένου προκειμένου αυτό να προσαρμοσθεί σε χρήση διαφορετική από την αρχικά προβλεπομένη εξυπηρετούσα, όμως, το σκοπό στον οποίο αποβλέπει η σύναψη της συμβάσεως, εφ’ όσον πρόκειται για σύμβαση απ’ ευθείας αναθέσεως και η τροποποίηση επιβάλλεται από προφανείς λόγους δημοσίου συμφέροντος. (ομόφωνα) Κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Α. Διάταξη που καταργεί καταργητική άλλης διατάξεως, δεν αναβιώνει την καταργηθείσα, εκτός αν τούτο προκύπτει ρητά ή συνάγεται από το σκοπό της νέας διατάξεως. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/427/2003

Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση αντικειμένου της παροχής με άλλο ισοδύναμο ή ισάξιο. Αντικατάσταση υποπρομηθευτή, συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το άρθρο 66 παρ.2 του Π. Δ/τος 284/1989 και τους όρους της υπ’ αρ. 020Α/2003 συμβάσεως προμηθείας είναι δυνατή η τροποποίησή της και η αντικατάσταση υποπρομηθευτή, καθώς και της παροχής που συνδέεται μ’ αυτόν υπό την προϋπόθεση ότι ο νέος υποπρομηθευτής έχει τις αυτές τεχνικοοικονομικές ικανότητες με τον υπό αντικατάσταση και, επί πλέον, το αντικείμενο της παροχής του είναι ισοδύναμο ή ισάξιο με το αντικατασταθέν, έτσι ώστε να μην βλάπτεται το ωφέλιμο αποτέλεσμα της συμβάσεως που έχει καταρτισθεί. Υποσύμβαση (subcontract) συναφθείσα από έναν εκ των συμβαλλομένων στην κυρία σύμβαση με τρίτον. Το μέρος της κυρίας συμβάσεως που δεν μετέχει στην υποσύμβαση δεν συνδέεται με ενοχικό δεσμό με τον τρίτον. Προϋποθέσεις τριτενέργειας των ενοχών. Έννοια memorandum of understanding. Διάκριση μνημονίου από το προσύμφωνο ή την οριστική συμφωνία.


ΝΣΚ/245/2010

Εξέταση νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΝΗΙ, για την προμήθεια ελικοπτέρων ΝΗ-90.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τα διδόμενα από την αρμόδια υπηρεσία στοιχεία προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί η διαδικασία και οι τύποι που προβλέπονται στο νόμο για την τροποποίηση της Σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, οι δε τροποποιήσεις δεν απολήγουν σε ουσιαστική μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου ούτε αντιβαίνουν σε κανόνες δημόσιας τάξης. Εκτιμάται ότι ως προς το σχέδιο τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03 και κατά το μέρος που δεν αφορά σε τεχνικές κρίσεις συντρέχει αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, η δε σκοπούμενη τροποποίηση παρίσταται νόμιμη.


ΕΑΔΗΣΥ/140/2025

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθ. …/….2024 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα, η οποία εγκρίθηκε το πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού και ματαίωσε τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «…», εκτιμώμενης αξίας …€ (+ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάθεση … και …, με δικαίωμα προαίρεσης έως +15% για επαύξηση του φυσικού αντικειμένου. Η προσφεύγουσα, ως 2η σε σειρά μειοδότη για το Τμήμα Β΄, υποστηρίζει ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμοι λόγοι ματαίωσης (άρθρο 317 ν. 4412/2016), καθώς οι επικαλούμενες μεταβολές (συμβάσεις προμήθειας, αύξηση κατώτατου μισθού) δεν τεκμηριώνουν ουσιώδη τροποποίηση του συμβατικού αντικειμένου ή υπέρβαση του 15% της επιτρεπόμενης επαύξησης. Έμφαση δίνεται στην έλλειψη ακριβούς τεκμηρίωσης για τις εξηγήσεις και χρονοδιαγράμματα των αλλαγών.