×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/223/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έλεγχος νομιμότητας αποφάσεων Κοινωφελούς Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη» σχετικά με την έγκριση του προϋπολογισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Επιτροπή Εθνικών Κληροδοτημάτων του άρθρου 92 ΠΔ 284/1988, κατά την έκδοση της απαιτούμενης, από το άρθρο 101 παρ.4 ΑΝ 2039/1939 γνωμοδοτήσεώς της, σχετικά με την έγκριση του προϋπολογισμού του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη», έχει αρμοδιότητα να ερευνήσει τη νομιμότητα της συγκρότησης και της σύνθεσης του Δ.Σ. του Ιδρύματος. (ομοφ.) Δεν υφίσταται έλλειψη διοίκησης του Ιδρύματος και δεν συντρέχει λόγος για την εφαρμογή του άρθρου 69 ΑΚ όταν τα εναπομείναντα μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας. (πλειοψ.) Δεν συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων επειδή τα μέλη του Δ.Σ. της εταιρίας «Ίδρυμα Τύπου Α.Ε.» είναι ταυτόχρονα και μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη» που είναι και ο μοναδικός μέτοχος της εταιρίας. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/287/2012

Αντικατάσταση μελών Δ.Σ. Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφ’ όσον μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος απωλέσουν, λόγω συνταξιοδοτήσεώς τους, κατά την διάρκεια της θητείας τους, την ιδιότητα του μέλους διδακτικού προσωπικού ΔΕΠ ή του μέλους του κυρίου προσωπικού του Ν.Σ.Κ., βάσει της οποίας ορίστηκαν, πρέπει να χωρήσει αντικατάστασή τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/177/2017

Χρηματική ποινή σε βάρος υποψήφιας μισθώτριας ακινήτου ιδιοκτησίας κοινωφελούς ιδρύματος.Η χρηματική ποινή που επιβλήθηκε σε βάρος υποψήφιας μισθώτριας ακινήτου, που ανήκει στην ιδιοκτησία κοινωφελούς ιδρύματος, και η οποία (ποινή) βεβαιώθηκε και εισπράχθηκε βάσει των διατάξεων του ΚΕΔΕ, αποτελεί έσοδο του κοινωφελούς ιδρύματος και όχι του δημοσίου (ομοφ.)


ΝΣΚ/21/2002

Ιδρύματα. Αντικατάσταση διοικητών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τη διάταξη του Οργανισμού (Καταστατικού) του Ιδρύματος Στρατηγού Γ. Γρίβα - Διγενή, που ορίζει ότι ο αντικαταστάτης του ελλείποντος μέλους της πενταμελούς Επιτροπής του εκλέγεται υπό των λοιπών μελών, προκύπτει ότι στην περίπτωση αυτή προβλέπεται και η δυνατότητα υπάρξεως ειδικής απαρτίας, δηλαδή, και όταν τα υπάρχοντα μέλη είναι τουλάχιστον δύο (2). Συνεπώς, δεν είναι σύννομο το αίτημα του εναπομείναντος μόνου μέλους της πενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος για να επιλέξει τα ελλείποντα τέσσερα μέλη του εν λόγω συλλογικού οργάνου, η δε αντικατάσταση των ελλειπόντων ως άνω μελών υπάγεται στην αυτεπάγγελτη αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών, μετά γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.


ΝΣΚ/3/2011

Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την σύσταση κοινωφελούς δημοτικού ή κοινοτικού ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πρόταση και συνυπογραφή σχεδίου προεδρικού διατάγματος για τη σύσταση δημοτικού ή κοινοτικού κοινωφελούς ιδρύματος, καθώς και για την τροποποίηση της συστατικής πράξεως αυτού από τον Υπουργό Οικονομικών, απαιτείται αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις εκείνες, κατά τις οποίες συντρέχουν οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 228 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων), προϋποθέσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/18/2015

Διαθήκη ιδιόγραφη – Σύσταση κοινωφελούς ιδρύματος – Διαδικαστικές ενέργειες διορισμένου κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας.
Ο δικαστικώς διορισμένος κηδεμόνας της σχολάζουσας κληρονομίας του θέματος, μπορεί να ενεργήσει τις διαδικασίες σύστασης του ιδρύματος ή της προσφυγής στο Εφετείο, για την τροποποίηση της βούλησης του διαθέτη, μη όντος αναγκαίου στο στάδιο αυτό του διορισμού εκτελεστή διαθήκης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/159/2001

Κοινωφελή Ιδρύματα. Εποπτεία. Εξαίρεση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εξαίρεση από την εποπτεία του Υπουργού των Οικονομικών επί της διαχειρίσεως κοινωφελούς ιδρύματος περιλαμβάνει και πράξεις, που ανάγονται στη διοίκηση του κοινωφελούς ιδρύματος, όπως η αντικατάσταση του αποβιώσαντος Προέδρου του ιδρύματος. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/358/2014

Έλεγχος προϋπολογισμού κοινωφελούς ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια Αρχή για την, κατά τις διατάξεις, είτε του α.ν. 2039/1939, είτε του ν. 4182/2013, έγκριση του προϋπολογισμού του ιδρύματος «Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας»: α) περιορίζεται σε έλεγχο νομιμότητας, ήτοι στον έλεγχο της τήρησης του νόμου και της συστατικής πράξης του ιδρύματος και β) επιτρέπεται να προβεί σε μεταβολές του σχεδίου προϋπολογισμού (συμπεριλαμβανομένης και της περικοπής δαπανών στο εύλογο μέτρο), εφόσον στα πλαίσια του ελέγχου αυτού διαπιστώσει αποδεδειγμένα και αιτιολογημένα ότι ορισμένες εγγραφές, σε σχέση με τα έσοδα, έξοδα ή τις εν γένει δαπάνες (στις οποίες περιλαμβάνονται η δαπάνη μισθοδοσίας ή οι εν γένει λειτουργικές δαπάνες) παραβιάζουν το νόμο ή καταστατική διάταξη του ιδρύματος (π.χ. δαπάνες υπερβολικές, σε σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό ή άσχετες με αυτόν). (πλειοψ.)


ΝΣΚ/387/2014

Διορισμός προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Τα μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού θα πρέπει να είναι ίσα σε αριθμό με τα μέλη του ενδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, των οποίων η θητεία έχει λήξει. Β) Τα φυσικά πρόσωπα που θα μπορούσαν να υποδειχθούν ως μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος πρέπει να έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία για τη διαχείριση, τόσον των θεμάτων της αντίστοιχης Περιφέρειας του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού όσον και των υποθέσεων του Ιδρύματος, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου. Στα πρόσωπα αυτά είναι δυνατόν να περιληφθούν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των οποίων η θητεία έχει λήξει, όπως και οιοδήποτε άλλο πρόσωπο κατάλληλο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της διοίκησης του Ιδρύματος, ανεξαρτήτως της ιδιότητάς των ως δημοσίων λειτουργών ή υπαλλήλων. Τούτο, όμως, ειδικά όσον αφορά τους εν ενεργεία δημοσίους λειτουργούς και υπαλλήλους, εφόσον επιτρέπεται από τις οικείες διατάξεις. Γ) Την πρόταση συγκεκριμένων φυσικών προσώπων ως ενδεδειγμένων για διορισμό μελών της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος, πρέπει να υποβάλει η Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/62/2019

Διορισμός συγγενή του ιδρυτή-διαθέτη στη θέση του Προέδρου Κοινωφελούς Ιδρύματος, σύμφωνα με ιδιόγραφη διαθήκη του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Για την ανάδειξη του Προέδρου του ανωτέρω Ιδρύματος, πρέπει να εφαρμόζεται το, σύμφωνα με την αντίστοιχη διάταξη της διαθήκης, άρθρο 3 του Οργανισμού του Ιδρύματος, που ορίζει ότι ως μέλη της Επιτροπής προτιμώνται πάντοτε κάτοικοι της Πάργας, ως Πρόεδρος δε της Επιτροπής εκλέγεται ένας εκ των εχόντων συγγένεια με τον διαθέτη, μελών της Επιτροπής, κατοίκων ως άνω. 2. Αποκλείεται να συμμετέχει στη διοίκηση του Ιδρύματος, ενδιαφερόμενη για τη θέση του Προέδρου της Διαχειριστικής Επιτροπής, ανεξαρτήτως της επικαλούμενης μακρινής συγγενείας της με το διαθέτη, εφόσον δεν είναι μόνιμη κάτοικος Πάργας. 3. Αν και εν προκειμένω δεν διαπιστώνεται διάσταση περιεχομένου ανάμεσα στη βούληση του διαθέτη και τους ορισμούς του Οργανισμού του Ιδρύματος σε σχέση με τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο Πρόεδρός του, σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αμφισβήτηση για την ερμηνεία της διαθήκης ως προς τη διοίκηση της καταλειφθείσας με αυτή κοινωφελούς περιουσίας, μπορεί να αρθεί, είτε δικαστικώς είτε δια της νομοθετικής οδού, που θα είχε το χαρακτήρα της τροποποίησης ή αντικατάστασης του άρθρου 3 του Οργανισμού του Ιδρύματος (ομόφ.).


ΝΣΚ/21/2020

Αν είναι νόμιμη η απόδοση των οφειλόμενων επιχορηγήσεων ναυτιλιακής εταιρίας υπό εξυγίανση, σε εργαζόμενο ξηράς της εταιρίας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 4532/2018, όταν στο πρόσωπο του εργαζόμενου ξηράς (δικηγόρου με έμμισθη εντολή), συντρέχει και η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.(...)Εργαζόμενος ξηράς ναυτιλιακής, υπό εξυγίανση, εταιρίας, ο οποίος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. αυτής, δεν δικαιούται την καταβολή από το Δημόσιο των, αναγνωρισμένων προς αυτόν οφειλών της εταιρίας, καθόσον αυτές εξαιρούνται ρητά από την εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 35 του ν. 4532/2018 (ομόφωνα).