×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/387/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διορισμός προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Τα μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού θα πρέπει να είναι ίσα σε αριθμό με τα μέλη του ενδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, των οποίων η θητεία έχει λήξει. Β) Τα φυσικά πρόσωπα που θα μπορούσαν να υποδειχθούν ως μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος πρέπει να έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία για τη διαχείριση, τόσον των θεμάτων της αντίστοιχης Περιφέρειας του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού όσον και των υποθέσεων του Ιδρύματος, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου. Στα πρόσωπα αυτά είναι δυνατόν να περιληφθούν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των οποίων η θητεία έχει λήξει, όπως και οιοδήποτε άλλο πρόσωπο κατάλληλο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της διοίκησης του Ιδρύματος, ανεξαρτήτως της ιδιότητάς των ως δημοσίων λειτουργών ή υπαλλήλων. Τούτο, όμως, ειδικά όσον αφορά τους εν ενεργεία δημοσίους λειτουργούς και υπαλλήλους, εφόσον επιτρέπεται από τις οικείες διατάξεις. Γ) Την πρόταση συγκεκριμένων φυσικών προσώπων ως ενδεδειγμένων για διορισμό μελών της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος, πρέπει να υποβάλει η Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/192/2014

Εγκυρότητα ή μη συμβάσεων εργασίας με εργοδότη το Ίδρυμα Αποδήμου Ελληνισμού, ευθύνη για καταβολή του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών, ευθύνη για κρατικά όργανα από άσκηση εποπτείας, έλλειψη διοίκησης του Ιδρύματος και ευθύνη για τη φύλαξη και διοίκηση της κινητής του περιουσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1α) Οι συναφθείσες συμβάσεις εργασίας μεταξύ του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού και των εργαζομένων του είναι έγκυρες, β), γ) ο εργοδότης (Ίδρυμα Απόδημου Ελληνισμού), ευθύνεται για την καταβολή του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, δ) ως προς την κρατική ευθύνη για πράξεις και παραλείψεις στο πλαίσιο εποπτείας του Ιδρύματος, δεν μπορεί να τύχει απαντήσεως κατά το άρθρο 6 παρ.6 του ν. 3086/2002 του Οργανισμού ΝΣΚ, δεν μπορεί να εναχθεί το Δημόσιο παραδεκτά και βάσιμα από τους εργαζομένους στο Ίδρυμα για την καταβολή του μισθού. 2α) Σε περίπτωση έλλειψης διοικήσεως του νομικού προσώπου, συντρέχει λόγος διορισμού της από το δικαστήριο. Μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης δεν προκύπτει για το Δ.Σ. του Ιδρύματος, αρμοδιότητα διαχείρισης και φύλαξης της κινητής του περιουσίας. Η αρμόδια αρχή, κατ’ αναλογική εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 4182/2013 μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης, είναι αρμόδια για τη διαχείριση και φύλαξή της, β) ενδεχόμενη η ευθύνη της αρμόδιας αρχής, εάν διαπιστωθούν συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις της ως προς τη διαχείριση και φύλαξή της μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/40/2020

Συμμόρφωση της αρμόδιας Αρχής του άρθρου 1 παρ.4 ν.4182/2013 με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις ως προς τη σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου ιδρύματος, με τροποποίηση του οργανισμού του.(...)1) Η αρμόδια Αρχή του άρθρου 1 παρ.4 ν.4182/2013 οφείλει να συμμορφωθεί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, κατά το σκέλος αυτών που επηρεάζουν τη διοίκηση του κοινωφελούς ιδρύματος, και να τροποποιήσει τον οργανισμό του ως προς τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) αυτού, με την έκδοση τροποποιητικού π.δ. και λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ακύρωση συμβολαιογραφικής πράξης, τροποποιητικής της συστατικής, όσο και την αναγνώριση της εγκυρότητας ιδιόγραφης διαθήκης του ιδρυτή (ομόφωνα). 2) Σε εκτέλεση δε των διατάξεων της παραπάνω διαθήκης, πρέπει να οριστούν ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος τα πρόσωπα που με αυτή καθορίζονται από τον ιδρυτή-διαθέτη, χωρίς να συνιστά κώλυμα η τυχόν παραίτηση των μελών αυτών σε προγενέστερο χρόνο, ενώ ελλείποντος, λόγω θανάτου, μέλους του Δ.Σ. η πλήρωση της θέσης του θα γίνει από την αρμόδια Αρχή, κατά τα άρθρα 16, 17 και 19 του ν.4182/2013 (ομόφωνα). 3) Μη νόμιμη παρίσταται απόφαση της αρμόδιας Αρχής περί διορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου, διότι έρχεται σε αντίθεση προς τον ισχύοντα οργανισμό του ιδρύματος και δεν έχει έρεισμα στο νόμο. Σε περίπτωση δε ανάκλησής της, η οποία ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια της Αρχής, καθίσταται άνευ αντικειμένου η έκδοση απόφασης παύσης των μελών του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι αναβιώνουν οι πράξεις περί ορισμού του και, έως την έγκριση και δημοσίευση του τροποποιητικού π.δ., η διοίκηση του ιδρύματος ασκείται από αυτό (ομόφωνα).


ΝΣΚ/11/2006

Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας λόγω πλημμέλειας στην αιτιολογία της απόφασης επιλογής προσώπου σε θέση Παρέδρου επί θητεία, όταν πλέον η θητεία στην επίμαχη θέση έχει λήξει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε συμμόρφωση προς την ως άνω απόφαση να επαναξιολογήσει τα προσόντα των δύο υποψηφίων και να αιτιολογήσει ειδικά την πρόκριση της μίας ή της άλλης, σύμφωνα με το σκεπτικό της ακυρωτικής απόφασης, ανεξαρτήτως εάν η ισχύς της ακυρωθείσας διοικητικής πράξης έχει λήξει κατά το χρόνο της συμμόρφωσης.


ΝΣΚ/122/2011

Λήψη ή μη των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 σε μέλη προσωρινής διοίκησης αθλητικής ανώνυμης εταιρείας για μη απόδοση φόρων, τελών και εισφορών πράξεων προηγουμένων διοικήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να ληφθούν τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του Ν 3479/2006 σε βάρος των μελών προσωρινής διοίκησης αθλητικής ανώνυμης εταιρείας (Α.Α.Ε.) που διορίστηκε με απόφαση δικαστηρίου και είτε ανέλαβε την διοίκηση της εταιρείας εντός της προθεσμίας προς απόδοση φόρου που παρακρατήθηκε ή όφειλε να παρακρατηθεί από προηγούμενη διοίκηση – προσωρινή διορισθείσα από το αρμόδιο δικαστήριο ή εκλεγείσα από το αρμόδιο όργανο της εταιρείας (Γενική Συνέλευση) και η οποία παραιτήθηκε ή έληξε η θητεία της εντός της προθεσμίας προς απόδοση του φόρου – είτε ανέλαβε την διοίκηση της εταιρείας πριν την έναρξη της προθεσμίας προς απόδοση του φόρου οπωσδήποτε όπως, μετά τον χρόνο καθ’ ον η προηγούμενη διοίκηση παρακράτησε ή όφειλε να παρακρατήσει το φόρο και η οποία στη συνέχεια παραιτήθηκε ή έπαυσε η θητεία της. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΕΝ ΟΛΩ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ Α ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΚΤΗ Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.


ΝΣΚ/19/2024

Ερωτάται: α) Εάν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ενός Ιδρύματος και μάλιστα Πρόεδρος, μπορεί να εργάζεται στο Ίδρυμα με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και να αμείβεται από αυτό και β) εάν δύναται σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ενός Ιδρύματος να ανατίθενται εργασίες της ειδικότητάς τους με αμοιβή, η οποία θα καταβάλλεται από τα έσοδα του Ιδρύματος. (...) Και στις δύο περιπτώσεις των κοινωφελών Ιδρυμάτων του ερωτήματος, δεν είναι επιτρεπτή η παράλληλη απασχόληση των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων τους στα ως άνω Ιδρύματα με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, διότι αυτό δεν επιτρέπεται ρητά στη συστατική πράξη και στον Οργανισμό τους, οπότε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 58 παρ. 4 του ν. 4182/2013, αυτή (η παράλληλη απασχόληση) συνιστά περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/223/2005

Έλεγχος νομιμότητας αποφάσεων Κοινωφελούς Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη» σχετικά με την έγκριση του προϋπολογισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Επιτροπή Εθνικών Κληροδοτημάτων του άρθρου 92 ΠΔ 284/1988, κατά την έκδοση της απαιτούμενης, από το άρθρο 101 παρ.4 ΑΝ 2039/1939 γνωμοδοτήσεώς της, σχετικά με την έγκριση του προϋπολογισμού του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη», έχει αρμοδιότητα να ερευνήσει τη νομιμότητα της συγκρότησης και της σύνθεσης του Δ.Σ. του Ιδρύματος. (ομοφ.) Δεν υφίσταται έλλειψη διοίκησης του Ιδρύματος και δεν συντρέχει λόγος για την εφαρμογή του άρθρου 69 ΑΚ όταν τα εναπομείναντα μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας. (πλειοψ.) Δεν συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων επειδή τα μέλη του Δ.Σ. της εταιρίας «Ίδρυμα Τύπου Α.Ε.» είναι ταυτόχρονα και μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος «Λίλιαν Βουδούρη» που είναι και ο μοναδικός μέτοχος της εταιρίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/93/2023

Eρωτάται: α) Yπό ποιες προϋποθέσεις υποχρεούται ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, να παραπέμψει πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο του Ιδρύματος και β) ποιο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) συλλογικά όργανα Διοίκησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54).(...)α) Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, υποχρεούται να παραπέμψει την πειθαρχική υπόθεση στο Συμβούλιο Διοίκησης του Ιδρύματος, ως συλλογικό αρμόδιο όργανο, υπό την προϋπόθεση ότι έχει κρίνει ότι το πειθαρχικό παράπτωμα επισύρει ποινή ανώτερη της αρμοδιότητάς του (ομόφωνα). β) Το Συμβούλιο Διοίκησης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54) (ομόφωνα).


ΝΣΚ/12/2022

Ερωτάται α) εάν, σε συνέχεια διαχειριστικών ελέγχων Οικονομικών Επιθεωρητών σε κοινωφελές ίδρυμα (ν.π.ι.δ.) και διαπίστωσης ελλείμματος που αφορά σε δαπάνες οικ. ετών 1991-1994 για αναπαλαίωση οικήματος, συντρέχει περίπτωση νόμιμου καταλογισμού των κληρονόμων του φυσικού προσώπου, που, κατά το προαναφερθέν διάστημα, διετέλεσε μέλος-Ταμίας της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος, β) σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, εάν απαιτείται αναπομπή της υπόθεσης στα αρμόδια όργανα για σύνταξη νέου πορίσματος, περιέχοντος πρόταση περί μη καταλογισμού ή υφίσταται δυνατότητα έκδοσης σχετικής απόφασης από την αρμόδια για τον καταλογισμό αρχή και γ) εάν είναι νόμιμη η συγκρότηση της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος «Δ.Δ.Ι.», τα μέλη της οποίας ορίστηκαν με την από 20.06.2008 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, σε αρνητική δε περίπτωση, ποιές είναι οι ενδεικνυόμενες ενέργειες της Διοίκησης για την αποκατάσταση της νομιμότητας.(..)α) Υπό το δοθέν ιστορικό, η Διοίκηση δεν μπορεί να προβεί σε νόμιμο καταλογισμό σε βάρος των κληρονόμων του Γ.Μ., μέλους και ταμία της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του ν.π.ι.δ. «Δ.Δ.Ι.» για τον λόγο ότι οι κατ’ αυτών και του δικαιοπαρόχου τους προβαλλόμενες αξιώσεις του ανωτέρω κοινωφελούς ιδρύματος, που αφορούν στα διαχειριστικά έτη 1991-1994, έχουν παραγραφεί (249 ΑΚ) (ομόφωνα). β) Με την επιφύλαξη τυχόν διακοπής της παραγραφής σε βάρος άλλων -πλην του Γ.Μ.- μελών της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του ιδρύματος Δ.Δ.Ι. ή τυχόν άλλων συνυπόχρεων προσώπων, παρέλκει η αναπομπή της υπόθεσης για επανέλεγχο σχετικά με την ευθύνη του συγκεκριμένου και μόνον προσώπου Γ.Μ. (ομόφωνα). γ) Η Διοίκηση οφείλει να ανακαλέσει, ως μη νόμιμη, τη με αριθ. 3180/07/20.06.2008 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να εκδώσει νέα πράξη συγκρότησης της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του «Δ.Δ.Ι.», ο αριθμός και η ιδιότητα των μελών της οποίας θα συμφωνεί με τις σχετικές καταστατικές διατάξεις του π.δ. 41/1975 (ομόφωνα).


ΕΣ/ΤΜ.6/490/2017

Κληροδοτήματα(..), ζητείται η ακύρωση απόφασης  Γενικου Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …, κατά το μέρος που καταλογίζει τους αρχικούς εκκαλούντες, μέλη της Διαχειριστικής Επιτροπής κατά το κρίσιμο διάστημα, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τα λοιπά μέλη αυτής, με το ποσό των ... ευρώ, που φέρεται ότι συνιστά ισόποση περιουσιακή ζημία του Κληροδοτήματος, πλέον τόκων υπερημερίας ποσού..(..)Ενόψει των ανωτέρω, η παράλειψή τους να μεριμνήσουν για την ετήσια δήλωση των δικαιωμάτων ενίσχυσης, που οδήγησε στην απώλεια εσόδων συνολικού ύψους .. ευρώ, δεν οφείλεται σε δόλο ή βαρεία αμέλεια αυτών.(..)Ακυρώνει την 1550/260435/2012Π.Ε./20.1.2014 απόφαση της Γενικής Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., κατά το μέρος που καταλογίζει τη … και τον …, ως μέλη της Διαχειριστικής Επιτροπής του ιδρύματος με την επωνυμία «Κληροδότημα …» για ζημία που υπέστη η περιουσία του Ιδρύματος.


Ν.3480/2006

Οργάνωση, λειτουργία και αρμοδιότητες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε.) και άλλες διατάξεις.