×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/223/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταχώριση ή μη στο Γ.Ε.ΜΗ. στοιχείων ανώνυμης εταιρείας, με αντικρουόμενο νομικό και ουσιαστικό περιεχόμενο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια υπηρεσία του Γ.Ε.ΜΗ. οφείλει να αρνηθεί αιτιολογημένα την καταχώριση υποβληθέντων στοιχείων ανώνυμης εταιρείας, με αντικρουόμενο νομικό και ουσιαστικό περιεχόμενο, λόγω έλλειψης σαφήνειας και νομιμότητας αυτών (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/112/2017

Καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ. δικαστικών αποφάσεων οι οποίες διατάσσουν τη λύση και εκκαθάριση ανώνυμης εταιρείας - Από πότε αυτές επιφέρουν έννομα αποτελέσματα.(..)Οι οριστικές δικαστικές αποφάσεις που εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν. 2190/1920 και διατάζουν τη λύση ανώνυμης εταιρείας και τον διορισμό εκκαθαριστή, νομίμως καταχωρούνται στο Γ.Ε.ΜΗ. αμέσως μετά τη δημοσίευσή τους και πριν την τελεσιδικία τους, διότι είναι άμεσα εκτελεστές και παράγουν έννομες συνέπειες από την δημοσίευσή τους, δεδομένου ότι η αίτηση περί λύσεως της ανώνυμης εταιρείας εκδικάζεται με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας του ΚΠολΔ, κατά την οποία οι εκδιδόμενες δικαστικές αποφάσεις είναι άμεσα εκτελεστές.


ΝΣΚ/37/2016

Διαγραφή Ποδοσφαιρικής Ανώνυμης Εταιρείας (Π.Α.Ε.) από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο πραγματικό, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να αναστείλει ή μη, με αιτιολογημένη απόφασή της την καταχώριση των συγκεκριμένων πράξεων και στοιχείων, καθώς και τη διαγραφή της υπόψη Π.Α.Ε. από το Γ.Ε.ΜΗ., κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 3419/2005, αφού σταθμίσει τα εκατέρωθεν συμφέροντα, ήτοι αφενός το συμφέρον της εταιρείας και αφετέρου το δημόσιο συμφέρον, συνεκτιμώντας για τη διαμόρφωση της κρίσεώς της, ότι η καταχώρισή τους θα επιφέρει τη λήξη του νομικού προσώπου της εν λόγω Π.Α.Ε. και εν τέλει την εξαφάνισή της από το νομικό κόσμο, καθιστώντας ενδεχομένως δυσχερή τη διενέργεια του διαταχθέντος έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου, συνακολούθως δε και τη λυσιτελή άσκηση της κρατικής εποπτείας (πλειοψ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/49/2016

Μειοδοτικός διαγωνισμός – Συμμετοχή ανώνυμης εταιρείας – Παράλειψη της δημοσίευσης στοιχείων (ανακοίνωσης τελευταίου διοικητικού συμβουλίου Α.Ε. στο ΦΕΚ ΤΑΕ–ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ.), ως προϋπόθεση τήρησης όρου συμμετοχής στην διαγωνιστική διαδικασία – Νομιμότητα. Είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4250/2014, η (παρά τους όρους της διακήρυξης ανοιχτού μειοδοτικού διαγωνισμού), δημοσίευση της ανακοίνωσης του τελευταίου διοικητικού συμβουλίου και της νόμιμης εκπροσώπησης ανώνυμης εταιρείας στο διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ.. Νόμιμη η συμμετοχή της εταιρείας στον διαγωνισμό. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


82772/2023

Διευκρινίσεις σχετικά με τις υποχρεώσεις δημοσιότητας της μονοπρόσωπης ανώνυμης εταιρείας στο Γ.Ε.ΜΗ. ΑΔΑ:69ΧΕ46ΝΛΣΞ-ΓΗΒ


ΝΣΚ/31/2000

Ανώνυμες Εταιρείες. Αύξηση κεφαλαίου με μετοχές υπέρ το άρτιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τις διατάξεις των παρ.2 και 3 του άρθρου 14 του ν.2190/20, προκύπτει σαφώς, ότι οι εκδιδόμενες μετοχές κατά την αύξηση του κεφαλαίου από Ανώνυμες Εταιρείες, δύνανται να διατίθενται υπέρ το άρτιο, ήτοι πλέον της ονομαστικής αξίας των απεριόριστα δοθέντος, ότι τούτο άγει σε αύξηση κεφαλαίου της Ανώνυμης Εταιρείας και μείζονα κατασφάλιση των συμφερόντων των δανειστών. Ως εκ τούτου η Διοίκηση, δεν δύναται να αρνηθεί την καταχώριση στο Μ.Α.Ε. στην περίπτωση, ακόμη, και μεγάλης διαφοράς μεταξύ της ονομαστικής τιμής και της τιμής διάθεσης.


οικ.ΥΠΕΝ/ΔΑΠ/28997/132/2023

Περιεχόμενο, ηλεκτρονική καταχώριση και υποβολή των δελτίων δραστηριότητας και των δηλώσεων απραξίας λατομείων και μεταλλείων, καθώς και παροχή ετήσιων στοιχείων από τις αρμόδιες υπηρεσίες.


ΔΕΔ/Θεσ/471/2025

Η απόφαση 471/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ανώνυμης εταιρείας κατά πράξεων επιβολής προστίμου συνολικού ύψους €7.500, επιβληθέντων για τις χρήσεις 2013, 2014 και 2015. Τα πρόστιμα αφορούσαν τη λήψη και καταχώριση εικονικών φορολογικών στοιχείων για ανύπαρκτες ή μερικώς ανύπαρκτες συναλλαγές. Η ΔΕΔ επικύρωσε τις διαπιστώσεις του ελέγχου, οι οποίες βασίστηκαν σε εκθέσεις της ΥΕΔΔΕ Θεσσαλονίκης που τεκμηρίωναν την εικονικότητα των προμηθευτών λόγω έλλειψης απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού. Απέρριψε επίσης τον ισχυρισμό περί παραγραφής για το 2013, κρίνοντας ότι εφαρμόζεται η 10ετής προθεσμία, καθώς η παράβαση συνιστά φοροδιαφυγή.


ΝΣΚ/369/2006

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θυγατρικής κατά 100% ανώνυμης εταιρείας με κεφαλαιοποίηση αποθεματικού προερχόμενου από αναπροσαρμογή πάγιων στοιχείων της κατ’ εφαρμογή ειδικού νόμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν εμπίπτει στην κατ’ άρθρο 10 παρ.1 του κ.ν. 2190/1920 έννοια «κάθε αύξηση του κεφαλαίου» η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας – και συνεπώς και θυγατρικής – η οποία πραγματοποιείται με κεφαλαιοποίηση αποθεματικού προερχόμενου από αναπροσαρμογή πάγιων στοιχείων της εταιρείας κατ’ εφαρμογή ειδικού νόμου, αλλά μόνο η αύξηση του κεφαλαίου που πραγματοποιείται με καταβολή εισφορών, παρέλκει δε η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/141/2014

Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Δημόσια Υπηρεσία – Εποπτεία – Επιμελητήρια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η ύπαρξη οφειλής προς το Επιμελητήριο, καθώς και η παράλειψη εγγραφής σε αυτό δεν αποτελούν νόμιμο λόγο άρνησης εκ μέρους των Υπηρεσιών Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) των Επιμελητηρίων να διεκπεραιώσουν αίτημα για καταχώριση πράξης ή στοιχείου υπόχρεου. Η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 δεν έχει, εν προκειμένω, εφαρμογή. Μόνη περίπτωση κατά την οποία οι υπηρεσίες αυτές οφείλουν να προεισπράξουν την επιμελητηριακή συνδρομή, είναι όταν λειτουργούν ως Υπηρεσίες Μιας Στάσης, κατά το ν. 3853/2010, για τη σύσταση εταιρείας με ιδιωτικό έγγραφο. (πλειοψ.) β) και γ) Η αρμοδιότητα για την καθοδήγηση των ως άνω Υπηρεσιών με την έκδοση εγκυκλίων σχετικά με την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ. ανήκει στο εποπτεύον Υπουργείο και ασκείται, αποκλειστικά, από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και το Εποπτικό Συμβούλιο του Γ.Ε.ΜΗ. Αντίστοιχη αρμοδιότητα δεν απονέμεται από το νόμο στα όργανα διοίκησης των Επιμελητηρίων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/95/2018

Νομιμότητα συμβάσεων μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και της ανώνυμης εταιρείας «NUTRIMEDICA AE».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συναφθείσες υπ’ αρ. 47/2017 και 151/2017 συμβάσεις μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και της εταιρείας «NUTRIMEDICA ΑΕ» ήταν νόμιμες, γιατί η υποβληθείσα παραίτηση του Θ.Δ. από τα αξιώματα του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας δεν είχε έννομες συνέπειες, εφόσον το σχετικό Πρακτικό δεν είχε καταχωρισθεί στη μερίδα της εταιρείας στο ΓΕΜΗ. Δεν τίθεται ζήτημα καταγγελίας των συμβάσεων από τον ΕΟΠΥΥ, γιατί αυτές λύθηκαν αυτοδικαίως με την καταχώριση στο ΓΕΜΗ του Πρακτικού περί λύσεως της εταιρείας και τη θέση αυτής σε εκκαθάριση. (ομόφ.)