ΝΣΚ/95/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα συμβάσεων μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και της ανώνυμης εταιρείας «NUTRIMEDICA AE».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι συναφθείσες υπ’ αρ. 47/2017 και 151/2017 συμβάσεις μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και της εταιρείας «NUTRIMEDICA ΑΕ» ήταν νόμιμες, γιατί η υποβληθείσα παραίτηση του Θ.Δ. από τα αξιώματα του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας δεν είχε έννομες συνέπειες, εφόσον το σχετικό Πρακτικό δεν είχε καταχωρισθεί στη μερίδα της εταιρείας στο ΓΕΜΗ. Δεν τίθεται ζήτημα καταγγελίας των συμβάσεων από τον ΕΟΠΥΥ, γιατί αυτές λύθηκαν αυτοδικαίως με την καταχώριση στο ΓΕΜΗ του Πρακτικού περί λύσεως της εταιρείας και τη θέση αυτής σε εκκαθάριση. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/207/2019
Εάν μετά την έναρξη ισχύος του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ, που τέθηκε σε ισχύ την 1-11-2018, σε συνδυασμό με το άρθρο 55 παρ.1 του ν. 4486/2017, η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ έχει τη δυνατότητα να προβεί στην εκκαθάριση των ιατρικών παραστατικών δαπανών παροχών υγείας, που έχουν καταθέσει ασφαλισμένοι μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την έναρξη ισχύος του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, από 1-11-2018, και ανεξαρτήτως των προβλεπομένων στο άρθρο 55 παρ. 1 του ν. 4486/2017, η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ, υπό τα διδόμενα πραγματικά παραστατικά, δεν έχει τη δυνατότητα να προβεί στην εκκαθάριση των ιατρικών παραστατικών δαπανών υγείας, που έχουν καταθέσει ασφαλισμένοι μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να καταβάλει σ’ αυτούς το προβλεπόμενο ποσοστό επί των ιατρικών δαπανών τους βάσει του κρατικού τιμολογίου. Και τούτο, γιατί μολονότι η εν λόγω κατηγορία δικαιούχων ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ εξακολουθεί υφιστάμενη στο νέο ΕΚΠΥ, οι δαπάνες νοσηλείας τους ανάγονται σε παρελθόντα έτη και δεν προκύπτει ότι συνοδεύονται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ομόφ.).
ΑΕΠΠ/360/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με τη Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής (αριθμ. Φ. 600.163/04/121817/Σ. 2715/18.04.2018) και τον αποκλεισμό της Παρεμβαίνουσας εταιρείας από τη διαγωνιστική διαδικασία, διαπιστώνοντας πλημμελή δικαιολογητικά της τελευταίας. Ειδικότερα, επισημαίνονται ελλείψεις στην απόδειξη οικονομικής επάρκειας (απούσες καταστάσεις 2017, μη δημοσιευμένες στο ΓΕΜΗ καταστάσεις 2016) και τεχνικής ικανότητας (έλλειψη δήλωσης προμηθευτή λαχανικών). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή πλήρους διατροφής για 300 αιτούντες άσυλο και ευάλωτες ομάδες σε δομές φιλοξενίας της Ελευσίνας, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 158.490€.
ΝΣΚ/461/2007
Λύση συμβάσεων προμηθείας, οι οποίες συνήφθησαν μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και Εταιρείας αλλαντικών, αζημίως για την τελευταία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 336 και 380 Α.Κ. περί λύσεως των ανωτέρω συμβάσεων και αυτοδικαίας αποσβέσεως των εκατέρωθεν ενοχών, λόγω ανυπαίτιας αδυναμίας της παροχής εκ μέρους της μειοδότριας εταιρείας. Στην παρούσα φάση η Διοίκηση οφείλει να αποφανθεί άμεσα επί των δύο αναφερθεισών εκκρεμουσών προσφυγών της μειοδότριας εταιρείας κατά των Π2/1616/30-4-2007 και Π2/300/30-4-2007 αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου, με τις οποίες απορρίφθηκαν οι ποσότητες χοιρινού κρέατος, εν συνεχεία δε να εξετάσει, χωρίς καθυστέρηση, εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 33 παρ.1 και 34 παρ.2 και 3 του Π.Δ/τος 394/1996, περί εκπτώσεως της μειοδότριας εταιρείας από τις επίμαχες συμβάσεις και της επιβολής σε βάρος της των προβλεπομένων νομίμων κυρώσεων, κατ’ άρθρο 34 παρ.5 του ανωτέρω Π.Δ/τος, επιστρεφομένων βεβαίως, στην μειοδότρια εταιρεία των όποιων ακατάλληλων ποσοτήτων ευρίσκονται, μέχρι σήμερα, στις αποθήκες του Στρατού, κατ’ άρθρο 33 του ανωτέρω Π.Δ/τος.
ΝΣΚ/52/2008
Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρεία σε καθεστώς εκκαθάρισης – Εγγραφή στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών – Νομιμότητα αποφάσεως της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας αυτής – Δημοσίευση σχετικών πρακτικών στο ΜΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρεία, η οποία λύθηκε το έτος 1929 και έκτοτε τέθηκε σε εκκαθάριση κατά τις διατάξεις του ΚΝ 2190/1920, υπό το ισχύον σήμερα νομικό καθεστώς εξακολουθεί να τελεί υπό εκκαθάριση, η οποία δεν έχει περατωθεί, αλλά συνεχίζεται εφόσον υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αυτής σημαντικής αξίας, ανεξαρτήτως του αν, υπό την ισχύ της παρ.6 του άρθρου 49 του ΚΝ 2190/1920, που είχε προστεθεί με την παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 2339/1995, μπορούσε η εκκαθάριση ανωνύμων εταιρειών να διαρκέσει πέραν της πενταετίας ή δεκαετίας. Η εταιρεία δε αυτή, ως τελούσα υπό εκκαθάριση, θα πρέπει να καταχωρισθεί στο τηρούμενο στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης ΜΑΕ, καθόσον, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις που διέπουν τούτο και ιδίως τη σχετική υπουργική απόφαση καταχωρίζονται σ’ αυτό οι ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες κατά το χρόνο εισαγωγής του ΜΑΕ είχαν λυθεί και δεν είχε περατωθεί η εκκαθάρισή τους, όπως συμβαίνει και με την προκείμενη εταιρεία. 2) Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ως άνω εταιρείας περί παράτασης του χρόνου διαρκείας αυτής και περί διορισμού Διοικητικού της Συμβουλίου, η οποία οδηγεί σε αναβίωση της εταιρείας αυτής, δεν μπορεί να εγκριθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και στη συνέχεια να γίνουν οι σχετικές καταχωρίσεις στο ΜΑΕ και οι δημοσιεύσεις στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, γιατί ελλείπει η άδεια λειτουργίας της εταιρείας αυτής ως τραπεζικής εκ μέρους της Τράπεζας της Ελλάδος.
ΕΣ/ΤΜ.1/7/2018
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Αίτηση ανάκλησης της 29/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, η πρόσληψη των φερομένων ως δικαιούχων του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δεν είναι νόμιμη αφού οι παρασχεθείσες από αυτούς εργασίες καθαριότητας μέχρι τις 7.6.2017 δεν ήταν, σύμφωνα και με όσα έγιναν δεκτά με την προσβαλλόμενη πράξη, ανταποδοτικού χαρακτήρα, ομοίως δε και οι παρασχεθείσες, με βάση τις επίμαχες συμβάσεις, εργασίες. Ωστόσο, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι δικαιούχοι του χρηματικού εντάλματος απασχολούνται από τη δημοτική εταιρεία, στον τομέα της καθαριότητας, από το 2015 (βλ. την 87/17.11.2017 απόφαση του Δ.Σ. της δημοτικής εταιρείας), ενώ όπως έγινε δεκτό με την προσβαλλόμενη πράξη καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας καθαριότητας και οι συμβάσεις εργασίας τους είχαν αποσταλεί στο ΑΣΕΠ για έλεγχο ως προς τη συνδρομή προϋποθέσεων πρόσληψης κατ’ εφαρμογή του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 (βλ. την 87/17.11.2017 απόφαση του Δ.Σ. της δημοτικής εταιρείας). Περαιτέρω, μεταξύ των συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου που συνήφθησαν για την απασχόλησή τους, ήτοι των επίμαχων, που ισχύουν από 31.7.2017 και των προγενέστερων, βάσει των οποίων παρείχαν τις υπηρεσίες τους έως τις 7.6.2017 2017 (βλ. την 87/17.11.2017 απόφαση του Δ.Σ. της δημοτικής εταιρείας), δεν έχει μεσολαβήσει, κατά παράβαση όσων ορίζονται στο άρθρο 5 του π.δ/τος 164/2004, χρονικό διάστημα τριών μηνών (τουλάχιστον), χωρίς, περαιτέρω, να προκύπτουν νόμιμοι αντικειμενικοί λόγοι που να δικαιολογούν την κατ’ εξαίρεση διαδοχική σύναψή τους.Επομένως, σύμφωνα και με όσα ανωτέρω έγιναν δεκτά, οι συμβάσεις αυτές είναι, ως διαδοχικές, αυτοδικαίως άκυρες. Η καταβολή, ωστόσο, των οφειλομένων βάσει αυτών επιβάλλεται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του π.δ. 164/2004, ως μέτρο για την αποτροπή της καταχρηστικής χρησιμοποίησης του είδους αυτού των συμβάσεων εργασίας, (διαδοχικών) και δύναται να διενεργηθεί με το χρηματικό ένταλμα που φέρεται προς έλεγχο και αφορά στην καταβολή της συμφωνηθείσας αμοιβής τους κατ’ επίκληση των άκυρων αυτών συμβάσεων. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, ως απορρέουσα από τις προαναφερόμενες διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του π.δ. 164/2004, είναι νόμιμη. Κατά συνέπεια, σύμφωνα και με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 29/2018 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το δε επίμαχο 23Α, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της αιτούσας εταιρείας, θα μπορούσε να θεωρηθεί αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει,ΑΝΑΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/29/2018
C-178/2016
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (τέταρτο τμήμα) 20 Δεκεμβρίου 2017
Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο (τέταρτο τμήμα) αποφαίνεται:Οδηγία 2004/18 / ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, για το συντονισμό των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων δημοσίων έργων, συμβάσεων παροχής δημόσιων προμηθειών και δημοσίων υπηρεσιών, και ιδίως το άρθρο 45 παράγραφος 2 στοιχείο γ), δ) και ζ) της εν λόγω οδηγίας, καθώς και οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύονται ως ότι δεν αποκλείουν εθνική νομοθεσία που επιτρέπει στην αναθέτουσα αρχή:- να λαμβάνει υπόψη, σύμφωνα με τους όρους που έχει ορίσει, ποινική καταδίκη του διευθυντή μιας εταιρείας υποβολής προσφορών, ακόμη και αν η καταδίκη δεν έχει ακόμη οριστική, για αδίκημα που αφορά την επαγγελματική συμπεριφορά της εν λόγω εταιρείας στην οποία έπαυσε ο διευθυντής να εκτελέσει τα καθήκοντά του το έτος που προηγείται της δημοσίευσης της προκήρυξης διαγωνισμού, και να αποκλείσει την εν λόγω εταιρεία από τη συμμετοχή της στην επίμαχη διαδικασία υποβολής προσφορών, με το αιτιολογικό ότι, επειδή δεν διακήρυξε την καταδίκη που δεν ήταν ακόμη οριστική, δεν είχε αποσυνδεθεί πλήρως και αποτελεσματικά από τις δραστηριότητες του εν λόγω διευθυντή.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/95/2019
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: Δοθέντος ότι σύμφωνα με τα προεκτεθέντα στη σκέψη ΙV, η συνολική αξία των επίμαχων συμβάσεων καθαριότητας των αποκεντρωμένων μονάδων της 2ης Διοίκησης Υγειονομικής Περιφέρειας … που συνήφθησαν εντός του χρονικού διαστήματος από 2.5.2017 έως 1.8.2018, ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 174.734,32 ευρώ, βασίμως προβάλλεται από την διαφωνούσα Επίτροπο ότι οι επίμαχες υπηρεσίες μη νομίμως ανατέθηκαν στους φερόμενους ως δικαιούχους με τη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως. Τούτο δε, διότι, με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, η αξία των εν λόγω υπηρεσιών, οι οποίες έχουν περιοδικό χαρακτήρα, υπολογιζόμενη σε βάση δωδεκαμήνου, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 11 του νόμου 4412/2016 για τις συμβάσεις υπηρεσιών περιοδικού χαρακτήρα (βλ. σκ. ΙΙΙ) υπερβαίνει τόσο το ποσό των 20.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η, άνευ ειδικών λόγων, προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, όσο και το ποσό των 60.000 ευρώ, πέραν του οποίου επιβάλλεται η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού. Εξάλλου, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων που κατέστησαν αδύνατη την ανάθεση των εν λόγω υπηρεσιών κατόπιν διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού. Ειδικότερα, η 2η Διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας …, καθ’ όλο το χρονικό διάστημα από την 1.1.2015, οπότε και κατέστη αρμόδια, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 4238/2014 για την κατάρτιση του ετησίου προγράμματος προμηθειών και υπηρεσιών των αποκεντρωμένων μονάδων που υπάγονται στην εδαφική της περιφέρεια (βλ. και τις προδιαληφθείσες διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 3β΄ του ν. 3329/2005 για τις αρμοδιότητες του Τμήματος Προμηθειών αυτής) και τη διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών για τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων, μέχρι και τον Αύγουστο του έτους 2018 (καταληκτικός χρόνος των επίμαχων συμβάσεων) δεν μερίμνησε για την ένταξη διαγωνισμού για την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών καθαριότητας σε κάποιο ΠΠΥΦΥ. Αντιθέτως, με το προμνησθέν 20462/4.4.2019 έγγραφο του Διευθυντού του Τμήματος Προμηθειών αυτής συνομολογεί ότι καθ’ όλο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα προέβαινε στη σύναψη συμβάσεων καθαριότητας με τη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, καθώς ανέμενε την ολοκλήρωση της διαδικασίας συνάψεως ατομικών συμβάσεων εργασίας δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 97 του ν. 4368/2016. Παρά, δε, το γεγονός ότι η διαδικασία αυτή δεν τελεσφόρησε για αρκετές, και ειδικότερα για 11 περίπου, αποκεντρωμένες μονάδες, η εν λόγω Δ.Υ.ΠΕ.. εξακολούθησε και μετά τον Ιούνιο του έτους 2018 να προβαίνει στη σύναψη συμβάσεων με τη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, επιμένοντας στην ανεύρεση σχετικής λύσεως μέσω της συνάψεως ατομικών συμβάσεων ή της προσλήψεως επικουρικού προσωπικού. Εντούτοις, όμως, η προοπτική της συνάψεως ατομικών συμβάσεων για την κάλυψη των αναγκών των αποκεντρωμένων μονάδων της Δ.Υ.ΠΕ.. σε υπηρεσίες καθαριότητας ουδόλως δικαιολογεί την προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως για το επίμαχο χρονικό διάστημα δεκαέξι (16) περίπου μηνών, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα ανωτέρω, καθώς δεν συνιστά έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός. Τούτο, δε, διότι η Δ.Υ.ΠΕ.. γνώριζε εξαρχής ότι η ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας επρόκειτο να διαρκέσει αρκετούς μήνες, η ίδια, δε, από τον Φεβρουάριο του έτους 2016, οπότε και ετέθησαν σε ισχύ οι διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4368/2016, ξεκίνησε τη διαδικασία συνάψεως ατομικών συμβάσεων - με την ανακοίνωση της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο Α.Σ.Ε.Π. - μόλις τον Αύγουστο του έτους 2017 (4.8.2017) ολοκληρώνοντας αυτήν για την πλειονότητα των μονάδων της δέκα (10) περίπου μήνες μετά, ήτοι τον Ιούνιο του έτους 2018. Δεδομένου, συνεπώς, του μακρού χρόνου που ήταν εκ των προτέρων γνωστό ότι θα μεσολαβούσε – και πράγματι μεσολάβησε - μέχρι τη σύναψη των εν λόγω ατομικών συμβάσεων, όφειλε η Δ.Υ.ΠΕ.. να εφαρμόζει απαρεγκλίτως την νομοθεσία που ρυθμίζει τις διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων και να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη των αναγκών της σε υπηρεσίες καθαριότητας. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως των ανωτέρω, όσον αφορά ειδικότερα τα 841/2019 (σε αντικατάσταση του 1734/2018), 844/2019 (σε αντικατάσταση του 1779/2018), 845/2019 (σε αντικατάσταση του 1808/2018), 846/2019 (σε αντικατάσταση του 1809/2018) και 847/2019 (σε αντικατάσταση του 1810/2018) χρηματικά εντάλματα πληρωμής, τα οποία έχουν εκδοθεί επ’ ονόματι της εταιρείας «….» και δ.τ. «….», σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην σκέψη V.A.i, μεταξύ της φερομένης ως δικαιούχου και της εταιρείας με την επωνυμία «…» και με δ.τ. «...» έχει συναφθεί η 1277/13.3.2017 σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) με αναγωγή με το εκτεθέν στην σκέψη αυτή περιεχόμενο. Δοθέντος, δε, ότι η σύμβαση αυτή έχει αναγγελθεί νομίμως στην αρμόδια για την πληρωμή Οικονομική Διεύθυνση της 2ης Διοίκησης Υγειονομικής Περιφέρειας …, καθώς και στα αρμόδια για την αναγνώριση της δαπάνης όργανα διοικήσεως αυτής, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στην σκέψη IV, από την αναγγελία αυτή έχει αποκοπεί κάθε δεσμός της οφειλέτιδας 2ης Διοίκησης Υγειονομικής Περιφέρειας … προς την ανάδοχο εταιρεία «...», αποκλειστική, δε, δικαιούχος εισπράξεως των απαιτήσεων που απορρέουν από τα προαναφερθέντα Α3487/31.5.2017, Α3518/30.6.2017, Α3520/30.6.2017, Α3574/31.8.2017, Α3673/30.11.2017 και Α3545/31.7.2017 τιμολόγια παροχής υπηρεσιών συνολικής αξίας 26.753,37 ευρώ έχει πλέον καταστεί η «…» και με δ.τ. «...», προς την οποία και μόνο οφείλει η 2η Δ.Υ.ΠΕ.. … να καταβάλει τα οφειλόμενα με βάση τα ανωτέρω τιμολόγια ποσά. Τούτων συνεπώς παρέπεται ότι τα προμνησθέντα 841, 844, 845, 846 και 847, οικονομικού έτους 2019, χρηματικά εντάλματα πληρωμής μη νομίμως εκδόθηκαν επ’ ονόματι της εταιρείας «...» αντί της εταιρείας «…» (πρβλ. Ελ. Συν. IV Tμ. Πρ. 76/2008, 199/2003, Κ.Π.Ε.Δ. στο ΙV Tμ. 25/2019, 186/2017).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/45/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΩΝ:(...)Επί της ελεγχόμενης διαδικασίας κρίνονται τα ακόλουθα: Κατ’ επιταγή της αρχής της διαφάνειας, η οποία διέπει τις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να λαμβάνει θέση επί της ουσίας σε προσφυγές διαγωνιζόμενων που άπτονται αμιγώς τεχνικών ζητημάτων, απαντώντας επαρκώς και αιτιολογημένα, πριν προβεί στην κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού. Η υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής να απαντήσει αιτιολογημένα στις προσφυγές των διαγωνιζομένων επιβάλλεται και από τις διατάξεις που προβλέπουν τον προσυμβατικό έλεγχο των δημοσίων συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση καθίσταται αδύνατος, ενόψει της φύσης των προβαλλόμενων λόγων, ο δικαστικός έλεγχος της νομιμότητας της οικείας σύμβασης (Ε.Σ. VI Τμ. αποφ. 2509/2009, 780/2011). Εν προκειμένω, η απόρριψη για τυπικούς λόγους, με την 228/2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, της προδικαστικής προσφυγής της εταιρείας «......» κατά της τεχνικής προσφοράς της εταιρείας «......» δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι, αφού οι λόγοι της προσφυγής αυτής, όπως εκτίθενται ανωτέρω, αφορούσαν σε τεχνικής φύσης ζητήματα, όφειλε η Επιτροπή του διαγωνισμού, προκειμένου να κρίνει αποδεκτή την εν λόγω τεχνική προσφορά, να απαντήσει αιτιολογημένα, κατ’ επιταγή της αρχής της διαφάνειας, στις αιτιάσεις της προσφεύγουσας εταιρείας, ώστε να καταστεί δυνατός ο έλεγχος νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η πλημμέλεια δε αυτή καθιστά μη νόμιμη τη διαδικασία τεχνικής αξιολόγησης της προσφοράς της ανωτέρω εταιρείας, η οποία, σε κάθε περίπτωση, δεν αποδεικνύεται ότι υπέβαλε την τεχνική της προσφορά σύμφωνα με τα οριζόμενα από το άρθρο 10.3.1 της διακήρυξης. Συνεπώς, είναι μη νόμιμη η κατακύρωση στην εταιρεία «......» του αποτελέσματος του διαγωνισμού.(ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Τμ.6/1344/2017
ΑΕΠΠ/184/2017
Η Προδικαστική Προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας ζητά την ακύρωση: α) της απόφασης 9η/28.06.2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν.Ν.Ι. Κωνσταντοπούλειου-Πατησίων για πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου β) της σχετικής ανακοίνωσης 2/2017 για σύναψη ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΩΝ Η ΕΠΕΙΓΟΥΣΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ) γ) της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης.Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά πρόσληψη 18 ατόμων με ατομικές συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου για παροχή υπηρεσιών φύλαξης στους χώρους του νοσοκομείου, βάσει του άρθρου 63 Ν.4430/2016, με ισχυρισμό ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις απρόβλεπτων/επείγουσων περιστάσεων και ότι έπρεπε να προκηρυχθεί διαγωνισμός. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι παραβιάζονται ευρωπαϊκές διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων και συνταγματικές αρχές.
ΑΕΠΠ/81/2017
Η προδικαστική προσφυγή της εταιρείας ασκήθηκε κατά της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, η οποία αφορούσε την υποβολή αιτήσεων για σύναψη 31 ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες εστίασης-σίτισης, καθώς και κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που αιτιολογούσε την επείγουσα ανάγκη πρόσληψης βάσει του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφυγή διεκδικούσε την ακύρωση αυτών των πράξεων, επειδή η διαδικασία ανάθεσης παραβίαζε το ενωσιακό δίκαιο για δημόσιες συμβάσεις και τα συνταγματικά δικαιώματα (άρθρα 103, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 Συντ.), καθώς δεν ακολουθήθηκε διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών εστίασης-σίτισης σε νοσοκομείο, με την προσφεύγουσα να ισχυρίζεται ότι είχε δικαίωμα συμμετοχής σε τέτοιο διαγωνισμό.