ΝΣΚ/224/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ελεγχος πράξεων Γεν.Γραμματέα ΕΟΤ περί έγκρισης μεταβίβασης τουριστικών λεωφορείων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η σύμβαση πώλησης τουριστικού λεωφορείου ως πράγματος σε χρηματοδοτικό φορέα, στην οποία χαρακτηρίζεται το τουριστικό λεωφορείο ως δημόσιας χρήσης. Η έννοια του ρήματος «παραμένει» στη διάταξη της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2446/96 είναι «πρέπει να εκδίδεται». Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν οφείλει να ελέγχει την νομιμότητα των αποφάσεων του Γεν.Γραμματέα του ΕΟΤ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/381/2004
Μίσθωση τουριστικού λεωφορείου από Κέντρο Ξένων Γλωσσών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών δεν μπορεί να μισθώνει ειδικό τουριστικό λεωφορείο δημόσιας χρήσης για μεταφορά μαθητών του από και προς τον τόπο διεξαγωγής μαθημάτων.
ΝΣΚ/321/2005
Τουριστικά λεωφορεία. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση μεταβίβασης τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης αιτία θανάτου του φυσικού προσώπου στο οποίο είχε χορηγηθεί η άδεια κυκλοφορίας αυτού, κατά την οποία το όριο ηλικίας του λεωφορείου και, ως εκ τούτου, και η ισχύς της αρχικής άδειας κυκλοφορίας έληξαν μετά την ημερομηνία επαγωγής και πριν την εκπνοή των οριζομένων στο άρθρο 1847 Α.Κ. προθεσμιών αποποιήσεως της κληρονομίας, οι κληρονόμοι δικαιούνται να ζητήσουν, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.2γ του Ν 711/1977, όπως τροποποιήθηκε με το Ν 2446/1996, σε συνδυασμό με την παρ.3 της κ.υ.α. Τ/932/28-2-1997, εντός ενός έτους από τη λήξη των προθεσμιών αποποιήσεως, την έγκριση της αντικατάστασης του λεωφορείου και εντός δύο ετών από τη χορήγηση της έγκρισης να ολοκληρώσουν την ταξινόμηση του νέου λεωφορείου με την έκδοση άδειας κυκλοφορίας. Στην περίπτωση αυτή δεν θεμελιώνεται δικαίωμα αντικατάστασης της άδειας κυκλοφορίας του κληρονομηθέντος λεωφορείου με την έκδοση νέας άδειας στο όνομά τους, καθόσον το τουριστικό λεωφορείο μετά τη λήξη του ορίου ηλικίας του απαγορεύεται να κυκλοφορεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο και η άδειά του ανακαλείται οριστικά. Η προθεσμία για την άσκηση του δικαιώματος αντικατάστασης τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης μετά τη λήξη του ορίου ηλικίας του με την υποβολή αίτησης προς τη διοίκηση από τους κληρονόμους του φυσικού προσώπου στο οποίο είχε χορηγηθεί η άδεια κυκλοφορίας του αναστέλλεται, στην περίπτωση που οι κληρονόμοι επικαλεστούν και προσκομίσουν στο αρμόδιο διοικητικό όργανο στοιχεία, από τα οποία αποδεικνύεται ότι κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας και μέχρι την υποβολή της αίτησης βρίσκονταν σε κατάσταση αδυναμίας επιμέλειας των υποθέσεών τους, κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα, λαμβανομένου υπόψη ότι προκειμένου για τους ανηλίκους δικαιούχους οι λόγοι ανωτέρας βίας πρέπει να συντρέχουν στο πρόσωπο του έχοντος τη γονική μέριμνα αυτών.
ΝΣΚ/218/2010
Προϋποθέσεις χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας Γραφείου Γενικού Τουρισμού στη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Δήμου Ροδίων «ΡΟΔΑ».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμα εκδόθηκε το υπ’ αρ.πρωτ. 4904/24-10-2008 Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Γραφείου Γενικού Τουρισμού στη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών του Δήμου Ροδίων με την ονομασία «ΡΟΔΑ». Ως εκ τούτου νομιμοποιείται το εν λόγω Γραφείο Γενικού Τουρισμού να θέσει σε λειτουργία Τουριστικό Τραίνο και να ζητήσει έγκριση ειδικής διαδρομής ειδικού τουριστικού λεωφορείου Δ.Χ. ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων. Το μεταφορικό έργο που μπορεί με λεωφορεία της να εκτελεί η ΔΕΣ ΡΟΔΑ προσδιορίζεται στο άρθρο 1 του Ν 2446/1996.
ΕλΣυν/Τμ4/24/2011
Μετακίνηση στο εξωτερικό με τουριστικό λεωφορείο.Kαταβολή δαπάνης για την χρήση τουριστικού λεωφορείου, το οποίο αποτελεί επιβατικό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης (άρθρο 1 του ν. 711/1977), μετά από μίσθωση η οποία έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια και δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στην 5100/1600/10.4.1984 υπουργική απόφαση, δηλαδή δεν υποβλήθηκε αίτηση από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης στον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, στην οποία να αναγράφεται, μεταξύ άλλων, ο συγκεκριμένος σκοπός της μίσθωσης με αιτιολογία, καθώς και ότι η συγκεκριμένη ανάγκη δεν μπορεί να καλυφθεί με υπηρεσιακά αυτοκίνητα, ούτε, βεβαίως, εκδόθηκε απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που να εγκρίνει τη μίσθωση αυτή.
ΝΣΚ/393/2003
Δυνατότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) να προβεί νομίμως σε τροποποίηση συμβάσεων που συνήψε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 με κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συμβάσεις που συνήψε ο ΟΣΕ το έτος 1997 με Κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 εξακολουθούν να διέπονται από τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου και μπορούν να τροποποιηθούν και μετά την θέση σε ισχύ του Κανονισμού Προμηθειών του ΟΣΕ που εγκρίθηκε με τη 4203/300/7.2.2000 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και των ΠΔ 57/2000 και ΠΔ 22/2002, με τα οποία εναρμονίσθηκε η ελληνική νομοθεσία προς την κοινοτική ως προς τις προμήθειες, έργα και υπηρεσίες του δημόσιου τομέα στους τομείς ύδατος, ενέργειας, μεταφορών και τηλεπικοινωνιών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/14/2006
Νομιμότητα ή μη παρεχομένων από ναυτιλιακή εταιρεία εκπτώσεων, σε επιβάτες τουριστικού πρακτορείου, που χρησιμοποιούν επιδοτούμενο δρομολόγιο πλοίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρεχόμενη από ναυτιλιακή εταιρεία σε ορισμένες κατηγορίες επιβατών έκπτωση επί του ναύλου, σε συμβατικώς επιδοτούμενο από το Δημόσιο δρομολόγιο πλοίου αυτής, στην εσωτερική ακτοπλοϊκή γραμμή Ρόδος-Σύμη, δεν είναι αντίθετη προς τις κείμενες διατάξεις της εσωτερικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί θαλασσίων μεταφορών και επικοινωνιών.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/529/2017
Ελεγχος Νομιμότητας σχεδίου σύμβασης του έργου «Συντήρηση - οδική ασφάλεια επαρχιακού οδικού δικτύου (..)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο όρος της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο, κατ΄ απόκλιση του ισχύοντος κατά τον χρόνο δημοσίευσης αυτής προτύπου τεύχους διακηρύξεων, για την προαπόδειξη της χρηματοοικονομικής επάρκειας των διαγωνιζομένων απαιτείται σχετική δήλωση στο ΕΕΕΣ περί του κύκλου εργασιών τελευταίας τριετίας ανά έτος, ύψους τουλάχιστον 1.200.000,00 ευρώ, είναι μη νόμιμος, καθόσον τέθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η δε μη νομιμότητα του ανωτέρω όρου της διακήρυξης, επειδή πλήττει την ανάπτυξη του ελεύθερου ανταγωνισμού, ιδίως σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή σε αυτόν των μικρότερων σε οικονομική δύναμη εργοληπτικών επιχειρήσεων, είναι ουσιώδης και καθιστά μη νόμιμη την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης.
Ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.6/457/2018
ΕΣ/Τ4/216/2009
Καταβολή του συμφωνηθέντος ανταλλάγματος στο φερόμενο ως δικαιούχο αυτού, Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), για την εκ μέρους εκτέλεση του ερευνητικού έργου με τίτλο «Παρακολούθηση και υποστήριξη της εφαρμογής του ψηφιακού ταχογράφου στην Ελλάδα». Από τις ως άνω διατάξεις καθώς και την εισηγητική έκθεση του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με την οποία η έκδοσή του είχε ως σκοπό «τη συμπερίληψη ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης των μελετών και συναφών υπηρεσιών σε ένα νομοθέτημα, το οποίο δεν χρειάζεται οτιδήποτε άλλο για την εφαρμογή του, αφού είναι αυτάρκες …», συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι οι περί διαδικασιών αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις αυτού εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση επιλογής αναδόχου για την κατάρτιση δημόσιας σύμβασης μελέτης. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρούνται οι διαδικασίες αναθέσεως συμβάσεων μελετών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών) διότι η διάταξη του άρθρου 8 παρ.4α του Ν. 2366/1995, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 13 του Ν. 2578/1998 και προέβλεπε την άνευ συνδρομής ειδικότερων προϋποθέσεων δυνατότητα αναθέσεως μελετών, αξίας μέχρι 200.000 ECU, με τη διαδικασία της διαπραγματεύσεως (απευθείας αναθέσεως), καταργήθηκε από την ημερομηνία ισχύος του Ν. 3316/2005, δηλαδή από τις 22.2.2005, αφενός διότι ως ειδική διάταξη, με την οποία ο ως άνω φορέας κεντρικής διοίκησης είχε εξαιρεθεί από τις κοινές περί δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις, εμπίπτει στην κατάργηση των ειδικών εξαιρέσεων που προβλέπονταν για ορισμένα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα (άρθρο 46 παρ.2 περ.δ), αφετέρου διότι αποτελεί ειδική διάταξη αντίθετη στις περί διαδικασιών αναθέσεως δημοσίων συμβάσεων διατάξεις του νέου Νόμου (άρθρο 46 παρ.2 περ.ε), ενώ περαιτέρω δεν συγκαταλέγεται σε εκείνες οι οποίες ρητώς διατηρήθηκαν σε ισχύ μετά την έναρξη των αποτελεσμάτων του.
ΝΣΚ/59/2007
Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.) – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό το ισχύον Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.), δηλαδή υπό την ισχύ της υπ’ αριθ. 67754/8530/6.11.2002 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, εφόσον συμπληρώθηκε στο μητρώο οδηγού αριθμός είκοσι πέντε (25) βαθμών, οι επιμέρους ποινές που τον συνθέτουν και οι σχετικές παραβάσεις του ΚΟΚ δεν παραγράφονται, ούτε διαγράφονται από το μητρώο, ασχέτως του χρόνου κατά τον οποίον θα χωρήσει η έκδοση του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, αλλά και αυτή η αφαίρεση της άδειας. Οι παραβάσεις και οι ποινές αυτές διαγράφονται από το μητρώο μόνο μετά την παραλαβή από την αρμόδια Υπηρεσία της σχετικής έγγραφης ειδοποίησης του Αστυνομικού Τμήματος, στην οποία βεβαιώνεται ότι αφαιρέθηκε η άδεια. Αντιθέτως, υπό το προϊσχύσαν δίκαιο (ΚΥΑ 69120/1105/2.8.1999), η παραγραφή των επιμέρους παραβάσεων του ΚΟΚ και των αντίστοιχων βαθμών ποινής εξακολουθούσε και μετά τη συμπλήρωση του αριθμού των 25 βαθμών ποινής. Ως εκ τούτου, για τη νομιμότητα του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης λόγω συμπλήρωσης των προβλεπόμενων βαθμών ποινής, αλλά και της εκτελέσεώς του, ήταν απαραίτητο να μην είχε χωρήσει παραγραφή των περιεχόμενων παραβάσεων και των αντίστοιχων βαθμών ποινής.