×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/225/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/137/2007

Διορισμός τέκνων θανόντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αίτημα διορισμού σε κενή οργανική θέση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (τ. Εθνικής Οικονομίας) θυγατέρας θανόντος το έτος 1987 και εν ζωή μονίμου υπαλλήλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, γεννηθείσας το έτος 1976, δεν καταλαμβάνεται από τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006.


ΝΣΚ/407/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός του υιού θανόντος υπαλλήλου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον από διεξαχθείσα Ένορκη διοικητική Εξέταση προκύπτει, ότι ο θάνατος δημοσίου υπαλλήλου τελεί σε αιτιώδη συνάφεια προς την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, ως προελθών εξαιτίας τούτου, συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000 προς αποδοχή αιτήματος διορισμού του υιού του θανόντος στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/293/2016

Συνδρομή προϋποθέσεων εφαρμογής του άρθρου 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994 για τον διορισμό στο Δημόσιο τέκνου θανόντος υπαλλήλου και ιδίως της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος.(...)Δεν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο τέκνο θανόντος υπαλλήλου όταν δεν αποδεικνύεται, από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως, η συνδρομή, μεταξύ άλλων, και της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σχετικά με την οποία το πόρισμα της διεξαχθείσας ΕΔΕ. δεν αιτιολογεί επαρκώς την ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του θανάτου του υπαλλήλου και της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, κατά σχέση αιτίου - αιτιατού (ομοφ.)


ΝΣΚ/249/2007

Προϋποθέσεις διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη στη μεταβατική διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006 ενιαύσια προθεσμία για την υποβολή αιτήσεως διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, παρέχεται σε όλους εκείνους για τους οποίους μέχρι τη δημοσίευση του ως άνω νόμου (15.3.2006) έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία, είτε από την ημερομηνία του θανάτου του υπαλλήλου, είτε, αν συνέτρεχε προσωπικός λόγος για τον δικαιούχο, από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας για διορισμό, είτε από την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.


ΝΣΚ/301/2009

Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτιών θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/224/2007

Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτίων θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ.20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/343/2009

Διορισμός στο Δημόσιο μέλους της οικογένειας υπαλλήλου που απεβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) α. Για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 δεν έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 18 του νόμου αυτού για την υποβολή αιτήσεως διορισμού, εφαρμογή έχει η παραπάνω παρ. 1 ανεξάρτητα από τον χρόνο που έχει επέλθει ο θάνατος και συνεπώς δικαιούνται να υποβάλουν την αίτηση διορισμού εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας διορισμού ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, ενώ για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 έχει παρέλθει η παραπάνω πενταετής προθεσμία, παρέχεται για την υποβολή αιτήσεως διορισμού η ετήσια προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 18 του νόμου αυτού. (ομοφ.) β. Για τη θεμελίωση δικαιώματος διορισμού απαιτείται η ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος και της επελεύσεως του θανάτου. Η συνδρομή ή μη της προϋποθέσεως αυτής προκύπτει από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως και όχι μόνο από το γεγονός της τυχόν εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος του θανόντος υπαλλήλου με ευσυνειδησία και υπερβάλλοντα ζήλο, ενώ δεν είναι απαραίτητο το υπηρεσιακό αυτό καθήκον να ενέχει επικινδυνότητα αντικειμενικά λόγω της φύσης του. (ομοφ.) 2) Το πόρισμα της συνταξιοδοτικής διαδικασίας δεν υποκαθιστά την Ένορκη Διοικητική Εξέταση που πρέπει να διενεργείται από την υπηρεσία του θανόντος. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/223/2017

Διορισμός κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006, (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, νόμιμα διορίστηκε η φερόμενη ως δικαιούχος σε κενή οργανική θέση της Περιφέρειας ...... (Π.Ε. ......), κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 3448/2006. Και τούτο, διότι ο θάνατος του εκλιπόντος πατέρα αυτής επήλθε κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού του καθήκοντος, δεδομένου ότι: α) υφίσταται η απαιτούμενη τοπική και χρονική συνάφεια μεταξύ του θανάτου αυτού και της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος,. β) η από 9.11.2015 προεκτεθείσα ιατρική βεβαίωση, νομίμως συμπληρώνει την αιτιολογία των εκ των υστέρων εκδοθεισών από 14.7.2016 και  από 7.102016 πορισματικών αναφορών...το Κλιμάκιο κρίνει ότι τεκμηριώνεται επιστημονικά η συνάρτηση του θανάτου του εν λόγω προϊσταμένου με την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικώς προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθε


ΝΣΚ/375/2007

Διορισμός στο Υπουργείο Εξωτερικών συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος (άρθρο 18 παρ.1 Ν 3448/2006) – Έκταση εφαρμογής – Προϋποθέσεις διορισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1 του Ν 3448/2006 περί διορισμού στο δημόσιο τομέα συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος εφαρμόζεται μόνον προκειμένου για την πλήρωση θέσεων τακτικού διοικητικού ή βοηθητικού προσωπικού. Δεν εφαρμόζεται η διάταξη αυτή προκειμένου για την πλήρωση θέσεων υπηρεσιών, που περιλαμβάνονται στην παρ.2 του άρθρου 14 του Ν 2190/2004 και γενικότερα για θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού ή προσωπικού για την πρόσληψη του οποίου εφαρμόζονται ειδικές διαδικασίες ελέγχου της συνδρομής ειδικών και αυξημένων ουσιαστικών προσόντων. Προκειμένου περί του Υπουργείου Εξωτερικών η διάταξη αυτή εφαρμόζεται μόνον για τους κλάδους ΠΕ και ΤΕ Διοικητικού, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών. Προϋποθέσεις και απόδειξη συνδρομής δικαιώματος διορισμού.


ΕλΣυν.Κλ.1/213/2015

Μετατάξεις:Νόμιμη η δαπάνη καταβολής ποσού ως εφάπαξ αποζημίωσης υπαλλήλου Νοσοκομείου, λόγω μετάταξής της από άλλο Γενικό Νοσοκομείο σε κενή οργανική θέση του ανωτέρω Νοσοκομείου, καθόσον η μεταταγείσα δικαιούται να λάβει την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.22  του ν.2266/1994 εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, αφού μετατάχθηκε κατόπιν αιτήσεώς της από Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών, σε κενή οργανική θέση του Γενικού Νοσοκομείου του Νομού.Η περίπτωση της δεν υπάγεται στις διατάξεις των άρθρων 9 του ν.2085/1992 και 20 παρ.2 του ν.2606/1998, διότι πρόκειται για μετάταξη υπαλλήλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, σε κενή οργανική θέση άλλου νομικού προσώπου