ΝΣΚ/293/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συνδρομή προϋποθέσεων εφαρμογής του άρθρου 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994 για τον διορισμό στο Δημόσιο τέκνου θανόντος υπαλλήλου και ιδίως της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος.(...)Δεν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο τέκνο θανόντος υπαλλήλου όταν δεν αποδεικνύεται, από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως, η συνδρομή, μεταξύ άλλων, και της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σχετικά με την οποία το πόρισμα της διεξαχθείσας ΕΔΕ. δεν αιτιολογεί επαρκώς την ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του θανάτου του υπαλλήλου και της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, κατά σχέση αιτίου - αιτιατού (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/301/2009
Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτιών θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/224/2007
Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτίων θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ.20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/343/2009
Διορισμός στο Δημόσιο μέλους της οικογένειας υπαλλήλου που απεβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) α. Για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 δεν έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 18 του νόμου αυτού για την υποβολή αιτήσεως διορισμού, εφαρμογή έχει η παραπάνω παρ. 1 ανεξάρτητα από τον χρόνο που έχει επέλθει ο θάνατος και συνεπώς δικαιούνται να υποβάλουν την αίτηση διορισμού εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας διορισμού ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, ενώ για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 έχει παρέλθει η παραπάνω πενταετής προθεσμία, παρέχεται για την υποβολή αιτήσεως διορισμού η ετήσια προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 18 του νόμου αυτού. (ομοφ.) β. Για τη θεμελίωση δικαιώματος διορισμού απαιτείται η ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος και της επελεύσεως του θανάτου. Η συνδρομή ή μη της προϋποθέσεως αυτής προκύπτει από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως και όχι μόνο από το γεγονός της τυχόν εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος του θανόντος υπαλλήλου με ευσυνειδησία και υπερβάλλοντα ζήλο, ενώ δεν είναι απαραίτητο το υπηρεσιακό αυτό καθήκον να ενέχει επικινδυνότητα αντικειμενικά λόγω της φύσης του. (ομοφ.) 2) Το πόρισμα της συνταξιοδοτικής διαδικασίας δεν υποκαθιστά την Ένορκη Διοικητική Εξέταση που πρέπει να διενεργείται από την υπηρεσία του θανόντος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/249/2007
Προϋποθέσεις διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη στη μεταβατική διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006 ενιαύσια προθεσμία για την υποβολή αιτήσεως διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, παρέχεται σε όλους εκείνους για τους οποίους μέχρι τη δημοσίευση του ως άνω νόμου (15.3.2006) έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία, είτε από την ημερομηνία του θανάτου του υπαλλήλου, είτε, αν συνέτρεχε προσωπικός λόγος για τον δικαιούχο, από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας για διορισμό, είτε από την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.
ΝΣΚ/225/2006
Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.
ΝΣΚ/407/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός του υιού θανόντος υπαλλήλου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον από διεξαχθείσα Ένορκη διοικητική Εξέταση προκύπτει, ότι ο θάνατος δημοσίου υπαλλήλου τελεί σε αιτιώδη συνάφεια προς την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, ως προελθών εξαιτίας τούτου, συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000 προς αποδοχή αιτήματος διορισμού του υιού του θανόντος στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/137/2007
Διορισμός τέκνων θανόντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αίτημα διορισμού σε κενή οργανική θέση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (τ. Εθνικής Οικονομίας) θυγατέρας θανόντος το έτος 1987 και εν ζωή μονίμου υπαλλήλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, γεννηθείσας το έτος 1976, δεν καταλαμβάνεται από τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006.
ΝΣΚ/2/2017
Διορισμός τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου.(..)Συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων διορισμού τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 § 20 του ν. 2266/1994, όπως ισχύει, σε συγκεκριμένη περίπτωση και με βάση πορισματική έκθεση διενεργηθείσας προς τούτο ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ).
ΝΣΚ/44/2009
Διορισμός στο Δημόσιο τέκνου στρατιωτικού δικαστή, που απεβίωσε από καρκίνο του παγκρέατος.(...)α) Οι στρατιωτικοί δικαστές εμπίπτουν στην έννοια των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου, σε περίπτωση θανάτου των, να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις περί διορισμού συγγενών τους στο Δημόσιο κατ άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994, ενώ οι τελευταίοι έχουν δικαίωμα επιλογής για το διορισμό τους ως τέκνα αξιωματικών, δυνάμει του άρθρου 19 του Ν 1911/1990. β) Το πόρισμα της ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) δεν αποτελεί δεσμευτικό στοιχείο για τη Διοίκηση για το διορισμό συγγενούς θανόντος υπαλλήλου, εάν η αιτιολογία της ως προς τη συνδρομή της αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της ασθένειας του θανόντος και της εκτέλεσης της υπηρεσίας του είναι ανεπαρκής ή ενδοιαστική.
ΝΣΚ/405/2001
Δημόσιο. Διορισμός συζύγων υπαλλήλων που απεβίωσαν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για το διορισμό στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα συζύγου εργαζομένου, που έχει αποβιώσει, πρέπει να συντρέχουν οι πιο κάτω προϋποθέσεις: α) Ο θάνατος του εργαζομένου να συνέβη κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος, β) Ο αιτών τον διορισμό να είναι σύζυγός του και γ) Η αίτηση διορισμού να υποβληθεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ετών από την ημερομηνία θανάτου και να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση παραίτησης των λοιπών δικαιούχων από το δικαίωμα διορισμού. Ο διορισμός της δε συνεπάγεται, από την ημερομηνία διορισμού την αυτοδίκαιη και αμετάκλητη παραίτησή της από τις συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσεως απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης του θανόντος.