×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/227/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Επίδομα Προέδρου Δ.Σ./Μ.Τ.Ν. - ΕΚΟΕΜΠΝ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τον υπολογισμό του μηνιαίου επιδόματος που καταβάλλεται στον Πρόεδρο του Δ.Σ./Μ.Τ.Ν., σύμφωνα με την 5709/8-8-1996 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών (Β’ 815), μαζί με τις καθαρές πληρωτέες συντάξιμες αποδοχές και το μέρισμά του, συναθροίζεται και το μέρισμα (οικονομική ενίσχυση) που λαμβάνει αυτός από το ΕΚΟΕΜΠΝ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/363/2005

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Μέρισμα Αρχηγού Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αποφάσεις του Μ.Τ.Ν., με τις οποίες χορηγήθηκε μέρισμα Αντιναυάρχου στους αιτούντες κατέστησαν οριστικές και απρόσβλητες και, ανεξάρτητα από τη νομική τους ορθότητα, το Μ.Τ.Ν. δεν υποχρεούται να επανεξετάσει το δικαίωμά τους, καθόσον δεν μεσολάβησε μεταβολή της νομοθεσίας ή της νομολογίας που να επηρεάζει το δικαίωμά τους, ούτε οι αιτούντες προσκομίζουν νεότερα στοιχεία που δεν είχαν τεθεί υπόψη του Μ.Τ.Ν. κατά την έκδοση των αποφάσεών του αυτών και τα οποία να δικαιολογούν την επανεξέταση του δικαιώματός των. Εάν όμως το Μ.Τ.Ν. ήθελε αποδεχθεί την 813/1983 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της τότε Νομικής Δ/νσης του Υ.ΕΘ.Α. δύναται να χορηγήσει στους αιτούντες μέρισμα Αντιναυάρχου – Αρχηγού Λ.Σ. από την υποβολή στο Μ.Τ.Ν. της από 18-4-2005 αίτησής τους και εφεξής.


ΝΣΚ/191/2003

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Μέρισμα. Χρόνος έναρξης καταβολής. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Μ.Τ.Ν. νομιμοποιείται να αναγνωρίσει την αναδρομική καταβολή μερίσματος στον αιτούντα, αλλά μόνο της τελευταίας πενταετίας πριν την υποβολή (29-11-2001) της αίτησης για την αναγνώριση του δικαιώματός του για λήψη μερίσματος.


ΝΣΚ/423/2005

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Μέρισμα – Αναπροσαρμογή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το χορηγούμενο από το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού μέρισμα καθορίζεται κατά βαθμούς στην αρχή κάθε χρόνου από το Δ.Σ. του Ταμείου ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες, οπότε και αναπροσαρμόζεται και για τους ήδη μερισματούχους. Από καμία διάταξη δεν προκύπτει ότι, όταν αυξάνεται ο βασικός μισθός των εν ενεργεία μετόχων του με οποιοδήποτε τρόπο, και με τη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών, αυξάνεται ανάλογα και το μέρισμα. Αντίστοιχη διάταξη αυτής της παρ.5 του άρθρου 34 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων δεν υφίσταται για το μέρισμα του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού. Συνεπώς σε περίπτωση αύξησης του βασικού μισθού των εν ενεργεία μετόχων με τη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών, όπως συνέβη με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του Ν 2838/2000 και 37 του Ν 3016/2002, που χορήγησαν μισθολογικές προαγωγές στα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος, δεν υποχρεούται το Μ.Τ.Ν. να αυξήσει ανάλογα και τα χορηγούμενα από αυτό μερίσματα.


ΝΣΚ/355/2004

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Μέρισμα – Συντάξιμη υπηρεσία – Υπηρεσία που παρασχέθηκε πριν τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας για το Μ.Τ.Ν. (χρόνος μετοχικής σχέσης) πρέπει να έχει αναγνωρισθεί ως συντάξιμος και για το Δημόσιο. Δεν λαμβάνεται υπόψη από το Μ.Τ.Ν. για τον υπολογισμό του μερίσματος ο χρόνος φοίτησης στη Σχολή Ναυτοπαίδων που πραγματοποιήθηκε πριν τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας, αφού ο χρόνος αυτός δεν αναγνωρίζεται ως συντάξιμος και για το Δημόσιο.


ΝΣΚ/129/2004

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Διαδοχική ασφάλιση. Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας (Β.Ο.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής για το Β.Ο.Α., το οποίο υπολογίζεται με βάση το μέρισμα που θα ελάμβανε ο μερισματούχος χωρίς την προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισής του σε άλλον φορέα επικουρικής ασφάλισης και όχι με το αυξημένο μέρισμα λόγω αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε άλλο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση, στον οποίο ούτε ήταν ασφαλισμένος για Β.Ο.Α. και στον οποίο ουδεμία κράτηση είχε καταβάλλει για το βοήθημα αυτό. Συνεπώς νομίμως υπολογίστηκε από το Μ.Τ.Ν. το Β.Ο.Α., που χορηγήθηκε στη θυγατέρα του αιτούντος Πλοιάρχου Λ.Σ. ε.α. Σ. Ζ., με το μέρισμα που ελάμβανε ο πατέρας της κατά τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας της και όχι με το αυξημένο μέρισμα που λαμβάνει αυτός λόγω αναγνώρισης της προϋπηρεσίας του στο ΤΑΝΠΥ σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.


ΝΣΚ/363/2000

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Μέρισμα. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Σουλιώτης, Νομικός Σύμβουλος Οι διατάξεις του άρθρου 31 του Ν.1027/80 που καθιερώνουν το απαράγραπτο του δικαιώματος για ασφαλιστικές παροχές από Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του τότε Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών ισχύουν για όλους τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς, ανεξάρτητα αν υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών και συνεπώς οι διατάξεις του άρθρου 87 του από 21/31 Οκτ.1932 Π.Δ/τος "Περί Κωδικοποιήσεως Νόμων "Περί Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού" που καθιερώνουν την παραγραφή του θεμελιωτικού δικαιώματος για τη λήψη μερίσματος από το Μ.Τ.Ν. πρέπει να θεωρούνται καταργημένες από την έναρξη ισχύος του άνω άρθρου 31 του Ν.1027/80, χωρίς να θίγονται οι διατάξεις περί παραγραφής των επί μέρους αξιώσεων για τη λήψη μερίσματος μετά την αναγνώριση του δικαιώματος αυτού. Το δικαίωμα του Κων.Σκιαδόπουλου για αναπροσαρμογή του μερίσματός του στο Βαθμό του Αντιναυάρχου (όχι Αρχηγού Στόλου) δεν υπέκυψε σε παραγραφή, δικαιούται όμως τη διαφορά από 2-10-1998 που το Μ.Τ.Ν. απόρριψε σχετική προφορική αίτησή του. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/364/2000

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Μέρισμα. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Σουλιώτης, Νομικός Σύμβουλος Οι διατάξεις του άρθρου 31 του Ν.1027/80 που καθιερώνουν το απαράγραπτο του δικαιώματος για ασφαλιστικές παροχές από Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του τότε Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών, ισχύουν για όλους τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς, ανεξάρτητα αν υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών (και στο ΜΤΝ) και συνεπώς οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 87 του από 21/31 Οκτ.1932 Π.Δ/τος "Περί Κωδικοποιήσεως Νόμων "Περί Μετοχικού Ταμείου Πολεμικού Ναυτικού", που καθιέρωναν παραγραφή του θεμελιωτικού δικαιώματος για τη λήψη μερίσματος από το Μ.Τ.Ν. πρέπει να θεωρούνται καταργημένες από την έναρξη ισχύος του άνω άρθρου 31 του Ν.1027/80, χωρίς να θίγονται οι διατάξεις περί παραγραφής των επί μέρους αξιώσεων για τη λήψη μερίσματος μετά την αναγνώριση του δικαιώματος αυτού. Συνεπώς το δικαίωμα του Εμμ.Λεωνίδα για αναπροσαρμογή του μερίσματός του δεν παραγράφηκε, πριν δε την αναγνώριση του δικαιώματος για αναπροσαρμογή δεν τίθεται θέμα παραγραφής των επί μέρους αξιώσεων. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/99/2017

Καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της εν λόγω δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι για τον καθορισμό της αποζημίωσης του Προέδρου του Δ.Σ. της ...... δεν ελήφθη υπόψη η οικονομική κατάσταση της τελευταίας κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, αφού οι σχετικές οικονομικές καταστάσεις δεν είχαν εγκαίρως καταρτισθεί και εγκριθεί αρμοδίως, ήτοι πριν την έκδοση της 184/29.10.2015 εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ......, μη αρκούσης της προαναφερόμενης και περιλαμβανόμενης στην οικεία απόφαση γενικής αναφοράς ότι για τον καθορισμό της επίμαχης αποζημίωσης ελήφθη υπόψη, πλην άλλων, και η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης.(...)Περαιτέρω, ωστόσο, ορθώς προβάλλεται από την Επίτροπο ότι δεν έγινε παρακράτηση φόρου επί της οφειλόμενης αποζημίωσης σε ποσοστό 20%, όπως απαιτείται κατά τη διάταξη του άρθρου 60 παρ. 5 του ν. 4172/2013. Ο δε προβαλλόμενος από την ...... ισχυρισμός ότι η αμοιβή του Προέδρου του Δ.Σ. δεν υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, λόγω χαμηλότερης εισοδηματικής κλίμακας, κατ' επίκληση της Εγκυκλίου - ΠΟΛ 1120/25.4.2014 «Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που καταβάλλονται για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές και παρόμοιες υπηρεσίες» του Υπουργείου Οικονομικών είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι η ως άνω Εγκύκλιος αφορά σε διαφορετικά του κρινόμενου ζητήματα, ήτοι στην ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 62 και 64 του ν. 4172/2013 [βλ. την ορθή  εν προκειμένω Εγκύκλιο - ΠΟΛ 1072/31.3.2015 του Υπουργείου  Οικονομικών   με τίτλο «Οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις», στο σημείο ΙΙΙ της οποίας αναφέρεται ότι: «1. Στις καθαρές αμοιβές για υπερωριακή εργασία, επιχορηγήσεις, επιδόματα, καθώς  και στις κάθε άλλου είδους, πρόσθετες αμοιβές ή εφάπαξ παροχές,  οι  οποίες  δεν συμπεριλαμβάνονται στις τακτικές αποδοχές, ο παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 20% στο καταβαλλόμενο ποσό των ανωτέρω αμοιβών, σύμφωνα με όσα ορίζονται από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου  60 του ν. 4172/2013 (...)»] και, σε κάθε περίπτωση, ως αναπόδεικτος, δεδομένου ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει το φορολογητέο εισόδημα του φερόμενου ως δικαιούχου Προέδρου του Δ.Σ. της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η επικαλούμενη από την ...... εισοδηματική κλίμακα, στην οποία αυτός, κατά τους ισχυρισμούς της, εμπίπτει και βάσει της οποίας φορολογείται. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής της ......, ποσού 528,12 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/83/2024

Για την υπό κρίση έφεση, όπως αυτή συμπληρώνεται με το από 13.3.2020 παραδεκτώς κατατεθέν υπόμνημα, καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. το 328722225950 0511 0008 ηλεκτρονικό παράβολο που εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, ποσού 813,00 ευρώ). Με την ως άνω έφεση ζητείται η ακύρωση της 6/2019 Πράξης του Επιτρόπου στην 8η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία καταλογίστηκε, πλην άλλων, και ο εκκαλών, με το συνολικό ποσό των 81.269,61 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί: (α) σε ελλείμματα για τα οποία φέρεται ότι ευθύνεται αυτός ως υπόλογος του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων» (ΕΛΤΕ), λόγω της ιδιότητάς του ως Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, αναλυόμενα στα εξής ποσά για τα οποία ο εκκαλών καταλογίστηκε αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τους …Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο, αντιστοίχως, του Διοικητικού Συμβουλίου του ως άνω νομικού προσώπου: ποσό 63.164,19 ευρώ, που φέρεται ότι αποτελεί έλλειμμα στη διαχείριση του εν λόγω νομικού προσώπου και καταλογίζεται υπέρ αυτού, ποσό 5.468,37 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε μη διενεργηθείσες και αποδοθείσες κρατήσεις υπέρ της αποκεντρωμένης δημόσιας υπηρεσίας με την επωνυμία «Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων» (ΜΤΠΥ) και καταλογίζεται υπέρ του τελευταίου, και ποσό 347,61 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε μη διενεργηθείσες και αποδοθείσες κρατήσεις υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, και (β) σε ποσό 12.289,44 ευρώ που καταλογίσθηκε ατομικώς εις βάρος του εκκαλούντος και υπέρ της ΕΛΤΕ και που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε αχρεωστήτως καταβληθείσες σε αυτόν αποδοχές. 


ΝΣΚ/279/2014

Τρόπος υπολογισμού του καταβαλλόμενου από τον μισθωτή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συνολικού μηνιαίου μισθώματος στο ακίνητο ιδιοκτησίας της εκμισθώτριας εταιρείας «ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΕ», επί της οδού Γερανίου αριθ.42 στην Αθήνα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η μίσθωση εκ μέρους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από την εκμισθώτρια εταιρεία «ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΕ» του κτηρίου επί της οδού Γερανίου αριθ.42 είναι ενιαία. β) Η από 31-5-2012 τροποποιητική σύμβαση μισθώσεως συνιστά, έστω και παρατύπως, επέκταση της ήδη υφιστάμενης μισθωτικής σύμβασης και ουχί δωρεάν παραχώρηση (χρησιδάνειο). γ) Η από 31-5-2012 τροποποιητική σύμβαση μισθώσεως είναι άκυρη, διότι δεν λήφθηκε σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όπως απαιτεί ο νόμος, (άρθρο 8 παρ.1 του Κανονισμού Μισθώσεων-Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ). Επομένως, υφίσταται εξωσυμβατική χρήση και το αντάλλαγμα από τη χρήση των χώρων του ισογείου και του υπογείου (συνολικά 480 τ.μ.) δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μίσθωμα, αλλά μόνον ως αποζημίωση χρήσης και θα πρέπει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση με την έκδοση αιτιολογημένης αποφάσεως του Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και τη σύναψη νέας τροποποιητικής συμφωνίας, για την νομότυπη επέκταση της μισθώσεως επί των επιπλέον αυτών χώρων των 480 τ.μ. δ) Ως προς το θέμα της μειώσεως του ενοικίου και του ύψους αυτού, συνάγεται ότι έγινε εμμέσως συμφωνία μειώσεως του μισθώματος για ολόκληρο το ακίνητο, έστω και άκυρη, δεδομένου ότι ένα μέρος του μισθώματος θα πρέπει να θεωρηθεί αποζημίωση χρήσης και να αφαιρείται (συμψηφίζεται) από το μίσθωμα των υπολοίπων χώρων, μειώνοντας ούτως ή άλλως το ποσό αυτού, αφού συνυπολογισθούν και οι μειώσεις του συνολικού ποσού του μισθώματος από τις διατάξεις των άρθρων 21 του ν. 4002/2011 και 2 του ν. 4081/2012. (ομοφ.)