ΝΣΚ/23/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Στέγαση Δημοσίου. Συντήρηση και επισκευή των χώρων στους οποίους στεγάζεται το Υπουργείο Τύπου. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Υπουργείο Εξωτερικών δεν έχει εκ του νόμου υποχρέωση προς συντήρηση των χώρων στους οποίους φιλοξενείται το Υπουργείο Τύπου. Την υποχρέωση αυτή την έχει αναλάβει η ΚΕΔ. Σε κάθε περίπτωση η αντιμετώπιση των αναφυομένων ζητημάτων στον τομέα αυτό, δεν αποτελεί αντικείμενο ενοχικών δεσμών, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα των κατά νόμων αρμοδιοτήτων κάθε υπηρεσίας και στο πλαίσιο κοινής συνεννοήσεως και συνεργασίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/8/2004
Υποχρέωση συντήρησης από το Υπουργείο Πολιτισμού / Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη του πεζοδρομίου, που βρίσκεται έμπροσθεν του ακινήτου του Μουσείου τούτου, που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον ισχύοντα Κτιριοδομικό Κανονισμό, που ως νεότερη και ειδικότερη νομική ρύθμιση επικρατεί όλων των προγενεστέρων συναφών διατάξεων, γεννάται ευθεία και άμεση υποχρέωση του ιδιοκτήτη κάθε ακινήτου, για την επισκευή και συντήρηση του πεζοδρομίου έμπροσθεν της ιδιοκτησίας του. Σε περίπτωση που η ιδιοκτησία του παροδίου ακινήτου ανήκει στο Δημόσιο, τότε την υποχρέωση επισκευής, συντήρησης κλπ του έμπροσθεν αυτής πεζοδρομίου, έχει η Υπηρεσία του Δημοσίου που στεγάζεται σ’ αυτή. Η εκ των αυτών διατάξεων του άνω Κτιριοδομικού Κανονισμού υποχρέωση των Ο.Τ.Α. για επισκευή, συντήρηση κλπ των πεζοδρομίων έχει αναπληρωματικό (επικουρικό) χαρακτήρα εν σχέσει με την άνω υποχρέωση των ιδιοκτητών των παροδίων ακινήτων ή, επί εκτελέσεως έργων, την αντίστοιχη υποχρέωση των φορέων εκτέλεσης των έργων τούτων.
ΝΣΚ/104/2000
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Κοινοτική ενίσχυση σε παραγωγούς σκληρού σίτου στα πλαίσια του Ο.Σ.Δ.Ε. Μίσθωση καλλιεργηθεισών εκτάσεων μεταξύ ΚΕΔ και οικείας Κοινότητας, με περαιτέρω κατανομή τους από την Κοινότητα στους καλλιεργητές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Γ.Κανελλόπουλος, Πάρεδρος Είναι δυνατή η χορήγηση κοινοτικής οικονομικής ενισχύσεως στα πλαίσια του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ), βάσει του άρθρου 1 παρ.4 και 6 παρ.1 του Κανονισμού 3508/92, και των άρθρων 4 παρ.1 και 9 παρ.2 του Κανονισμού 3887/92, σε καλλιεργητές σκληρού σίτου - κατόχους γεωργικών εκμεταλλεύσεων, στους οποίους κατενεμήθησαν οι εκτάσεις από την οικεία Κοινότητα, κατόπιν μισθώσεώς τους από την ΚΕΔ, ανεξαρτήτως της παραβιάσεως του όρου του μισθωτηρίου για "οικολογική" καλλιέργεια, και κατά τις διακρίσεις του άρθρου 9 παρ.2 του Κανονισμού 3887/92, για την εν μέρει καλλιέργεια με είδος διάφορο του προβλεπομένου από το οικείο καθεστώς κοινοτικής ενισχύσεως.
ΝΣΚ/35/2013
Α.Ε.Ι. – Πλαστογραφία τίτλου σπουδών – Ενέργειες Διοίκησης Ε.Μ.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς και εκείνοι στους οποίους ανατέθηκε προσωρινά δημόσια υπηρεσία, έχουν υποχρέωση να ανακοινώνουν χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο εισαγγελέα, οτιδήποτε πληροφορούνται αναφορικά με τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων, οι οποίες διώκονται αυτεπαγγέλτως, τις οποίες πληροφορήθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο κατά την εκτέλεση των ανατιθεμένων σε αυτούς καθηκόντων. Ως «δημόσιοι υπάλληλοι» νοούνται οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι του Κράτους και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, στους οποίους σαφώς υπάγονται και οι διοικητικοί υπάλληλοι των Α.Ε.Ι., συνεπώς και του Ε.Μ.Π. Η ανακοίνωση γίνεται γραπτώς και αμέσως μόλις διαπιστωθεί η τέλεση της πράξης, ενώ πρέπει να περιέχει όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και αφορούν την αξιόποινη πράξη, τους δράστες και τις αποδείξεις.
ΝΣΚ/45/2024
Ε.Μ.Π. Ερωτάται, εάν είναι δυνατή η μείωση του οφειλομένου μηνιαίου μισθώματος στους μισθωτές των κυλικείων, που λειτουργούν σε Σχολές του Ιδρύματος ή ακόμα και, απαλλαγή τους από τη σχετική υποχρέωση, κατά το χρονικό διάστημα της κατάληψης των χώρων αυτών από εκπροσώπους των οικείων φοιτητικών συλλόγων μέχρι την λήξη της και την επαναλειτουργία των υπ’ όψη ακαδημαϊκών μονάδων. -Ανωτέρα βία.(...) Είναι δυνατή, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 288 Α.Κ., η μείωση του οφειλομένου μηνιαίου μισθώματος ακόμα και η απαλλαγή από την καταβολή αυτού, στους μισθωτές των κυλικείων, που λειτουργούν σε Σχολές του Ιδρύματος κατά το χρονικό διάστημα της κατάληψης των χώρων αυτών από εκπροσώπους των φοιτητικών συλλόγων μέχρι την λήξη της και την επαναλειτουργία των ακαδημαϊκών μονάδων, μετά από απόφαση των αρμοδίων οργάνων του Ε.Μ.Π. -Ανωτέρα βία.
ΑΕΠΠ/10/2020
Με την προδικαστική προσφυγή της, η αιτούσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της Απόφασης που έκανε αποδεκτό τον φάκελο «Δικαιολογητικών Κατακύρωσης» της ανταγωνίστριας ένωσης εταιρειών, καθώς και κάθε συναφής πράξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη λειτουργία και συντήρηση απομακρυσμένων εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) του Δήμου, με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 439.200 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Η προσφυγή επικαλείται ότι η ανταγωνίστρια ένωση δεν συμπεριέλαβε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τους τρίτους οικονομικούς φορείς στους οποίους στηρίχθηκε για την κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού (Χημικού ΠΕ, Ηλεκτροτεχνίτη κ.ά.), γεγονός που σύμφωνα με την αιτούσα οδηγεί σε αυτοδικαία απόρριψη της προσφοράς της.
ΝΣΚ/30/2011
Δημόσια έργα εθνικής σημασίας – Διάθεση στον παραχωρησιούχο χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετων χώρων που ανήκουν στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων – Σύναψη ή μη σχετικής σύμβασης – Καταβολή ή μη ειδικού τέλους Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου παραχώρηση στον παραχωρησιούχο της χρήσεως χωρίς αντάλλαγμα πρόσθετου χώρου που ανήκει στο Δημόσιο για την εγκατάσταση λατομείων, δανειοθαλάμων, χώρων απόρριψης αχρήστων, αποθηκευτικών χώρων και χώρων εκσκαφών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 της σύμβασης του έργου που κυρώθηκε με το Ν 3555/2007 και κατά την έννοια που αποδίδεται στους όρους αυτούς με το άρθρο 3 αυτής, εφ όσον συντρέχουν όλες οι σχετικές προς τούτο θετικές και αρνητικές προϋποθέσεις, που προβλέπονται στο άρθρο 10 του Ν 1428/1984. Δεν υφίσταται υποχρέωση για την καταβολή του ειδικού τέλους του άρθρου 19 του Ν 1428/1984. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/8/2019
Επιδόμα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην σκέψη 2, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας παρίσταται βάσιμος. Τα ανωτέρω πρόσωπα ούτε έχουν την ειδικότητα του εργάτη κοπής ψηλών δένδρων ούτε απασχολήθηκαν κατά πλήρη και αποκλειστική απασχόληση κατά το ανωτέρω διάστημα σε εργασίες κοπής ψηλών δένδρων, όπως σαφώς προκύπτει από τη βεβαίωση που χορηγήθηκε σχετικά και τις εργασίες που καταγράφονται σε αυτή ότι εκτέλεσαν, ούτε, τέλος, προκύπτει ότι σταθερά λόγω της ειδικότητας ή των χώρων στους οποίους εργάζονται έρχονται σε άμεση επαφή είτε με επιβαρυντικές περιστάσεις εργασίας ή ότι σταθερά εκτίθενται σε επικίνδυνες συνθήκες απασχόλησης.
ΝΣΚ/480/2004
Οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων. Αναφορά των ωρών έναρξης και λήξης εργασίας τους στις οικείες καταστάσεις προσωπικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εργοδότες των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων υποχρεούνται να καταρτίζουν για τους οδηγούς που απασχολούν, και να καταθέτουν στην αρμόδια Υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. – Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας πίνακες (καταστάσεις) προσωπικού, στους οποίους πρέπει να περιλαμβάνονται οι ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών αυτών, ανεξάρτητα από την υποχρέωση των τελευταίων να σημειώνουν τα ίδια ως άνω στοιχεία στο βιβλίο δρομολογίων.
ΑΕΠΠ/478/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης που έκρινε αποδεκτή την οικονομική προσφορά και την ανάδειξη της παρεμβαίνουσας εταιρείας ως προσωρινής αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στους χώρους του νοσοκομείου και των παραρτημάτων του για 24 μήνες, με έκταση 13.450,30 τ.μ., καθώς υποστηρίζει ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας περιέχει μη νόμιμο εργατικό κόστος και παραβιάζει τη διακήρυξη, την εργατική νομοθεσία και τις αρχές διαφάνειας και ισότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά συνεπώς καθαρισμό, απολύμανση και συντήρηση όλων των χώρων του νοσοκομείου, σύμφωνα με αναλυτικό πρόγραμμα και προδιαγραφές που ορίζουν συχνότητες και μεθόδους καθαρισμού.
ΝΣΚ/22/2013
Δυνατότητα προκαταβολής ή μη, μέσω του ΕΛΚΕ, από το Πανεπιστήμιο, μισθωμάτων προς την εταιρία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ Α.Ε.», για τους εντός του Θεραπευτηρίου χώρους, που μισθώνει για τη στέγαση και λειτουργία Μονάδων και Εργαστηρίων του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τους χώρους της εκμισθώτριας εταιρίας «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ Α.Ε.», τους οποίους το Πανεπιστήμιο Αθηνών μισθώνει για τις ανάγκες του και για τις ανάγκες του Ε.Λ.Κ.Ε., επιτρέπεται η προκαταβολή του συμφωνηθέντος μισθώματος από τον Ε.Λ.Κ.Ε. προς την εκμισθώτρια, εφόσον πληρούνται οι ειδικότερες προϋποθέσεις του ισχύοντος Οδηγού Χρηματοδότησης. 2) Το πλεόνασμα του Ε.Λ.Κ.Ε., μπορεί να διατεθεί νόμιμα, μετά από πρόταση της Επιτροπής Διαχείρισης αυτού και απόφαση της Συγκλήτου, για την επίτευξη των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και αναπτυξιακών στόχων του Πανεπιστημίου, μεταξύ των οποίων είναι και η προκαταβολή μισθωμάτων του Πανεπιστημίου προς την εκμισθώτρια εταιρία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ Α.Ε.», για τη μίσθωση χώρων στους οποίους στεγάζονται και λειτουργούν Πανεπιστημιακές κλινικές, μονάδες και εργαστήρια της Ιατρικής Σχολής, τηρουμένων και των ειδικών διατάξεων για την ταμειακή διαχείριση του Ε.Λ.Κ.Ε.