×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/480/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων. Αναφορά των ωρών έναρξης και λήξης εργασίας τους στις οικείες καταστάσεις προσωπικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργοδότες των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων υποχρεούνται να καταρτίζουν για τους οδηγούς που απασχολούν, και να καταθέτουν στην αρμόδια Υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. – Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας πίνακες (καταστάσεις) προσωπικού, στους οποίους πρέπει να περιλαμβάνονται οι ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών αυτών, ανεξάρτητα από την υποχρέωση των τελευταίων να σημειώνουν τα ίδια ως άνω στοιχεία στο βιβλίο δρομολογίων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/156/2007

Υποχρέωση χρήσης ψηφιακού ταχογράφου από φορτηγά αυτοκίνητα Α΄ Κατηγορίας - υποχρέωση καταγραφής στις καταστάσεις προσωπικού των ωρών έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Α΄ Κατηγορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποχρέωση χρήσης του ψηφιακού ταχογράφου, που επιβλήθηκε με τον Κανονισμό ΕΚ 2135/1998 δεν καλύπτει την, κατά το άρθρο 13 παρ.1 περ.ε’ του Π.Δ/τος 27-6/4-7-1932, υποχρέωση των επιχειρήσεων που διαθέτουν φορτηγά Α΄ Κατηγορίας να υποβάλλουν την προβλεπόμενη από την διάταξη αυτή κατάσταση προσωπικού, στην οποία πρέπει να αναγράφονται οι ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών των φορτηγών αυτών.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/139/2019

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον ο φερόμενος ως δικαιούχος δεν ανήκει στις ειδικές κατηγορίες οδηγών, οι οποίες κατά το γράμμα του νόμου δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, η περιοριστική δε απαρίθμηση στις προαναφερόμενες διατάξεις των ειδικοτήτων οδηγών που δικαιούνται το επίδομα αυτό αποκλείει τη διασταλτική αυτών ερμηνεία σύμφωνα με όσα ήδη αναπτύχθηκαν στη νομική σκέψη που προηγήθηκε. Εξάλλου, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από τον Δήμο, κρίσιμη για την χορήγηση του επίμαχου επιδόματος, κατά τη διάταξη του άρθρου 98 του ν. 4483/2017, δεν είναι η κατοχή «κλάδου ΔΕ Οδηγού» αυτοκινήτων εν γένει, αφού εάν αυτή ήταν η βούληση του νομοθέτη θα το όριζε ρητώς και θα αρκείτο στην ιδιότητα αυτή, μη προβαίνοντας περαιτέρω στις σχετικές διακρίσεις(οδηγοί ασθενοφόρων, οι οδηγοί ανοιχτών φορτηγών και βαρέων φορτηγών μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και λεωφορείων, οδηγοί ειδικών οχημάτων μεταφοράς πυρομαχικών και ειδικών εύφλεκτων καυσίμων). Περαιτέρω, απορριπτέος ως αλυσιτελής παρίσταται ο ισχυρισμός του Δήμου ότι δεν υφίσταται ειδικότητα οδηγών αποφρακτικών μηχανημάτων, αλλά μόνο χειριστών, καθόσον, ανεξαρτήτως εάν υφίσταται ή όχι τέτοια ειδικότητα, ο φερόμενος ως δικαιούχος του εντάλματος υπηρετεί σε θέση κλάδου ΔΕ Οδηγών Διοικητικών Υπηρεσιών και, κατά τα προεκτεθέντα, δεν δικαιούται εκ της κατοχής της εν λόγω θέσεως του επίμαχου επιδόματος. Πάντως, η ίδια η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (Π.Ο.Ε. – Δ.Ε.Υ.Α.), κατά τη διαβούλευση για την ψήφιση του επίμαχου άρθρου, πρότεινε «να συμπεριληφθούν και οι παρακάτω κατηγορίες εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. που εργάζονται κάτω από ανθυγιεινές συνθήκες εργασίες όπως (…)3. Εργαζόμενοι στα αποφρακτικά μηχανήματα (οδηγοί – χειριστές – εργάτες)» (...), αλλά και κατά τον καθορισμό υπερωριακής εργασίας προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α. γίνεται αναφορά σε οδηγό αποφρακτικού μηχανήματος (ενδεικτικά, στην Δ.Ε.Υ.Α. Ορεστιάδας, Β΄2021/2015). Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Β.Δ.28-1/4-2-1938

Περί κανονισμού ωρών εργασίας του προσωπικού φορτηγών αυτοκινήτων


ΝΣΚ/248/2017

Οδηγοί φορτηγών ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) και βυτιοφόρων – Σχέση εργασίας μετά το ν. 4441/2016.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με τις κ.υ.α. που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 6 παράγ. 5 περ. γ και 15 παράγ. 8α περ. δ του ν. 3054/2002 και ειδικότερα καθόσον αφορά τον προβλεπόμενο σε αυτές περιορισμό των αδειούχων εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και Λιανικής Εμπορίας καυσίμων, αντιστοίχως, κατά την άσκηση της δραστηριότητάς τους και συγκεκριμένα κατά τη διακίνηση (μεταφορά) των καυσίμων, ως προς την οδήγηση των βυτιοφόρων Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων τους και τη σχέση των οδηγών με τις επιχειρήσεις αυτές, δεν έχουν καθορισθεί ειδικότερες επί της ουσίας διατάξεις αλλά επαναλήφθηκε το γενικό καθεστώς του β.δ/τος 281/1973, όπως ίσχυε μετά το ν. 1959/1991. Συνεπώς, μετά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 4441/2016, με τις οποίες καταργείται ο περιορισμός της οδήγησης των Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων των επιχειρήσεων αυτών από οδηγούς, αποκλειστικώς, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ομοίως καταργούνται ρητώς και ευθέως και οι σχετικές με τον περιορισμό αυτό διατάξεις των ως άνω κ.υ.α., οι οποίες δεν θεσπίζουν δευτερογενώς, κατ’ εξουσιοδότηση δηλ. διατάξεως νόμου, δίκαιο.


ΝΣΚ/106/2006

Αναγκαστικές τοποθετήσεις. Προσωπικό ΚΤΕΛ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι τακτικοί οδηγοί των ΚΤΕΛ Α.Ε. ή των ΚΤΕΛ καθώς και οι οδηγοί – ιδιοκτήτες λεωφορείων μισθωμένων ή ενταγμένων στα ως άνω νομικά πρόσωπα, ανήκουν στο προσωπικό τους. Συνεπώς αυτά υποχρεούνται, κατ’ αρχήν, να προσλαμβάνουν κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν 2643/1998 πρόσωπα προστατευόμενα από τον εν λόγω νόμο, εφόσον τα απασχολούμενα από αυτά άτομα, συμπεριλαμβανομένων των ως άνω οδηγών και οδηγών – ιδιοκτητών λεωφορείων, υπερβαίνουν τα πενήντα.


Α.1152/2019

Τροποποίηση της αριθμ. Φ.906/440/07 (ΦΕΚ 1237 Β΄) ΑΥΟΟ «Όροι και διατυπώσεις παραλαβής φορτηγών αυτοκινήτων και βάσεων αυτών προκειμένου να διασκευαστούν σε οχήματα των δασμολογικών κλάσεων 87.02, 87.04 και 87.05».


Φ.906/440/2007

Όροι και διατυπώσεις παραλαβής φορτηγών αυτοκινήτων και βάσεων αυτών προκειμένου να διασκευασθούν σε οχήματα των δασμολογικών κλάσεων 87.02, 87.04 και 87.05».


ΝΣΚ/205/2000

Αυτοκίνητα. Δυνατότητα ένταξης φορτηγών Δ.Χ. του ν.1073/80 σε επιχείρηση εθνικών μεταφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Κουτούκη, Πάρεδρος Δεν είναι δυνατή η ένταξη κατά κυριότητα σε μεταφορική επιχείρηση εθνικών μεταφορών υπό την μορφή Α.Ε., νομαρχιακών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ. του ν.1073/80 που έχουν περιορισμούς στην κυκλοφορία και στη μεταφορά της έδρας τους. Μόνο με την έκδοση κανονιστικής απόφασης βάσει της εξουσιοδοτικής διάταξης του εδ.β της παρ.7 του άρθρου 4 του ν.383/76, είναι δυνατό να αρθούν οι περιορισμοί ως προς το μικτό βάρος, την έδρα, την περιοχή κυκλοφορίας κλπ αυτών των αυτοκινήτων, διατηρουμένης, όμως, της ιδιότητος αυτής ως νομαρχιακών.


ΕΣ/Τ7/214/2009

Στα επισυναπτόμενα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών για επισκευή και συντήρηση δικτύων ύδρευσης και αγροτικών δρόμων των …. δεν αναγράφονται, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 12 παρ. 11 του Κ.Β.Σ. τα πλήρη στοιχεία της συναλλαγής, δηλαδή η θέση του έργου, το είδος της εργασίας που συμφωνήθηκε και η χρονολογία έναρξης και λήξης αυτού, τα οποία πρέπει να προκύπτουν από το βιβλίο του έργου που υποχρεούται να τηρεί ο εκμεταλλευτής αυτοκινούμενων μηχανημάτων έργων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 παρ. 5 στοιχ. ιζ΄ του ως άνω Κώδικα.


Ε.2118/2019

Κοινοποίηση της αρ.πρ. Α.1152/12-4-2019 Απόφασης Διοικητή ΑΑΔΕ, σχετικά με την τροποποίηση της αριθ. Φ.906/440/07 (ΦΕΚ 1237 Β΄ ) Α.Υ.Ο.Ο. «Όροι και διατυπώσεις παραλαβής φορτηγών αυτοκινήτων και βάσεων αυτών προκειμένου να διασκευαστούν σε οχήματα των δασμολογικών κλάσεων 87.02, 87.04 και 87.05»(ΑΔΑ:9ΡΦ446ΜΠ3Ζ-ΝΩΟ)