ΝΣΚ/232/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μίσθωση για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας. Επιτροπή Στέγασης. Ένσταση ενώπιον αυτής. Αρμοδιότητα. Εγκρίνον όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Επιτροπή Στέγασης έχει αποφασιστική αρμοδιότητα να αποφανθεί επί της υποβληθείσης ενστάσεως σχετικά με τη νομιμότητα διακήρυξης για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας, την σχετική δε κρίση της διατυπώνει με απόφαση. Το αρμόδιο για την έγκριση των πρακτικών της δημοπρασίας όργανο, στα πλαίσια του διενεργούμενου από αυτό ελέγχου νομιμότητας, ελέγχοντας και τη νομιμότητα της απόφασης της Επιτροπής Στέγασης σχετικά με την κρίση αυτής επί της υποβληθείσης ενστάσεως, δύναται με αιτιολογημένη κρίση του να αποφασίσει διαφορετικά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/286/2004
Μίσθωση για στέγαση δημοσίων υπηρεσιών. Πρακτικό καταλληλότητας. Ένσταση. Έγκριση πρακτικών. Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιο όργανο για την εκδίκαση ενστάσεων κατά του πρακτικού καταλληλότητας των προσφερομένων ακινήτων για τη στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών είναι κατά μεταβίβαση ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας, ο οποίος έχει και την αρμοδιότητα εγκρίσεως των πρακτικών της διεξαχθείσης σχετικής δημοπρασίας, προς την οποία συνδέεται απολύτως από τον νομοθέτη και η αρμοδιότητα εκδικάσεως των ως άνω ενστάσεων.
ΝΣΚ/65/2016
Κανονισμός Μισθώσεων-Εκμισθώσεων, Αγορών και Εκποιήσεων ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ - Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των αιτήσεων των μισθωτών των ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που αφορούν μείωση του μηνιαίου καταβαλλόμενου μισθώματος.Σύμφωνα με τον Κανονισμό Μισθώσεων-Εκμισθώσεων, Αγορών και Εκποιήσεων ακινήτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η Επιτροπή Στέγασης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει αρμοδιότητα να εξετάσει αιτήματα μείωσης του μισθώματος των ακινήτων που εκμισθώνονται υπό το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και να εκφέρει κρίση, εφόσον συγκληθεί από το Δ.Σ ή τον Διοικητή. Σε περίπτωση υποβολής αιτήματος μείωσης του μισθώματος, υπό τις προϋποθέσεις της παρ. 19 του άρθρ. 7 (εδ. τρίτο) του Ν. 2741/1999, αρμόδιο όργανο για την εκτίμηση των συνθηκών μείωσης κλπ. είναι το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε).
ΝΣΚ/212/2012
Αρμοδιότητα Επιτροπής Στέγασης για γνωμοδότηση προς επιμερισμό του μισθώματος και των κοινοχρήστων δαπανών σε συστεγαζόμενες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόσω διαρκεί η μίσθωση ακινήτου, που έχει συναφθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3130/2003 και αποφασισθεί η συστέγαση άλλης υπηρεσίας στο ακίνητο αυτό, η Επιτροπή Στέγασης είναι αρμόδια να γνωμοδοτήσει για τον επιμερισμό του μισθώματος και των κοινοχρήστων δαπανών στις συστεγαζόμενες πλέον υπηρεσίες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/295/2006
Η αρμοδιότητα συμμετοχής εκπροσώπου του Υπουργού Γεωργίας (ήδη Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων) στην Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΝΕΛΕ), την οποία είχε η αρμόδια υπηρεσία της Νομαρχίας, ως Περιφερειακό όργανο του Κράτους, περιήλθε στις αρμοδιότητες της αντίστοιχης Διεύθυνσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ως τοπική υπόθεση.
ΝΣΚ/67/2007
Ματαίωση και επαναπροκήρυξη ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού λόγω ασάφειας και αοριστίας όρων της προκήρυξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 394/1996 οι όροι της διακήρυξης διαγωνισμού πρέπει να είναι σαφείς και πλήρεις, ώστε να μην εμποδίζεται κάποιος διαγωνιζόμενος από τη συμμετοχή του στον επίμαχο διαγωνισμό, ως μη πληρών το σχετικό όρο, και να επιτυγχάνεται πλήρης διαφάνεια και προστασία του ανταγωνισμού. Η νομιμότητα της κατακυρωτικής απόφασης, με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική ενέργεια του διαγωνισμού εξαρτάται από τη νομιμότητα των προηγούμενων πράξεων της διοικητικής διαδικασίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η ίδια η προκήρυξη. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού, ελέγχοντας τη νομιμότητα της διαδικασίας θα πρέπει να προβεί σε ματαίωση του διαγωνισμού και επαναπροκήρυξη αυτού, αφού προηγηθεί αποσαφήνιση του ασαφούς και αόριστου όρου της προκήρυξης.
ΣΤΕ/3932/2012
Προμήθεια συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης...Επειδή, από τον συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων προκύπτει ότι, πλην των περιπτώσεων για τις οποίες η σχετική αρμοδιότητα έχει παρακρατηθεί από το δημοτικό συμβούλιο, η δημαρχιακή επιτροπή αποφασίζει για όλα τα ζητήματα που αφορούν τις δημοπρασίες, στο πλαίσιο δε της γενικής αυτής αρμοδιότητάς της η Δημαρχιακή Επιτροπή μπορεί να ματαιώσει το αποτέλεσμα διεξαχθέντος διαγωνισμού (βλ. ΣτΕ 1713/2002). Από τις ίδιες διατάξεις συνάγεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού, κατά την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών και τη διαδικασία τελικής κρίσεως ως προς το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει γνωμοδοτική αρμοδιότητα (πρβλ. ΕΑ ΣτΕ 1229/2009). Η αποφασιστική αρμοδιότητα ανήκει στο αρμόδιο για την κατακύρωση του διαγωνισμού όργανο, το οποίο, όμως, σε περίπτωση ανάκλησης της κατακυρωτικής απόφασης, οφείλει, προκειμένου να αποφασίσει για την τελική ματαίωση του διαγωνισμού, να αναπέμψει την υπόθεση στο γνωμοδοτικό όργανο και να τάξει εύλογη προθεσμία για τη διατύπωση γνώμης. Στην προκειμένη περίπτωση με την προσβαλλόμενη πράξη ανακλήθηκε η κατακυρωτική απόφαση του επίμαχου διαγωνισμού και ματαιώθηκε ο διαγωνισμός χωρίς προηγουμένως να ζητηθεί ως προς το θέμα αυτό η γνώμη της Επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία εκδόθηκε χωρίς την τήρηση του ουσιώδους αυτού τύπου της γνωμοδότησης της Επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού, είναι ακυρωτέα για τον λόγο αυτό ο οποίος βασίμως προβάλλεται. Πρέπει, επομένως, κατόπιν αυτών, η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή και η προσβαλλόμενη πράξη να ακυρωθεί, καθ’ ο μέρος με αυτήν ακυρώθηκε το αποτέλεσμα του επίδικου διαγωνισμού, ενώ παρέλκει, ως αλυσιτελής, η εξέταση των υπολοίπων λόγων ακυρώσεως.
ΝΣΚ/49/2024
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ: Αρμοδιότητα οργάνου για να προβεί στην απαιτούμενη αναδρομική κρίση για την επιλογή Προϊσταμένων Διευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), σε συμμόρφωση της Διοίκησης με ακυρωτική δικαστική απόφαση. (...) Αρμόδιο όργανο για να προβεί στην απαιτούμενη αναδρομική κρίση για την επιλογή Προϊσταμένων Διευθύνσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., σε συμμόρφωση με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία ακυρώθηκε προηγούμενη κρίση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.), είναι το Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ως έχον την αρμοδιότητα για την επιλογή Προϊσταμένων Διευθύνσεων κατά τον χρόνο της συμμόρφωσης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/158/2001
ΟΓΑ. Αρμοδιότητες Οργάνων Διοικήσεως. Συμμόρφωση Διοικήσεως. Γνωμοδοτική αρμοδιότητα ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Δ. Παπαγεωργόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Επιβάλλεται η συμμόρφωση της Διοικήσεως του ΟΓΑ προς τους κανόνες τους διέποντες την αρμοδιότητα των οργάνων και Υπηρεσιών του, σύμφωνα με την αρχή της νομιμότητος. Δεν είναι επιτρεπτή συνεπώς η ανάθεση έργου σε αναρμόδια Υπηρεσία ή όργανο κατά παράκαμψη των αρμοδίων τοιούτων. Το ΝΣΚ δεν είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει επί των λοιπών ερωτημάτων, ως αφορώντων σε κρίση περί πραγμάτων καθώς και σε κρίση περί τελέσεως ή μη πειθαρχικού αδικήματος. (πλειοψ.)
ΥΠΕΣ/42952/2008
Αποδοχή της αρ.321/2008 γνωμοδότησης του Γ’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ.Αρμόδιο συλλογικό όργανο να αποφασίσει για την απευθείας ανάθεση κατασκευής μικρών έργων ή εκτέλεσης εργασιών συντήρησης έργων μέχρι του ποσού που καθορίζεται με την εκάστοτε απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. , υπό την ισχύ του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006 ΦΕΚ 114 Α’) είναι το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο και συνεπώς η ανωτέρω αρμοδιότητα δεν ασκείται πλέον από τη Δημαρχιακή Επιτροπή
ΝΣΚ/28/2020
Εάν δύναται η Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή των ΚΕ.Π.Α. να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας, το οποίο έχει προσδιορισθεί από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή κατά ιατρική κρίση, σε ποιές περιπτώσεις, και εάν δύναται να μειωθεί η χρονική διάρκεια ισχύος της ιατρικής κρίσης από την Επιτροπή αυτή.(...)Η Δευτεροβάθμια Επιτροπή των Κ.Ε.Π.Α., σε περίπτωση άσκησης προσφυγής του ασφαλισμένου, δεν δύναται να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας όπως αυτό καθορίσθηκε από την αρμόδια Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, ούτε τη διάρκεια ισχύος της ιατρικής κρίσης. Εάν ασκηθούν προσφυγές και από τα δύο «διάδικα» μέρη, ήτοι από τον ασφαλιστικό οργανισμό και τον ασφαλισμένο, ή μόνο από το αρμόδιο ασφαλιστικό όργανο, τότε η Δευτεροβάθμια Επιτροπή των Κ.Ε.Π.Α., δύναται να μειώσει τόσο το ποσοστό της ιατρικής αναπηρίας, όσο και τη διάρκεια ισχύος της.