ΝΣΚ/233/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ευρωπαϊκή Κοινότητα – Κοινή Αλιευτική Πολιτική – Εθνικό Πρόγραμμα Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων 2009 – Δυνατότητα απ’ ευθείας ανάθεσης του έργου, στα πλαίσια της υπάρχουσας νομοθεσίας, σε ερευνητικούς και επιστημονικούς φορείς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 16 εδ. στ΄ της Οδηγίας 2004/18, δεδομένου ότι το Εθνικό Πρόγραμμα Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων 2009-2010, αφορά αναμφίβολα την έρευνα και την ανάπτυξη, δεδομένου ότι η συλλογή, διαχείριση και αξιοποίηση των αλιευτικών δεδομένων, συμβάλλει στην περαιτέρω επεξεργασία της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής στην αντιμετώπιση των ανακυπτόντων προβλημάτων και στη χάραξη νέων στόχων που στηρίζονται στα συλλεγέντα δεδομένα. Κατά συνέπεια, δεν εμπίπτει, ως δημόσια σύμβαση υπηρεσιών έρευνας και ανάπτυξης, στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/18, πολύ περισσότερο που τα αποτελέσματα/προϊόντα του προγράμματος αυτού θα χρησιμοποιηθούν από πολλούς φορείς και η χρηματοδότησή του δεν βαρύνει αποκλειστικά την αναθέτουσα αρχή (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) αλλά συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ κατά 50% (DG XIV) και άρα, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο απ’ ευθείας ανάθεσης σε ερευνητικούς και επιστημονικούς φορείς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
127/2641/2016
Υλοποίηση του «Εθνικού Προγράμματος Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων» για το έτος 2016.
30/004/000/4694/2021
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 3015811/2663/2010 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός μέτρων ελέγχου και κυρώσεων για την εκτέλεση του αριθ. 1272/2008/ΕΚ κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.» (Β’ 1410), ώστε να συμπεριληφθεί το Κέντρο Δηλητηριάσεων στους εθνικούς Αρμόδιους φορείς για την απ’ ευθείας πρόσβαση με ασφαλή τρόπο στην βάση δεδομένων που δημιουργείται στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Χημικών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 45 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1272/2008 και του Κανονισμού (ΕΕ)542/2017.
ΝΣΚ/32/2004
Δημόσια έργα – Απ’ ευθείας ανάθεση – Εθνικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την ακύρωση αποτελέσματος δημοπρασίας (έργο μελέτης – κατασκευής τεχνητού υφάλου), λόγω μη επιτεύξεως της ελάχιστης αποδεκτής βαθμολογίας στη τεχνική προσφορά της μοναδικής συμμετέχουσας στο διαγωνισμό, νομίμως η Διοίκηση προέβη στην απ’ ευθείας ανάθεση του έργου (του κοινοτικού δικαίου μη εφαρμοζομένου λόγω ύψους προϋπολογισμού) στην ως άνω εταιρεία, η οποία κατόπιν προσκλήσεως της αρμοδίας υπηρεσίας υπέβαλε βελτιωμένη τεχνική προσφορά, της Διοικήσεως μη υποχρεούμενης να διαπραγματευθεί και με άλλους εργολήπτες.
ΝΣΚ/198/2005
Εκμίσθωση ιχθυοτρόφων υδάτων - Δημοπρασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μη νόμιμα επιλέχθηκε με την υπ αριθ. 4280/21.9.2004 απόφαση της Γενικής Γραμματέως της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο αλιευτικός συνεταιρισμός Γαργαλιάνων για την απ ευθείας εκμίσθωση της λιμνοθάλασσας της Γιάλοβας Μεσσηνίας, γιατί ο μισθωτής αλιευτικός συνεταιρισμός έπρεπε να αναδειχτεί κατόπιν δημοπρασίας μεταξύ όλων των αλιευτικών συνεταιρισμών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
ΝΣΚ/504/2005
Εκπόνηση μελέτης βιολογικής καταπολέμησης του έλκους της καστανιάς. Απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. Επιτρεπτό.Τα άρθρα 6 της οδηγίας 92/50 και του ΠΔ 346/98 επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. – Ι.Δ.Ε. Θεσ/νίκης, της εκπόνησης μελέτης βιολογικής καταπολέμησης της ασθένειας του έλκους της καστανιάς (δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ αναθετουσών αρχών μη υπαγομένη στους περιορισμούς των διαδικασιών ανάθεσης αυτών των νομοθετημάτων), όπως και γενικά δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών για την εκτέλεση από το Ίδρυμα αυτό ειδικών έργων και εργασιών καθώς και για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, σχετικών με το επιστημονικό αντικείμενο και τις ερευνητικές του δραστηριότητες, με την επιφύλαξη της εξέτασης κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης χωριστά. Εναλλακτικά, το άρθρο 11 παρ.3 στοιχ.β’ της οδηγίας 92/50, το άρθρο 9 παρ.3 στοιχ.β’ του ΠΔ 346/98, καθώς και το άρθρο 83 παρ.3 στοιχ.β’ Ν 2362/95, επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση της συγκεκριμένης μελέτης στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν πράγματι οι εκτιθέμενοι στο ερώτημα τεχνικοί λόγοι μοναδικότητάς του έναντι των εν δυνάμει ανταγωνιστών του στην Ελλάδα και διεθνώς, διαπίστωση που εμπίπτει στην αποκλειστική ευθύνη της ερωτώσας υπηρεσίας.
ΝΣΚ/321/2008
Αρμοδιότητα δημοτικών οργάνων για την απόφαση περί απ’ ευθείας αναθέσεως κατασκευής μικρών έργων και εκτελέσεως εργασιών συντήρησης έργων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει, υπό την ισχύ των διατάξεων του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν 3463/2006), αρμοδιότητα για την απ’ ευθείας ανάθεση κατασκευής μικρών έργων και εκτελέσεως εργασιών συντήρησης έργων.
ΝΣΚ/95/1988
Δυνατότητα και τις προυποθέσεις απ ευθείας αναθέσεως προμήθειας ειδών από Επιμελητήριο
ΝΣΚ/262/2011
Ο.Γ.Α. – Νομιμότητα καταβολής δαπάνης νοσηλείας α) σε συμβεβλημένη ιδιωτική κλινική και β) απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, οι οποίοι νοσηλεύθηκαν σε μη συμβεβλημένη κλινική – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η καταβολή δαπάνης νοσηλείας σε συμβεβλημένη μετά του Ο.Γ.Α. κλινική, προϋποθέτει νόμιμη λειτουργία της κλινικής, ενώ η καταβολή δαπάνης απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, προϋποθέτει νόμιμη εισαγωγή του ασφαλισμένου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/183/1990
Προμήθειες υλικών συντήρησης δημοσίων έργων. Εξαίρεση από την διαδικασία του Ν.1797/88. Η προμήθεια υλικών που απαιτούνται για την συντήρηση δημοσίων έργων και ενσωματώνονται σε αυτά με τη συντήρηση αυτή, εξαιρείται της διαδικασίας που επιβάλλει ο περί προμηθειών Ν.1797/1988, ενεργούμενη με βάση τις κοινές περί προμηθειών διατάξεις απ ευθείας από τους φορείς συντηρήσεως των έργων.
ΝΣΚ/133/2006
Παραχωρητήριο. Απ’ ευθείας χωρίς δημοπρασία εκποίηση ιδανικών μεριδίων Δημοσίου επί ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απόφαση για την απ’ ευθείας χωρίς δημοπρασία εκποίηση ιδανικών μεριδίων του Δημοσίου επί ακινήτου στους λοιπούς συγκυρίους αυτού κατά το άρθρο 116 του π.δ. 11/12-11-1929 δεν συνιστά εκτελεστή διοικητική πράξη, αλλά πράξη διεπόμενη από το ιδιωτικό δίκαιο και επομένως επ’ αυτής και της αντίστοιχης μεταβίβασης εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα.