×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/32/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια έργα – Απ’ ευθείας ανάθεση – Εθνικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την ακύρωση αποτελέσματος δημοπρασίας (έργο μελέτης – κατασκευής τεχνητού υφάλου), λόγω μη επιτεύξεως της ελάχιστης αποδεκτής βαθμολογίας στη τεχνική προσφορά της μοναδικής συμμετέχουσας στο διαγωνισμό, νομίμως η Διοίκηση προέβη στην απ’ ευθείας ανάθεση του έργου (του κοινοτικού δικαίου μη εφαρμοζομένου λόγω ύψους προϋπολογισμού) στην ως άνω εταιρεία, η οποία κατόπιν προσκλήσεως της αρμοδίας υπηρεσίας υπέβαλε βελτιωμένη τεχνική προσφορά, της Διοικήσεως μη υποχρεούμενης να διαπραγματευθεί και με άλλους εργολήπτες.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/262/2011

Ο.Γ.Α. – Νομιμότητα καταβολής δαπάνης νοσηλείας α) σε συμβεβλημένη ιδιωτική κλινική και β) απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, οι οποίοι νοσηλεύθηκαν σε μη συμβεβλημένη κλινική – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή δαπάνης νοσηλείας σε συμβεβλημένη μετά του Ο.Γ.Α. κλινική, προϋποθέτει νόμιμη λειτουργία της κλινικής, ενώ η καταβολή δαπάνης απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, προϋποθέτει νόμιμη εισαγωγή του ασφαλισμένου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/504/2005

Εκπόνηση μελέτης βιολογικής καταπολέμησης του έλκους της καστανιάς. Απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. Επιτρεπτό.Τα άρθρα 6 της οδηγίας 92/50 και του ΠΔ 346/98 επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. – Ι.Δ.Ε. Θεσ/νίκης, της εκπόνησης μελέτης βιολογικής καταπολέμησης της ασθένειας του έλκους της καστανιάς (δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ αναθετουσών αρχών μη υπαγομένη στους περιορισμούς των διαδικασιών ανάθεσης αυτών των νομοθετημάτων), όπως και γενικά δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών για την εκτέλεση από το Ίδρυμα αυτό ειδικών έργων και εργασιών καθώς και για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, σχετικών με το επιστημονικό αντικείμενο και τις ερευνητικές του δραστηριότητες, με την επιφύλαξη της εξέτασης κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης χωριστά. Εναλλακτικά, το άρθρο 11 παρ.3 στοιχ.β’ της οδηγίας 92/50, το άρθρο 9 παρ.3 στοιχ.β’ του ΠΔ 346/98, καθώς και το άρθρο 83 παρ.3 στοιχ.β’ Ν 2362/95, επιτρέπουν την απ’ ευθείας ανάθεση της συγκεκριμένης μελέτης στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν πράγματι οι εκτιθέμενοι στο ερώτημα τεχνικοί λόγοι μοναδικότητάς του έναντι των εν δυνάμει ανταγωνιστών του στην Ελλάδα και διεθνώς, διαπίστωση που εμπίπτει στην αποκλειστική ευθύνη της ερωτώσας υπηρεσίας.

ΝΣΚ/198/2005

Εκμίσθωση ιχθυοτρόφων υδάτων - Δημοπρασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μη νόμιμα επιλέχθηκε με την υπ αριθ. 4280/21.9.2004 απόφαση της Γενικής Γραμματέως της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο αλιευτικός συνεταιρισμός Γαργαλιάνων για την απ ευθείας εκμίσθωση της λιμνοθάλασσας της Γιάλοβας Μεσσηνίας, γιατί ο μισθωτής αλιευτικός συνεταιρισμός έπρεπε να αναδειχτεί κατόπιν δημοπρασίας μεταξύ όλων των αλιευτικών συνεταιρισμών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.


ΑΕΠΠ/1068/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια και τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα και υποδομών στο γήπεδο, λόγω μη συμμόρφωσης με την τεχνική προδιαγραφή για υβρίδιο Βερμούδας. Ισχυρίζεται ότι το προσφερόμενο είδος MAYA, αν και βελτιωμένη ποικιλία Βερμούδας, ικανοποιεί ισοδύναμα τις απαιτήσεις, και ότι η απόρριψη ήταν παρανομική, καθώς η προδιαγραφή δεν τίθετο ρητά ως υποχρεωτική με ποινή αποκλεισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε έργο συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 396.259,20 ευρώ.


ΝΣΚ/259/2007

α) Για να υπαχθεί στο τέλος διαφήμισης υπέρ Ο.Τ.Α. συγκεκριμένη δαπάνη διαφήμισης, θα πρέπει η διαφημιστική ενέργεια να προσομοιάζει με τις αναφερόμενες στο στοιχείο α’ της κατηγορίας Δ’ της παρ.1 άρθρου 15 του από 24.9/20.10.1958 Β. Δ/τος. β) Για να ενταχθεί στην έννοια της διαφήμισης της παρ.β’ της ως άνω αναφερόμενης κατηγορίας Δ’ συγκεκριμένη διαφημιστική ενέργεια, θα πρέπει να είναι σχετική με λειτουργία εμπορικού καταστήματος. γ) Η διαφημιστική δαπάνη για προβολή προϊόντων σε ενδυμασίες αθλητών και λοιπά αναγνωρίσιμα πρόσωπα υπόκειται στο τέλος διαφήμισης υπέρ Ο.Τ.Α. δ) Η δαπάνη για επικοινωνιακό υλικό μη διατιθέμενο απ’ ευθείας στο κοινό δεν υπόκειται σε τέλος διαφήμισης.


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)60/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νόμιμα το Γενικό Νοσοκομείο … παρέτεινε την ισχύ της 18932/01.11.2011 σύμβασης για το πέραν της 13.01.2013 χρονικό διάστημα, οπότε έληξε, και η δίμηνη παράτασή της.. η επίμαχη παράταση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε ως αυτοτελής και ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών απ’ ευθείας ανάθεση, εφόσον η συνολική αξία της επίμαχης προμήθειας προϊόντων καθαρισμού υπερέβαινε κατά πολύ, σε ετήσια βάση, το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία και, περαιτέρω, δεν αιτιολογείται ούτε προκύπτει η συνδρομή επείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις.


ΝΣΚ/85/2007

Νομιμότητα συμβάσεως προμηθείας. Δυνατότητα λύσεως ή τροποποιήσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων λόγω κατεπειγούσης περιπτώσεως. Νόμιμα αιτιολογημένη η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Μη νομιμότητα όρου της συμβάσεως περί εκδόσεως εταιρικής εγγυητικής επιστολής. Συνέπεια ως προς το κύρος της συμβάσεως. Μη ακυρότητα, εκ του ως άνω λόγου ολοκλήρου της συμβάσεως. (πλειοψ.) Δύναται το ΥΠΕΘΑ να επαναδιαπραγματευθεί όρους της συμβάσεως προμηθείας, εφ’ όσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. Δύναται το ΥΠΕΘΑ να προβεί σε λύση της συμβάσεως, υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 288 ΑΚ, 66 του ΠΔ 284/1989 και τις ρήτρες της συμβάσεως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, πλην όμως οφείλει να αποζημιώσει τον αντισυμβαλλόμενο προκειμένου να αποτραπεί δυσανάλογη διαφορά σε βάρος του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/29/2010

Κοινωφελείς σκοποί – Εκμίσθωση ακινήτων άνευ δημοπρασίας – Ειδικοί εξαιρετικοί λόγοι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η δυνατότητα απ’ ευθείας εκμισθώσεως των ακινήτων κοινωφελούς σκοπού σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, συντρέχει στην περίπτωση της διενέργειας κατ’ ελάχιστον τεσσάρων ατελέσφορων - άγονων δημοπρασιών υπό την προϋπόθεση ότι, οι χρόνοι διενεργείας τους απέχουν μεταξύ τους μεγάλο διάστημα και είναι επίκαιρες αναφορικά με το χρόνο λήψεως της αποφάσεως για τη μη διενέργεια δημοπρασίας και ότι επιπλέον για τις ατελέσφορες αυτές δημοπρασίες έχουν τηρηθεί οι ουσιαστικές και τυπικές διατυπώσεις δημοσιότητας, που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις του Β.Δ/τος της 30-11/4-12-1939. Το γεγονός αυτό όμως, αυτοτελώς, δεν συνεπάγεται άνευ ετέρου την προσφυγή στη διαδικασία του άρθρου 94, του αρμοδίου γνωμοδοτικού οργάνου, οφείλοντος να συνεκτιμά πάντοτε τα δεδομένα της συγκεκριμένης περιπτώσεως και άλλες ενδεχομένως συντρέχουσες περιστάσεις. (ομοφ.) Προϋπόθεση για την απ’ ευθείας εκμίσθωση ακινήτων κοινωφελούς σκοπού στην περίπτωση αυτή, είναι η επίτευξη μισθώματος ανταποκρινόμενου στην αγοραία μισθωτική αξία του ακινήτου. (πλειοψ.) Η άνευ δημοπρασίας εκμίσθωση ακινήτου ανήκοντος κατά ποσοστό εξ’ αδιαιρέτου σε ίδρυμα, είναι δυνατή μόνο κατά τις προϋποθέσεις του άρθρου 94 του ΑΝ 2039/1939. Λόγω της φύσεως των διατάξεων των άρθρων 72, 74 και 94 του ΑΝ 2039/1939, που αφορούν την διαχείριση και εκμίσθωση της υπέρ κοινωφελών σκοπών περιουσίας ως διατάξεων μη δημοσίας τάξεως, υπερισχύει η βούληση του διαθέτη για τον τρόπο εκτελέσεως των διατάξεων της διαθήκης του, περιοριζόμενου του κατά το άρθρο 2 παρ.3 του ως άνω ΑΝ 2039/1939 ελέγχου του Κράτους και της εν γένει εποπτείας του Υπουργού Οικονομικών ήδη Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, στην τήρηση των διατάξεων του νόμου, της διαθήκης και της συστατικής εν γένει πράξεως. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1750/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την ανακήρυξε προσωρινή ανάδοχο της συμφωνίας-πλαισίου για την προμήθεια του εφοδίου «Λευκή Ζάχαρη». Ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας βασίζεται στο ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν περιλάμβανε ακριβή και λεπτομερή περιγραφή της συσκευασίας της ζάχαρης, η οποία έπρεπε να είναι σε σάκους των 25 κιλών, όπως απαιτεί η διακήρυξη. Αντίθετα, η προσφορά της παρεμβαίνουσας αναφέρετε σε πολλαπλές συσκευασίες (50 κιλών, 25 κιλών, 2 κιλά, 10 γραμμαρίων), γεγονός που την καθιστά αόριστη και μη συμμορφούμενη με τους όρους του διαγωνισμού. Η προσφυγή επιδιώκει την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας και τη διατήρηση μόνο της δικής της ως αποδεκτής.


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)36/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Μη νόμιμη. (...)  Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο καταλήγει στα ακόλουθα: Η  τιμή του Παρατηρητηρίου τιμών σχετικά με την προμήθεια υγρού οξυγόνου κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα ήταν χαμηλότερη από την τιμή κατακύρωσης στην φερόμενη δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος εταιρεία, κατά παράβαση των διατάξεων που παρατέθηκαν στη σκέψη II.  Συγκεκριμένα, η επίμαχη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών ανήρχετο στις 18.02.2013 στο ποσό των 0,88 ευρώ ανά κυβικό μέτρο και στις 08.04.2013 στο ποσό των 0,75 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, ενώ η κατακύρωση διενεργήθηκε στην τιμή των 1,10 ευρώ ανά κυβικό μέτρο. Ως προς τα μεταφορικά υγρού οξυγόνου, δεν αποδείχθηκε ότι κατά το χρόνο διενέργειας των επίμαχων απ’ ευθείας αναθέσεων δεν υπήρχε δυνατότητα αντιστοίχισης με τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας, αφού δεν προσκομίστηκε σχετική βεβαίωση από την εν λόγω Επιτροπή αν και ζητήθηκε από αυτή με το 1685/24.01.2014 έγγραφο του Διοικητή του Νοσοκομείου. Αβάσιμος τυγχάνει ο λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου ότι η αναθέτουσα αρχή δεν έλαβε υπ’ όψιν της συγκριτικά στοιχεία κατά την κατακύρωση στην μοναδική προσφέρουσα φερόμενη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος εταιρείας, κατά παράβαση του άρθρου 21 περ. η΄ του Π.Δ. 118/2007, δεδομένου ότι η ως άνω διάταξη δεν τυγχάνει εφαρμογής όταν ακολουθείται η διαδικασία της απ΄ευθείας ανάθεσης, κατά τα εκτεθέντα στην σκέψη ΙΙΙ της παρούσας.  Περαιτέρω, αβάσιμος τυγχάνει και ο λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου ότι μη νομίμως ο φορέας δεν προέβη  σε άμεση καταγραφή στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Παρατηρητηρίου Τιμών της επιτευχθείσας τιμής για τα μεταφορικά υγρού οξυγόνου, ώστε να επιτυγχάνεται στην εγχώρια αγορά χαμηλότερη τιμή για κάθε νέα όμοια προμήθεια, αλλά προέβη σε σχετική καταγραφή, το πρώτον, στις 04.12.2013, δεδομένου ότι η μη άμεση καταγραφή στην σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή της τυχόν επιτευχθείσας χαμηλότερης τιμής για τη διενέργεια μιας δαπάνης συγκριτικά προς αυτή του Παρατηρητηρίου Τιμών, δεν επιδρά στη νομιμότητα της δαπάνης αυτής.